/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kører som en gammel mand.
Fra : Pwh


Dato : 05-12-03 17:32

Da jeg skulle have staldet Kwakken, en KR-1 (2-takt med KIPS) op for vinteren
opdagede jeg at KPIS'en ikke arbejde når jeg satte tænding på. Manualen skrev så at
at man skulle chekke servomotoren og hvis den virkede skulle der nok en ny CDI-enhed på.
Jeg såtte så 12v direkte til servoen og KPIS'en bevægede sig en lille smule, det gjorde jeg så
nogle gange indtil at den kørte helt igen. Nu virkede den så med tænding på, forklaringen er så
uden tvivl at jeg har kørt som en pensionist den sidste måned og at ventilerne var kokset til.
De åbner nemlig først ved 8000rpm, sidst jeg kørte om kap men en stor mercedes syntes
jeg også at jeg havde store probs med at hænge på ham, men tilskrev det det kolde vejr
som måske ikke passer med dysningen. Men det tror da fanden, den har nok kun smidt 30hk på hjulet ;)
Nu kan jeg vist roligt banke koks ud af den motor her til vinter.

/Jens http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420



 
 
MKS - 74 (05-12-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-12-03 17:35

On Fri, 5 Dec 2003 17:31:56 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

<in subject>

>Kører som en gammel mand.

Er du ikke også det ....

--
-Michael

Pwh (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-12-03 17:43

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 5 Dec 2003 17:31:56 +0100, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>
> <in subject>
>
>> Kører som en gammel mand.
>
> Er du ikke også det ....

LOL den sved sgu. Hvad helvede har jeg så købt en racer for ;(

/Jens (der stadig er under de 40)



MKS - 74 (05-12-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-12-03 18:14

On Fri, 5 Dec 2003 17:43:19 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:


>LOL den sved sgu. Hvad helvede har jeg så købt en racer for ;(

Det har du heller ikke

--
-Michael

Pwh (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-12-03 19:06

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 5 Dec 2003 17:43:19 +0100, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>
>
>> LOL den sved sgu. Hvad helvede har jeg så købt en racer for ;(
>
> Det har du heller ikke

Det var satans, er det i virkeligheden en touringmaskine.
Jeg må straks ud og købe kommoder til at hænge på den ;)

/Jens



anders majland (06-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-12-03 02:39

>>> Kører som en gammel mand.
> /Jens (der stadig er under de 40)

Det er jeg nu også og jeg kører også sådan.... Lige nu er jeg dog
passager på vej hjem fra en julefrokost .. Skål

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid




Hekto (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-12-03 17:42

In article <3fd0b2fd$0$95017$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Da jeg skulle have staldet Kwakken, en KR-1 (2-takt med KIPS) op for vinteren
> opdagede jeg at KPIS'en ikke arbejde når jeg satte tænding på.

Dels skal KIPS'ne være rimeligt koksfri, da de ikke er selvrensende
som YPVS'en, dels skal trækstængerne jo have en dråbe olie i ny og næ,
sammen med kablerne.

Du kan selvfølgelig pille toppen af (hvad du jo nok skal alligevel);
men eller kan man pille ressonanskamrene af, og give den et skud
Caramba, til at løsne koks m.m.

Umiddelbart lyder det som om olien ikke forbrænder ved den temperatur
den kører med. Husker jeg rigtigt, åbner termostaten vist også ved 60
grader (det skal den). Måske du skulle prøve en anden olie?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-12-03 17:56

Hekto wrote:
> In article <3fd0b2fd$0$95017$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
>> Da jeg skulle have staldet Kwakken, en KR-1 (2-takt med KIPS) op for
>> vinteren opdagede jeg at KPIS'en ikke arbejde når jeg satte tænding
>> på.
>
> Dels skal KIPS'ne være rimeligt koksfri, da de ikke er selvrensende
> som YPVS'en, dels skal trækstængerne jo have en dråbe olie i ny og næ,
> sammen med kablerne.

Kablerne og trækstængerne var velsmurte. Jeg er sikker på at det har været koks,
den stakkels motor er jo ikke bygget til kun at ligge og tulle frem og tilbage fra arbejde
som jeg kun har gjort det sidste stykke tid.

>
> Du kan selvfølgelig pille toppen af (hvad du jo nok skal alligevel);
> men eller kan man pille ressonanskamrene af, og give den et skud
> Caramba, til at løsne koks m.m.

Toppen skal af under alle omstændigheder så jeg kan chekke Nicasilbelægningen.
Skiftede du forresten toppakning da du havde toppen af sidst ??.

>
> Umiddelbart lyder det som om olien ikke forbrænder ved den temperatur
> den kører med. Husker jeg rigtigt, åbner termostaten vist også ved 60
> grader (det skal den). Måske du skulle prøve en anden olie?

Prøve en anden olie, jeg har stadig 8 liter TTS olie tilbage.
Nej, jeg tror at problemet er at den ikke er blevet krudtet nok af og ikke er
blevet ordentligt gennemvarm på de 5km jeg har til arbejde.
Det er jo en racer og ikke et transportmiddel, det kunne du jo godt have fortalt
mig inden at jeg købte den, plat og svindel siger jeg bare ;) ;)

/Jens



Armand (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-03 21:22


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd0b8af$0$95059$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ......................Jeg er sikker på at det har været koks,
> den stakkels motor er jo ikke bygget til kun at ligge og tulle frem og
> tilbage fra arbejde som jeg kun har gjort det sidste stykke tid.

Det største problem ved at "lulle" er at man bliver nødt til at give mere
gas for at accelerere som ønsket, og problemet på totaggeren er at
oliepumpen er tungt styret af gasgrebet og en tung gashånd ved lave
omdrejninger derfor sender maksimalt med sovs til forbrænding
Uden at behøve race afsted, ka en totagger sagtens køres mere effektivt og
samtidig sapre på olieforbruget/koksen: Kør et gear lavere end man
umiddelbart føler for og qua den samme acceleration bevæger man sig
derigennem med lavere gasgivning trods højere omdrejninger, hvilket giver en
dobbelt gavnlig effekt:
lavere olietilførsel og højere forbrændings effektivitet

Ang. subj:
I midten af 80'erne benyttede Motorrad sammenfaldet af Honda's 500 GP-vinder
var en nyudviklet trecylindret totakter, som man lod sammenligne med den
tidligere urørlige DKW-ditto.
Man havde gravet en DKW frem hos en tidligere europamester, samt en Honda
ved den tyske tidligere dobbelt (250 hhv. 350ccm) verdensmester Anton Mang,
og for at gøre sammenligningen optimal havde man trukket ejerne med.
Mang var spændt på at prøve en af de legendariske "singende säge" og kørte
da også nogle omgange, hvorefter det var den næsten 80-årige senior der stod
for at prøve Honda'en - Men hán lod sig ikke nøjes med de par omgange som
Honda'ens ejer havde slået sig til tåls med, og først efter ihærdig vinken
fra pitlane'n lod han sig, til Mang's store lettelse, endelig lokke ind!
Den første kommetar fra gamlingens storgrinende mund var: "holddakæft hvor
den rykker - Og sikke nedlægninger den kan tåle" !!
Så kom ikke og snak om at køre som en gammel mand!

--
Armand.







Hans Joergensen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 06-12-03 01:51

Armand wrote:
> samtidig sapre på olieforbruget/koksen: Kør et gear lavere end man
> umiddelbart føler for og qua den samme acceleration bevæger man sig

Hvad så når man efter at have kørt et gear lavere end man føler for
i 2-3 uger begynder at føle for at køre med det omdrejningstal det
giver..

Skal man så give den et gear mere ned ?

// Hans, der for nyligt blev gjort opmærksom på at han kørte på
// landevejen i 3. gear i en 2.0 DOHC Sierra .. dårlig vane? ;)
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Armand (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-12-03 11:11


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbt29un.os.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > samtidig sapre på olieforbruget/koksen: Kør et gear lavere end man
> > umiddelbart føler for og qua den samme acceleration bevæger man sig
>
> Hvad så når man efter at have kørt et gear lavere end man føler for
> i 2-3 uger begynder at føle for at køre med det omdrejningstal det
> giver..... Skal man så give den et gear mere ned ?

