Validering
Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-12-03 21:36

Hej derude...

Jeg får en fejl, når jeg validerer mit dokument.

Fejlen:

Line 156, column 32: required attribute "COLS" not specified
(explain...).
^

Jeg har prøvet at sætte alt ind, og jeg har også prøvet at pakke
5 tallet ind i anførselstegn, men det løste ikke problemet. Nogen
forslag?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-03 21:51

Lasse Jensen skrev:

>Fejlen:

>Line 156, column 32: required attribute "COLS" not specified
>(explain...).

Underligt. Der står at COLS ikke er specificeret - og sørme om ikke det er det der er galt ...

17.7 The TEXTAREA element

<!ELEMENT TEXTAREA - - (#PCDATA) -- multi-line text field -->
<!ATTLIST TEXTAREA
%attrs; -- %coreattrs, %i18n, %events --
name CDATA #IMPLIED
rows NUMBER #REQUIRED
cols NUMBER #REQUIRED
disabled (disabled) #IMPLIED -- unavailable in this context --
readonly (readonly) #IMPLIED
tabindex NUMBER #IMPLIED -- position in tabbing order --
accesskey %Character; #IMPLIED -- accessibility key character --
onfocus %Script; #IMPLIED -- the element got the focus --
onblur %Script; #IMPLIED -- the element lost the focus --
onselect %Script; #IMPLIED -- some text was selected --
onchange %Script; #IMPLIED -- the element value was changed --

--
Bertel

Fra : Mads Sejersen

Dato : 06-12-03 00:08

In article <bqqq6n$n0n$1@sunsite.dk>, Lasse Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte alt ind, og jeg har også prøvet at pakke
> 5 tallet ind i anførselstegn, men det løste ikke problemet. Nogen

Der står at du mangler at indsætte cols-attributen. Prøv

<textarea name="besked" rows="5" cols="50"></textarea>

Mvh. Mads Sejersen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-12-03 11:05

Jeg kender ikke så meget til det der med form's, sååå... Men tak for
hjælpen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-03 13:04

Lasse Jensen skrev:

>Jeg kender ikke så meget til det der med form's, sååå... Men tak for
>hjælpen

Her er et godt sted at slå op hvis man er i tvivl om hvordan
f.eks. et tag skal bruges:

   http://www.htmlhelp.com/reference/html40/

Via "Alphabetical List of HTML 4.0 Elements" og "TEXTAREA" kommer
man frem til en oversigt hvor man kan læse om TEXTAREA.

Man ville lande samme sted hvis man i den alfabetiske liste havde
valgt "FORM" og derfra klikket på TEXTAREA.

--
Bertel