jagthund
Fra : Michael Frandsen

Dato : 17-04-01 20:51

jeg har tænkt mig at købe en flatcoated retriver hvalp som skal bruges til
jagt.
er der nogen der har nogle gode råd om hvornår man skal starte træningen og
hvor dan man skal træne den på den bedste måde for at få en god jagthund ud
af det

mvh
michael

Fra : Søren Voigt

Dato : 17-04-01 21:07

hej Michael,

Ja købe en flatter med DKK-stambog og meld dig ind i Dansk Retriever Klub.
Her er den bedste træning du kan få. Og din hund ligeså.

mvh
Søren Voigt

Fra : Claus Bisgaard

Dato : 18-04-01 11:27

Michael Frandsent.
> er der nogen der har nogle gode råd om hvornår man skal starte træningen
og

Et lille bidrag til Sørens gode svar:

Du skal starte træningen den dag du får den. Lydighed kræver konsekvens lige
fra begyndelsen.
En Flat er en fremragende hund, livlig og kræver derfor hele tiden
udfordringer. Hvis den bliver trænet godt finder du ikke bedre retriever.
Eneste minus - den slikker af ren hengivenhed, og det kan den ikke vendes af
med!!

-Claus Bisgaard