Tak for god journalistik. Det var dyrt!
Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 20:56

Tak for god journalistik. Det var dyrt!

Att: Ekstra Bladet

For nogle uger siden valgte I at bringe en historie om hvordan
benzinselskaberne bekrigede hinanden, men samtidig aftalte at justere
priserne hver tirsdag formiddag omkring kl. 10. I skal have stor tak for
dette, for nu er vi helt fri for den priskrig. I har kostet os mange tusinde
kroner. På landsplan taler vi mange millioner.

Heroppe i Nordjylland er vi nemlig mange (læs: rigtig mange!) der havde set
finten for adskillige måneder siden. Lige siden starten af 2003 har der
været priskrig, og vi intelligente jyder fandt hurtigt ud af hvornår
priserne blev justeret. Priskrigen rasede stadig, og tog fart forsommeren og
sommeren over. Pludselig kunne vi hver tirsdag morgen tanke blyfri 95 til
priser mellem 5,40 - 5,60, og enkelte grelle tilfælde tankede vi til den
nette sum af 5,11 kr. pr. liter hos lavpristankene.

Men det fik den mægtige danske presse hurtigt sat en stopper for, med Ekstra
Bladet i spidsen som den stolte galionsfigur, der endnu engang befrier
danskerne for de onde karteller. I dette tilfælde skulle det vise sig at
være et kæmpe, økonomisk selvmål - der har kostet os danskere mange tusinder
kroner.

For lige siden Ekstra Bladets store, tåbelige jagt på benzinselskaberne, og
den efterfølgende mediestorm i alle tv-aviser har gjort, at
benzinselskaberne nu ikke længere bekriger hinanden ret meget. Tirsdag
formiddag inden kl. 10. er stadig det billigste, men nu når benzinpriserne
ikke længere ned end til lige knap 7 kr. pr. liter for en liter blyfri 95.
Det er omtrent 1,20 kr. pr. liter de nu sparer, idet priskrigen er
fuldstændig faldet til jorden.

Sjovt som det lige falder sammen med, at Ekstra Bladet stærkt kritiserer dem
for at give os danskere billig benzin. For vi var altså mange der havde set
det mønster, og udmanøvreret benzinselskaberne ved kun at tanke mandag
aften/tirsdag tidlig morgen. Det har vi gjort i månedsvis, og det uden at
fortælle alt for mange medier om det. Det er tydeligvis mangel på indsigt i
emnet der har gjort, at I valgte at slå det op som I gjorde. Var der bare én
selvstændigt tænkende bilejer blandt jeres redaktion, havde I velsagtens
spottet fidusen, og ladet prisjusteringstidspunktet ligge - idet den fælles
aftale måske nok er umoralsk, men det opvejes tusindfold af de mange billige
liter benzin vi kan tanke hver tirsdag formiddag!

Men en blåøjet tåbe har åbenbart indlemmet Ekstra Bladets
sensationshungrende journalister i den offentlige hemmelighed, og så fik I
hurtigt ødelagt den fidus. Det er skønt når I bringer emner op til gavn for
den danske befolkning, men når I med vilje rammer dem på tegnebogen, kan man
ikke andet end føle, at I måske ikke er de skarpeste knive i skuffen. I har
i sandhed spillet fallit, og jeg takker jer nu for, at jeg hver uge kan
tanke omkring 40 l. benzin til min Toyota, velvidende at jeg hver uge mister
minimum 50 kr. pga. Ekstra Bladet. På årsplan bliver det ca. 2500 kr., og
det er da kedeligt at miste så mange penge, blot fordi en journalist ikke
har magtet at se det store billede.

I skulle have holdt fingrene fra det emne. I har ødelagt et lille økonomisk
eventyr for os bilejere. Mange tak, god jul og godt nytår. Måtte jeres
julegaver blive 2500 kr. fattigere i år. Så kan I sidde med samme
fornemmelse som tusindvis af bilejere gør i dag!

--
Indlægget er postet pr. mail direkte til Ekstra Bladet pr. 3. december 2003.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:02

On Thu, 4 Dec 2003 20:56:18 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Tak for god journalistik. Det var dyrt!

Så du mener at journalister kun skal være ensidige og beskrive dé
ting, du sætter pris på?
Og du er journalist!

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 21:05

Mogens Knudsen wrote:

> Og du er journalist!

Er han dét..?

Hvor..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:17

On Thu, 4 Dec 2003 21:04:35 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Er han dét..?
>Hvor..?

Han skriver jo om motorsport - først i Jubii og nu et andet sted

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 21:21

Mogens Knudsen wrote:

> Han skriver jo om motorsport - først i Jubii og nu et andet sted

Nååhh....

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:25

On Thu, 4 Dec 2003 21:20:53 +0100, "Jan W Nielsen"

>Nååhh....

Et eksempel: Der var nok ikke ret mange i denne NG, som forstod dit
kritiske TV-indslag om chiptuning af dieselbiler, idet det nok er de
færrestes opfattelse, at du er imod dét.

Imidlertid må du nødvendigvis som journalist "behandle" alle vinkler
af en sag - og sætte personlige hensyn til en side, IMO.
(jeg er godt klar over, at grunden til din undersøgelse var Taxa-osen)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 21:34

Mogens Knudsen wrote:

> Et eksempel: Der var nok ikke ret mange i denne NG, som forstod dit
> kritiske TV-indslag om chiptuning af dieselbiler, idet det nok er de
> færrestes opfattelse, at du er imod dét.

Ja,. det husker jeg.

> Imidlertid må du nødvendigvis som journalist "behandle" alle vinkler
> af en sag - og sætte personlige hensyn til en side, IMO.

Det er klart - vi lever ikke i Zambia.

> (jeg er godt klar over, at grunden til din undersøgelse var Taxa-osen)

Og at udledningen vakte bekymring hos en af landets ledende lægelige
partikel-forureningseksperter - som ikke er kendt for at være "en af de
hellige". Så tilkommer det ikke mig at underkende denne bekymring. Det er
jeg slet ikke kompetent til.

--
Jan W Nielsen

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 22:04

> Så du mener at journalister kun skal være ensidige og beskrive dé
> ting, du sætter pris på?

Næ, men de behøver jo ikke ligefrem gøre en ære i, at koste os almindelige
mennesker millioner, vel?

Den priskrig var rent faktisk til *gavn* for os bilister. Så op i røven med
at de justerer priserne hver tirsdag formiddag. Når priserne er dumpet til
5,11 for en liter blyfri 95, så kan man ikke forvente den ryger ret meget
længere ned. Så tanker man, benzinselskaberne opjusterer til 8,14, og en uge
senere er den igen nede omkring 5,20 - 5,50 - og så tanker vi igen! Hvor
svært kan det være?

> Og du er journalist!

Ikke uddannet. Hvis jeg bliver så indsigtsløs, og åbentlys tåbelig af at
læse på journalisthøjskolen, er jeg glad for kun at "lege" journalist i min
fritid.

Ser heller ikke ud til det er alle herinde der er helt friske i øverste
etage. Hvis ikke man har spottet fidusen forlængst mht. priskrigen, og
hvornår det er økonomisk optimalt at tanke, fortjener man fan'me ikke bedre.
Priskrigen og de ugentlige opjusteringer har kørt i et års tid.

Hvor lang tid skal man bruge for at gennemskue det? Jeg troede sq, at når
det havde noget med den personlige tegnebog at gøre, så ville man fatte
hurtigere, men det er der åbenbart rigtig mange der ikke gør.

"Ignorance is bliss" synes ordsproget at være hos Ekstra Bladets redaktion.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 22:06

Kong Kent wrote:

> Ikke uddannet. Hvis jeg bliver så indsigtsløs, og åbentlys tåbelig af
> at læse på journalisthøjskolen, er jeg glad for kun at "lege"
> journalist i min fritid.

Efter engang at have læst dine indlæg i dk.politk fristes man til at spørge,
om du mener, journalister evt skulle henrettes - skæres i stykker eller
andet.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:11

On Thu, 4 Dec 2003 22:03:41 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Næ, men de behøver jo ikke ligefrem gøre en ære i, at koste os almindelige
>mennesker millioner, vel?

De belyser vel de kritiske forhold, der sker i samfundet...

>Ser heller ikke ud til, det er alle herinde, der er helt friske i øverste
>etage.

Hvad mener du?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 22:16

> Hvad mener du?

Han mener vel, du er ved og være gammel og senil, kære Mogens

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:18

On Thu, 4 Dec 2003 22:16:12 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Han mener vel, du er ved og være gammel og senil, kære Mogens

Sikkert. Men det er da for en-øjet at være, hvis man som journalist
(han har pressekort) lukker sådan en gang **** ud, fordi det rammer
eens pengepung. Karteldannelse er ikke legalt her i landet, IMO...

/Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-12-03 22:25

> Sikkert. Men det er da for en-øjet at være, hvis man som journalist
> (han har pressekort) lukker sådan en gang **** ud, fordi det rammer
> eens pengepung. Karteldannelse er ikke legalt her i landet, IMO...

Please, drop nu den alders-paranoia !

/Caspersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:25

On Thu, 4 Dec 2003 22:24:52 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Please, drop nu den alders-paranoia !

Nu véd vi jo heller ikke, om det ér der, skoen trykker...

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 22:32

> Sikkert. Men det er da for en-øjet at være, hvis man som journalist
> (han har pressekort) lukker sådan en gang **** ud, fordi det rammer
> eens pengepung. Karteldannelse er ikke legalt her i landet, IMO...

Journalister er mennesker og har tit et personligt eller politisk budskab i
deres forsøg som meningsdannere. Sjældent er de 100% objektive og upartiske
i deres beskrivelser. Det er der jo ingen god historie i. Fair nok, der skal
jo sælges nyheder hver dag - også uden nyhedsværdi.

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:32

On Thu, 4 Dec 2003 22:31:45 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>i deres beskrivelser. Det er der jo ingen god historie i. Fair nok, der skal
>jo sælges nyheder hver dag - også uden nyhedsværdi.

Fik journalisten Kent solgt sin historie godt nok hér?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 22:41

> Fik journalisten Kent solgt sin historie godt nok hér?

Jo, jeg kan da godt følge hans lidt simple argumentation

/Mark.

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 22:50

> Jo, jeg kan da godt følge hans lidt simple argumentation

Ja, det er slet ikke så indviklet endda. Priskrigen var suveræn før EB
blandede sig. Nu er den sådan lidt halvsløj, og priserne daler kun omkring
én krone om ugen, hvorefter de *stadig* opjusteres hver tirsdag formiddag
(og fredag, red.).

Før EB blandede sig var der også de ugentlige prisjusteringer, men da faldt
prisen meget ofte over 2 kr. pr. uge. Det eneste EB har ændret er, at
priserne i dag ikke falder nær så meget.

At nogen kan se at det er en god ting, er mig en gåde - for det betyder, at
de enten ikke ejer biler, eller er ganske simpelt dumme i hovedet (læs: sure
på egne penge).

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Møller

Dato : 04-12-03 22:49

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> Journalister er mennesker....

Siden hvornår har de opnået den status ?
--
Møller

Fra : Mikael L

Dato : 04-12-03 23:25

"Møller" <eamhvem@hvad.dk> skrev i en meddelelse

> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> Siden hvornår har de opnået den status ?

Hehehehe.......

Mikael

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-12-03 22:22

> De belyser vel de kritiske forhold, der sker i samfundet...

Ekstra Bladet ? Ha !

/Caspersen

PS: Finder du det kritisk, at du kan spare penge på lovlig vis ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:24

On Thu, 4 Dec 2003 22:21:57 +0100, "C. Caspersen"

>Ekstra Bladet ? Ha !

Prøv at læse min posting igen og bemærk så, hvorledes clip mm. hænger
sammen. Så vil du kunne se, at det ikke er EB jég henviser til!

>PS: Finder du det kritisk, at du kan spare penge på lovlig vis ?

Karteldannelse, CC

/Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-12-03 22:33

> Karteldannelse, CC

Jowjow, MK, men det er jo heller ikke dit job at checke om der bliver betalt
moms henne i supermarkedet af det du køber.

Og så længe vi snakker kartel i den ende af prisskalaen, hvor vi befinder os
nu, er det jo ingen skade

/Caspersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:33

On Thu, 4 Dec 2003 22:33:28 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Og så længe vi snakker kartel i den ende af prisskalaen, hvor vi befinder os
>nu, er det jo ingen skade

ROFL

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 05:00

Mogens Knudsen wrote:
:: On Thu, 4 Dec 2003 22:33:28 +0100, "C. Caspersen"
:: <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:
::
::: Og så længe vi snakker kartel i den ende af prisskalaen, hvor vi
::: befinder os nu, er det jo ingen skade
::
:: ROFL

Jeg griner stadigvæk ikke - kan ikke rigtig forstå kritikken. Først brokker
man sig af helv... til, fordi selskaberne kører med ens priser. Når så man
sætterne priserne så lavt - ens eller ej - at et eller flere selskaber højst
sandsynligt knækker nakken, så er dét sgu også galt?????

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 08:09

On Fri, 5 Dec 2003 05:00:27 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>sætterne priserne så lavt - ens eller ej - at et eller flere selskaber højst
>sandsynligt knækker nakken, så er dét sgu også galt?

????
(jeg lånte lige et par stykker...)

Hvorledes skal jeg se ovenstående i forlængelse af min posting?

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 22:28

C. Caspersen wrote:

> Ekstra Bladet ? Ha !

Jeg skal måske gøre opmærksom på, at en af landets dygtigste
finansjournalister, John Mynderup, arbejder på EB.

Han afslørede selskabstømmerene, der lænsede den danske statskasse of rmange
milliarder kroner (og modtog Cavling-prisen for det), ligesom han opfandt
selve ordet selskabstømmer. Han har desuden en fortid på dagbladet Børsen -
en avis de færreste forbinder med Ekstra Bladet.

Selvom avisen på mange måder er totalt skod i mine øjne har den absolut sine
lyse øjeblikke - hvilket også afsløres af deres Cavlingstatistik.

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-12-03 14:54

> Selvom avisen på mange måder er totalt skod i mine øjne har den absolut
sine
> lyse øjeblikke - hvilket også afsløres af deres Cavlingstatistik.

Jeg er iskold - jeg er seriøst af den opfattelse, at EB driver
samfundsskadelig virksomhed.

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 14:56

C. Caspersen wrote:

> Jeg er iskold

Godt - man skal ikke sådan underlægge sig argumenter. Det er alligevel kun
for tøsedrenge.

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-12-03 15:06

> Godt - man skal ikke sådan underlægge sig argumenter. Det er alligevel kun
> for tøsedrenge.

Jeg synes, at du er blevet rigelig skarp på det sidste. Hvad er det, du
efterlyser ?

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:22

C. Caspersen wrote:

> Jeg synes, at du er blevet rigelig skarp på det sidste. Hvad er det,
> du efterlyser ?

Ikke så meget - jeg synes bare, det ikke er helt dækkende at sige, at EB er
en møg-avis (fra den ene ende til den anden) og at den driver landsskadelig
virksomhed.

*venskabligt klap på skulderen*

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-12-03 15:26

> [...]
er
> en møg-avis (fra den ene ende til den anden) og at den driver

Jo, men det er jo en subjektiv ting. Subjektive ting skal ikke nødvendigvis
altid begrundes. Og selv om jeg gjorde det, ville det ikke altid ændre på
andres mening, vel VW-elsker LOL

> *venskabligt klap på skulderen*

*klapklap*

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:32

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 22:48

> De belyser vel de kritiske forhold, der sker i samfundet...

Er det kritisk, at vi har mulighed for hver uge at spare millioner af
kroner?

> Hvad mener du?

Ja, at der er enkelte herinde der ikke forstår, at det er en skøn ting, at
der eksisterer en priskrig på benzin. Jeg finder det utrolig dejligt, at
kunne tanke benzin 2,5 kr. pr. liter billigere end normalt. Men det mener EB
åbenbart ikke, og satte derfor en prop i det lille honninghul for os
bilejere. Øv.

En skam så mange synes det var en god ide at få lukket det hul.

Karteldannelse siger man så? Hallo!?!?? Skulle EB bruge så mange år førend
de fandt ud af, at benzinpriserne harmonerer? Det har de gjort alle de år
jeg har haft kørekort og bil (siden 1995). Hvis det er tilfældet, at man
bruger det med kartelvirksomheden som argumentation, så er man for alvor tom
i hovedet. Det har været en offentlig hemmelighed siden ruder konge var
knægt!

Næ, EB har ikke lavet en skid, udover at koste os bilejere millioner af
kroner. Deres såkaldte "afsløring" kom kun som et chok, eller nyhed, for dem
uden bil - eller dem uden den mindste sans for privatøkonomi (læs: dem der
ikke fatter en skid!).

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 22:54

> [...]
EB
> åbenbart ikke, og satte derfor en prop i det lille honninghul for os

nå her i sønderjylland koster benzin da stadig under 7 kr og i forgårs da
jeg var i odense kostede den 6.73 Kr.....det er da stadig ok.

--
Tom

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 23:00

> nå her i sønderjylland koster benzin da stadig under 7 kr og i forgårs da
> jeg var i odense kostede den 6.73 Kr.....det er da stadig ok.

Her i Hjørring er de omkring 6,60 lige p.t., men i morgen er det fredag, og
så ryger de op omkring ca. 8,00 igen. Først tirsdag morgen er det
"billigst."

Men faktum er, at *før* priskrigen havde vi altså priser langt under 6 kr.
Det har de ikke været siden EB blandede sig. Underligt sammenfald, eller..?

Prisjusteringerne finder stadig sted, men prisen går bare ikke længere så
langt ned. EB har ikke opnået en skid, udover at koste os bilejere millioner
af kroner!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-12-03 10:45

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message news:bqoanq$1n8p$1@news.cybercity.dk...

> Men faktum er, at *før* priskrigen havde vi altså priser langt under 6 kr.
> Det har de ikke været siden EB blandede sig. Underligt sammenfald, eller..?

Kunne det tænkes at benzinselskaberne har lavet en aftale om at
5 kr. simpelthen er for lidt -> man går ikke længere ned end f.eks.
6,60 (det behøver jo ikke være EB's skyld).

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 12:16

Jakob Jeppesen wrote:
::: Men faktum er, at *før* priskrigen havde vi altså priser langt
::: under 6 kr. Det har de ikke været siden EB blandede sig. Underligt
::: sammenfald, eller..?
:::
:: Kunne det tænkes at benzinselskaberne har lavet en aftale om at
:: 5 kr. simpelthen er for lidt -> man går ikke længere ned end f.eks.
:: 6,60 (det behøver jo ikke være EB's skyld).

Ja, det kan det godt, men er ikke tilfældet.

M.v.h.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 23:01

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dem
> uden bil - eller dem uden den mindste sans for privatøkonomi (læs: dem der

Det kunne jo også være at nogle er totalt ligeglade. Selv tanker jeg på
EuroShell-kort uanset hvor jeg befinder mig. Jeg tanker på nærmeste
Shell-station, når lampen beder om mere brændstof. Jeg ka' da ikke sidde og
vente ude på landevejene, på den rette ugedag oprinder. Ej heller køre og
kigge efter prisskilte. Det tager tid at tanke, så tankningerne skal der jo
helst være færrest mulige af.

/Mark.

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 23:04

> [...]
> kigge efter prisskilte. Det tager tid at tanke, så tankningerne skal der

Jovist er der nogle der er ligeglade. Men det betyder sq da ikke, at de
partout *SKAL* ødelægge det for os andre, der *har* muligheden for at tjekke
priserne inden vi tanker.

Din argumentation lyder noget indsnævret og barnlig ala "hvis ikke jeg kan
få det billigt, så er der ingen der må!"

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 23:15

> [...]

> Jovist er der nogle der er ligeglade. Men det betyder sq da ikke, at de
> partout *SKAL* ødelægge det for os andre, der *har* muligheden for at

Jeg kan så tilføje, at priskrigen er blevet endnu hårdere i Viborg og
Ringkøbing amter efter disse ting kom frem. Så måske benzinselskaberne nu
blot syntes, at Nordjyllands Amt har fået deres del. Eller måske Metax har
strakt våben og opgivet kampen i det nordjyske.

> Din argumentation lyder noget indsnævret og barnlig ala "hvis ikke jeg kan
> få det billigt, så er der ingen der må!"

Den kan du syntes, men jeg tanker flere gange ugentligt, så
prisgennemsnittet er nok acceptabelt i forhold til din opsøgende metode.

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 23:40

On Thu, 4 Dec 2003 23:14:30 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Den kan du syntes

Nej han ka' sgu ej.
Hold kæft hvor ringe en kommentar, Kent - totalt overraskende at
skulle læse dén slags fra dig. Hvis der i denne sammenhæng er barnlig,
så er det dig. Jeg så godt smiley'en

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 23:32

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Din argumentation lyder noget indsnævret og barnlig ala "hvis ikke jeg kan
>få det billigt, så er der ingen der må!"

Nårh hvor er det synd for dig.
Vær du bare sur på EB, men tag et kig på http://www.benzinpriser.dk/
og fortæl så at priserne er steget væsentligt !

Hvis jeg kigger på Diesel de sidste 300 dage, så var det billigst d.
17-10 i Tørring, men i Kastrup kunne d. 29-11 tanke til 2,27 kr. under
prisen.
Og hvis du bliver ved at råbe op om at priskrigen er slut i
Nordjylland, så ender det jo med at den også slutter i Odense, Århus
og Kbh. og så giver vi sg* dig skylden ... !

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-12-03 11:01

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> heller køre og kigge efter prisskilte. Det tager tid at tanke, så
> tankningerne skal der jo helst være færrest mulige af.

Tak , det lettede - jeg er ikke alene

Ole Thomsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-03 23:08

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev :

>eller dem uden den mindste sans for privatøkonomi (læs: dem der
>ikke fatter en skid!).

Århhhhhh hold dog op med det flæberi ;)

Jeg tanker sgu' op når bilen vil have mere brændstof, det kunne da
være kønt at skulle holde stille 3 dage om ugen bare fordi bensinen
koster 10 øre mere (eller hvad det nu er)

Hvis du kører 60.000 om året i en bil der i snit kører 10 på literen,
er det sgu pebbernødder det handler om i det store samlede regnskab

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 05:04

jan@stevns.net wrote:
[...]

Ahhhh, hvis vi snakker halvanden til to kroner literen, så er det stadigvæk
9.000 - 12.000,- om året. Det kan godt være at dét er pebbernødder for dig -
men sgutte for mig.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 08:13

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

> [...]

>9.000 - 12.000,- om året. Det kan godt være at dét er pebbernødder for dig -

Hvis du kører så meget som jeg skrev, tanker du nok op et par gange om
ugen, så vil det jo udjævne sig med dyre/billige dage at tanke.

Jeg gad edderman.... ikke tulre rundt hele/halve timer for at finde
brændstoffet lidt billigere.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 12:18

jan@stevns.net wrote:
:: Hvis du kører så meget som jeg skrev, tanker du nok op et par gange
:: om ugen, så vil det jo udjævne sig med dyre/billige dage at tanke.

Netop med to tanke om ugen, vil du jo snildt kunne tilpasse det til tirsdag
og fredag.

:: Jeg gad edderman.... ikke tulre rundt hele/halve timer for at finde
:: brændstoffet lidt billigere.

Med dit eksempel på 60.000 km om året, kommer du nok forbi en tank op til
flere gange om dagen.

Ellers må du jo køre forbi OK - de har over 530 stationer. )

M.v.h.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 13:12

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Med dit eksempel på 60.000 km om året, kommer du nok forbi en tank op til
> flere gange om dagen.

Ja, men når man nu ikke interesserer sig for alle de skilte om priskrig

Nogen skal pinedød også have deres varme aftensmåltid præcis klokken 18:00
hver dag året rundt og tilrettelægger hele deres kalender derefter
Andre er lidt mere fleksible og tager tingene som de kommer.

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 20:16

> [...]

>:: om ugen, så vil det jo udjævne sig med dyre/billige dage at tanke.
>
>Netop med to tanke om ugen, vil du jo snildt kunne tilpasse det til tirsdag

Det er ikke sikkert - når jeg kører ud om morgenen, ved jeg knap hvor
jeg ender - den ene dag, kører jeg måske 300, næste dag 450. Det
svinger som vinden blæser (og kunderne ringer)

> [...]
>flere gange om dagen.

>Ellers må du jo køre forbi OK - de har over 530 stationer. )

Harhhh harhhh - jeg tanker typisk på OK, da de efterhånden er nogen af
de eneste man ved med rimelig sikkerhed har 95, af rette type

(Jeg triller jo rundt i en gammel Rekord)

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 05-12-03 16:02

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
> ugen, så vil det jo udjævne sig med dyre/billige dage at tanke.
>
> Jeg gad edderman.... ikke tulre rundt hele/halve timer for at finde

Nu bor du jo også på landet, og skal køre langt for at komme til den næste
station, så er besparelsen væk

Ulrik
*Der bor i storbyen.........på landet

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 20:18

"Ulrik Vadstrup" <blackend@FJERNMIGblackend.dk> skrev :

>Nu bor du jo også på landet, og skal køre langt for at komme til den næste
>station, så er besparelsen væk

Jeg bor jo i samme by som dig - hernede bekymrer vi os ikke om
pelikatesser som brændstofpriser qua udvalget af standere ;)

(det er omsonst)

>Ulrik
>*Der bor i storbyen.........på landet

Fik du fat i ham der du ved nok ?

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 05-12-03 22:07

> Jeg bor jo i samme by som dig - hernede bekymrer vi os ikke om
> pelikatesser som brændstofpriser qua udvalget af standere ;)

Det var jo det jeg tænkte ;)

> (det er omsonst)

> Fik du fat i ham der du ved nok ?

Ik endnu, tænkte vi sku ha en sparkdæk øl derude, når jeg skal på de kanter

Har du forresten GPS ? - sån - fordi, jeg er ved at købe, og vil gerne høre
hva det skal være.

> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ps. gir en øl på hotellet ;)

Ulrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 23:45

>Det var jo det jeg tænkte ;)

Det har jo sine praktiske sider ~ man er dejligt fri for sådanne
bekymringer

hmmmm..... måske man lige skulel vade ud og binde folk & fæ fast - det
er da ved at blæse lidt op nu.

>Ik endnu, tænkte vi sku ha en sparkdæk øl derude, når jeg skal på de kanter

Når du finder en ledig dag/aften ;)

>Har du forresten GPS ? - sån - fordi, jeg er ved at købe, og vil gerne høre
>hva det skal være.

Nope - GPS har da været i mine tanker, men blev derved - jeg plejer at
kunne finde rundt uden. (jeg har kun drysset rundt på sjælland de
sidste 20+ år - alle mulige & umulige afkroge.

ps. hvis du observerer en kæmpe/knaldhamrende stor gul 'kanerslæde
hernede, er det nok mig ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 04:57

Mogens Knudsen wrote:
[...]

Hvad kritisk er der ved at benzinselskaberne indtil videre har "foræret"
bilisterne omkring 1,2 milliard kroner?

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 07:56

On Fri, 5 Dec 2003 04:56:52 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hvad kritisk er der ved at benzinselskaberne indtil videre har "foræret"
>bilisterne omkring 1,2 milliard kroner?

At det mere eller mindre er/var aftalt spil mellem selskaberne...

/Mogens

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-12-03 08:45

"Mogens Knudsen" <mailto:dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Tak for god journalistik. Det var dyrt!"

> At det mere eller mindre er/var aftalt spil mellem selskaberne...

Tjaeh, den slags aftalt spil ku' jeg da godt tænke mig lidt mere af. Ville det
f.eks. ikke være lækkert hvis bilfabrikanterne fik den slags ideer?

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 12:36

On Fri, 5 Dec 2003 12:18:23 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hvilket er?

Korrekt - dét var netop ? for EB, som jeg ser det.
Iøvrigt er jeg hamrende ligeglad - jeg læser ikke dét blad og tager
iøvrigt alle deres skriblerier med en gran salt ,-)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 21:04

Kong Kent wrote:

> Sjovt som det lige falder sammen med, at Ekstra Bladet stærkt
> kritiserer dem for at give os danskere billig benzin.

Jeg læste ikke selv artiklerne - men jeg tror nok, at pointen var, at de
tydeligvis havde dannet et ulovligt kartel.

> Mange tak, god jul og godt nytår.
> Måtte jeres julegaver blive 2500 kr. fattigere i år. Så kan I sidde
> med samme fornemmelse som tusindvis af bilejere gør i dag!

Jamen - den tjener du da igen ved at sløjfe dit års-abb hos EB.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 05:05

Jan W Nielsen wrote:
:: Kong Kent wrote:
::
[...]

Hvilket ikke er tilfældet.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:31

Henrik B. wrote:

> Hvilket ikke er tilfældet.

Kartel eller pointe...?

--
Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 14:42

Henrik B. wrote:

> [...]

Det har du da ikke en kinamands chance for at vide, Henrik.

Heller ikke selvom du er ansat i branchen.

Den viden sidder på 5 hænder i DK - måske mindre.

Du har med andre ord samme udganspunkt som os andre - og min holdning er som
sagt, at man skal være temmelig godtroende for ikke at tro det.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 14:59

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Jeg tror nok at mit udgangspunkt er bedre end "andres". Jeg arbejder jo til
dagligt med, hvordan man/vi forholder overfor de andre selskaber, hvordan
det rent financielle ser ud o.s.v. Vi holder jo også en del interne møder,
hvor disse ting diskutteres...

Omvendt vil jeg påstå at man skal være godtroende, hvis man tror at der
ville være plads til det selskab, der solgte benzin bare 10 øre dyrere end
konkurrenterne. Nææh, det ens priser er af nød, ikke andet......

Hvorfor tror du at priskrigen startede? Fordi selskaberne aftalte at NU
lader vi det lige se ud som om vi konkurrerer? Jeg tror ikke at du skal
regne med at et firma ved sine fulde fem frivilligt lader 3-cifrede
millionbeløb fosse ud af firmaet. For "mit" firmas vedkommende vil
direktøren da i hvertfald få et gevaldigt forklaringsproblem overfor
andelshaverne....

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:17

Henrik B. wrote:

> Jeg tror nok at mit udgangspunkt er bedre end "andres".

Det er jo så spørgsmålet.

Jeg ved ikke, hvilket selskab, som du arbejder i (OK?), men jeg tror som
sagt ikke, informationerne sidder på meget mere end fem hænder i Danmark.
Det betyder også, at medarbejdene i organisationerne ikke ved, hvad der
reelt foregår.

De navigerer indenfor rammer, der bliver besluttet "i mørket" - måske på den
ande side af jorden langt væk fra Konkurrencestyrelsen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 16:23

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Korrekt m.h.t. selskab. Og kigger du på selskabssktrukturen, vil du vide at
ingen "én mand" ville kunne træffe den beslutning hos "os".

:: De navigerer indenfor rammer, der bliver besluttet "i mørket" -
:: måske på den ande side af jorden langt væk fra Konkurrencestyrelsen.

Hos os er der ingen "anden side af jorden"....

M.v.h.

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 05-12-03 16:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
> ::::: Jeg læste ikke selv artiklerne - men jeg tror nok, at pointen var,
> ::::: at de tydeligvis havde dannet et ulovligt kartel.

Prosit

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 21:31

> [...]
> priser mellem 5,40 - 5,60, og enkelte grelle tilfælde tankede vi til den
> nette sum af 5,11 kr. pr. liter hos lavpristankene.

Jeg tænkte godt nok også ved mig selv "det var de lang tid (læs: rigtig lang
tid) om at finde ud af" da jeg læste artiklen.
Derefter tænkte jeg "kan de da bare ikke holde deres k...." og ganske
rigtigt nu er det som om at krigen er ved at stilne af.
Hvorfor jeg i dag var nødt til at tanke 98 til 7.43 !!! det gør sq ondt,
heroppe i det sydlige Skotland.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 21:38

Kong Kent wrote:

> I skulle have holdt fingrene fra det emne.

Jeg kunne selv have fundet på at lave historien - selvom jeg på grund af en
del kørsel mellem Kbh og Århus nyder godt af det.

Jeg ville være en lorte-journalist, hvis jeg undlod at påpege en indikation
af karteldannelse til stor skade for den danske samfundsøkonomi og
bilisterne, fordi jeg selv tjente på det.

I øvrigt er der stadig stor priskrig i både Århus og Kbh - har ikke tanket
til mere end 6,60 siden artiklerne.

--
Jan W Nielsen

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 21:58

> Jeg kunne selv have fundet på at lave historien - selvom jeg på grund af
en
> del kørsel mellem Kbh og Århus nyder godt af det.

Ja, se det fatter jeg ikke, medmindre du altså er sur på dine penge.

> Jeg ville være en lorte-journalist, hvis jeg undlod at påpege en
indikation
> af karteldannelse til stor skade for den danske samfundsøkonomi og
> bilisterne, fordi jeg selv tjente på det.

Hvordan kan det være til skade for alle andre bilister? Du siger du selv
tjener på det? Er du ikke bilist? Sådan som jeg ser det, tjener *alle*
bilister på den priskrig. De skal bare finde ud af hvornår det er billigst
(mandag inden man går i seng, eller tirsdag formiddag inden kl. 9.) - og det
behøver man fan'me ikke have læst på DTU for at gennemskue. Det tog omkring
fjorten dage, så var den feset ind heroppe

Siden nød vi godt af det i et lille års tid, indtil klaphattene i København
begyndte at bjæffe op om det. Lad da den slags goder være, og lad os
bilister med hjerner nyde godt af det! Skal vi straffes fordi en flok
klumpedumpe journalister ikke magter at se fidusen? Åbenbart

> I øvrigt er der stadig stor priskrig i både Århus og Kbh - har ikke tanket
> til mere end 6,60 siden artiklerne.

Heller ikke jeg. Men *før* artiklerne, havde jeg i omkring 4 måneder aldrig
én eneste gang tanket til over 6,20.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 22:05

Kong Kent wrote:

> Ja, se det fatter jeg ikke, medmindre du altså er sur på dine penge.

Jeg er journalist.

> Hvordan kan det være til skade for alle andre bilister?

Priskrigen er god - imidlertid er den desværre nok periodisk, og kartellet
vil igen "finde takten". Dette støttes af priskrigens styring, som EB
afslører.

At jeg ikke er sikker på, at Konkurrencestyrelsens fornyede fokus er nok til
at gøre noget ved det ændrer ikke ved min professionelle holdning.

--
Jan W Nielsen

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 22:57

> Jeg er journalist.

Betyder din titel, at du pr. princip tilsidesætter al sund fornuft for
privatøkonomien? I så fald synes jeg du skal skifte branche. Så kan det da
være, at du sparer lidt i husholdningsbudgettet i ny og næ.

Må da være trist, at gå rundt og tabe penge bevidst.

> Priskrigen er god - imidlertid er den desværre nok periodisk, og kartellet
> vil igen "finde takten". Dette støttes af priskrigens styring, som EB
> afslører.

Vi har haft priskrig lige siden 1999 heroppe i nordjylland. Først var det
Haahr Benzin der satte de andre prisselskaber stævne. Det holdt i knap to
år, og siden da er de andre så begyndt også at bekrige hinanden indbyrdes.

Akkurat som med fødevarebutikker stopper denne konkurrence om kunderne
*aldrig*. Det er en naturlig del af forretningslivet. Ved journalister ikke
den slags basale samfundsviden?

> At jeg ikke er sikker på, at Konkurrencestyrelsens fornyede fokus er nok
til
> at gøre noget ved det ændrer ikke ved min professionelle holdning.

Tydeligvis ikke

Men se nu at få tanket mandag inden du går i seng, eller stå tidligt op
tirsdag morgen, hvis du altså har bil. Bare et velment tip her fra en
nordjyde med lidt privatøkonomisk indsigt! *LOL*

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 23:06

Kong Kent wrote:

> Betyder din titel, at du pr. princip tilsidesætter al sund fornuft for
> privatøkonomien?

Nej.

> Men se nu at få tanket mandag inden du går i seng, eller stå tidligt
> op tirsdag morgen, hvis du altså har bil. Bare et velment tip her fra
> en nordjyde med lidt privatøkonomisk indsigt! *LOL*

Jeg har en dunk med bagi, så jeg kan kører let over 1000 km på en tankfuld
samt dunk.

Ved lange rejser mellem landsdele med +150 kører jeg knap 900 km - derfor
kan jeg som regel nøjes med at tanke en gang om ugen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-03 05:08

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Periodisk - jow, jow. Til januar har priskrigen ét års fødselsdag.

M.h.t. titlen "kartellet", er det vel rimeligt at vente med den, indtil det
er bevist - eller er det kun i andre sammenhænge at journalister indhenter
kvalificeret kildemateriale? )

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:37

Henrik B. wrote:

> M.h.t. titlen "kartellet", er det vel rimeligt at vente med den,
> indtil det er bevist - eller er det kun i andre sammenhænge at
> journalister indhenter kvalificeret kildemateriale? )

Nu sidder jeg jo her og er ligeså privat som dig.

I mit arbejde træder jeg kun een cm ved siden af, når det handler om
kritiske historier om milliard-virksomheder - så er jeg i problemer. Derfor
træder jeg aldrig ved siden af - 7-9-13.

I øvrigt mener jeg, man skal være mere end alm godtroende for ikke at se
kartellerne i en stor del af "det danske forbrugerliv".

--
Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 22:07

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Siden nød vi godt af det i et lille års tid, indtil klaphattene i
København
> begyndte at bjæffe op om det.

Ja, de Kjøvenhavnere er ikke al for kloge når det gælder økonomi.
Se bare, de giver op til 3 gange så meget for deres boliger, end vi gør i
jylland

/Mark

Fra : Peter Weis

Dato : 04-12-03 22:14

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote:

> Ja, de Kjøvenhavnere er ikke al for kloge når det gælder økonomi.
> Se bare, de giver op til 3 gange så meget for deres boliger, end vi gør i
> jylland

Jeg vil sige at vi får tre gange så meget for vores boliger som de får i
Jylland.

mvh
Peter

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 22:43

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Jeg vil sige at vi får tre gange så meget for vores boliger som de får i
> Jylland.

Dú skal også altid ødelægge det hele

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:45

On Thu, 4 Dec 2003 22:42:39 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]

....og som vi gav oprindeligt!

>Dú skal også altid ødelægge det hele

He, he...

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 23:13

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Jeg vil sige at vi får tre gange så meget for vores boliger som de får i
>Jylland.

Men det er da kun sjovt hvis du flytter til Jylland.

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 23:20

> Men det er da kun sjovt hvis du flytter til Jylland.

set ud fra det at man så også betaler det mere i ejendomsskat og at den
sidste skjorte man har på, ikke har nogen lommer.....så kan det vel være
ligemeget med huspriserne

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 22:18

> [...]
omkring
> fjorten dage, så var den feset ind heroppe

øv selv om jeg har været på universitet, så havde jeg da ikke gennemskuet
pris-politiken før aviserne skrev om det

--
Tom

Fra : Kong Kent

Dato : 04-12-03 22:54

> øv selv om jeg har været på universitet, så havde jeg da ikke gennemskuet
> pris-politiken før aviserne skrev om det

Beviser velsagtens bare, at man ikke behøver blive klogere af at gå i skole.
Ganske almindelig nærkontakt med livet i Danmark er også en god skole! Nogle
gange virker skoler, institutioner etc. som osteklokker. Kommer man ikke ud
blandt almindelige mennesker, bliver man mærkelig (se bare idioterne på
Christiansborg, og deres åndsfraværende lidelsesfæller på Ekstra Bladet).

Åh, må hellere lige huske en smiley, så det ikke tages *alt* for alvorligt

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 23:05

> Beviser velsagtens bare, at man ikke behøver blive klogere af at gå i
skole.
> Ganske almindelig nærkontakt med livet i Danmark er også en god skole!

Det sjove er at jeg heller ikke har set nogen skrive her i gruppen om
prisjusteringerne og systematikken før det blev publiceret af EB
Jeg er nok bare den eneste som tør stå ud af flokken og erkende at jeg er
"dum" fordi jeg ikke har brugt tid på at analysere om der skulle være et
system i det.

> [...]
> blandt almindelige mennesker, bliver man mærkelig (se bare idioterne på
> Christiansborg, og deres åndsfraværende lidelsesfæller på Ekstra Bladet).

det er ellers nogle år siden jeg fedtede rundt med de tunge bøger.

Fra : bme

Dato : 04-12-03 23:48

">
> [...]
> "dum" fordi jeg ikke har brugt tid på at analysere om der skulle være et

så har du sovet i timen, jeg har skrevet om det, efter at det stod i
bilmagasinet for et par måneder siden.

/bo

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-12-03 22:19

> [...]
> julegaver blive 2500 kr. fattigere i år. Så kan I sidde med samme
> fornemmelse som tusindvis af bilejere gør i dag!

Snip en masse.

Hørt! Ekstra Bladet sucks.

/Caspersen

Find dig i Ekstra Bladet *og* find dig i hvad som helst

Fra : bme

Dato : 04-12-03 23:45

> [...]
> ikke længere ned end til lige knap 7 kr. pr. liter for en liter blyfri 95.
> Det er omtrent 1,20 kr. pr. liter de nu sparer, idet priskrigen er

rend og hop, der kunne tankes til 6.15 i jyllandsgade i aalborg mandag
eftermiddag, tankede selv i hjørring mandag aften til 6.35

Glæd dig hellere over at priskrigen har været ekstra hård i hjørring pga. de
mange tankstationer i byen.

Du skal nok få billig benzin i hjørring igen.

og hvis ikke du kan vente, så køb dig en bil der går længere på literen,
eller skift til en cykel.

tør øjnene og ta' en kiks

/bo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-12-03 10:42

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message news:bqo3iu$1d77$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> ikke længere ned end til lige knap 7 kr. pr. liter for en liter blyfri 95.

Nå! - i tirsdags tankede jeg da ellers til 6.12 hos 123 på Jyllands-
gade i Aalborg.

/Jakob

Fra : Babba-Papa

Dato : 06-12-03 17:19

Der var engang en bruger ved navn "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> der skrev:

> [...]
>ikke længere ned end til lige knap 7 kr. pr. liter for en liter blyfri 95.
>Det er omtrent 1,20 kr. pr. liter de nu sparer, idet priskrigen er

Årh, hvor er det synd.....tag en tudekiks !

> [...]
>julegaver blive 2500 kr. fattigere i år. Så kan I sidde med samme
>fornemmelse som tusindvis af bilejere gør i dag!

Mærkeligt, her i byen (Slagelse) kører den, af dig udråbte,
afdøde priskrig stadig. Og priserne når som regel at komme ned i
nærheden af 6,70 kr /l oktan 95 inden de skrues op igen.

Så I jyder har sgu godt af at betale det samme som "os andre"
*slet skjult skadefryd.mp3*

- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !