Bremseklodser...
Fra : Jens Didriksen

Dato : 05-12-03 15:13

Ka' det ha' sin rigtighed at mine bremseklodser allerede er slidt ned...?

Det skurer fælt når jeg anvender skivebremsen, men mc'en er sgu' ikk' mere
end 7 mdr. gammel (10.200 km).

Jeg har prøvet at tage et kik på klodserne, men kan ikke rigtig se om der er
mere belægning tilbage.

Klodserne på min bil holdt 70.000 km - bare til sammenligning. Det samme
gjorde mine bildæk iøvrigt. Men det er måske lige som bil Vs mc-dæk: kun en
1/10 af slidstyrken...?

Det skal bemærkes at jeg køre "frisk" og at der er en del by kørsel
indvolveret - det slider jo selvfølgelig en del, men stadigvæk...?

Didrik

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-12-03 15:27

> Ka' det ha' sin rigtighed at mine bremseklodser allerede er slidt ned...?
>
> Det skurer fælt når jeg anvender skivebremsen, men mc'en er sgu' ikk' mere
> end 7 mdr. gammel (10.200 km).

Der er som regel en rille i overfladen på bremseklodsen. Hvis du kan se den,
er de ikke slidt ned endnu.

Du kan sikkert - med relativt nemhed - tage kaliberen af og inspicere/skifte
klodserne. På min cykel er det dog ikke svært at konstatere, blot ved at
kigge på klodserne.

Mine klodser foran skiftede jeg i øvrigt efter omkring 40K km - og der var
de ikke helt slidt ned.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-12-03 15:46

On Fri, 5 Dec 2003 15:27:02 +0100, "Henrik Steen Larsen"
<slet.hsl.@code12.dk> wrote:

>Mine klodser foran skiftede jeg i øvrigt efter omkring 40K km - og der var
>de ikke helt slidt ned.

40.000 Km ?!? Det lyder helt afsindigt,hvad er det for en cykel og
type klodser,jeg vil tro at jeg typisk får mellem 2.000-15.000 km ud
af et sæt klodser afhængig af om det er en baneracer eller gadecykel
vi taler - godt nok plejer der at være rimelig mange km. i org.
monterede klodser,men 40.000 km er jeg pænt imponeret over,hvis du
rent faktisk bruger bremsen også

--
-Michael

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-12-03 17:07

> [...]
> vi taler - godt nok plejer der at være rimelig mange km. i org.
> monterede klodser,men 40.000 km er jeg pænt imponeret over,hvis du

ROFL - jo - jeg bruger skam bremserne *G*. Dog er der ikke blandet hverken
trackdays eller baneræs ind i billedet.

Bremseklodserne blev på anbefaling gemt, men jeg er dog ikke lige i stand
til at afgøre om de er af sintermetal eller ej. Dog er der ca. 1mm tilbage
af rillerne - dog lidt ujævnt fordelt på de forskellige klodser.

CBR600 F1 (1989)

Fra : Armand

Dato : 05-12-03 17:13

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end 7 mdr. gammel (10.200 km).
>
> Jeg har prøvet at tage et kik på klodserne, men kan ikke rigtig se om der

Jeg forstår det som du ikke har haft sagerne skilt ad!?
Du slipper alligevel ikke for at skrue hvis klodserne skal skiftes, så skil
nu
skidtet ad og bliv (formodentlig) forskrækket over hvor nedslidte de er

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 17:20

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det skal bemærkes at jeg køre "frisk" og at der er en del by kørsel
> indvolveret - det slider jo selvfølgelig en del, men stadigvæk...?

Jeg skiftede efter ca 25.000 i år.

Hvis du ikke kan se ordentligt med klodserne på, så tag dem dog ud og
glo på dem, det er ikke en særlig stor operation, og hvis det kan spare
dig at "dreje" din skive af med stål mod stål, såe...

Kenneth S

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 05-12-03 17:25

Jeg har præsteret at slide et par bremseklodser ned på en dag, i finderup
øvelsestærren på forsvarets nye bmw'er, men ofte gravede baghjulet sig også
halvt ned i sandet og så slider det når den får noget at lave af.....

/Joachim
Kawasaki GPZ 500S
"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3fd0af16$0$95021$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...