Baggrund til <hr> - hvordan?
Fra : Jesper Holm

Dato : 04-12-03 19:25

Hej NG!

Jeg sidder med et problem jeg håber I kan være med til at løse.

Jeg vil meget gerne have et baggrundsbillede på en vandret linie
- <hr> - uden skygge, stregfarve m.v.

Dvs. at linien kun skal vise (og gentage) mit lille billede på
1x2 pixels i 100% bredde. Grunden til denne løsning er at jeg
ønsker at bruge et lille billede med en prik og derefter et
mellemrum der skal gentages så langt vinduet er bredt.

Er der nogen der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-12-03 20:32

Hej Jesper

"Jesper Holm" <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ønsker at bruge et lille billede med en prik og derefter et
> mellemrum der skal gentages så langt vinduet er bredt.

På html.dk gives der foreslog til denne løsning i deres kursus om CSS...

God fornøjelse.

Henrik, Slagelse

Fra : Jesper Holm

Dato : 04-12-03 21:16

> På html.dk gives der foreslog til denne løsning i deres kursus om CSS...
>
> God fornøjelse.

Jeg har allerede prøvet mig frem ved at angive baggrundsbillede i min
css-fil men uden at det kommer frem uden en anden linie...?!

Gider du ikke angive lidt nærmere hvor jeg kan finde det i stedet for at
komme med alle disse indviklede hints. Jeg er med på at jeg selv skal
forsøge at løse problemet men jeg må vel også have et sted at starte?!

Eller er du helt uenig med mig? Så hvis du/andre gider at angive hvilket
afsnit jeg skal kigge under og evt. hvordan det KAN gøres...

På forhånd tak for KONSTRUKTIVE råd.

Med venlig hilsen
Jesper Holm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-12-03 22:54

Jesper Holm skrev:

> [...]
> ønsker at bruge et lille billede med en prik og derefter et
> mellemrum der skal gentages så langt vinduet er bredt.

Lav en div med din gif som background og en (tilpas størrelse)
gennemsigtig gif som eneste indhold skulle du kunne få lige præcis den
ønskede effekt.

mvh

Jesper Brunholm