nu har jeg set det med...
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 04-12-03 18:45

......forleden (8:30) stod jeg inde hos min lokale bager, og mens jeg stod i
køen kiggede jeg ud på p-pladsen hvor jeg bemærkede at der på vejen holdt en
gammel skiddenbrun Opel Kadet. En bil kører ind på p-pladsen og sætter en
dame af, som jeg gætter på arbejder i nabobutikken....de sludrer lidt sammen
hvor efter manden bakker ud. I det samme ser jeg den skiddenbrune sætte i
gang med ryk og brage op i bilen der bakker ud.

Føreren af den skiddenbrune springer ud og råber og skriger til den anden om
at det er hans skyld fordi han bakkede.

Vi var flere der vidnede optrinet og ingen var i tvivl om at det var fuld
forsætligt, hvilket flere højlydt tilkendegav og tilbød at vidne, hvis det
kommer dertil.

Nu tænker jeg at det er jo typisk den der bakker der bærer skylden, og
skulle han komme til hænge på den, er det faneme groft at hænge på
selvrisiko osv osv fordi en nar vil totalskade sin lorteøse og hæve kassen
(gætter jeg på - jeg kan ikke se hvorfor han ellers skulle gøre det)

just my five cents!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-12-03 21:55

> [...]
>selvrisiko osv osv fordi en nar vil totalskade sin lorteøse og hæve kassen
>(gætter jeg på - jeg kan ikke se hvorfor han ellers skulle gøre det)

Nu bakkede de joh åbenbart begge 2 så det afhænger nok af den
umiddelbare situation hvem der blver sat som den "skyldige" og som skal
betale gildet.
Flemming Jacobsen

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 05-12-03 00:35

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Nu bakkede de joh åbenbart begge 2 så det afhænger nok af den
> umiddelbare situation hvem der blver sat som den "skyldige" og som skal
> betale gildet.

Nænæ, ham der bakkede ud fra p-pladsen blev påkørt af en x#¤'~ i fremdrift.
Jeg er fuldstændig overbevist om at han gjorde det med vilje, pga. af den
måde han accelerede frem på.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-12-03 22:05

> [...]
> selvrisiko osv osv fordi en nar vil totalskade sin lorteøse og hæve
> kassen (gætter jeg på - jeg kan ikke se hvorfor han ellers skulle

Jep - det er stort set altid den der bakker der får skylden. En af mine
venners far (advokat) fik lige skadet sin bil for $$$ da han bakkede ud fra
en parkeringsplads og en mand kom alt for hurtig rundt om et hjørne og kørte
direkte op bag i ham (her holdt han stille og skulle til at sætte igang).
Underligt at man laver en parkeringsplads et sådan sted, idet det er eneste
mulighed for at komme ud...

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-12-03 09:24

On Thu, 4 Dec 2003 18:45:16 +0100, Flemming Jørgensen
<zillyink@hotmail.com> wrote:

[snip]
> [...]
>selvrisiko osv osv fordi en nar vil totalskade sin lorteøse og hæve kassen
>(gætter jeg på - jeg kan ikke se hvorfor han ellers skulle gøre det)

Hvis I er flere, der er parate til at bevidne, at påkørselen skete med
vilje, får den påkørende lov til at betale gildet.

Fly

--
In space nobody will hear your cream