/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf VR6
Fra : Allan Møller


Dato : 03-12-03 22:54

For en 6-8 år tilbage i tiden var der en bekendt som fortalte mig ca.
følgende om
en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
"Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
standardbiler, altså
med de specifikationer opgivet fra fabrik"
Kun overgået af en Porsche et eller andet og en anden bil som jeg ikke kan
huske hvad var.

Er der bare pis eller vil i mene at der evt. _kunne_ være noget om snakken ?
Eksempelvis kunne den være blandt de 5 hurtigeste i landet ?
Han lagde stor vægt på at han naturligvis ikke mente den kunne køre fra en
Ferrari, Lamborghini eller
andre "superbiler"

Hvad siger i ?

Mvh. Allan



 
 
jan@stevns.net (03-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 03-12-03 22:58

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

>Hvad siger i ?

At der er sket en del på de 6-8 år ;)

Den er ikke noget specielt idag




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Allan Møller (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 03-12-03 23:02

> >Hvad siger i ?
>
> At der er sket en del på de 6-8 år ;)
>
> Den er ikke noget specielt idag

Ok - det var jeg næsten klar over. Men havde han ret dengang ?
Det udviklede sig nemlig til en større diskussion som jeg lige kom i tanke
om hertil aften.


Allan



jan@stevns.net (03-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 03-12-03 23:23

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

>Ok - det var jeg næsten klar over. Men havde han ret dengang ?

Den var noget af en heftig sag, ja - dengang, lidt ret har han nok
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Rasmus (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 03-12-03 23:06


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
news:bqlm1k$nvn$1@sunsite.dk...
> For en 6-8 år tilbage i tiden var der en bekendt som fortalte mig ca.
> følgende om
> en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> standardbiler, altså
> med de specifikationer opgivet fra fabrik"
> Kun overgået af en Porsche et eller andet og en anden bil som jeg ikke kan
> huske hvad var.

Den gør det på ca. 7,4-7,5 sek mener jeg...og har samme 190hk 2.9VR6 motor
som Corrado har, Corrado gør det på 6,9 sek uden 4wd, men vejer også noget
mindre

mvh
Rasmus



Lars Bisgaard (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 03-12-03 23:10


> > For en 6-8 år tilbage i tiden var der en bekendt som fortalte mig ca.
> > følgende om
> > en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> > "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> > standardbiler, altså
> > med de specifikationer opgivet fra fabrik"
> > Kun overgået af en Porsche et eller andet og en anden bil som jeg ikke
kan
> > huske hvad var.
>
> Den gør det på ca. 7,4-7,5 sek mener jeg...og har samme 190hk 2.9VR6 motor
> som Corrado har, Corrado gør det på 6,9 sek uden 4wd, men vejer også noget
> mindre
>
> mvh
> Rasmus
>
>


Har de ikke "kun" 174 hk standart ?

MVH

Lars Bisgaard




Jan W Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-12-03 23:16

Lars Bisgaard wrote:

> Har de ikke "kun" 174 hk standart ?

Nej - syncro var boret op til 2,9 og havde 190 hyps.

--
Jan W Nielsen




Ukendt (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-03 11:06

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fce6077$0$17631$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Lars Bisgaard wrote:
>
> > Har de ikke "kun" 174 hk standart ?
>
> Nej - syncro var boret op til 2,9 og havde 190 hyps.

Correct me if I'm wrong.. VW er ikke min stærke side :)

Golf III VR6 = 2.8 -> 174hk
Corrado VRG = 2.9 -> 190hk

?


--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1




Mogens Knudsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-12-03 11:11

On Thu, 4 Dec 2003 11:05:35 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Correct me if I'm wrong.. VW er ikke min stærke side
>Golf III VR6 = 2.8 -> 174hk
>Corrado VRG = 2.9 -> 190hk
>?

Det er OGSÅ rigtigt, ligesom Jan W havde ret i sine grublerier :)


/Mogens

Jan W Nielsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-12-03 11:21

Mogens Knudsen wrote:

> Det er OGSÅ rigtigt, ligesom Jan W havde ret i sine grublerier :)

Hvad for nogen af dem..?

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-12-03 11:33

On Thu, 4 Dec 2003 11:21:29 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvad for nogen af dem..?

Ja det vil sgu nok føre for vidt at udrede det hér
2WD = 2.8 m/174 hk
4WD = 2.9 m/190 hk (syncro)
Corrado = 2.9 m/190 hk (2WD)


/Mogens

Jan W Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-12-03 23:10

Allan Møller wrote:

> en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> standardbiler, altså med de specifikationer opgivet fra fabrik"

Biler fra samme periode der i hvert fald opgives til at være hurtigere end
Golfens 7,5 sek fra 0-100 km/t:

Volvo 850 T5 2,3: 7,4
Volvo 850 T5 R: 6,7
Saab 9000 CS 2,3 Turbo Aero: 6,9
Opel Vectra 2,0i 16V Turbo 4x4: 6,8
Rover 420 GSi Turbo: 6,6
Rover 220 Coupe Turbo: 6,6
Ford Escort RS Cosworth: 6,1
BMW M3: 6,0
BMW 535i & 540i: 7 & 6,2
Audi S6 2,2: 6,7
Audi S6 4,2: 6,3

Herudover har jeg udeladt deciderede sportsvogne eller GT´ere som Porsche
etc - samt de kraftigste luksusbiler fra Mercedes, Audi, Rolls, Bentley osv.

At kalde Golfen for en af de fem hurtigste er nok lidt af en tilsnigelse,
men den er uden tvivl hurtigere ved lyskrydset end de fleste. Specielt er
den nok lidt hurtigere end dens 0-100-opgivelse tyder på, da den i
begyndelsen vil vinde måske 10 meter. (0-100 og tilbagelagt vejstrækning er
ikke helt det samme) For eksempel ville jeg sætte mine skillinger på dén
fremfor en alm Volvo T5 2,3-

Fin bil - men blandt de 5 hurtigste - slet ikke.

--
Jan W Nielsen




Rasmus (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 03-12-03 23:30


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fce5f3a$0$17603$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Allan Møller wrote:
>
> > en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> > "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> > standardbiler, altså med de specifikationer opgivet fra fabrik"
>
> Biler fra samme periode der i hvert fald opgives til at være hurtigere end
> Golfens 7,5 sek fra 0-100 km/t:
>
> Volvo 850 T5 2,3: 7,4
> Volvo 850 T5 R: 6,7
> Saab 9000 CS 2,3 Turbo Aero: 6,9
> Opel Vectra 2,0i 16V Turbo 4x4: 6,8
> Rover 420 GSi Turbo: 6,6
> Rover 220 Coupe Turbo: 6,6
> Ford Escort RS Cosworth: 6,1
> BMW M3: 6,0
> BMW 535i & 540i: 7 & 6,2
> Audi S6 2,2: 6,7
> Audi S6 4,2: 6,3

Spørgsmålet er hvor mange biler som egentligt kan levere de 0-100 tider som
producenten lover, og hvilke som er underdrevet.... rigtige målinger kunne
jo være lidt sjovere

.....en svensk test af Golf syncro VR6 viser at den gør det på 6,7 sek

De tester den mod andre 4WD biler
Audi A6 2,8 30V Q - 193hk og 0-100 på 7,7 sek
Subaru Impreza turbo - 211hk og 0-100 på 7,1 sek
Volvo 850 AWD - 193hk og 0-100 på 8,5 sek

....og golfen er faktisk den billigste, og testen er fra 1997

mvh
Rasmus

linket
http://www.aftonbladet.se/bil/biltestbody/1997/9701/970107a.html



Jan W Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-12-03 23:41

Rasmus wrote:

> Spørgsmålet er hvor mange biler som egentligt kan levere de 0-100
> tider som producenten lover, og hvilke som er underdrevet....

Ja, det er jo lige det.

Det var derfor, jeg skrev: "i hvert fald *opgives* til at være hurtigere"

> ....en svensk test af Golf syncro VR6 viser at den gør det på 6,7 sek

Tilsvarende tester Bilmagasinet R32 til at være langsommere end opgivet,
mens AutoBild tester den til at være hurtigere. Jeg ved det ikke med
sikkerhed, men jeg vil tro, speciet 4WD´erne svinger fra chauffør til
chauffør. Det kræver sin mand at sende en 4WD´er ordentligt afsted - og det
koster noget kobling.

> ...og golfen er faktisk den billigste, og testen er fra 1997
> http://www.aftonbladet.se/bil/biltestbody/1997/9701/970107a.html

Interesant.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-12-03 07:33

On Wed, 3 Dec 2003 23:40:32 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg vil tro, speciet
>4WD´erne svinger fra chauffør til chauffør. Det kræver
>sin mand at sende en 4WD´er ordentligt afsted

Det er næppe rigtigt. Med 4x4 er det netop enkelt at lave en
raketstart, hvér gang.


/Mogens

Jan W Nielsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-12-03 08:52

Mogens Knudsen wrote:

> Det er næppe rigtigt.
> Med 4x4 er det netop enkelt at lave en
> raketstart, hvér gang.

Det er i hvert fald let at lave en start, der ikke går op i hjulspin - men
den 4-hjulstrukne sportsvogns største styrke i starten, mener jeg også kan
også være dens hæmsko.

Den maksimale acceleration får man selvsagt ved den størst mulige
kraftoverførsel, og med 4WD´eren er grebet i vejen så godt, at man risikerer
at kvæle motorens omdrejninger i selve starten, hvis der ikke fra start med
fulde omdrejninger files godt på koblingen. Desværre resulterer 4WD-start
ofte i følgende scenarie: 5500 o/min (grønt lys og tilkobling) -> 2000 o/min
(egentlig tilkobling og acceleration). Fra 2.000 o/min sker der jo ikke mest
muligt, hvorfor accelerationen ikke er optimal.

Jeg så hellere den ideelle start, der naturligvis er noget hård ved
materiellet - og specielt koblingen: 5500 o/min (grønt lys og tilkobling) ->
stadig 5.500 o/min med klampen i bund og let filen på koblingen til motoren
"har luft" og hastigheden har nået et nivaeu, som svarer naturligt til
minimum 4.000 o/min.

På den måde mener jeg, det er lige så svært at trække det absolut optimale
ud af 4 WD´eren som af 2 WD´eren - men så tror jeg faktisk også, det er let
at komme under den officielle opgivelse. Ingen 2WD´er med de samme for
eksempel 250-300 hk hænger på den start.

--
Jan W Nielsen




Kim Kristensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 04-12-03 19:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fce5f3a$0$17603$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Allan Møller wrote:
>
> > en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> > "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> > standardbiler, altså med de specifikationer opgivet fra fabrik"
>
> Biler fra samme periode der i hvert fald opgives til at være hurtigere end
> Golfens 7,5 sek fra 0-100 km/t:
>
> Volvo 850 T5 2,3: 7,4
> Volvo 850 T5 R: 6,7
> Saab 9000 CS 2,3 Turbo Aero: 6,9
> Opel Vectra 2,0i 16V Turbo 4x4: 6,8
> Rover 420 GSi Turbo: 6,6
> Rover 220 Coupe Turbo: 6,6
> Ford Escort RS Cosworth: 6,1
> BMW M3: 6,0
> BMW 535i & 540i: 7 & 6,2
> Audi S6 2,2: 6,7
> Audi S6 4,2: 6,3
>
> Herudover har jeg udeladt deciderede sportsvogne eller GT´ere som Porsche
> etc - samt de kraftigste luksusbiler fra Mercedes, Audi, Rolls, Bentley
osv.
>
> At kalde Golfen for en af de fem hurtigste er nok lidt af en tilsnigelse,
> men den er uden tvivl hurtigere ved lyskrydset end de fleste. Specielt er
> den nok lidt hurtigere end dens 0-100-opgivelse tyder på, da den i
> begyndelsen vil vinde måske 10 meter. (0-100 og tilbagelagt vejstrækning
er
> ikke helt det samme) For eksempel ville jeg sætte mine skillinger på dén
> fremfor en alm Volvo T5 2,3-
>
> Fin bil - men blandt de 5 hurtigste - slet ikke.
>
> --
> Jan W Nielsen
>
>
>
Hvis jeg lige hurtigt skimmer BIL REVYEN fra 94 finder jeg da også følgende
biler som er oplyst til at være hurtigere end 7,5 sek. 0-100, så det virker
ikke som om Allans kammeret har helt ret.

Alfa Romeo 155 Q4: 7,0
Honda Civic 1,6 Vti: 7,3
Honda Prelude 2,2i VTEC 4WS: 7,1
Lancia Thema Turbo 16V LE: 7,2
Mazda 323 GT-R 4WD: 7,2
Mitsubishi Lancer GSR-Evolution: 6,0
Nissan Sunny GTi-R 4x4: 6,4
Peugeot 405 T16: 7,1
Subaru Impreza WRX 4WD: 6,0
Subaru Legacy 2000 Turbo 4WD: 6,7

Det var lige 10 stk. mere, ingen af dem er oplyst til at koste mere end
Golfen.

