RSV mille - dyr i drift?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-12-03 14:37

Hej

Jeg var nede ved den lokale forhandler forleden som og luftede i den
anledning en overvejelse om at købe mig en brugt RSV Mille, det advarede han
mig imod fordi at han mente at det er meget dyre i drift. Han sagde at div.
sliddele skulle skiftes oftere (en tilsvarende japanske racere i samme
effektklasse) og at disse dele var rasende dyre.

Jeg kører en del til træf o.s.v. og har indtil fornyligt været medlem af
MC-klub, men jeg har aldrig hørt denne melding før? Er der nogle her i NG
som har erfaring med aprillia RSV som vil give deres besyv med...

På forhånd tak

Thore Jensen

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-12-03 16:49

Er der ikke en Raptor der kører Mille????.... Jov jov det er da henrik der
køre RSV mIlle.
kik under medlemmer på Raptor mc

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 04-12-03 18:48

Brian Laursen wrote:
> Er der ikke en Raptor der kører Mille????.... Jov jov det er da
> henrik der køre RSV mIlle.
> kik under medlemmer på Raptor mc

Jow, jow, Henrik B kører godtnok på Mille. Men den er jo kun 2 sæsoner
gammel, så jeg tror ikke han har skiftet en hel masse på den. Men skal
spørge ham

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-12-03 19:05

"Kenneth Egholm" <kenneth@DELETE_THISegholm.org> wrote in message
> Brian Laursen wrote:
> >
> Jow, jow, Henrik B kører godtnok på Mille. Men den er jo kun 2 sæsoner
> gammel, så jeg tror ikke han har skiftet en hel masse på den. Men skal

Det kan man da aldrig vide med ham..... jeg synes han fortalte at han kørte
11.000 km på de første tre måneder han havde sin TL1000..

Thore

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 04-12-03 19:52

SmaRTrxxv wrote:
> Det kan man da aldrig vide med ham..... jeg synes han fortalte at han
> kørte
> 11.000 km på de første tre måneder han havde sin TL1000..

Korrekt, man kan aldrig vide..
Ved dog at han er MEGET glad for miss Mills som den hedder

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 04-12-03 19:55

> Ved dog at han er MEGET glad for miss Mills som den hedder
Det skulle have været Miss Mille :D

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-12-03 18:09

Jow. Men ikke mig

Men den anden Henrik plejer også at være herinde, det er nu du gerne må
komme frem

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : SLP/JM

Dato : 04-12-03 17:11

"SmaRTrxxv" skrev >

Prøv at forhøre dig i http://groups.msn.com/danskapriliamcforum

--
Mvh Susanne

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 05-12-03 12:47

jo dyr....det er den da med alle de dæk og alt den benzin den bruger fordi
man skal ud og køre konstant

min har kørt 15kkm og der har ikke været andet end dæk i slid dele....

der har så været lidt småting, så som fart sensor nede ved bagskiven der gik
i stykker (garanti)
en køler som havde været bugget som sigma-mc havde rettet ud, gav op og
sprang læk...300 kr og det var fikset (tak TMP og tak for en god bane dag på
anderstorp)

delene er blevet meget billigere til knallerten, jeg kan ikek se hvad der
skulle være så dyrt i drift på den...men min er jo heller ikek gammel på
nogen måde endnu.

service skal de jo alle til og millen går der 7500 imellem det er vist 1500
km mere end med de nye japanere.

den har nogen børne sygdomme, f.eks. bremseskiverne (brembo pladder skiver)
de slår sig vist ret nemt, jeg har ikek hørt om en eneste med
motorproblemer, snakkede med der havde kørt 68kkm på sin uden noget med
motoren, andet en normal service.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 16:49

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> writes:

> [...]
> sliddele skulle skiftes oftere (en tilsvarende japanske racere i samme
> effektklasse) og at disse dele var rasende dyre.

Jeg må indrømme at jeg absolut intet kender til Millen generelt, men
jeg mener at der var en fra klubben der fortalte at han havde knækket
et greb på sin Mille. Et nyt kostede 1000 kroner og var vist ikke på
lager. Han endte vist med at købe et Ducati-greb af en slags til halv
pris.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 05-12-03 17:02

On Fri, 05 Dec 2003 16:49:20 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Jeg må indrømme at jeg absolut intet kender til Millen generelt

Det er synd

> men jeg mener at der var en fra klubben der fortalte at han havde knækket
>et greb på sin Mille. Et nyt kostede 1000 kroner og var vist ikke på
>lager.

Mmm det er rigtigt at de kostede 1000,- på et tidspunkt (hvilket også
var helt og aldeles til grin) og mange andre dele kostede også noget
man troede var lyv ,men TMP har justeret sine priser ganske gevaldigt
nedad så det er ikke helt så slemt som det har været for mange deles
vedkommende,reservedelsindex'et ville i hvert fald _ikke_ afholde mig
fra at købe en Mille (det er der så andre ting der gør )

>Han endte vist med at købe et Ducati-greb af en slags til halv
>pris.

