Access 2000 Database
Fra : trEx

Dato : 16-04-01 19:17

Hej
Jeg er ved at lave et program som henter data fra en Access 2000 Database.
Mit spørgsmål er så: hvordan kan jeg redigerer, slette og tilføje i min
database. Jeg bruger en ListView til at vise data'en i. Så ville jeg gerne
have at man kan slette en hel række ved at trykke på en CommandButton
(knappen skal slette den markerede række)

M.V.H.
Stefan Thilemann
amd900athlon@hotmail.com

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 18-04-01 18:48

Hej Stefan

> [...]
> have at man kan slette en hel række ved at trykke på en CommandButton
> (knappen skal slette den markerede række)

Det gøres med SQL.. F.eks.:

Tilføj: "INSERT INTO tabelnavn (navn, alder) VALUES ('Kim',23)"

Opdater eksisterende: "UPDATE tabelnavn SET navn='Kim Pedersen', alder=23
WHERE ID = 1"

Slet: "DELETE FROM tabelnavn WHERE navn='Kim'"

Du kan bruge dem således via ADO komponenten (Project > References > vælg
Microsoft Data Access Objects):

Dim Conn As New Connection

Conn.Execute "INSERT INTO "...

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-04-01 18:46

trEx wrote:

> [...]
> Mit spørgsmål er så: hvordan kan jeg redigerer, slette og tilføje i min

Jeg foretrækker at gøre den slags ved at eksekvere SQL sætninger via DAO
eller ADO. Hvis du kender til SQL så sig lige til, hvis ikke, så er der
ikke megen pointe i at begynde at forklare hvordan det gøres.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere