Yamaha 4-gears uden gnist ??
Fra : Rasmus

Dato : 04-12-03 15:56

Hejsa.

Min yamaha har holdt stille i ca. 14 dage, og nu er der ingen gnist,
overhoved !! Den har holdt tørt i garage, så jeg syntes det lyder mærkeligt
at den nu mangler gnisten. Den kan godt lave strøm til lys osv.
Er der nogle som har et bud på hvad der kan være galt ??

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-12-03 15:59

Rasmus (r_w_o@FJERNtdcspace.dk) skrev følgende:
> [...]
> osv.
> Er der nogle som har et bud på hvad der kan være galt ??

Hvis den ellers har kørt hver dag for de sidste 14 dage, kunne det være en
udtørret kondensator. Prøv at skifte den. Den koster ikke alverden.

Jeg går ud fra at du har udelukket tændrøret ved at se om du kan få en gnist
til at springe fra kabel til stel (pil hætten af, og hold den tæt på stel
med tape. Jok på kickstarteren)? Eller bare et andet tændrør.

- Martin

Fra : Rasmus

Dato : 04-12-03 16:41

Jeg har haft hætten af, for at se om jeg kunne få gnist fra ledning til
topstykke. Og det lykkedes ikke

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-12-03 23:23

Rasmus (r_w_o@FJERNtdcspace.dk) skrev følgende:
> Jeg har haft hætten af, for at se om jeg kunne få gnist fra ledning
> til topstykke. Og det lykkedes ikke

Ny kondensator. Platinerne har jo ikke bevæget sig, så det er næppe dem.
Hvornår har du sidst skiftet kondensatoren?

Sådan en satan kan virke i meget lang tid, når bare den får strøm
regelmæssigt. Når den så får lov til at være "slukket" noget tid, dør den
sommetider. Så skift lortet. Selvom det ikke er den, er det ikke den store
udgift.

- Martin

Fra : Rasmus

Dato : 11-12-03 10:06

> [...]
> sommetider. Så skift lortet. Selvom det ikke er den, er det ikke den store

Er der noget med + og - eller er det bare at skifte lortet ??

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-12-03 17:23

Rasmus (r_w_o@FJERNtdcspace.dk) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget med + og - eller er det bare at skifte lortet ??

Som du kan se her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=192558475&n=282497261&pn=282497318 , er
der ikke så meget tvivl.... Den ene ledning skal loddes på. Se hvor den skal
sidde når du skiller det gamle ad.

- Martin

Fra : Rasmus

Dato : 13-12-03 12:14

Nu var der ikke "stik" på min nye kondensator. Men nu er den skiftet, det
har bare ikke givet nogen gnist.
Men da det regner har jeg ikke lyst, til at rode mere med den idag.