12 måneders ansvar for 784,- kr. :-)
Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 22:33

....da min arbejdsmæssige situation har ændret sig, har jeg hentet
oplysninger fra forskellige forsikringsselskaber for at spare, og jeg
har nu valgt Sønderjysk Forsikring, hvor jeg helårligt kan forsikre min
mc (GSX 1100 E - 1982) for 784,- kr. (2004-priser - gav før 1652,- kr.
hos Top (2003-priser)...

....osse på hus, indbo og bil-området kan de være med: min Kadett GSi gik
fra 3550,- kr. hos Alm Brand til 1058,- kr. for ansvar...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Pwh

Dato : 04-12-03 23:07

Ja ja, derfor er der vel ingen grund til at stamme

/Jens (Kwak KR-1 1700/år fuld kasko hos Fair)

Fra : Maria & Anders

Dato : 04-12-03 23:32

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> Ja ja, derfor er der vel ingen grund til at stamme

Lam bemærkning... Dobbelt postning kan ske for en hver.

Men som svar på indlæget, så er det sgu da super at du har fundet nogle
billige forsikringer. Håber bare ikke det er et Plus forsikrings syndrom.
For der var vist nok rimelig mange der brændte nallerne på den bekostning.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Pwh

Dato : 05-12-03 00:12

Maria & Anders wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Lam bemærkning... Dobbelt postning kan ske for en hver.

Nej det kan det ikke, det er altså kun totalt lallende amatører der poster dobbelt
Klap nu lige hesten, der plejer at værer rigeligt plads til drillerier i denne gruppe.

/Jens (der godt kan tåle at blive drillet)

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 01:58

Pwh skrev:

> Nej det kan det ikke, det er altså kun totalt lallende amatører der
> poster dobbelt

....dét er lige præcis hvad jeg er! - har for meget om ørerne - og for
lidt imellem...

> /Jens (der godt kan tåle at blive drillet)

....hmnn - så må du ha lidt karma...

Fra : Pwh

Dato : 05-12-03 10:48

Hans Paulin wrote:

> ...dét er lige præcis hvad jeg er! - har for meget om ørerne - og for
> lidt imellem...

Ja ja, du indrømmer jo selv at det var fulstændigt tåbeligt og utilgiveligt
spild af båndbredde at poste dobbelt
Jeg synes faktisk at du skulle have 1mnd karantæne fra gruppen, så
kan du måske lærer det. Du kan også lave et indlæg hvor du 2000 gange
skriver 'jeg må ikke poste dobbelt' og ikke noget med at 'copy og paste' ;)

/Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 13:16

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 05-12-03 13:41

> Ja ja, du indrømmer jo selv at det var fulstændigt tåbeligt og
> utilgiveligt spild af båndbredde at poste dobbelt

Hvordan er det lige I kommer til at poste dobbelt? Det fatter jeg ikke en
meter af. Paste and copy er da en ret bevidst handling og ikke et spørgsmål
om at man tabte kaffen ned i tastaturet netop som nabokonen var ved at prøve
sommerkollektionen. Eller sådan noget. :8-0

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 14:08

Freddy O. Christensen skrev:

> Hvordan er det lige I kommer til at poste dobbelt?

....ved mig sker det i forbindelse med en time-out, når jeg kobler op med
mit Sandberg 56K-modem (der er ikke noget galt med min gamle pc med
Connexant-modem) - jeg sender ikke til udbakke 2 gange - men det er på
vej fra udbakke til min netudbyder, det går galt...

> [...]
> ikke et spørgsmål om at man tabte kaffen ned i tastaturet netop som
> nabokonen var ved at prøve sommerkollektionen. Eller sådan noget. :8-0

....der er heller ikke tale om paste&copy...

Fra : Brian Lænø

Dato : 05-12-03 15:42

"Freddy O. Christensen" skrev
> [...]
prøve
> sommerkollektionen. Eller sådan noget. :8-0

Det er når newsserveren ikke får fortalt programmet at meddelelsen er
modtaget.
Hvis programmet ikke får kvitteringen for modtagelsen, så fjerner den ikke
Meddelelsen fra ud-bakke.
Så længe Meddelelsen ligger i ud-bakke, så længe vil programmet blive ved
med at sende Meddelelsen igen og igen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 01:55

Maria & Anders skrev:

> det sgu da super at du har fundet
> nogle billige forsikringer.

....blev vildt overrasket...

> Håber bare ikke det er et Plus
> forsikrings syndrom. For der var vist nok rimelig mange der brændte
> nallerne på den bekostning.

....dét er det så ikke...

Fra : TheHobbit

Dato : 05-12-03 09:37

Maria & Anders wrote:
>[snip] Håber bare ikke det er et Plus
> forsikrings syndrom. For der var vist nok rimelig mange der brændte
> nallerne på den bekostning.

Hvad mener du med "Plus forsikring" ??

/Stephan

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-12-03 14:51

TheHobbit wrote:

> Hvad mener du med "Plus forsikring" ??
>
> /Stephan

Billigt forsikrings-selskab der endte med at gå konkurs!!!
Det hed altså Plus-forsikring, og lå vist nok på Fyn

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 01:53

Pwh skrev:

> Ja ja, derfor er der vel ingen grund til at stamme

....mit slavemodem sutter (Sandberg)...

....har slettet...

> /Jens (Kwak KR-1 1700/år fuld kasko hos Fair)

....fair nok...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 16:44

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> writes:

> Hvordan er det lige I kommer til at poste dobbelt?

I mit program kan det være hvis man går ind i den gruppe hvor man
(måske) gemmer sine sendte indlæg og vælger "Post -> Resend message"
eller blot trykker 'S D r' mens markøren står på indlægget.

Eftersom de fleste dobbeltposts kommer fra Outlook Express-brugere så
er det dog mere sandsynligt at OE ikke får fat i når serveren siger
"OK, jeg fik dit indlæg", hvis serveren er lidt tid om at svare. Jeg
bruger selv fra tid til anden samme newsserver som Hans, og ved at den
kan være længe om at svare når man sender indlæg til den, jeg har dog
aldrig været ude for at mit nyhedslæseprogram ikke har kunnet finde ud
af hvornår et indlæg var sendt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 18:04

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> kan være længe om at svare når man sender indlæg til den, jeg har dog
> aldrig været ude for at mit nyhedslæseprogram ikke har kunnet finde ud

....jeg får som sagt timeout tit og ofte - og en initstring, der ikke får
XP til at crashe, er svær at finde til Sandberg...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-12-03 09:18

Godt gået. Det beviser bare min påstand endnu engang: De mindre selskaber
kan ofte give gode tilbud og bedre vilkår end de store. Men det tager
selvfølgelig lidt tid at finde dem alle... Men det betaler sig ofte.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 10:22

hmm jeg har da haft min GSX-R 750 ansvarsforsikret til under 800 ved både
tryg codan og alka så de "store" kan da også de skal bare presses som alle
de "små"

Brian
GL1000 fra 80 med sidevogn til 748 i ansvar ved alka

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 13:13

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev:

> Godt gået. Det beviser bare min påstand endnu engang: De mindre
> selskaber kan ofte give gode tilbud og bedre vilkår end de store. Men
> det tager selvfølgelig lidt tid at finde dem alle...

....havde hele ugen fri, så det...

....klappede GF, Tryg og Sønderjysk Forsikring af - og spurgte mit
nuværende (Alm. Brand) om de kunne matche prisen - dét kunne / ville de
ikke...

> Men det betaler
> sig ofte.

....+3400,- kr. i besparelse på årsbasis for det hele...

Fra : Richard

Dato : 05-12-03 15:56

Hans Paulin wrote:

> [...]
> har nu valgt Sønderjysk Forsikring, hvor jeg helårligt kan forsikre min
> mc (GSX 1100 E - 1982) for 784,- kr. (2004-priser - gav før 1652,- kr.

Tak for tippet, Hans, vil også forhøre mig der ved lejlighed - har med
vilje årlig skæringsdato i dec. (pga præmiestigninger 1. jan.), så det
kan desværre tidligst blive til næste efterår

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 18:02

Richard skrev:

> Tak for tippet, Hans, vil også forhøre mig der ved lejlighed - har med
> vilje årlig skæringsdato i dec. (pga præmiestigninger 1. jan.), så det
> kan desværre tidligst blive til næste efterår

....prøv at spørg!...jeg havde skæringsdag 1.12.03 på bilen - med én
måneds opsigelse, mener jeg - men det blev kringlet alligevel...

....dog skal man vist bo i Sønderlylland for lige netop at få Sønderjysk
forsikring...

Fra : Richard

Dato : 05-12-03 18:23

Hans Paulin wrote:

> ...dog skal man vist bo i Sønderlylland for lige netop at få Sønderjysk
> forsikring...

Virkelig, mener du det - hvor tåbeligt; sikke mange kunder, de afskærer
sig fra ;-( - deres web-site virker ikke i dag, så jeg må vel ringe dem
op...

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 19:38

Richard skrev:

> Virkelig, mener du det

....mener jeg at ha hørt; det samme er vist tilfældet med GF...

> - hvor tåbeligt; sikke mange kunder, de
> afskærer sig fra ;-(

....jeg spør dem hvorfor næste gang jeg er i kontakt med dem...

> - deres web-site virker ikke i dag,

....osse Alm. Brand og Tryg har været nede i ugens løb...

> så jeg må
> vel ringe dem op...

....74 42 75 00...

Held og lykke!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-03 22:22

Hans Paulin wrote:

> ...mener jeg at ha hørt; det samme er vist tilfældet med GF...

Absolut ikke! GF har forsikringsklubber (kalder de det) over det meste
svjv., og selvom min klub er i Herning, virker den også fint når jeg bor i
Aalborg
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-12-03 00:22

Jes Vestervang skrev:

> GF har forsikringsklubber (kalder de det) over det meste
> svjv., og selvom min klub er i Herning, virker den også fint når jeg
> bor i Aalborg

....nå, okay!

Fra : anders majland

Dato : 08-12-03 12:16

> Absolut ikke! GF har forsikringsklubber (kalder de det) over det meste
> svjv., og selvom min klub er i Herning, virker den også fint når jeg
> bor i Aalborg

Jeg har haft postnr 9632 i 3/2år og hænger stadig i klubben
Storkøbenhavn... Men til gengæld "snakker" jeg lidt med dem om noget
rabat. Når man har 3 forsikringer udover bil så giver de 10% samlerabat.
Det nåede jeg da vi købte hus for 3/2 år siden men rabatten har vi ikke
fået enndu. Slaget er dog halvt vundet da de har refunderet 1200kr som
vi har betalt for meget på indbo forsikringen siden vi flyttede....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Pwh

Dato : 05-12-03 19:08

Hans Paulin wrote:

> [...]
> måneds opsigelse, mener jeg - men det blev kringlet alligevel...
>
> ...dog skal man vist bo i Sønderlylland for lige netop at få

Sønderlylland er da ikke et sted man bor, det er et sted man bliver deporteret til

/Jens (der ikke har drillet helt færdigt)

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-12-03 19:42

Pwh skrev:

> Sønderlylland er da ikke et sted man bor, det er et sted man bliver
> deporteret til

....så længe *du* ikke bliver deporteret hértil, er det da *nogenlunde*
til at holde ud...

> /Jens (der ikke har drillet helt færdigt)

....det får vel en ende!...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-12-03 21:02

> Sønderlylland er da ikke et sted man bor, det er et sted man bliver
> deporteret til

HEY! Godt nok bor jeg ikke dernede mere, men lad være med at svine
Sønderjylland til. "Essen feh doh jet dap oh eh deggel doh" (Direkte
oversat til "Ellers får du et dap på dækslet")

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Intet Navn

Dato : 06-12-03 11:33

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:Gq5Ab.1126$uC1.335@news.get2net.dk...

> HEY! Godt nok bor jeg ikke dernede mere, men lad være med at svine
> Sønderjylland til. "Essen feh doh jet dap oh eh deggel doh" (Direkte
> oversat til "Ellers får du et dap på dækslet")

Ahaaa - du 'danser sønderjysk folkedans'..!?

/claus (som har boet der...)