Lille trick ved telefonisk anmeldelse af t~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 01:53

Hejsa Hoveder

Nu har jeg siddet og læst en del med i de indlæg der er og en del gange
har jeg bemærket at folk "tit" mukker over at det ikke er nemt at finde
det rigtige nummer til den korrekte politistation når at man ikke lige
befinder sig på de vante kanter.

Nogle vælger så at ringe til 118 og så få oplysningerne der, men for at
kunne få oplysningerne til den rigtigte station skal man jo også lige
vide hvad politi distrikt man befinder sig.

Jeg tog så emnet op med en af betjentene ved politistationen her i Vejle
og fik følgnende at vide:

Punkt 1:
At man kun rykkede ud til telefoniske henvendelser i det omfang at det
var muligt, var tid til. Og

Punkt 2:

At hvis at man befandt sig på uvante kanter og ikke havde nummeret til
den rigtige politi station, bare kunne ringe til den man nu havde kodet
ind i sin mobil telefon (Som regel den lokale ), også skulle de
gerne være behjælpelige med at finde både den rigtige station samt
nummeret dertil.

Håber at dette kan være til hjælp for nogle på et senere tidspunkt. Jeg
har nemlig personligt tit syntes at det er/var trælst at man egt lidt
var tvunget til enten at kode samtlige politistationer ind på sin fon,
eller bruge 5 kr på 118 hver gang. Men nu er der da et alternativ.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 06-12-03 02:24

> [...]
> var tvunget til enten at kode samtlige politistationer ind på sin fon,
> eller bruge 5 kr på 118 hver gang. Men nu er der da et alternativ.

Kan du selv godt tåle at have en stikker i nakken hver eneste time du er på
landevejen???

Vi skal vel for dælen ikke til at have et overvågningssamfund, hvor alle og
enhver leger lars wannabee betjent, vel??

Ok, at man melder en spøgelsesbilist og den slags vanvittigt opførsel, men
jeg er selv blevet meldt for at køre over 100km/t bare 50m fra et T kryds af
een der har politiets nummer kodet ind , nok på hurtigvalg, og bryder mig
bestemt ikke om den slags opførsel. anmeldelsen var iøvrigt vanvittigt
overdrevet, da jeg ikke kan acc. så hurtigt.....

Håber lidt jeg læser dit indlæg forkert?

Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 02:47

On Sat, 6 Dec 2003 02:24:25 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>Kan du selv godt tåle at have en stikker i nakken hver eneste time du er på
>landevejen???

Det er så ikke lige det der var min tanke med det her, men mere en hjælp
til de folk som faktisk har haft lyst til at melde spøgelsesbilister og
den slags vanvittigt opførsel, men ikke har kunne på grund af manglende
nummer til den lokale politistation.

>Vi skal vel for dælen ikke til at have et overvågningssamfund, hvor alle og
>enhver leger lars wannabee betjent, vel??

Var så som sagt heller ikke min intention at ligge op til det med dette
her indlæg. Det skal mere ses som en hjælp.

> [...]
>bestemt ikke om den slags opførsel. anmeldelsen var iøvrigt vanvittigt
>overdrevet, da jeg ikke kan acc. så hurtigt.....

Det eneste jeg kan se der kan være grundlag at melde ind til politiet
er:

1: Spøgelsesbilister

2: Spritbillister

3: Folk der kører hasarderet

4: Muligvis folk der kører for hurtigt, såfremt at den der kører for
hurtigt ikke udviser hensyn for den anden færdsel og bare forsøger at
presse sig frem gennem trafikken på bekostning af den generelle tryghed
og færdselssikkerhed. Selvfølgelig skal man holde øje med personen over
en strækning og krydsreferer med sit eget speedometer for ikke bare at
antage at personene kører så og så hurtigt.

>Håber lidt jeg læser dit indlæg forkert?

Tror jeg måske også at du gør. Er imod at vi alle skal lege Per Betjent,
men på den anden side er der bare visse ting der ikke er hensigtmæssige
i vores trafik og siden at politiet ikke kan være/se/hører alle steder
på samme tid, må de jo have en hjælpende hånd i ny og næ, og hvem andre
end billisterne til at hjælpe.
Flemming Jacobsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 08:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det lyder dælme som det er noget, du bruger meget af din tid på.
Håber ikke der kommer nogen efter dig, du må jo være uskyldigheden selv.

Jeg kører 60.000 Km. i trafikken årligt og har 2 gange de sidste 25 år
vurderet, en situation alvorlig nok til at ringe til politiet, samt
efterfølge billisten med politiet i røret.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 09:01

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vurderet, en situation alvorlig nok til at ringe til politiet, samt
> efterfølge billisten med politiet i røret.

Komma og stavefejl bliver jeg forhåbentlig ikke anmeldt for

/Mark.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 09:13

On Sat, 6 Dec 2003 08:55:04 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Det lyder dælme som det er noget, du bruger meget af din tid på.
>Håber ikke der kommer nogen efter dig, du må jo være uskyldigheden selv.

Punkt 1:
Jeg har ikke bil

Punkt 2:
Jeg blander mig ikke i andre folks færdsel medmindre at den er dybt
uforsvarlig, dvs spøgelsesbillister, drukmåse der kører og folk der
generelt under og via deres færdsel signalerer at de er ude af stand til
at fører en bil uanset om de er "påvirket" eller ej og uanset alder.

>Jeg kører 60.000 Km. i trafikken årligt og har 2 gange de sidste 25 år
>vurderet, en situation alvorlig nok til at ringe til politiet, samt
>efterfølge billisten med politiet i røret.

At dømme på det antal af postings der er herinde med emnet så drejer det
sig da til en 1-3 stykker om året ca. Men det kan egt være ligemeget.
For meningen med dette indlæg var egt bare at gøre livet lettere fx for
dig eller andre hvis at de nu rendte ind i en situation hvor at de dømte
det nødvendigt at tinge til politiet og så give dem et andet alternativ
end at skulle ringe til 118 og så først skal til at forklare sig igennem
hvilket politidistrikt man er i.
Flemming Jacobsen

Fra : Tom

Dato : 06-12-03 09:32

> At dømme på det antal af postings der er herinde med emnet så drejer det
> sig da til en 1-3 stykker om året ca. Men det kan egt være ligemeget.

At dømme ud fra de gange der er spritkontrol så er problemet ganske
omfattende med spirituskørsel. Statistisk set burde der også være nogen her
som praktiserer dette eller er vidende til nogen der gør.
Desværre er det et emne som gør folk tavse, der kom ikke mange indlæg sidst
jeg prøvede at omtale emnet.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 10:07

On Sat, 6 Dec 2003 09:31:51 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>som praktiserer dette eller er vidende til nogen der gør.
>Desværre er det et emne som gør folk tavse, der kom ikke mange indlæg sidst

Som man også kan se i mit tidligere indlæg har mange danskere den
indstilling at venner og familie skal man ikke stikke. Måske det er
derfor at emenet lå hen i det stille.

Jeg har personligtden indstilling at ingen skal køre beruset hjem, af
samme grund drikker jeg sjældent da jeg så kan stå tilgængelig til at
kører alle fuldehovederne sikkert hjem. Og hvis jeg så en sjældent gang
drikker så får folk inddraget nøglerne når at de bliver for fulde til at
fører bil og så må de tage en taxi hjem.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-12-03 10:27

Thunderbird [7100] wrote:

> Jeg har personligtden indstilling at ingen skal køre beruset hjem

Det har jeg osse - de ska´ bare nakkes..

Fulde folk hører til i deres seng eller på bagsædet af en taxa - ikke bag
rattet.

--
Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 10:31

> Fulde folk hører til i deres seng eller på bagsædet af en taxa - ikke bag
> rattet.

Jo, hvis rattet er tilsluttet en Playstation.... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 06-12-03 16:54

meddelelse news:bqs7ju$e7n$1@sunsite.dk...

> Jo, hvis rattet er tilsluttet en Playstation.... .-)

I så fald anbefales det ikke at forsøge at køre sidste stage i Colin McRae
Rally med autosave på ... det bliver aldrig godt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 10:51

Jan W Nielsen wrote:

> Fulde folk hører til i deres seng eller på bagsædet af en taxa - ikke
> bag rattet.

Hmm, nå så må jeg nok hellere tage min seng med til julefrokost på fredag

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : phk

Dato : 06-12-03 16:52

> Jeg kører 60.000 Km. i trafikken årligt og har 2 gange de sidste 25 år
> vurderet, en situation alvorlig nok til at ringe til politiet, samt
> efterfølge billisten med politiet i røret.

Jeg kører 20.000 km om året i morgen og nattetrafikken og har 25-30 gange de
sidste små 6 år fundet anledning til at ringe til politiet samt holde øje
med situationens videre udvikling, hvad enten den krævede bliven på stedet
eller biljagt.

Men jeg ved godt der er nogen der ikke ved hvad de skal ligge mærke til for
at skille de sorte får fra ;)
--
Per, Esbjerg

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 20:06

> Men jeg ved godt der er nogen der ikke ved hvad de skal ligge mærke til
for
> at skille de sorte får fra ;)

Måske man er mere tolerant end alle de hidsigpropper, der farer rundt i
trafikken og mener de er bedre end alle andre. Samme type mennesker kan
finde på at køre lige ud foran en og snegle afsted med en acceleration, der
mest af alt mener om chikane. Når man så, efter at have holdt GOD afstand et
stykke tid, overhaler dem uden overhovedet at genere på nogen måde. Da
sidder de dælme og er ved at vride lyskontakten af led, for at blinke med
det lange lys. Det skulle ikke undre mig, om de samtidig sidder og ringer
til politiet fra deres håndholdte mobiltelefon.
Bvadrr, for en gang selvretfærdiggørelse.

