Hvad kan man få af sport/ touring mc til 5~
Fra : Pierre Roland

Dato : 17-04-01 21:59

Jeg leder efter en mc til omk 50000 kr, hvad skal jeg vælge da det er første
gangs køb.

Mange tak

Frank

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 18-04-01 10:58

Du skal selvfølgelig købe min SZR660 yamaha fra 98'
Det er en hyggelig 1sparker, 4'takter, med sports egenskaber
Pris idag :
48'000
Km 16500
farve: kongeblå med sort sæde
Placering: Jelling, jylland

Om det er den perfekte cykel for dig, må de andre svare på, men den er i
hvert fald til salg

Stones

Pierre Roland <roland-p@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:l82D6.55$lU.27617@news101.telia.com...

Fra : Frank Jensen

Dato : 18-04-01 15:35

Til Niels Bager Bæk

Hej Niels

Hvad er grunden til dit MC-salg ... er du ikke tilfreds med den eller vil du
hellere have noget hurtigere selv?

MVH Frank

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 18-04-01 16:34

> Hej Niels
>
> Hvad er grunden til dit MC-salg ... er du ikke tilfreds med den eller vil
> [...]

Det er en lidt trist historie, men værsgo.
Den er et arvestykke fra min svigerfar, der fik en bums i hjernen sidste
efterår. Det dør man af !
Det var så meningen at min kone skulle køre på maskinen (jeg kører selv på
Katana650), men hun er lidt lille af sig, og syntes at hendes arme var for
korte. Da hun desuden nu er højgravid, er vi kommet frem til en kombination
der hedder StationCar og een motorcykel, istedet for rådden Ford Sierra og 2
MC'er.
Så må vi se hvad MC hun skal have til næste år.

Cyklen er til gengæld fed at køre på, men da jeg får mere for den, en jeg
gør for min gamle Katana, så er det altså den lille Humlebi der ryger.
Thats Life for fattigrøve.

Hilsen Stones, der lige har købt hus, og venter barn nr. 2, og desuden har 3
cykler stående i stalden (den sidste er dog kun en MZ, men alt tæller, ikk
?)

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 19:01

Niels Bager Bæk <nbb@cc-electronic.dk> skrev i en

> Du skal selvfølgelig købe min SZR660 yamaha fra 98'
> Om det er den perfekte cykel for dig, må de andre svare på, men den er
> hvert fald til salg

Leif, der rører sig på gruppen indimellem, har ihvertfald kørt 660'er
uden at jeg husker at hans højde (190 cm - eller er det mon en
fejlvurdering fordi han ikke er så bred som gennemsnittet?) var til
gene!

> Placering: Jelling, jylland

Heeey, Niels!

Kig da lige ned til Fredericia køretekniske anlæg en mandag aften!
Det er jo på det nærmeste gået hen og blevet et fast D.F.M. -træfpunkt!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 18-04-01 21:26

> Heeey, Niels!
>
> Kig da lige ned til Fredericia køretekniske anlæg en mandag aften!
> Det er jo på det nærmeste gået hen og blevet et fast D.F.M. -træfpunkt!

Hvis man nu kunne tænke sig, at min frække gix'er kunne finde på at køre fra
Aalborg mandag eftermiddag, mon så det er sikkert, at man kan træde indenfor
som "KøbenJyde" og se, hvad dette faste indslag går ud på?

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:45

Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en

> [...]
> Aalborg mandag eftermiddag, mon så det er sikkert, at man kan træde
> indenfor som "KøbenJyde" og se, hvad dette faste indslag går ud på?

Det "faste indslag", ligger i at der, excl. undertegnede, jævnligt er én
af ihvertfald tre DFM'ere tilstede.
Mandags-arrangementet der lægger lokalitet til, er det lokale 80ccm's
RR-projekt, hvorunder deres udsendte er på arrangør-siden.

Alle er velkomne!
Jo mere vi kan gøre stedet/aftenen til et DFM-Mekka, desto flere af
gruppens brugere vil opnå at mødes = fedest!

--
Armand.

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 19-04-01 09:32

> [...]
>
> Kig da lige ned til Fredericia køretekniske anlæg en mandag aften!
> Det er jo på det nærmeste gået hen og blevet et fast D.F.M. -træfpunkt!

Taget på ordet, finder en mandag :)

Stones, der nok kører Katana650 nogle år endnu

Fra : Anders Olesen

Dato : 18-04-01 20:52

Til Stones
Din pris virker fair, men jeg synes dog det er lidt "usportsligt", at du har
samme cykel til salg for 53000 på mc-basen.
Anders

Fra : Leif & Susanne

Dato : 19-04-01 08:29

Her er 3 gode; men meget forskellige MC som du helt sikkert kan vælge med
50.000 kr. på kontoen. Der er helt sikkert flere.

Yamaha SZR 660, moderne sport
Aprilia Pegaso 650/2 offroad/touring
Suzuki LS 650 Custom

Hvad man skal vælge ?
Det kommer an på hvilket behov MCen skal dække.
Vi købte 2 nye Orange Yamaha SZR 660 modeller i 1998, men skiftede senere
til Aprilia Pegaso 650/3 modellen pga. vort behov for touring med vore børn.

Du skriver ikke noget om din højde, men det kan også have betydning for valg
af MC. Sædehøjden er følgende:
Aprilia Pegaso 650/2: 860 mm. ( 650/3=845 mm.) ( ny 2001=810 mm.)
Suzuki LS 650 : 690 mm.
Yamaha SZR 660: 750 mm.

Jeg er selv 177 cm høj, og var rigtig godt tilfreds med at køre Yamaha SZR
660, men mine knæ kunne ikke være i tankudformningen, jeg havde kanten på
"tanken" lige ud for knæene, men det generede ikke mig, da der i min MC
dragt er god polstring.
Min kone Susanne sad perfekt på SZR 660 men hun er også lidt lavere, ca.168
cm.høj.

MC hilsen
Susanne & Leif
Aprilia Pegaso
DMCN 252/253

Pierre Roland skrev

Fra : Per Pedersen

Dato : 19-04-01 19:37

Suzuki GSF 600 Bandit

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen...som har to af slagsen og det understøtter mit råd!!