Hæ!
Så er du ved at udvikle dig til en ægte totagger-freak
Og skulle du ende med at løbe tøt for omdrejninger, så er det næste
indlysende skridt at købe sig en GSXR250

--
Armand.





Pwh (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 06-12-03 11:52

Armand wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbt29un.os.haj@enterprise-server.dk...
>> Armand wrote:
>>> samtidig sapre på olieforbruget/koksen: Kør et gear lavere end man
>>> umiddelbart føler for og qua den samme acceleration bevæger man sig
>>
>> Hvad så når man efter at have kørt et gear lavere end man føler for
>> i 2-3 uger begynder at føle for at køre med det omdrejningstal det
>> giver..... Skal man så give den et gear mere ned ?
>
> Hæ!
> Så er du ved at udvikle dig til en ægte totagger-freak
> Og skulle du ende med at løbe tøt for omdrejninger, så er det næste
> indlysende skridt at købe sig en GSXR250


LOL



Hans Joergensen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 06-12-03 20:52

Armand wrote:
> indlysende skridt at købe sig en GSXR250

Du må da være fuldkommen sindsyg. (no offence til gixxerfolket)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Moller (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-12-03 17:41


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnbt4cqj.os.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > indlysende skridt at købe sig en GSXR250
>
> Du må da være fuldkommen sindsyg. (no offence til gixxerfolket)

Ja, det må man nok sige.,.. det er jo det samme som at anbefale en RD350
*GGG* uden YVPS

VH
Lars Molnit
Som nok snart kaster sig på RD eller KR-1 vognen... dam det lokker.





Pwh (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 07-12-03 20:41

Moller wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
> news:slrnbt4cqj.os.haj@enterprise-server.dk...
>> Armand wrote:
>>> indlysende skridt at købe sig en GSXR250
>>
>> Du må da være fuldkommen sindsyg. (no offence til gixxerfolket)
>
> Ja, det må man nok sige.,.. det er jo det samme som at anbefale
> en RD350 *GGG* uden YVPS

Det skal du nu ikke sige, de første RD'ere var uden YPVS og vist
en ret hidsig oplevelse, problemet var vis at der overhovedet ingen bund var i dem.

>
> VH
> Lars Molnit
> Som nok snart kaster sig på RD eller KR-1 vognen... dam det
> lokker.

En KR-1'er kommer du nok til at lede længe efter, jeg tror kun jeg har set 1 i DBA
efter at jeg købte min af Hekto i foråret. Jeg havde regnet med at købe en RD igen
da jeg pludselig havde mulighed for at købe Hekto's og den er altså lige en klasse
eller to bedre end en RD'er. Men en RD'er kan bestemt anbefales, problemet er bare
at finde en der ikke er kørt/skruet i smadder.

/Jens



Moller (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-12-03 21:09

> > Ja, det må man nok sige.,.. det er jo det samme som at anbefale
> > en RD350 *GGG* uden YVPS
>
> Det skal du nu ikke sige, de første RD'ere var uden YPVS og vist
> en ret hidsig oplevelse, problemet var vis at der overhovedet ingen bund
var i dem.

ingen bund :) ligepræcis derfor jeg nævnte den da Armand sagde Gixxer
250'er :) hæhæ

> En KR-1'er kommer du nok til at lede længe efter, jeg tror kun jeg har set
1 i DBA
> efter at jeg købte min af Hekto i foråret. Jeg havde regnet med at købe en
RD igen
> da jeg pludselig havde mulighed for at købe Hekto's og den er altså lige
en klasse
> eller to bedre end en RD'er. Men en RD'er kan bestemt anbefales, problemet
er bare
> at finde en der ikke er kørt/skruet i smadder.

Tror helt klart at hvis der lige pludselig er en KR-1'er til salg at
hvis fruen gir lov, at den så vil stå hjemme hos mig :) men RD'eren skal man
jo tænke sig grundigt om med... lige som mange Gixxer 250'ere skal man passe
på nu om dage :) men man skal jo bare læse tilbage i indlægne...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... I servicebogen står der at tanken skal tømmes og
renses for hver 5000km... dam.
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-12-03 21:28

In article <3fd3880a$0$263$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> Tror helt klart at hvis der lige pludselig er en KR-1'er til salg at
> hvis fruen gir lov, at den så vil stå hjemme hos mig :) men RD'eren skal man
> jo tænke sig grundigt om med... lige som mange Gixxer 250'ere skal man passe
> på nu om dage :) men man skal jo bare læse tilbage i indlægne...
>
Jamen, du kan da bare lige smutte til Køge!

http://www.mc-center.dk/brugte/kawasaki/k0506.htm

.... og kigge! ... til den pris kan du nok holde dig i skindet!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-12-03 22:41

> Jamen, du kan da bare lige smutte til Køge!
>
> http://www.mc-center.dk/brugte/kawasaki/k0506.htm
>
> ... og kigge! ... til den pris kan du nok holde dig i skindet!

Av, for satan... til den pris kan jeg jo få RS250 uden plader + trailer
til at tage den med på bane i stedet.

Ellers flot, men på den anden side , selv med en fornuftig pris tør jeg
ikke købe noget fra Køge MC.

VH
Lars Molnit



Hekto (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-12-03 23:01

In article <3fd39d91$0$266$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> Av, for satan... til den pris kan jeg jo få RS250 uden plader + trailer
> til at tage den med på bane i stedet.
>
>
Men, du skal nok regne med et sted imellem 30 og 40KKr for en KR-1,
specielt en 'S'.
En Yamaha TZR250 er lige ved at være billigere.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-12-03 20:10

Moller wrote:
>>> Ja, det må man nok sige.,.. det er jo det samme som at anbefale
>>> en RD350 *GGG* uden YVPS
>>
>> Det skal du nu ikke sige, de første RD'ere var uden YPVS og vist
>> en ret hidsig oplevelse, problemet var vis at der overhovedet ingen
>> bund var i dem.
>
> ingen bund :) ligepræcis derfor jeg nævnte den da Armand sagde
> Gixxer 250'er :) hæhæ

Ok, jeg troede du mente at den uden YPVS var en lam sag der ikke kunne tage
omdrejninger. Jeg tror at det var derfor at Armand anbefalede en Gixxer 250'er
fordi at den skal have 4 millioner rpm før der sker noget.

>
>> En KR-1'er kommer du nok til at lede længe efter, jeg tror kun jeg
>> har set 1 i DBA efter at jeg købte min af Hekto i foråret. Jeg havde
>> regnet med at købe en RD igen da jeg pludselig havde mulighed for at
>> købe Hekto's og den er altså lige en klasse eller to bedre end en
>> RD'er. Men en RD'er kan bestemt anbefales, problemet er bare at
>> finde en der ikke er kørt/skruet i smadder.
>
> Tror helt klart at hvis der lige pludselig er en KR-1'er til salg
> at hvis fruen gir lov, at den så vil stå hjemme hos mig :) men
> RD'eren skal man jo tænke sig grundigt om med... lige som mange
> Gixxer 250'ere skal man passe på nu om dage :) men man skal jo bare
> læse tilbage i indlægne...
>

Jamen der er da en til salg her til den nette som af 49.900kr
http://www.mc-center.dk/brugte/kawasaki/k0506.htm
Jeg havde selv en 88' RD'er for nogle år tilbage, den var der ingen probs med,
så jeg tror da også der finden nogle ok eksemplarer derude.

/Jens



Armand (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-12-03 01:02


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd4cc87$0$69923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> ...............Jeg tror at det var derfor at Armand anbefalede en Gixxer
> 250'er fordi at den skal have 4 millioner rpm før der sker noget.