Mmm delvist smart move,for det er nøjagtig samme greb,nemlig ikke et
decideret Ducati eller Apriliagreb men et Brembogreb,fælles for en
række itai's - delvist smart fordi de nu også _kan_ fås uoriginale til
noget det ligner £15...

--
-Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 17:27

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Det er synd

Det er (desværre) økonomisk betinget. Sådan noget SU rækker ikke
rigtig til en Mille.

> [...]
> vedkommende,reservedelsindex'et ville i hvert fald _ikke_ afholde
> mig fra at købe en Mille (det er der så andre ting der gør )

Jeg har slet ikke forholdt mig til om jeg ville have en Mille eller
hellere ville have noget andet, hvis jeg rent hypotetisk havde råd :-\

> [...]
> decideret Ducati eller Apriliagreb men et Brembogreb,fælles for en
> række itai's - delvist smart fordi de nu også _kan_ fås uoriginale til

I PMC er der primært to kategorier af medlemmer. Os der er studerende
og dem der er færdiguddannede og enten tjener kassen, eller har en
bank der tror på at de nok skal komme til det. Jeg behøver vel ikke at
sige at ham med Millen hører til i kategorien af færdiguddannede, så
der er vist ikke rigtig nogen i klubben der har ondt af ham

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 05-12-03 17:31

On Fri, 05 Dec 2003 17:27:21 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Jeg har slet ikke forholdt mig til om jeg ville have en Mille eller
>hellere ville have noget andet, hvis jeg rent hypotetisk havde råd :-\

Nej - mente jeg nu heller ikke,var mere relateret til oprindeligt
spørgsmål og spørger...

> Jeg behøver vel ikke at
>sige at ham med Millen hører til i kategorien af færdiguddannede, så
>der er vist ikke rigtig nogen i klubben der har ondt af ham

Tjah nu er der jo så også dem i PMC,der er studerende og alligevel
køber en Mille og så crasher den et antal gange

--
-Michael

Fra : Christian Knudsen

Dato : 05-12-03 17:40

> Tjah nu er der jo så også dem i PMC,der er studerende og alligevel
> køber en Mille og så crasher den et antal gange

Hvem er det???

mvmch
christian, der åbenbart ikke har været længe nok hos PMC, siden han ikke
aner hvem der bliver snakket om her...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 17:44

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Tjah nu er der jo så også dem i PMC,der er studerende og alligevel
> køber en Mille og så crasher den et antal gange

Du har da aldrig været medlem, vel ?-)

Nej, side til spøg - hvem? Jeg har heller ikke været medlem længe nok
til at have hørt den historie.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 05-12-03 18:08

On Fri, 05 Dec 2003 17:44:15 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Du har da aldrig været medlem, vel ?-)

Næh ...

>Nej, side til spøg - hvem? Jeg har heller ikke været medlem længe nok
>til at have hørt den historie.

Nu skal det her jo ikke være en udlevering - så jeg tror du skal
spørge de andre ude i klubben,jeg er sikker på at de kan genkende
historien...

--
-Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-12-03 18:19

> Nej, side til spøg - hvem? Jeg har heller ikke været medlem længe nok
> til at have hørt den historie.

Jeg kan afsløre at personen nu kører Gixxer 1000, og det er ikke Jeppe.....

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 18:25

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Nu skal det her jo ikke være en udlevering [ ... ]

Jo jo

Men tak til Bager for at have bragt klarhed om sagen. Det er godt at
vi har vores prez til at læse med her i gruppen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-12-03 20:59

> Men tak til Bager for at have bragt klarhed om sagen. Det er
> godt at vi har vores prez til at læse med her i gruppen.

Spørg til sagen et par timer inde i julefrokosten. Så skal jeg nok komme med
en længe fortælling fyldt med vinde armbevægelser og mystiske lyde. Vi
snakker jo her om manden der på sit føstre år som MC'ist formåede at vælte
9gange! Skarpt forfulgt at kammersjukken VælteNiels der væltede 3 gange på
sin første køretur (Fabriskny MilleR)! Eller VælteNiels's kammerat der
smadrede sin Mille dagen efter han købte den (igen fabriksny og naturligvis
uden plader) og rev kronrøret ud af stellet. Nogle fandens karle. Miller har
lidt et blakket ry i klubben. Kun båret oppe af Tom H der kørte 30.000km pa
sin uden den store ballade, pånær mystisk samling fra Italienernes side.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-12-03 21:39

On Fri, 5 Dec 2003 20:58:32 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> Miller har lidt et blakket ry i klubben. Kun båret oppe af Tom H
> der kørte 30.000km pa sin uden den store ballade, pånær mystisk
> samling fra Italienernes side.

Personlig synes jeg Millen er so-so nogenlunde kvalitet og Aprilia
generelt ditto,men de foretager af og til nogle særdeles uheldige
dispositioner (RGV-motoren i deres RS250 er en af største bommerter
overhovedet) - Hondakvalitet it is _not_ - på den anden side,der er
der heller ikke meget der er...

Til gengæld kan de noget med at skrue en cykel sammen så den får nogle
kanon køreegenskaber,og uanset hvad man ellers kan sige om Millen,så
kører den sateme godt,så hvis man er til den slags cykler (i'm not) så
er det IMO ikke noget dårligt valg.

--
-Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 23:49

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Spørg til sagen et par timer inde i julefrokosten.

Will do ... hvis jeg ikke har fået for meget snaps. I så fald må du
bare minde mig om det

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-12-03 15:22

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Will do ... hvis jeg ikke har fået for meget snaps. I så fald må du
> bare minde mig om det

Det er jo mest at én bestemt som har givet Millen dårligt ry.
<http://www.hasselbalchs.dk/mc/images/j_ring99/028.jpg> Var vist
første gang han lagde den ned.

/Kai

Fra : MKS - 74

Dato : 06-12-03 15:28

On Sat, 06 Dec 2003 14:21:46 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Det er jo mest at én bestemt som har givet Millen dårligt ry.
><http://www.hasselbalchs.dk/mc/images/j_ring99/028.jpg> Var vist
>første gang han lagde den ned.

Første gang på Jyllandsringen mener du ,jeg synes jeg kan huske
noget med at tanken og plasticen allerede var godt ridset
der....Prefect's GPZ er iøvrigt den anden cykel.Jeppe havde bildt ham
ind at han skulle sætte dæktrykket _op_ - Not a big succces...

--
-Michael

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-12-03 15:46

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Første gang på Jyllandsringen mener du ,jeg synes jeg kan huske
> noget med at tanken og plasticen allerede var godt ridset
> der....

Nu er det jo næsten 5 år siden, så lige den detalje står ikke længere
så klart for mig. Jeg hælder nu stadig til at det var første gang den
kyssede asfalten.

/Kai

Fra : MKS - 74

Dato : 06-12-03 15:59

On Sat, 06 Dec 2003 14:45:36 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Nu er det jo næsten 5 år siden, så lige den detalje står ikke længere
>så klart for mig.

Det er det jo - Jeg er nu heller ikke helt sikker,men mener det bare
for 3. person på billedet er mig sagde hunden ...og jeg synes han
mumlede noget om at det ikke gjorde så meget,da den var ridset anyways
- Han havde iøvrigt også kort forinden lagt den R6'er ned der var til
test ved RR-festival da han glemte at man også skal bremse for enden
af langsiden og sin egen Bandit også,jow-jow hans cykler bliver brugt
på den hårde måde

--
-Michael

Fra : Beeblebrox

Dato : 07-12-03 00:27

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Nu er det jo næsten 5 år siden, så lige den detalje står ikke længere
> så klart for mig. Jeg hælder nu stadig til at det var første gang den
> kyssede asfalten.

Det var det ikke! - Allerede første måned efter han fik den smed han den
ned oppe i en s-kurven på vej mod tisvildeleje (ad scoreruten). Og hvis
jeg ikke husker fejl *havde* den allerede været nede en gang tidligere!

Vh,
Claus

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-12-03 12:23

Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> writes:

> Det var det ikke! - Allerede første måned efter han fik den smed han den
> ned oppe i en s-kurven på vej mod tisvildeleje (ad scoreruten). Og hvis
> jeg ikke husker fejl *havde* den allerede været nede en gang tidligere!

OK, jeg tror dig/jer. Jeg var lige vendt hjem fra Norge på det
tidspunkt, og var ikke medlem af PMC endnu på det tidspunkt, så jeg
holdt ikke rigtig tal på det (men det gjorder jeg nu heller ikke
senere).

/Kai

Fra : Beeblebrox

Dato : 07-12-03 00:34

SmaRTrxxv wrote:

> [...]
> sliddele skulle skiftes oftere (en tilsvarende japanske racere i samme
> effektklasse) og at disse dele var rasende dyre.

Jeg har haft 3 Mille'r til nu:
RSV 1998 (13.000 primært gadekilometer)
RSV 1999 (2.000 banekilometer)
RSV-R 2001 (5.000 banekilometer)

De er *ikke* dyre i drift og sliddele. De var tidligere *meget* dyre i
reservedele men som Michael skriver har TMP reduceret priserne kraftigt
så de nu ligger på niveau med japanernes priser.

Der er samtidigt kommet mange uoriginale dele på markedet som kan købes
overordentlig billigt (samme koncept som japserne).

Det er en fantastisk cykel - jeg kan kun anbefale den; især hvis du er
høj af bygning da maskinen er større end de fleste store japanere.

Vh,
Claus

Fra : Boldreel - RaptorMC~

Dato : 08-12-03 20:33

> [...]
>
> Det er en fantastisk cykel - jeg kan kun anbefale den; især hvis du er
> høj af bygning da maskinen er større end de fleste store japanere.

Hejsa

Købte en RSV 2002 i foråret 2002

Dyr i indkøb? ja, men nu er den jo blevet billigere......
Der i drift? har kun fået skiftet dæk, dæk, olie, tændrør og her er priser
vel som ved alle andre modeller
og ellers virker alt som det skal...... ingen fejl ingen mangler....

Synes stadig det er en herlig cykel at køre på..... er meget glad for
den....
Er 190cm høj, og mener efter 2 sæson'er og 17.000km på landevej stadig at
jeg sidder ganske glimrende på den....

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk