Udvidelse af OnePro HD
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 04-12-03 21:24

Hej

Jeg har en OnePro extern HD på 40GB, FireWire forbindelse.

Er på OS 10.3.1.

I Systemprofiler under FireWire finder jeg ikke , så vidt jeg kan se, en
specifik oplysning om enheden. Producent står som Wise Advanced Co. Ltd.
Som model står der Wise Advanced IDE device.

På selve HD-en står der:

ONE 0004172, HD 40GB FW 7,2K, S/N#, TXTC 7881, OX911, INPUT 115VAC/1A
230VAC/0,5A: 50/60Hz, OUTPUT: +5CDC/3A +12VDC/2A, 40 Watt.

Jeg har været inde i maskineriet, der ef maser af plads, og selve HD-
drevet ligner ikke noget jeg tidligere har set. Store køleribber på
siderne, men tilsyneladende nem at udskifte (skruer etc.).

Mit ønske er omkring 250GB.

Kan jeg økonomisk rimeligt gøre noget ved min nuværende HD, eller skal
jeg -blot- købe en ny større HD, eksempelvis en LaCie.

På forhånd tak

Michael C.

Fra : Sebastian L?ck

Dato : 05-12-03 15:45

michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk (Michael Corfitsen) wrote:
> [...]
> specifik oplysning om enheden. Producent står som Wise Advanced Co. Ltd.
> Som model står der Wise Advanced IDE device.
Dette angiver producenten af firewire-IDE chippen.

> På selve HD-en står der:
>
> ONE 0004172, HD 40GB FW 7,2K, S/N#, TXTC 7881, OX911, INPUT 115VAC/1A
> 230VAC/0,5A: 50/60Hz, OUTPUT: +5CDC/3A +12VDC/2A, 40 Watt.

ONE bygger "bare" kassen med strømforsyningen. Det er chippen der
afgør hvor stor en harddisk du kan proppe in i din kasse.

> Jeg har været inde i maskineriet, der ef maser af plads, og selve HD-
> drevet ligner ikke noget jeg tidligere har set. Store køleribber på
> siderne, men tilsyneladende nem at udskifte (skruer etc.).
Du kan sagtens proppe en hvilken som helst IDE harddisk i kassen, bare
den ikke er større end det der understøttes af firewire-IDE chippen.

> Mit ønske er omkring 250GB.
Jer kender desværre ikke chippen og ved derfor heller ikke hvor stor
harddisken må være. Prøv Google med dine oplysninger om chippen.

hilsen
Sebastian