Vask/rensning af jakke og bukser
Fra : Alex Puggaard

Dato : 17-04-01 20:06

Hej

Er der nogen der har (gode) erfaringer med at vaske/rense deres
motorcykeljakke og -bukser?
Kan/skal/bør man maskinvaske dem? Vaske dem i hånden? Eller bør man
overhovedet ikke vaske dem?
Og hvordan skal/kan/bør dem behandles efterfølgende? Siliconespray?

Hvad er fordele og ulemper ved ovenstående?

Hilsen
Alex P.
(GS500E)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-04-01 20:35

Hvis det er en stofjakke, kan du sagtens vaske den.
Du skal bare tage beskyttelsen ud af den, og IKKE bruge skyllemiddel hvis du
har goretex, da det ødelægger membranen.
Hvis du har goretex kan du købe noget specielt imprægnering til det.
Du kan også tørre jakken/bukserne i tørretumbler.

mvh

Thomas

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 22:54

Thomas Jensen <oelhunden@yahoo.com> skrev i en

> [...]
hvis > du har goretex, da det ødelægger membranen.
> Hvis du har goretex kan du købe noget specielt imprægnering til det.

Enhver sports-forretning har (relateret til ski-beklædning) vaskemidler
til membran-forede beklædningsgenstande.
Er der overhovedet ikke en vaskeanvisning et eller andet sted i tøjet???
I benægtende fald, kan samme sportsforretning give dig de bedste råd!

> Du kan også tørre jakken/bukserne i tørretumbler.

Hertil stiller jeg mig tvivlende eftersom selve membranen er en tynd
plastfolie der sikkert vil smeltes af tumbler-tørring!? :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-04-01 14:12

> Hertil stiller jeg mig tvivlende eftersom selve membranen er en tynd
> plastfolie der sikkert vil smeltes af tumbler-tørring!? :-/

det står i Goretex sedlen der fulgte med til min Dainese goretex jakke !

mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 18:21

> det står i Goretex sedlen der fulgte med til min Dainese goretex jakke
!

Eftersom du herudfra må stå til fulde inde herfor, trækker jeg min
udtalelse tilbage!

--
Armand.

Fra : Alex Puggaard

Dato : 23-04-01 20:46

Ok, jeg sagsøger Thomas, når jakken og bukserne visner i tørretumbleren...

Tak for hjælpen!
Alex

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 17-04-01 21:39

"Alex Puggaard"
skrev
> Hej
>
> Er der nogen der har (gode) erfaringer med at vaske/rense deres
> motorcykeljakke og -bukser?
SNIP
*****************
Min gamle Motomod jakke blev jævnligt vasket i maskine. Efter tørring fik
den en gang imprægneringsspray, som jeg i starten købte hos
mc-forhandleren - indtil jeg fandt ud af, at jeg kunne købe
imprægneringsspray i Bilka, til imprægnering af telte mv. til en brøkdel af
prisen. Resultatet var lige så godt - vandtæt.
Jakken jeg har nu, har ikke været vasket endnu - øh den er kun 1 år gl. -
godt det regner engang imellem

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 18-04-01 12:18

> Er der nogen der har (gode) erfaringer med at vaske/rense deres
> motorcykeljakke og -bukser?

Personlig stiger jeg lige ind i brusekabine, iført fuld Goretex uniform, når
den er blevet for moget at se på. Det kan ihvertfald lige vaske jord og
andet sprøjt fra vejen af.
Den har ikke været så beskidt endnu, at andet har været nødvendigt.

MVH
Stones

Fra : Jacob

Dato : 18-04-01 14:28

"Niels Bager Bæk" <nbb@cc-electronic.dk> skrev i en > Personlig stiger jeg
> [...]
> andet sprøjt fra vejen af.
> Den har ikke været så beskidt endnu, at andet har været nødvendigt.

Næste skridt på vejen kunne vel være, at køre mand+MC gennem vaskehallen
nede på tanken?

Jeg mener det var Karsten Lemche, der på et tidspunkt gjorde noget lignende
for Bil Magasinet? - sejt billede i øvrigt

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 18-04-01 15:47

> Næste skridt på vejen kunne vel være, at køre mand+MC gennem vaskehallen
> nede på tanken?

Tanken er tænkt, hader sæbe i munden...

Stones

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 18-04-01 20:35

Jeg vaskede min Frank Thomas kunststof jakke ( efter at have fjernet
albue- og skulderpolstringen! ), ved 40 grader. Bagefter sprøjtede jeg
den i "Heavy Duty Protector" fra Frank T. Det er vel en slags
imprægnering. Det blev ihvertfald anbefalet af min "dealer". Efter 3-4
lag skulle den være så regnsikker/vandtæt som altid.

Men jeg syntes nu ikke at jakken blev særlig ren..

løftet venstre
Jakob Viggo