Med venlig hilsen Kim



Thomas (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-12-03 23:39

En Lancia HF Integrale 16 V gør vist disciplinen 0-100 på 5,7 sekunder (200
hk) ifølge min bibel. Vist det hurtigste jeg har læst om på en "standard"
bil.

Mvh

Thomas


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
news:bqlm1k$nvn$1@sunsite.dk...
> For en 6-8 år tilbage i tiden var der en bekendt som fortalte mig ca.
> følgende om
> en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> standardbiler, altså
> med de specifikationer opgivet fra fabrik"
> Kun overgået af en Porsche et eller andet og en anden bil som jeg ikke kan
> huske hvad var.
>
> Er der bare pis eller vil i mene at der evt. _kunne_ være noget om snakken
?
> Eksempelvis kunne den være blandt de 5 hurtigeste i landet ?
> Han lagde stor vægt på at han naturligvis ikke mente den kunne køre fra en
> Ferrari, Lamborghini eller
> andre "superbiler"
>
> Hvad siger i ?
>
> Mvh. Allan
>
>



Jan W Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-12-03 23:44

Thomas wrote:

> En Lancia HF Integrale 16 V gør vist disciplinen 0-100 på 5,7
> sekunder (200 hk) ifølge min bibel. Vist det hurtigste jeg har læst
> om på en "standard" bil.

Den var ikke helt sløv, nej.

Blev den i øvrigt produceret fra 94-97..?

--
Jan W Nielsen




Thomas (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-12-03 23:49

indtil 95' ifølge min bibel , men import ophørte til DK i 91

Så om den kommer under kategorien, ved jeg ikke. Men jo det er en hurtig
fætter.

Mvh

Thomas

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fce670c$0$17592$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Thomas wrote:
>
> > En Lancia HF Integrale 16 V gør vist disciplinen 0-100 på 5,7
> > sekunder (200 hk) ifølge min bibel. Vist det hurtigste jeg har læst
> > om på en "standard" bil.
>
> Den var ikke helt sløv, nej.
>
> Blev den i øvrigt produceret fra 94-97..?
>
> --
> Jan W Nielsen
>
>
>



Mark Sandberg (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 03-12-03 23:50


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse

> en "Golf VR6 Syncro" formentligt årgang 94-97.
> "Denne bil er landets hurtigeste i disicplinen (0-100 km/t) blandt
> standardbiler, altså
> med de specifikationer opgivet fra fabrik"

Vrøvl.

BMW M5 der kom i 1985, var dengang for 18 år siden verdens hurtigste 4 dørs
sedan. 0-100 Km/t. på 6,1 sek. og 286 Hk.

/Mark.



Mogens Knudsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-12-03 07:34

On Wed, 3 Dec 2003 23:50:02 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>BMW M5 der kom i 1985, var dengang for 18 år siden verdens hurtigste 4 dørs
>sedan. 0-100 Km/t. på 6,1 sek. og 286 Hk.

:)


/Mogens

Morten Fruergaard (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 04-12-03 08:30

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> BMW M5 der kom i 1985, var dengang for 18 år siden verdens hurtigste 4
dørs
> sedan. 0-100 Km/t. på 6,1 sek. og 286 Hk.


Men en M5 kan vel næppe hører under standard biler, når Ferrari m.v. ikke
tæller med. M5 er vel en "superbil"...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Rasmus (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 04-12-03 13:10


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bqmnpd$72$1@sunsite.dk...
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> > BMW M5 der kom i 1985, var dengang for 18 år siden verdens hurtigste 4
> dørs
> > sedan. 0-100 Km/t. på 6,1 sek. og 286 Hk.
>
>
> Men en M5 kan vel næppe hører under standard biler, når Ferrari m.v. ikke
> tæller med. M5 er vel en "superbil"...

Hvis man kigger på prisen ligger den nok nærmere i kategorien "superbil" end
en Golf...., en M3 koster f.eks mere end det dobbelte af en Golf R32

....en M3 koster faktisk det samme som en Porsche Boxster m. 252hk, eller en
Chevrolet Corvette m. 344hk

mvh
Rasmus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste