Længden af en string i pixels
Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 04-12-03 11:07

Hej

Er der nogen, der ved hvordan man kan finde den korrekte længde i pixels af
en string, formateret med en bestemt font, størrelse etc.

Jeg skal bruge det i forbindelse med nogle strenge operationer i VB6.

Med Venlig Hilsen

Mads Peter Jensen

Fra : Harald Staff

Dato : 04-12-03 12:48

Hei Mads

Du kan jo for eksempel formatere og laste stringen inn i en eventuelt
usynlig Label med Autosize = true. Så måler du hvor bred den er.

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 04-12-03 18:16

"Mads Peter Jensen" <mpj@-delete-all-minus-sdh.-dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen, der ved hvordan man kan finde den korrekte længde i pixels
af
> en string, formateret med en bestemt font, størrelse etc.

Funktionen TextWidth()

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 11-12-03 10:35

Mange tak for hjælpen, Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fandt den selv.

mvh Mads Peter Jensen