Akira
Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-12-03 14:47

Dav dav NG.

Jeg har just set ovenstående film (som jeg fik købt ved en fejltagelse).. :)
Jeg fattede 0 og en brik, men synes den er ret fed lavet. Hvis man nu skal
fortsætte lidt i samme stil, hvilke film skal man så gå efter?

Mikael

Fra : Tim Christensen

Dato : 03-12-03 15:08

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> Jeg fattede 0 og en brik, men synes den er ret fed lavet. Hvis man nu skal
> fortsætte lidt i samme stil, hvilke film skal man så gå efter?

Ghost in a shell vil nok være et godt sted at starte. Ellers er meget
anime TV-serier og ikke film.

Mvh

Tim

Fra : -V-

Dato : 03-12-03 15:20

Tim Christensen wrote:

> Ghost in a shell vil nok være et godt sted at starte. Ellers er meget
> anime TV-serier og ikke film.

Ghost in the Shell er blæret.

Sidder i disse dage og prøvet at følge med i Neon Genesis Evangelion, som er
ret langvarig og tres avanceret.

Prøv ellers en googlegroupssøgning på emnet - det har været diskuteret et
utal af gange.

-V-

Fra : Tim Christensen

Dato : 03-12-03 19:51

-V- wrote:

> Ghost in the Shell er blæret.

Unskyld fejlen. Jeg vil også lige anbefale Mononoke-hime/Princess
Mononoke faktisk er alle Hayao Miyazaki's film gode, de er stort set
alle rettet mod børn, men kan alle ses af voksne til stor fornøjelse.

Et par andre gode titler er Metropolis og Jin-Rô/Wolf Brigade,
Jin-Rô/Wolf Brigade er fantastisk, men er i en helt anden stil.

Mvh

Tim

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 03-12-03 15:25

"Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> wrote in message
> Dav dav NG.
>
> Jeg har just set ovenstående film (som jeg fik købt ved en fejltagelse)..
:)
> Jeg fattede 0 og en brik, men synes den er ret fed lavet. Hvis man nu skal
> fortsætte lidt i samme stil, hvilke film skal man så gå efter?
>
> Mikael

Wonderful Days.
Vampire Hunter D

Begge er teknisk helt utrolige, men historien stinker. Jeg tror faktisk at
Wonderful Days må være den teknisk mest imponerende animationsfilm jeg
nogensinde har set.

Hayao Miyazaki har også lavet nogle fantastiske animationsfilm som Princess
Mononoke, My Neighbor Totoro og Spirited Away.

Kasper

Fra : Simon Pedersen

Dato : 04-12-03 23:33

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> wrote in message

> "Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> wrote in message

> :)

> Wonderful Days.

Er den ude på DVD eller i biffen ?

/SAP

Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-12-03 18:47

"Simon Pedersen" <simon_spamdie_@simz.dk> skrev i en meddelelse

> Er den ude på DVD eller i biffen ?

Kan bestilles her:
http://www.yeondvd.com/

Har selv netop nu et eksmeplar på vej.

Mvh. Brian

Fra : -V-

Dato : 06-12-03 01:46

Kasper Kristensen wrote:
> Wonderful Days.

Enestående smuk film. Helt fantastiske scenerier, som jeg ikke har set bedre
nogetsteds.

Meeeen, manuskriftet vinder nok ingen Oscars.

> Vampire Hunter D

Den er lidt dårligere rent animationsteknisk, men til gengæld har den en
smule selvironi. Og så er Skyggen ret cool....

-V-

Fra : Brian P

Dato : 03-12-03 15:56

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> fejltagelse).. :) Jeg fattede 0 og en brik, men synes den er ret fed
> lavet. Hvis man nu skal fortsætte lidt i samme stil, hvilke film skal

Ghost in the shell, afgjort. Derudover vil Spirited away (da: Chirio og
ånderne) ramme plet, fordi den udover at få dig til at måbe over hvor flot
det er også har en god historie og tager dig ud på en følelsesmæssig
rutsjebanetur. En af de største tegnefilm nogensinde. KØB DEN!!

Fra : Maria de Francis

Dato : 03-12-03 19:34

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er også har en god historie og tager dig ud på en følelsesmæssig
> rutsjebanetur. En af de største tegnefilm nogensinde. KØB DEN!!

Enig, men kom den ikke til at hedde Chihiro og Heksene?

Mvh Maria

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Fra : Brian P

Dato : 03-12-03 19:59

Maria de Francis wrote:

> Enig, men kom den ikke til at hedde Chihiro og Heksene?

Jo, søreme så! Klebager ;)

Filmen kan i øvrigt stadig fanges til eftermiddagsforestillinger i Cinemaxx
og Palads (med dansk tale), hvis man bor i hovedstaden. Og hvis man har børn
i familien som er omkring 4+ år, vil det være fuldstændig oplagt at tage dem
med ind til en fælles filmoplevelse!

Fra : Maria de Francis

Dato : 03-12-03 19:21

"Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fattede 0 og en brik, men synes den er ret fed lavet. Hvis man nu skal
> fortsætte lidt i samme stil, hvilke film skal man så gå efter?

Vil klart stemme med i koret af Ghost in the Shell.
Læg mærke til baggrundene i den, hvis du ser den.
Og så fås den på dvd nu, jeg havde den oprindeligt i en vhs udgave og var
solgt nok til at ville have den på dvd.

Spirited Away har jeg kun set ½ delen af, men den er også værd at komme
efter

Mvh Maria