Stregkoder programmering i access 2
Fra : Per Grundtvig Baslun~

Dato : 05-12-00 22:07

Jeg Jubelnar. Da jeg er ny på nettet, var mine første forsøg lidt
amatøragtig, jeg arbejder med Access og styrer et stort lager med levetid og
hvad dermed følger, et nyt krav der er kommet ind, er at jeg skal lave nogle
udløbsmærkater og på dem skal der stå et lagernummer, dette er på 13 cifre
og dette skal være en stregkode, jeg kan sagtens danne en rapport der
udskriver dataerne, men jeg
kan ikke aflæse stregkoden, den printer jeg har er en Zebra 4000, den har
EAN128 men jeg kan kun udskrive fra den over en promt D.V.S at først danner
jeg dataene i Dbasen Udskriver et lokationskort hvorpå de relevante data
står, derefter kalder jeg promten frem og taster de samme data ind, men her
kommer det for mig "svære" disse data er ikke kvalitets sikrede, det er dem
i Dbasen da de styres over link til en Dbase fra DATACENTRALEN. Andet der
kommer til er at den rapport jeg danner i Dbase kommer ud med det samme,
medens den der skal dannes over promt tager en hulens tid. Den kode jeg
mangler er en der han importere til mine fonts, jeg kan forestille mig at
problemet kunne løses i visualbasic, for mig er det et stort problem da jeg
på nuværende ikke er i stand
til at kvalitetssikre mine data.
Venligst PGB