Golf III hakker når den er kold, del II
Fra : Bo Christensen

Dato : 04-12-03 09:38

Hej, lidt mere data
min Golf III 1.8 1992 benzin med 223 kkm har nogle gange problemer med at
give gas
når man er startet og et par kilometer frem, man kan sagtens "træde på
sømmet" men
det er som om at det dræber den mere, ved en forsigtig given gas accelererer
man stille
og roligt, det virker somom at man drukner den.

Jeg holder udenfor og det sker mest når der er fugtigt i vejret.
Hvis der er nogle foreslag mht. diverse smøremidler og lignende i
strømfordeler eller andet,
så skriv gerne hvilket middel du vil bruge, og rimeligt præcist hvor (så er
padde kan finde
ud af det).

glade hilsener
bo

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-12-03 09:55

"Bo Christensen" <bo@anet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømfordeler eller andet,
> så skriv gerne hvilket middel du vil bruge, og rimeligt præcist hvor (så

Det er 100% fugtige tændrørskabler, put noget silicone på dem... F.eks
Alaska GT Silicone

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-12-03 10:05

> Det er 100% fugtige tændrørskabler, put noget silicone på dem... F.eks
> Alaska GT Silicone

hej,
og tak for det hurtige svar,
hvor skal jeg putte det på,
tændrørskablerne kan jeg godt finde...
antageligt skal det ikke udenpå kablerne, så ?
mvh bo

Fra : David Bjergsø

Dato : 04-12-03 11:15

> antageligt skal det ikke udenpå kablerne, så ?
> mvh bo

Forkert ... det skal uden på kablerne, for at forhindre at der kan
springe gnister fra kablerne til stel. Når gnisterne springer til stel,
kommer der ikke ret meget gnist på dine tændrør, og giver dermed en dårlig
tænding.

/David

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-12-03 11:28

> [...]
> kommer der ikke ret meget gnist på dine tændrør, og giver dermed en dårlig

ok,
mange tak,
jeg må hjem for at smøre med silicone
/bo

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-12-03 11:59

> ok,
> mange tak,
> jeg må hjem for at smøre med silicone
> /bo

Køb det på spray, det er 1000 gange hurtigere....

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-12-03 12:08

> Køb det på spray, det er 1000 gange hurtigere....
jeg har lige købt en basta spray til gummilister osv.
dem skal jeg lige hjem og se om kan bruges
/bo

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-12-03 12:31

> jeg har lige købt en basta spray til gummilister osv.
> dem skal jeg lige hjem og se om kan bruges

Ved ikke hvad en basta spray er, men så længe det er silicone, er det
fint...

Det er en god ide at tørre kablerne rene med en tør klud, så kablerne bliver
tørre og rene inden du sprayer silicone på...