/Mark.

Fra : phk

Dato : 07-12-03 18:26

> [...]
> til politiet fra deres håndholdte mobiltelefon.
> Bvadrr, for en gang selvretfærdiggørelse.

Af en eller anden grund føler jeg trang til at pointere at jeg går efter
indbrudstyve, biltyve, spritbilister, hærværk, stjålne biler, racerkørere og
videre i den dur.

Det du nævner ville politiet ikke engang vrænge næse af i telefonen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-03 20:06

> [...]
> indbrudstyve, biltyve, spritbilister, hærværk, stjålne biler, racerkørere

Nå, hvad har vi racerkører gjort siden vi skal sidestilles med biltyve m.v.?

(Ved godt, at du ikke mener racerkører, men personer, som kører race på
vejene...)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 06-12-03 18:36

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]

> overdrevet, da jeg ikke kan acc. så hurtigt.....
>
> Håber lidt jeg læser dit indlæg forkert?

....det gør du ikke, Henrik Mortensen har tidligere delt hans meninger her i
gruppen, og har blandt andet søgt svar på om hvor vidt det var lovligt at
lave privat fartkontrol på den gade hvor han bor

mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-12-03 04:08

On Sat, 6 Dec 2003 18:36:15 +0100, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>...det gør du ikke, Henrik Mortensen har tidligere delt hans meninger her i
>gruppen, og har blandt andet søgt svar på om hvor vidt det var lovligt at
>lave privat fartkontrol på den gade hvor han bor

Hvorvidt ved du om Henrik har misforstået mit indlæg eller ej om jeg må
spørge, du er måske synsk . For så vidt jeg kan se er mit indlæg
blevet delvist misfortolket af et par stykker herinde.

Mit indlæg skulle ikke ses som en hetz mod nogen som helst overhovedet,
men snarere som et venlig trick til dem der "lever" af at melde
trafiksyndere, og det så er berettiget eller ej kan jeg jo ikke tage
skylden, eller ansvaret for.
Flemming Jacobsen

Fra : Rasmus

Dato : 06-12-03 18:37

> [...]

> bestemt ikke om den slags opførsel. anmeldelsen var iøvrigt vanvittigt
> overdrevet, da jeg ikke kan acc. så hurtigt.....

sorry....Flemming hedder han, Henrik er vist dig

mvh
Rasmus

Fra : claus b. p.

Dato : 07-12-03 22:28

> [...]
> ind i sin mobil telefon (Som regel den lokale ), også skulle de
> gerne være behjælpelige med at finde både den rigtige station samt

Mon ikke det er relevant at tilføje et punkt 3:
Det er spild af tid at sende politiet efter nogen uden at der ligger beviser
der kan holde i en retssag. Fx. er det nemt at bevise en spritkørsel, men
svært at bevise en rødkørsel eller anden uforsvarlig kørsel og umuligt at
bevise om nogen har kørt for stærkt.
/Claus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-12-03 22:52

On Sun, 7 Dec 2003 22:28:05 +0100, "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk>
wrote:

> [...]
>svært at bevise en rødkørsel eller anden uforsvarlig kørsel og umuligt at

Det er da ikke svært at bevise at en kører for hurtigt såfremt at
politiet kommer hurtigt nok og fanger ham på fersk gerning. Netop derfor
er det jo vigtigt at få ringet til den rigtige/lokale station og fx ikke
hovedstationen for området.
Flemming Jacobsen

Fra : claus b. p.

Dato : 08-12-03 01:08

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
> politiet kommer hurtigt nok og fanger ham på fersk gerning. Netop derfor
> er det jo vigtigt at få ringet til den rigtige/lokale station og fx ikke
Hvor mange politibiler tror du lige der futter rundt i landet og har tid til
at kaste alt til side for at knalde en fartsynder? Og så kan nå at
indhente/skråstreg/vende om inden hyn er over alle bjerge?
Men det med hurtignummeret er slet ikke en dårlig ide. Jeg ringede en gang
til 112 (på Frederiksberg) fra en mobil, da jeg overværede et overfald. Da
jeg endelig var kommet gennem TDC's filter og videre til alarmcentralen var
der gået over 5 minutter, og alle involverede var spredt for alle vinde.
/Claus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-12-03 03:05

> [...]
>der gået over 5 minutter, og alle involverede var spredt for alle vinde.

Jeg har selv gemt både Fredericai og Vejle Polities nummer på min
telefon og hvis jeg bliver vidne til et overfald vil jeg da nok vælge at
ringe til dem og bede dem om nummeret på den korekte station og så ringe
direkte til politiet.
Flemming Jacobsen