pebernøddens historie?
Fra : Kalle Ågaard

Dato : 03-12-03 13:37

Hejsa
Er der mon nogen der kan hjælpe mig lidt med pebernøddens historie?
Eventuelt links eller bare en god forklaring -
Thb

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 14:37

"Kalle Ågaard" <balrok@hostel.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Er der mon nogen der kan hjælpe mig lidt med pebernøddens historie?
> Eventuelt links eller bare en god forklaring -
> Thb

Pebernødder kan dateres tilbage til slutningen af 1400-tallet. De blev lavet
af rugmel, honning, malurt og stærke krydderier.
Det var den eneste småkage, man bagte hjemme. Ordet "pebernødder" stammer
formentligt fra starten af 1700-tallet.

At "pebre" noget betyder at krydre noget med stærke krydderier.

Tina

Fra : Kalle Ågaard

Dato : 03-12-03 15:15

Hej Tina