Annullre salgsslutseddel ?
Fra : **CL@US**

Dato : 06-11-03 20:16

Kan / må man annulere en underskrevet salgsslutseddel på køb af en helt ny
bil.

V.H.
Claus Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 06-11-03 21:01

In news:3faa9de5$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
**CL@US** <midiclaus@hotmail.com> typed:
> Kan / må man annulere en underskrevet salgsslutseddel på køb af en
> helt ny bil.

Ja, men det *kan* koste lidt, hvis sælger lider et tab - men søg juridisk
bistand, hvis det giver problemer.

/Peter

--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende

Fra : Mogens

Dato : 07-11-03 07:50

> Ja, men det *kan* koste lidt, hvis sælger lider et tab

Forhåbentligt koster det lidt!
Man skal tænke sig om flere gange, inden man bevæger
sig ud i et køb. Og særligt biler, hvor staten er blandet
kraftigt ind i det!

/MK

Fra : Rune Wold

Dato : 07-11-03 10:23

Mogens wrote:

[klip]

> Man skal tænke sig om flere gange, inden man bevæger
> sig ud i et køb. Og særligt biler, hvor staten er blandet
> kraftigt ind i det!

Jeg er enig med det første synspunkt. Men det sidste synspunkt må du
gerne uddybe nærmere, hvis du har lyst.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Mogens

Dato : 07-11-03 14:11

"Rune Wold" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med det første synspunkt. Men det sidste synspunkt må du
> gerne uddybe nærmere, hvis du har lyst.

Det er afgiften, der hér tænkes på.
En køber bestiller en bil og underskriver en slutseddel
med en udleveringsdato i slutsedlen. Forhandleren
tager en bil på lageret og gennemfører registreringen.

Kunden ønsker nu at annulere handlen, hvilket har
følgende konsekvens for forhandleren:
Et styk brugt bil til _fuld_ pris på lager, som dels er
svær at sælge uden prisreduktion og dels koster
noget mere at opbevare
(højere lagerpris tærer på kassekreditten)

/Mogens

Fra : Rune Wold

Dato : 07-11-03 18:22

Mogens wrote:

[klip]

> Det er afgiften, der hér tænkes på.
> En køber bestiller en bil og underskriver en slutseddel
> med en udleveringsdato i slutsedlen. Forhandleren
> tager en bil på lageret og gennemfører registreringen.

Er denne registrering udtryk for et tab? Registreringen skal jo under alle
omstændigheder ske, når bilen sælges på et eller andet tidspunkt.

[klip]

> Et styk brugt bil til _fuld_ pris på lager, som dels er
> svær at sælge uden prisreduktion og dels koster
> noget mere at opbevare (højere lagerpris tærer
> på kassekreditten).

Dette er tab som forhandler kan få erstattet af køberen.

/Rune Wold

Fra : Mogens

Dato : 08-11-03 19:17

"Rune Wold" <none@none> skrev i en meddelelse

> Er denne registrering udtryk for et tab? Registreringen skal jo under alle
> omstændigheder ske, når bilen sælges på et eller andet tidspunkt.

Jow, jow - men det er jo ikke sikkert, at en ny anden
køber vil give fuld pris for bilen, idet den ikke længere
er at betegne som ny
(forsikringsmæssigt problem ifm. skade)

> Dette er tab som forhandler kan få erstattet af køberen.

Derfor min bemærkning, at der naturligvis skal ydes
en kompensation af økonomisk karakter mellem køber
og sælger

/Mogens

Fra : anders majland

Dato : 12-11-03 21:46

> Det er afgiften, der hér tænkes på.
> En køber bestiller en bil og underskriver en slutseddel
> med en udleveringsdato i slutsedlen. Forhandleren
> tager en bil på lageret og gennemfører registreringen.

Det er jo ikke givet at bilen overhovedet er kommet til landet på det
tidspunkt som køber ønsker at annulere handlen. Det er også meget
almindeligt at køber skal akceptere en afvigelse på prisen og at
leveringstiden kan overskrides uden at køber kan annulere handlen.

(Men derfor kan sælger jo godt lide et tab i den aktuelle sag som køber
skal dække)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Mogens

Dato : 13-11-03 08:45

meddelelse news:bovabt$ldb$1@sunsite.dk...

> Det er jo ikke givet at bilen overhovedet er
> kommet til landet på det tidspunkt som køber
> ønsker at annulere handlen.

Jow, jow...

> Men derfor kan sælger jo godt lide et tab i
> den aktuelle sag som køber skal dække

Og dét var så pointen, samlet set

/MK