mac soup /billeder....
Fra : Anna

Dato : 05-12-03 13:20

Har lagt mærke til at der i nogle tilfælde vises nogle små billeder af
nogle skribenter (til venstre i headeren) når jeg åbner en besked.

Hvordan gør man det? jeg bruger MacSoup...

/Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Jesper

Dato : 05-12-03 18:06

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> Har lagt mærke til at der i nogle tilfælde vises nogle små billeder af
> nogle skribenter (til venstre i headeren) når jeg åbner en besked.
>
> Hvordan gør man det? jeg bruger MacSoup...
>
> /Anna

Det det kaldes for X-Face, det er i virkeligheden et billede kogt ned så
den kan være i en header, hos mig ser x-face headeren sådan ud:

G'K:q6FL.]^JF'4H;3TBM)jq4*p]NrKu

Det indsættes i File -> Settings -> Account -> Edit -> Extra Headers

Og GraphicConverter kan gemme billeder i X-Face format, så åbnes de bare
med en teksteditor, hvor du vælger teksten, gemmer og sætter ind i
Suppen.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Anna

Dato : 05-12-03 20:09

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> [...]
>
> Og GraphicConverter kan gemme billeder i X-Face format, så åbnes de bare
> med en teksteditor, hvor du vælger teksten, gemmer og sætter ind i

Ok tak for svaret - Hold da op det ser indviklet ud Det skal jeg
vist lige bruge lidt tid på at greje...

/Anna

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 05-12-03 23:36

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> Ok tak for svaret - Hold da op det ser indviklet ud Det skal jeg
> vist lige bruge lidt tid på at greje...

Du bør lige vide at X-Face formatet understøtter maks. 48 x 48 pixels i
1-bit (glourious black & white), så enkle, kontrastrige designs giver
det bedste resultat.

Følg blot Jespers udemærkede forklaring og tag dig ikke af de underlige
tegn og gerninger.

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-12-03 00:52

In article <1g5ipct.6xjh57109t17qN%moth@mothsoft.dk>, Mogens Thyregod
<moth@mothsoft.dk> wrote:

> Følg blot Jespers udemærkede forklaring og tag dig ikke af de underlige
> tegn og gerninger.
Tester lige om det virke

--
Venlig hilsen