Kør program
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-04-01 21:28

Hej eksperter

Er lidt grøn i VB endnu, derfor måske et simpelt spørgsmål for nogen af jer.

Har oprettet en commandButton - herfra vil jeg via et klik starte
et program lokalt på pc'eren, f.eks c:\WINDOWS\WINFILE.EXE

Har rodet lidt med Run commandoen... desværre uden held.

Håber I kan hjælpe

På forhånd mange tak.

Thomas J.

Fra : Thomas J.

Dato : 17-04-01 23:20

Hej Thomas

Prøv at kigge på "Shell" funktionen, fx:

Private Sub Command1_Click()
Shell "c:\WINDOWS\WINFILE.EXE", vbNormalFocus
End Sub

Med venlig hilsen
Thomas J.

Fra : Per Madsen

Dato : 18-04-01 17:26

Hej Thomas
Jeg ser, at du allerede har fået svar på dit spørgsmål,
der er yderligere en fidus, hvor man kan få det program,
som en fil er assoieret til startet.
f.eks. vil
Shell "start.exe c:\<etellerandetdirectory>\index.htm", vbNormalFocus"
starte din internetbrowser med filen åben.

mhv
Per

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-04-01 20:27