Nix!
Det var fordi at den kan(!) tage så mange flere omdrejninger (når nu man
begyndte at mangle muligheder for lavere gear p.g.a. redline), og det var
som sådan ikke en anbefaling, men snarere et argument for at man (næsten)
ikke kan løbe tør for omdrejninger hvis man fulgte mine råd om let hånd
versus omdrejninger!!

--
Armand.





Pwh (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 09-12-03 20:43

Armand wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd4cc87$0$69923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>> ...............Jeg tror at det var derfor at Armand anbefalede en
>> Gixxer 250'er fordi at den skal have 4 millioner rpm før der sker
>> noget.
>
> Nix!
> Det var fordi at den kan(!) tage så mange flere omdrejninger (når nu
> man begyndte at mangle muligheder for lavere gear p.g.a. redline), og
> det var som sådan ikke en anbefaling, men snarere et argument for at
> man (næsten) ikke kan løbe tør for omdrejninger hvis man fulgte mine
> råd om let hånd versus omdrejninger!!

OK, jeg har som sædvanligt ikke fattet en meter

/Jens (der nok skal bestemme hvad Armand mener)



Hekto (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-12-03 21:07

In article <3fd38230$0$70011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> En KR-1'er kommer du nok til at lede længe efter, jeg tror kun jeg har set 1 i DBA
> efter at jeg købte min af Hekto i foråret. Jeg havde regnet med at købe en RD igen
> da jeg pludselig havde mulighed for at købe Hekto's og den er altså lige en klasse
> eller to bedre end en RD'er. Men en RD'er kan bestemt anbefales, problemet er bare
> at finde en der ikke er kørt/skruet i smadder.
>
1 eller 2 klasser? ... ka' det gøre det?
Motoren synes jeg faktisk trækker bedre, måske til dels p.gr.a. den
lavere vægt.
Køreegenskaberne er absolut klasser bedre!

.... måske Hans kan lokkes til at sælge sin RD'er, nu han skal æde
borscht og drikke spandevis af vodka, for at holde sin nye kværn ud???
;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-12-03 22:39

Hekto wrote:
> ... måske Hans kan lokkes til at sælge sin RD'er, nu han skal æde
> borscht og drikke spandevis af vodka, for at holde sin nye kværn ud???
> ;0)

Det tror jeg nu ikke ... Men jeg regner nu med at få fikset
skaderne efter styrtet før den skal på gaden igen.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Pwh (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-12-03 20:01

Hekto wrote:
> In article <3fd38230$0$70011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>> En KR-1'er kommer du nok til at lede længe efter, jeg tror kun jeg
>> har set 1 i DBA efter at jeg købte min af Hekto i foråret. Jeg havde
>> regnet med at købe en RD igen da jeg pludselig havde mulighed for at
>> købe Hekto's og den er altså lige en klasse eller to bedre end en
>> RD'er. Men en RD'er kan bestemt anbefales, problemet er bare at
>> finde en der ikke er kørt/skruet i smadder.
>>
> 1 eller 2 klasser? ... ka' det gøre det?

Nej, 20-30 klasser i mine øjne ;) det var mere for ikke at fornærme RD folket.

> Motoren synes jeg faktisk trækker bedre, måske til dels p.gr.a. den
> lavere vægt.

Jeg tror at det er pgr det bedre system som KIPS er, det skulle værer
det bedste ifølge Graham Bell.

> Køreegenskaberne er absolut klasser bedre!

Hvis man skal bruge den til daglig lang transport ville jeg nu foretrække en RD
Men til sjov og ballade styrer den meget bedre en en gumpetung gyngeheste RD'er ;)

> ... måske Hans kan lokkes til at sælge sin RD'er, nu han skal æde
> borscht og drikke spandevis af vodka, for at holde sin nye kværn ud???
> ;0)

Det vil jeg ikke råde Hans til, han har åbenbart en RD'er der er i god stand,
hvis han får lyst til at få en igen om et års tid eller to bliver det svært at finde en god.
Så er det da bedre at afmelde den helt og stoppe den ned i kælderen.
Bliver han træt af at glo på den ad åre kan han altid skyde den af, en RD i god stand
tror jeg vil holde prisen i mange år fremefter.

/Jens



Hans Joergensen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-12-03 23:23

Pwh wrote:
>> 1 eller 2 klasser? ... ka' det gøre det?
> Nej, 20-30 klasser i mine øjne ;) det var mere for ikke at fornærme RD folket.

<http://dfm.nathue.dk/Hajen/RD350%20Artikler%20og%20diverse/performance%20bikes%20-%20june%201991/14.jpg>

Det er jo nemt at se at RD'en vinder i 4 ud af 6 kategorier

>> Køreegenskaberne er absolut klasser bedre!
> Hvis man skal bruge den til daglig lang transport ville jeg nu foretrække en RD
> Men til sjov og ballade styrer den meget bedre en en gumpetung gyngeheste RD'er ;)

Det er jo meget naturligt.. den er 20 år nyere ..

> Det vil jeg ikke råde Hans til, han har åbenbart en RD'er der er i god stand,
> hvis han får lyst til at få en igen om et års tid eller to bliver det svært at finde en god.
> Så er det da bedre at afmelde den helt og stoppe den ned i kælderen.

Pt. er pladen pillet af, GF havde ikke brugt mange sekunder på at
fortælle at jeg sparer 185kr/måned så længe de har pladen..

Jeg regner først med at sætte den på igen når jeg har fået fikset
skaderne efter mit lille styrt. Det håber jeg at få fikset i løbet
af foråret/sommeren ..
og jeg skal jo også have kørt russereren ind og sådan

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Hekto (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-12-03 00:03

In article <slrnbt9udd.os.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Det er jo nemt at se at RD'en vinder i 4 ud af 6 kategorier
>
Undtagen måske lige i de 'vigtigste': Handling & Braking! ;0)

Mindre vægt, bdre bremser, stivere stel, og sidst men ikke mindst,
mulighed for moderne dæk.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 09-12-03 10:34

Hekto wrote:
> Mindre vægt, bdre bremser, stivere stel, og sidst men ikke mindst,
> mulighed for moderne dæk.

Årh .. BT45 er vel også en slags moderne dæk ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Hekto (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-12-03 10:44

In article <slrnbtb5or.os.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Årh .. BT45 er vel også en slags moderne dæk ?
>
Ja; men man kan ikke kalde det 'et udvalg' vel? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jens Jacob Bager Jen~ (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 09-12-03 10:52

> Ja; men man kan ikke kalde det 'et udvalg' vel? ;0)

Jo. Der er også ME330-550 Så kan man selv vælge..

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Hans Joergensen (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 09-12-03 11:01

Hekto wrote:
>> Årh .. BT45 er vel også en slags moderne dæk ?
> Ja; men man kan ikke kalde det 'et udvalg' vel? ;0)

Det skrev du da heller ikke noget om, gjorde du ?

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Hekto (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-12-03 20:49

In article <slrnbtb7al.os.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Det skrev du da heller ikke noget om, gjorde du ?
>
Nej, så meget gik jeg ikke i detaljer! ;0)
Det os' li'meget. KR-1 er absolut at foretrække, med kun een
undtagelse! .... reservedele! De er absolut lettere at få fat i til
RD'eren.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 12:18

Hekto wrote:
> In article <slrnbtb7al.os.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
> says...
>> Det skrev du da heller ikke noget om, gjorde du ?
>>
> Nej, så meget gik jeg ikke i detaljer! ;0)
> Det os' li'meget. KR-1 er absolut at foretrække, med kun een
> undtagelse! .... reservedele! De er absolut lettere at få fat i til
> RD'eren.

Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)
Jeg synes nu også at KR'en er noget mere tørstig en min gamle RD ;(

/Jens



Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 12:47

In article <3fd700db$0$69978$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)
> Jeg synes nu også at KR'en er noget mere tørstig en min gamle RD ;(
>
Nej, men en gammel RD'er kan man finde på alle gadehjørner; men KR-
1'ere finde i DK, UK og New Zealand, og så i Japan. Mærkelig
fordeling!

Det er ikke noget du synes! Det ER den!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 13:58

Hekto wrote:
> In article <3fd700db$0$69978$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
>> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)
>>
> Nej, men en gammel RD'er kan man finde på alle gadehjørner; men KR-
> 1'ere finde i DK, UK og New Zealand, og så i Japan. Mærkelig
> fordeling!

Tænk bare på det lille stunt den lige har lavet med KIPS'en, det samme
skete for den forrige ejer af min gamle RD'er, og der havde servoen simpelthen
vredet YPVS ventilerne i stykker. Der har Kawa åbenbart tænkt sig lidt mere om.

>> Jeg synes nu også at KR'en er noget mere tørstig en min gamle RD ;(
> Det er ikke noget du synes! Det ER den!

Den er fulstændigt lige som den ejere, den ryger og drikker og er pissehysterisk

/Jens



Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:37

In article <3fd7183e$0$69901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Den er fulstændigt lige som den ejere, den ryger og drikker og er pissehysterisk
>
*ROFLMAO*
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-12-03 13:19

Pwh wrote:
> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)

Næh .. ikke ud over nogle cylindre med mindre defekt
nicasil-belægning ?

> Jeg synes nu også at KR'en er noget mere tørstig en min gamle RD ;(

Går den under 12 på literen ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 14:03

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)
>
> Næh .. ikke ud over nogle cylindre med mindre defekt
> nicasil-belægning ?

Ja straks skal man blive personlig hva ;)
Jeg vil også medgive at en RD til enhver tid er et mere fornuftigt valg end en KR-1
men funfactoren på en KR-1'er er altså bare noget højere ;)


>> Jeg synes nu også at KR'en er noget mere tørstig en min gamle RD ;(
>
> Går den under 12 på literen ?

Jeg tror at jeg ved en enkelt måling har været oppe på 13 km/l,
ellers ligger den normalt på 11-12 stykker. Jeg mener at kunne huske at
min RD'er lå på ca 15-20km/l, men det var måske også fordi at jeg tit kørte
længere ture på den, det indbyder KR-1'en ikke rigtigt til.

/Jens



Hans Joergensen (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-12-03 18:09

Pwh wrote:
> Jeg tror at jeg ved en enkelt måling har været oppe på 13 km/l,
> ellers ligger den normalt på 11-12 stykker. Jeg mener at kunne huske at
> min RD'er lå på ca 15-20km/l, men det var måske også fordi at jeg tit kørte
> længere ture på den, det indbyder KR-1'en ikke rigtigt til.

Min går normalt 12-13km/l .. den går muligvis også lidt fedt..

Jeg kører normalt, når jeg er på en god vej, en 100-120km/t.. ellers
er det jo mest bykørsel..

Det bedste den har været oppe på var 17km/l med ca. 90km/t fra
Græsted Veterantræf til Skælskør, i stærk medvind hele vejen.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Armand (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-03 22:37


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbtekpv.ncl.haj@enterprise-server.dk...
> Pwh wrote:
> > Jeg tror at jeg ved en enkelt måling har været oppe på 13 km/l,
> > ellers ligger den normalt på 11-12 stykker.
> Min går normalt 12-13km/l .. den går muligvis også lidt fedt..
> Det bedste den har været oppe på var 17km/l med ca. 90km/t fra
> Græsted Veterantræf til Skælskør, i stærk medvind hele vejen.

Også omkring brændstof-økonomien gælder det, at en lettere gashånd gavner
trods forekommende mer-omdrejninger !!

--
Armand.



Hans Joergensen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-12-03 11:10

Armand wrote:
> Også omkring brændstof-økonomien gælder det, at en lettere gashånd gavner
> trods forekommende mer-omdrejninger !!

Ja, det vides .. før jeg begyndte at køre 'ordentligt' kørte den
nemlig kun 10km/l .. :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Pwh (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-12-03 07:48

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> Jeg tror at jeg ved en enkelt måling har været oppe på 13 km/l,
>> ellers ligger den normalt på 11-12 stykker. Jeg mener at kunne huske
>> at min RD'er lå på ca 15-20km/l, men det var måske også fordi at jeg
>> tit kørte længere ture på den, det indbyder KR-1'en ikke rigtigt til.
>
> Min går normalt 12-13km/l .. den går muligvis også lidt fedt..
>

Det er også muligt at jeg husker forkert det er trods alt en 6-7 år siden
at jeg havde en RD. Min var så også monteret med Jolly Moto potter
der var blevet dyset perfekt ind af den forrige ejer (en rigtigt 2-takts nørd).
Så vidt jeg husker kører du jo stadig med de originale afløbsrør, det ville
måske hjælpe hvis du fik nogle ordentlige potter på.
Jeg har i princippet de originale expansionspotter til KR-1'en i overskud,
hvis de passer på din RD'er er du da velkommen til at købe dem.

/Jens



Hans Joergensen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-12-03 11:13

Pwh wrote:
> Det er også muligt at jeg husker forkert det er trods alt en 6-7 år siden
> at jeg havde en RD. Min var så også monteret med Jolly Moto potter
> der var blevet dyset perfekt ind af den forrige ejer (en rigtigt 2-takts nørd).
> Så vidt jeg husker kører du jo stadig med de originale afløbsrør, det ville
> måske hjælpe hvis du fik nogle ordentlige potter på.

Er du klar over hvad sådan nogle koster? og hvor grimme de typisk er
når de er brugte ? ;)

Jeg har det faktisk meget godt med at have en af de få RD'er der
kører med standart-potterne, der i følge mange alligevel er de
bedste til allround-brug.. :)

> Jeg har i princippet de originale expansionspotter til KR-1'en i overskud,
> hvis de passer på din RD'er er du da velkommen til at købe dem.

Høfligst, nej tak :)

// Hans, der synes RD'en er god nok som den er .. :)
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 11:22

In article <slrnbtj557.ncl.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Er du klar over hvad sådan nogle koster? og hvor grimme de typisk er
> når de er brugte ? ;)
>
> Jeg har det faktisk meget godt med at have en af de få RD'er der
> kører med standart-potterne, der i følge mange alligevel er de
> bedste til allround-brug.. :)
>
+ at de ville presse lidt mere effekt ud af den ældre dame, og derved
sikkert også afstedkomme en tidlig død!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-12-03 11:48

Hekto wrote:
> + at de ville presse lidt mere effekt ud af den ældre dame, og derved
> sikkert også afstedkomme en tidlig død!

Jah .. de fleste af dem der sætter sig kører vel faktisk med
effektpotter.. at det så oftest skyldes at man ikke dysser om er så
noget andet

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 12:39

In article <slrnbtj77a.ncl.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jah .. de fleste af dem der sætter sig kører vel faktisk med
> effektpotter.. at det så oftest skyldes at man ikke dysser om er så
> noget andet
>
'Fidusen' ved et ekspansionskammer, ud over den akustiske udformning,
der sender en trykbølge tilbage, er afgangsrøret, 'stingeren'.
Den skal have en optimal længde; men jo snævrere man gør den (til en
vis grænse) jo mere effekt. Effekten opnås ved at man i praksis øger
temperaturen på udstødningsgassen.

Med øget temperatur bliver blanding og smørring naturligvis mere
kritisk.

Der er mere her:
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
http://www.macdizzy.com/

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-12-03 12:59

Hekto wrote:
> 'Fidusen' ved et ekspansionskammer, ud over den akustiske udformning,
> der sender en trykbølge tilbage, er afgangsrøret, 'stingeren'.
> Den skal have en optimal længde; men jo snævrere man gør den (til en
> vis grænse) jo mere effekt. Effekten opnås ved at man i praksis øger
> temperaturen på udstødningsgassen.

Æh, ja .. jeg har skam læst 2-stroke power tuning (eller hvad det nu
er den hedder

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 13:36

In article <slrnbtjbbs.ncl.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Æh, ja .. jeg har skam læst 2-stroke power tuning (eller hvad det nu
> er den hedder
>
Ja, ja! .... men forstod du den???? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-12-03 15:39

Hekto wrote:
> In article <slrnbtjbbs.ncl.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
>> Æh, ja .. jeg har skam læst 2-stroke power tuning (eller hvad det nu
>> er den hedder
>>
> Ja, ja! .... men forstod du den???? ;0)


LOL

/Jens



Hans Joergensen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-12-03 12:02

Hekto wrote:
>> Æh, ja .. jeg har skam læst 2-stroke power tuning (eller hvad det nu
>> er den hedder
> Ja, ja! .... men forstod du den???? ;0)

Ork ja .. jeg læste den som godnat-læsning for ca. 10 år siden ..


// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:40

In article <3fd7198c$0$69999$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Jeg mener at kunne huske at
> min RD'er lå på ca 15-20km/l, men det var måske også fordi at jeg tit kørte
> længere ture på den, det indbyder KR-1'en ikke rigtigt til.
>
Længere ture foregår i hop! 1½ time = optankning,1½ time =
optankning,1½ time = optankning,1½ time = optankning,1½ time =
optankning o.s.v. ... sagde du det var Rom du skulle på MC-ferie til?
=
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-12-03 18:23


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd700db$0$69978$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hekto wrote:
> >
> > .... reservedele! De er absolut lettere at få fat i til RD'eren.
>
> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)

Netop for KR-1'ens vedkommende, er det da vist en sandhed med
modifikationer! :-|

--
Armand.





Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:53

In article <br7l30$2nk8$4@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Netop for KR-1'ens vedkommende, er det da vist en sandhed med
> modifikationer! :-|
>
I standardtrim er den 'voksen og følsom' med hang til nye stempler og
en overhaling i ny og næ. Motorens opbygning gør den extremt let at
have med at gøre i den retning.
Dem der kører race på dem, påstår at når man nærmer sig 90HK på
krumtappen, falder pålideligheden drastisk, og den holder med nød og
næppe en sæson pr. hovedrep. 90Hk er også en pæn sjat på en 2½!!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-03 22:41


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a41981bddb20ae7989a1a@news.tele.dk...
> In article <br7l30$2nk8$4@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > Netop for KR-1'ens vedkommende, er det da vist en sandhed med
> > modifikationer! :-|
> >
> I standardtrim er den 'voksen og følsom' med hang til nye stempler og
> en overhaling i ny og næ.

Jeg hentydede mere til Kawasaki's notoriske flop omkring styretappen til
stempelringene :-|

--
Armand.



Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 00:20

In article <braq6i$ibf$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Jeg hentydede mere til Kawasaki's notoriske flop omkring styretappen til
> stempelringene :-|
>
Ja, den er ikke nem at blive klog på; men nogen antager at det bare er
et seglivet rygte omkring en børnesygdom. Dem der kører race nævner det
ikke. Man kan iøvrigt anvende stempler fra RGV'en så vidt jeg husker.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-12-03 01:35


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a431a15ae22064c989a1f@news.tele.dk...
> In article <braq6i$ibf$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > Jeg hentydede mere til Kawasaki's notoriske flop omkring styretappen til
> > stempelringene :-|
> >
> Ja, den er ikke nem at blive klog på; men nogen antager at det bare er
> et seglivet rygte omkring en børnesygdom.

Børnesygdom? Måske!
Eftersom at det primært fulgte de første og skulle(!) være ændret f.o.m.
S'erne(*) :-/

> Dem der kører race nævner det ikke.

Erindringsforskydning :-/
Passende forglemmelse med henblik på senere salg :-/

De der har været ude for problemet, burde ikke kunne glemme synet, for slet
ikke at tale om udgiften =

Man kan iøvrigt anvende stempler fra RGV'en så vidt jeg husker.

Hvilket jeg endnu ikke har hørt!
Men eftersom at boringen er den samme, er der da en mulighed :-/

(*):
Efter at have konstanteret at hullet til den lille tap var så dyb at den
kunne "forsvinde" derind og således efterlade stempelringene til at vandre
som det passende dem (hen forbi udstødningsporten eller en skyllekanal
), forlængede man denne på S'erens stempler - Men tilsyneladende
opdagede en ingeniør i sidste øjeblik at man havde forlænget tappen uden at
gøre hullet dybere, hvorved at sagen blev status quo på S'eren også indtil
en hastig update af reservedels-leverencerne slog igennem

--
Armand.



Pwh (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-12-03 07:43

Armand wrote:
> "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1a431a15ae22064c989a1f@news.tele.dk...
>> In article <braq6i$ibf$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
>>> Jeg hentydede mere til Kawasaki's notoriske flop omkring
>>> styretappen til stempelringene :-|
>>>
>> Ja, den er ikke nem at blive klog på; men nogen antager at det bare
>> er
>> et seglivet rygte omkring en børnesygdom.
>
> Børnesygdom? Måske!
> Eftersom at det primært fulgte de første og skulle(!) være ændret
> f.o.m. S'erne(*) :-/
>

Der er da noget der skal chekkes grundigt nu hvor jeg alligevel skal have cylendrene
af her i vinter. Du siger at det er hullet til styrerstiften for stempelringene der er for dybt ?.
Og det er så blevet rettet hvis jeg køber mig et nyt sæt stempler ?.
Der kan man jo se hvordan sådan en tåbelig lille detalje kan lave en masse ravage ;(

/Jens



Hekto (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-12-03 00:30

In article <brb2lp$t3b$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Erindringsforskydning :-/
> Passende forglemmelse med henblik på senere salg :-/

Næppe. Team Sparrow, der racer KR-1, nævner ikke problemet.
>
> De der har været ude for problemet, burde ikke kunne glemme synet, for slet
> ikke at tale om udgiften =
>
> Man kan iøvrigt anvende stempler fra RGV'en så vidt jeg husker.
>
> Hvilket jeg endnu ikke har hørt!
> Men eftersom at boringen er den samme, er der da en mulighed :-/
>
Ja, det nævner de til gengæld. TZR250-stempler skulle også være en
mulighed. Det kan så være af samme grund de ikke nævner problemet.

Jens' kører med originale Kwak-stempler; men da jeg havde cylinderne
afmonteret, sad pindene pinligt ens monteret, så med mindre de følges
ad, var der ikke sket noget endnu.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-12-03 11:55

Hekto wrote:
> Ja, det nævner de til gengæld. TZR250-stempler skulle også være en
> mulighed. Det kan så være af samme grund de ikke nævner problemet.
>
> Jens' kører med originale Kwak-stempler; men da jeg havde cylinderne
> afmonteret, sad pindene pinligt ens monteret, så med mindre de følges
> ad, var der ikke sket noget endnu.

Rart at hører at du har chekket det, hvad skulle fidusen værer ved at
stoppe andet en Kwak stempler i, kan de ikke købes mere ?.

/Jens



Hekto (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-12-03 13:40

In article <3fdaf003$0$70012$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Rart at hører at du har chekket det, hvad skulle fidusen værer ved at
> stoppe andet en Kwak stempler i, kan de ikke købes mere ?.
>
Så vidt jeg ved fås stemplerne kun originalt ... nu om dage.

Der står noget om det med stemplerne på Ream Sparrows hjemmeside.
Så vidt jeg husker, handet sammen med modifikation af toppen.
I den klasse er der nogle mystiske regler for tuning.
Kaburatorstørrelsen må f.eks. ikke øges.
Kwak'en har 28mm mens den andre kører med 34mm og 36mm. Det gør at man
skal være lidt mere kreativ for at presse mere ud af lime-frugten.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-12-03 15:58


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a446de13b8d32e7989a21@news.tele.dk...
> In article <brb2lp$t3b$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > Erindringsforskydning :-/
> > Passende forglemmelse med henblik på senere salg :-/
>
> Næppe. Team Sparrow, der racer KR-1, nævner ikke problemet.

Det er vel også ovre nu; men vár et stort problem på 1'erne, og ikke desto
mindre skuffende at det ikke var løst på S'erne trods det at Kawasaki
udviste opmærksomhed på problemet!

Mine grynt á "sandhed med modifikationer", var også mere relaterede til
ytringerne:
Citat:
"> > > .... reservedele!
> > Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;) "
- end et postulat om at jeres stempler ikke vil kunne holde!

--
Armand.








Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 21:17

Armand wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd700db$0$69978$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hekto wrote:
>>>
>>> .... reservedele! De er absolut lettere at få fat i til RD'eren.
>>
>> Men eftersom at det er en Kwak så skal man jo ikke bruge nogen ;)
>
> Netop for KR-1'ens vedkommende, er det da vist en sandhed med
> modifikationer! :-|

Næh, på en KR-1'er kalder man det sliddele og ikke resevedele

/ Jens (der ikke har købt andet end kædekit endnu)



Pwh (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 09-12-03 20:42

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>>> 1 eller 2 klasser? ... ka' det gøre det?
>> Nej, 20-30 klasser i mine øjne ;) det var mere for ikke at fornærme
>> RD folket.
>
> <http://dfm.nathue.dk/Hajen/RD350%20Artikler%20og%20diverse/performance%20bikes%20-%20june%201991/14.jpg>
>
> Det er jo nemt at se at RD'en vinder i 4 ud af 6 kategorier

Ja, men Hans nu har jeg jo haft en af hver slags, så hvad de skriver i en test
betyder ikke ret meget for mig. Hekto har jo som bekendt været puscher
for os begge og må også siges at have en vis erfaring, KR-1 kører altså bare bedre ;)

>
>>> Køreegenskaberne er absolut klasser bedre!
>> Hvis man skal bruge den til daglig lang transport ville jeg nu
>> foretrække en RD
>> Men til sjov og ballade styrer den meget bedre en en gumpetung
>> gyngeheste RD'er ;)
>
> Det er jo meget naturligt.. den er 20 år nyere ..

Min KR-1'er fra '88 er din RD'er fra '68 ??

>> Så er det da bedre at afmelde den helt og stoppe den ned i kælderen.
>
> Pt. er pladen pillet af, GF havde ikke brugt mange sekunder på at
> fortælle at jeg sparer 185kr/måned så længe de har pladen..

Hvis du ikke skal bruge den overhovedet kan du jo også sparer vægtafgiften.
Det koster trodt alt kun udgiften til syn+plade hvis du vil kører igen om et par år.


> Jeg regner først med at sætte den på igen når jeg har fået fikset
> skaderne efter mit lille styrt. Det håber jeg at få fikset i løbet
> af foråret/sommeren ..

Jeg skal ikke gå her og lægge planer på dine vegne, men hvis du ikke står og
mangler pengene helt vildt, så er der da bedre økonomi i at få RD'en kosmetisk
tip top igen, mekanisk havde jeg indtrykket af at den var ok. Så kan du sælge den
for en god penge en dag, sikkert her igruppen hvis jeg ikke tager fejl.
Det var her at Hekto tvang mig til at overtage hans gamle udslidte ridsede og skæve KR-1'er

/Jens



Hans Joergensen (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 10-12-03 13:26

Pwh wrote:
> Ja, men Hans nu har jeg jo haft en af hver slags, så hvad de skriver i en test
> betyder ikke ret meget for mig. Hekto har jo som bekendt været puscher
> for os begge og må også siges at have en vis erfaring, KR-1 kører altså bare bedre ;)

Det gør den ganske givet ... jeg formoder da at den laver knap
så meget slaskeri når man kører hårdt i sving fx.

Nu kører jeg dog mest enten længere ture, eller bykørsel .. hvorfor
jeg kan forestille mig at jeg nok holder bedre af RD'en .. men hvad
man ikke ved har man jo ikke ondt af, så jeg lader bare være med at
prøve noget bedre :)

>> Det er jo meget naturligt.. den er 20 år nyere ..
> Min KR-1'er fra '88 er din RD'er fra '68 ??

Det er tæt på, den basale konstruktion er vel fra engang midt i
70'erne ..

>> Pt. er pladen pillet af, GF havde ikke brugt mange sekunder på at
>> fortælle at jeg sparer 185kr/måned så længe de har pladen..
> Hvis du ikke skal bruge den overhovedet kan du jo også sparer vægtafgiften.
> Det koster trodt alt kun udgiften til syn+plade hvis du vil kører igen om et par år.

Og nye/andre bremseskiver, jeg håber på at den er klar igen i løbet
af næste år .. og det kan jo også være jeg udsætter rep. til næste
vinter, hvorfor det vil være rart at kunne sætte pladen på og køre
lidt til sommer

> Jeg skal ikke gå her og lægge planer på dine vegne, men hvis du ikke står og
> mangler pengene helt vildt, så er der da bedre økonomi i at få RD'en kosmetisk
> tip top igen, mekanisk havde jeg indtrykket af at den var ok. Så kan du sælge den
> for en god penge en dag, sikkert her igruppen hvis jeg ikke tager fejl.

Mekanisk er den vist ganske okay, måske bortset fra at dæmpningen nok godt
kunne trænge til en omgang.. lige nu har jeg ikke råd til at sætte
den i stand, og desuden har russeren noget højere prioitet for
tiden..
(Russeren ligger i øvrigt spredt ud over hele det værksted RD'en
skal laves på, så det er nok ikke så fedt at skille noget ad på den
lige nu

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 14:11

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> Ja, men Hans nu har jeg jo haft en af hver slags, så hvad de skriver
>> i en test betyder ikke ret meget for mig. Hekto har jo som bekendt
>> været puscher
>> for os begge og må også siges at have en vis erfaring, KR-1 kører
>> altså bare bedre ;)
>
> Det gør den ganske givet ... jeg formoder da at den laver knap
> så meget slaskeri når man kører hårdt i sving fx.

Det er der jeg synes at KR-1'en adskiller sig fra min gamle RD,
hvis jeg pressede RD'en hårdt i sving samtidig med at den fik noget mad
så kunne den godt vakle en smule, det har jeg aldrig oplevet på KR'en
den er bare stiv som et brædt at kører (og sidde) på ;)


> Nu kører jeg dog mest enten længere ture, eller bykørsel .. hvorfor
> jeg kan forestille mig at jeg nok holder bedre af RD'en .. men hvad
> man ikke ved har man jo ikke ondt af, så jeg lader bare være med at
> prøve noget bedre :)

Det har du helt ret i, jeg vil ikke råde dig til at udskifte din RD med en KR-1,
så kan man jo blive ved, en Priller 250'er styrer sikkert bedre end en KR-1, og så videre og så videre.

>>> Det er jo meget naturligt.. den er 20 år nyere ..
>> Min KR-1'er fra '88 er din RD'er fra '68 ??
>
> Det er tæt på, den basale konstruktion er vel fra engang midt i
> 70'erne ..

Hekto kan sikker oplyse os om hvornår KR-1'en oprindeligt er fra, jeg ved det ikke.
Men stellet i din YPVS'er stammer jo nok ikke fra stamfaderen ;)

/Jens



Armand (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-12-03 18:07


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd71b70$0$70013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> Det har du helt ret i, jeg vil ikke råde dig til at udskifte din RD med en
KR-1,
> så kan man jo blive ved, en Priller 250'er styrer sikkert bedre end en
KR-1, og så
> videre og så videre.

- - - - - Hvorved man uværgeligt ender med en RGV!

> Hekto kan sikker oplyse os om hvornår KR-1'en oprindeligt er fra, jeg ved
det ikke.

Fra slutningen af 80'erne!
Den oprindelige KR1'er havde tandem-motor (á cylinderne med hver sin
tværliggende krumtap bag hinanden!) med 45 HK (=.jp-limit!), og er fra ca.
midten af 80'erne!

--
Armand.



Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:49

In article <br7l22$2nk8$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> - - - - - Hvorved man uværgeligt ender med en RGV!
>
Bare fordi du er brændt inde med en RGV! Du har jo ikke engang haft en
KR-1, så du ved jo ikke om du har opnået nirvana! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 22:37

Hekto wrote:
> In article <br7l22$2nk8$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
>> - - - - - Hvorved man uværgeligt ender med en RGV!
>>
> Bare fordi du er brændt inde med en RGV! Du har jo ikke engang haft en
> KR-1, så du ved jo ikke om du har opnået nirvana! ;0)

Så fik han sgu den, lige i smasken ;)

/Jens



Armand (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-03 22:39


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a4196fcc377a893989a18@news.tele.dk...
> In article <br7l22$2nk8$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > - - - - - Hvorved man uværgeligt ender med en RGV!
> >
> Bare fordi du er brændt inde med en RGV! Du har jo ikke engang haft en
> KR-1, så du ved jo ikke om du har opnået nirvana! ;0)

Jeg har til gengæld haft mange bekendte med både RGV og KR-1, og jeg har
ovenikøbet kørt meget på "meget små veje" sammen med dem!

--
Armand.



Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 00:18

In article <braq5h$ibf$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Jeg har til gengæld haft mange bekendte med både RGV og KR-1, og jeg har
> ovenikøbet kørt meget på "meget små veje" sammen med dem!
>
>
Hvem lå forrest???? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-12-03 01:25


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a4319a09fdcf92a989a1e@news.tele.dk...
> In article <braq5h$ibf$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > Jeg har til gengæld haft mange bekendte med både RGV og KR-1, og jeg har
> > ovenikøbet kørt meget på "meget små veje" sammen med dem!
> >
> >
> Hvem lå forrest???? ;0)

Ihvertfald ikke den 35-årige 90kg's dunderklump på den svage Pepsi-RGV!
Men når nu snakken også går på RD350, så har jeg til trods for ovennævnte
fact's altid lagt de RD3½'eren jeg har mødt, bag mig!

--
Armand.

--
Armand.



Hekto (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-12-03 00:32

In article <brb2ll$t3b$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Ihvertfald ikke den 35-årige 90kg's dunderklump på den svage Pepsi-RGV!
> Men når nu snakken også går på RD350, så har jeg til trods for ovennævnte
> fact's altid lagt de RD3½'eren jeg har mødt, bag mig!
>
*LOL*

Både KR-1, og sikkert også RGV'en, bør ihvertfald kunne smutte fra
RD'en.
Tilgengæld er RD'en hurtigere 0-100; men kun ½ sekund. M.h.t. træk og
moment oplevede jeg en fordel til KR-1'en.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-12-03 12:00

Hekto wrote:
> In article <brb2ll$t3b$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
>> Ihvertfald ikke den 35-årige 90kg's dunderklump på den svage
>> Pepsi-RGV! Men når nu snakken også går på RD350, så har jeg til
>> trods for ovennævnte fact's altid lagt de RD3½'eren jeg har mødt,
>> bag mig!
>>
> *LOL*
>
> Både KR-1, og sikkert også RGV'en, bør ihvertfald kunne smutte fra
> RD'en.
> Tilgengæld er RD'en hurtigere 0-100; men kun ½ sekund. M.h.t. træk og
> moment oplevede jeg en fordel til KR-1'en.

Nu har jeg jo gearet Kwakken en tand mere ned siden at du havde den,
så det kan værer at den er hurtigere en en RD fra 0-100 nu.
Men jeg synes at den måde kraften udvikler sig på KR-1'en virker mere
brutalt en på en RD, men kører de ved siden af hinanden kan det da godt
værer at KR'en ikke kan følge RD'en. Den føles bare hurtigere at kører på.

/Jens



Armand (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-12-03 16:17


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a446e74d75fe1d989a22@news.tele.dk...
> In article <brb2ll$t3b$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > >
> Tilgengæld er RD'en hurtigere 0-100; men kun ½ sekund. M.h.t. træk og
> moment oplevede jeg en fordel til KR-1'en.

De senere totaggere har close-ratio gearkasse, hvorved at 1.gearet rækker
væsentligt højere end en RD350'ers, og dét skal alt andet lige give
problemer med at hænge på ved grønt lys!
Når dét er sagt, så er 0-100 oplysninger såvel fra fabrikanten som i diverse
test intet værd - Tiendedele, og endog hele sekunder kan hurtigt forspildes
under tilkoblingen, ikke mindst på så spidstydende modeller som disse.
Derved er det førerens evner alene det der tæller når lyset bliver grønt :-|

--
Armand.
(der på GPZ900R ofte har måttet se sig jordet fra grønt af af en Z1000ST
(kardan'er)hvis ejer er den ultimative koblingsfiler, og derfor kunne få
klumpen ud af hullet med appel)



Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 21:20

Armand wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd71b70$0$70013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>> Det har du helt ret i, jeg vil ikke råde dig til at udskifte din RD
>> med en KR-1, så kan man jo blive ved, en Priller 250'er styrer
>> sikkert bedre end en KR-1, og så videre og så videre.
>
> - - - - - Hvorved man uværgeligt ender med en RGV!

Det er fandeme også en lækker maskine, der kan ikke værer mange af dem
på plader her i landet ;(

>
>> Hekto kan sikker oplyse os om hvornår KR-1'en oprindeligt er fra,
>> jeg ved det ikke.
>
> Fra slutningen af 80'erne!
> Den oprindelige KR1'er havde tandem-motor (á cylinderne med hver sin
> tværliggende krumtap bag hinanden!) med 45 HK (=.jp-limit!), og er
> fra ca. midten af 80'erne!

Jeg kan også huske at min egen Far havde en Kwak 250 2-takt med twinmotor
for en 30 års tid tilbage. De er nok ikke særligt meget i familie med hinanden.
Altså motorcyklerne, ikke min Far og mig ;)

/Jens



Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:47

In article <3fd71b70$0$70013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Det har du helt ret i, jeg vil ikke råde dig til at udskifte din RD med en KR-1,
> så kan man jo blive ved, en Priller 250'er styrer sikkert bedre end en KR-1, og så videre og så videre.
>
Jeg har ikke prøvet Prill'eren. Den har bedre affjedringskomponenter;
men den vejer til gengæld en del mere. Måske styrer den bedre; men jeg
tvivler faktisk på, at den er dels lige så hurtig, dels lige så handy.
>
> Hekto kan sikker oplyse os om hvornår KR-1'en oprindeligt er fra, jeg ved det ikke.
> Men stellet i din YPVS'er stammer jo nok ikke fra stamfaderen ;)
>
De første KR-1 ankom her i '88. KR-S fra '89. Hvis man kunne læse
japanske skrifttegn, så er der en del japanske sider, der sikkert kunne
fortælle mere!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 20:43

In article <slrnbte46n.ncl.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Det gør den ganske givet ... jeg formoder da at den laver knap
> så meget slaskeri når man kører hårdt i sving fx.
>
You bet!
Det er og bliver en ultra-fed racer, af en slags vi aldrig kommer til
at se igen! Lille, let, vanvittig hurtig, vanvittig hysterisk. Alene
lyden, når den får rulle!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 10-12-03 21:22

Hekto wrote:
> In article <slrnbte46n.ncl.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
> says...
>> Det gør den ganske givet ... jeg formoder da at den laver knap
>> så meget slaskeri når man kører hårdt i sving fx.
>>
> You bet!
> Det er og bliver en ultra-fed racer, af en slags vi aldrig kommer til
> at se igen! Lille, let, vanvittig hurtig, vanvittig hysterisk. Alene
> lyden, når den får rulle!

Tal ikke om det nu hvor den står nede i kælderen, jeg får bare abstinenser.
Hvorfor helvede lavede man sig ikke også et lydbånd til de lange vinteraftener ;)

/Jens



Hekto (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-03 21:36

In article <3fd78073$0$69972$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Tal ikke om det nu hvor den står nede i kælderen, jeg får bare abstinenser.
> Hvorfor helvede lavede man sig ikke også et lydbånd til de lange vinteraftener ;)
>
..... for ikke at tale om, når man kom farende ind i et sving, og sagde:
'Hov! Dér ligger sten!!!' ... og så bare styrede uden om!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-12-03 22:38

Pwh wrote:
> Det skal du nu ikke sige, de første RD'ere var uden YPVS og vist
> en ret hidsig oplevelse, problemet var vis at der overhovedet ingen bund var i dem.

Var det ikke mest når man monterede en tunpotte ?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Pwh (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 06-12-03 11:51

Hans Joergensen wrote:
> Armand wrote:
>> samtidig sapre på olieforbruget/koksen: Kør et gear lavere end man
>> umiddelbart føler for og qua den samme acceleration bevæger man sig
>
> Hvad så når man efter at have kørt et gear lavere end man føler for
> i 2-3 uger begynder at føle for at køre med det omdrejningstal det
> giver..

Problemet med KR'en er jo også et KIPS'en først åbner ved 8000rpm,
det vil nok vække lidt opsigt hvis jeg i byen ligge deroppe hele tiden ;)

/Jens



Jesper Hillerup (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hillerup


Dato : 07-12-03 17:46

Hans Joergensen wrote:
> Hvad så når man efter at have kørt et gear lavere end man føler for
> i 2-3 uger begynder at føle for at køre med det omdrejningstal det
> giver..
>
> Skal man så give den et gear mere ned ?
>
> // Hans, der for nyligt blev gjort opmærksom på at han kørte på
> // landevejen i 3. gear i en 2.0 DOHC Sierra .. dårlig vane? ;)

ja, der er sq en dårlig vane!
var det ikk`en ide, og prøve en wartburg
jesper
cb500four



Hans Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-12-03 19:11

Jesper Hillerup wrote:
> ja, der er sq en dårlig vane!
> var det ikk`en ide, og prøve en wartburg

Jeg håber på at den gamle boksermotor på Dnepr'en kan vænne mig af
med de høje omdrejninger igen :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Pwh (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 07-12-03 20:42

Hans Joergensen wrote:
> Jesper Hillerup wrote:
>> ja, der er sq en dårlig vane!
>> var det ikk`en ide, og prøve en wartburg
>
> Jeg håber på at den gamle boksermotor på Dnepr'en kan vænne mig af
> med de høje omdrejninger igen :)
>
> // Hans

Ja, de bliver ikke helt nemme at veksle frem og tilbage imellem ;)
Det bliver spændende hvilken en af dem der bruger mest olie

/Jens



Hans Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-12-03 22:37

Pwh wrote:
> Ja, de bliver ikke helt nemme at veksle frem og tilbage imellem ;)

Det går nu nok .. det har virket fint de par gange jeg har kørt
på den Nimbus jeg har fået brugsret til

> Det bliver spændende hvilken en af dem der bruger mest olie

Jah .. så vidt jeg kan regne ud bliver det vist noget nær det samme,
dog kører russeren jo på billigere olie
(15kr/literen i Aldi må være passende)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Pwh (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-12-03 20:12

>> Det bliver spændende hvilken en af dem der bruger mest olie
>
> Jah .. så vidt jeg kan regne ud bliver det vist noget nær det samme,
> dog kører russeren jo på billigere olie
> (15kr/literen i Aldi må være passende)
>
> // Hans

LOL

/Jens



Hekto (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-12-03 02:49

In article <3fd0b8af$0$95059$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...
>
> Kablerne og trækstængerne var velsmurte. Jeg er sikker på at det har været koks,
> den stakkels motor er jo ikke bygget til kun at ligge og tulle frem og tilbage fra arbejde
> som jeg kun har gjort det sidste stykke tid.
>

OK, nævnte det bare. Motoren virker ikke så kraftig som på en RD'er.
> >
> Toppen skal af under alle omstændigheder så jeg kan chekke Nicasilbelægningen.
> Skiftede du forresten toppakning da du havde toppen af sidst ??.

Nej, jeg læste at den kunne genbruges, og det kunne den.


> Prøve en anden olie, jeg har stadig 8 liter TTS olie tilbage.
> Nej, jeg tror at problemet er at den ikke er blevet krudtet nok af og ikke er
> blevet ordentligt gennemvarm på de 5km jeg har til arbejde.
> Det er jo en racer og ikke et transportmiddel, det kunne du jo godt have fortalt
> mig inden at jeg købte den, plat og svindel siger jeg bare ;) ;)
>
Ja, og TTS er kendt for at kunne fedte lidt; men til gengæld smører den
godt.

Nu husker jeg godt hvordan du så ud i øjnene, inde bag hjelmen, da du
kom tilbage efter en prøvetur!!! ... Hva' så??? Blev den stoppet ned i
halsen på dig??? ;0)


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 06-12-03 12:03

Hekto wrote:
> In article <3fd0b8af$0$95059$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>>
>> Kablerne og trækstængerne var velsmurte. Jeg er sikker på at det har
>> været koks,
>> den stakkels motor er jo ikke bygget til kun at ligge og tulle frem
>> og tilbage fra arbejde som jeg kun har gjort det sidste stykke tid.
>>
>
> OK, nævnte det bare. Motoren virker ikke så kraftig som på en RD'er.

Nej, servoen virkede faktisk ikke overbevisende kraftig, det er måske
med vilje at den ikke er det så den ikke ødelægger alt muligt andet
hvis ventilerne hænger lidt. Jeg mærkede det jo faktisk ret hurtigt på
motorgangen ved fuld gas at den ikke helt gik som den plejede ;)


>> Toppen skal af under alle omstændigheder så jeg kan chekke
>> Nicasilbelægningen.
>> Skiftede du forresten toppakning da du havde toppen af sidst ??.
>
> Nej, jeg læste at den kunne genbruges, og det kunne den.

Det regnede jeg også med, men skal jeg have cylindrene af så bliver alt selvfølgelig
pakket om med nye pakninger.
Ville det forøvrigt værer verdens tåbeligste ide at få dem hårdforkromet i stedet for Nicasil.
Jeg er altså ikke rigtigt lun på et sende cylindrene til England.

>> Prøve en anden olie, jeg har stadig 8 liter TTS olie tilbage.

> Ja, og TTS er kendt for at kunne fedte lidt; men til gengæld smører
> den
> godt.

Det var dig selv der anbefalede den i sin tid, det er nok som Armand skriver,
når man bare ligger og tuller afsted så får den automatiske smøring nok givet lidt for meget.
Oliepumpen står jo også lige en tand ovre i den fede ende.


> Nu husker jeg godt hvordan du så ud i øjnene, inde bag hjelmen, da du
> kom tilbage efter en prøvetur!!! ... Hva' så??? Blev den stoppet ned i
> halsen på dig??? ;0)

Ja, man kan sige at der er motorcykler der ligesom sælger sig selv, var det
ikke også den oplevelse du selv havde da du købte den.

/Jens



Hekto (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-12-03 12:26

In article <3fd1b767$0$95094$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Det regnede jeg også med, men skal jeg have cylindrene af så bliver alt selvfølgelig
> pakket om med nye pakninger.
> Ville det forøvrigt værer verdens tåbeligste ide at få dem hårdforkromet i stedet for Nicasil.
> Jeg er altså ikke rigtigt lun på et sende cylindrene til England.
>

Forskellen på de forskellige belægninger er spillerummet imellem
stempel og cylinder/belægning.
Hvis du sende posten som værdipakke, tror jeg ikke at risikoen er så
stor. Du er jo ikke den eneste i hele verden, der skal have lavet den
stunt.
Jeg ville holde mig til Nicasil. Nu ved jeg ikke hvor meget du har
kørt, men det kan også være at stemplerne trænger til fornyelse
efterhånden. Jeg mener at manualen nævner 7.000 til 14.000 km.

TTS smører godt; men den har en tendens til at efterlade noget fedtet
stads. Nå så du kører 'koldt' kunne man forestille sig at det sætter
sig højere oppe i udstødningen.
Forskellen på doeseringen af olie ved lav og fuld gas er temmelig stor.
Så hvis du kører stille og roligt tror jeg ikke at den for alt for
store mængder; men selvfølgelig nok. Det er nok temperaturen/køremåden
der gør det.

JO! Det er een af de fedeste små racere!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste