Frugt
Fra : Don Dario

Dato : 03-12-03 12:26

Hej

Jeg hørte en gang man ikke skulle blande forskellelige frugter sammen i
frugtskålen da de hurtiger blev dårlige.

Men hvad slags frugt er det lige man ikke skal ligge sammen???

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 12:41

"Don Dario" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frugtskålen da de hurtiger blev dårlige.
>
> Men hvad slags frugt er det lige man ikke skal ligge sammen???

Æbler, pærer og tomater udsender en gasart, æthylen, der fremskynder
modningsprocessen hos bananer. Så ingen bananer i frugtskålen sammen med
æblerne, medmindre man gerne vil have overmodne bananer i løbet af et par
dage.
Og omvendt: Vil man fremskynde modningen af de grønne bananer der var på
tilbud, kan man lægge dem i en pose sammen med et par æbler. Men pas på. Det
går pludselig stærkt med modningsprocessen.

Tina

Fra : Don Dario

Dato : 03-12-03 12:56

Hej Tina

Tak for et hurtigt og fint svar

Don Dario

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 14:47

> Hej Tina
>
> Tak for et hurtigt og fint svar

Jeg vil også gerne lige takke.
Det forklare, hvorfor mine grønne bananer, aldrig er grønne ret længe. ( Kan
altså bedst li`dem grønne )
Vil fremover holde dem adskilt, fra det andet frugt.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : -V-

Dato : 03-12-03 15:02

Tina wrote:

> [...]
> på tilbud, kan man lægge dem i en pose sammen med et par æbler. Men
> pas på. Det går pludselig stærkt med modningsprocessen.

Dem der modner er såkaldte klimakteriske frugter, dvs. at de modner *efter*
at de er taget af planten/busken.

I den forbindelse kan jeg lige gøre reklame for en lille årstidsguide for
frugt og bær, som jeg har sammensat. En handy ting at have hængende på sit
køleskab, når man ikke lige kan huske hvad der har sæson hvornår.
Jeg smider den lige i dk.binær.

-V-

Fra : Dennis Jensen

Dato : 05-12-03 17:24

Til V

Kan du ikke smide den i binaer igen

Fra : -V-

Dato : 05-12-03 20:57

Dennis Jensen wrote:
> Til V
>
> Kan du ikke smide den i binaer igen

Hermed gjort. Håber at du kan bruge den.

Er der andre der har haft interesse i den?

-V-