Får vi også "The Hobbit" på film?
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-12-03 19:49

Mike Ordesky's udtalelser i forbindelse med premieren kunne tyde på en
filmatisering af The Hobbit - kan nogen fortælle mere?

Fra : Emil Rune

Dato : 01-12-03 20:11

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
> Mike Ordesky's udtalelser i forbindelse med premieren kunne tyde på en
> filmatisering af The Hobbit - kan nogen fortælle mere?

Noget tyder på at også Peter Jackson blivere mere og mere lun på projektet.

http://www.comingsoon.net/news.php?id=2512

Hilsen Emil

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-12-03 20:53

Emil Rune wrote:
> Noget tyder på at også Peter Jackson blivere mere og mere lun på
> projektet.

Stakkels Ian Holm, en hel film med tøjklemme i nakken

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Lars Fischer

Dato : 01-12-03 23:19

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na>

> http://www.comingsoon.net/news.php?id=2512

Spændende hvordan han vil tackle den. "Hobitten" har jo en ganske
anden tone end LOTR - ikke så meget storladent drama, men mere humor
og mere vægt på de skæve vinkler. Man kunne godt frygte lidt at der
bliver for meget fokus på action, og at dværgene bliver for klovne-
agtige (som Gimli nogen gange er i LOTR).

Men den skal nok komme. Lad os se om han osse har mod på
Silmarilon...

/Lars

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-12-03 23:26

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver for meget fokus på action, og at dværgene bliver for klovne-
> agtige (som Gimli nogen gange er i LOTR).

Sådan et forfærdeligt misk-mask i stil med en storladen og dramatisk
stjernekrig med Jaja Binks i hovedrollen?

> Men den skal nok komme. Lad os se om han osse har mod på
> Silmarilon...

Det tror jeg til gengæld er ret umuligt grundet værkets karakter - tror slet
ikke jeg har lyst til at se den på film. Nogle ting er bedre at læse og
forestille sig end at se på film...

Mikkel

Fra : John Hinge

Dato : 02-12-03 12:45

On 01 dec 2003 Lars Fischer was heard to say:

> Men den skal nok komme. Lad os se om han osse har mod på
> Silmarilon...

*Hvis* Silmarillion skal filmatiseres, så kan det jo nærmest
kun gøres med 1 film per kapitel.. Handlingsmæssigt er det jo
så også stærkt varierende hvor meget hvert kapitel fylder..
Historien om Beren og Luthien er jo egentlig stort set lige
så stor/lang som Ringenes Herre, bare fortalt noget hurtigere.

Personligt tror jeg ikke Silmarillion, som den er skrevet,
kan filmatiseres...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-12-03 16:42

John Hinge wrote:
> [...]
> så stor/lang som Ringenes Herre, bare fortalt noget hurtigere.
>
> Personligt tror jeg ikke Silmarillion, som den er skrevet,

Næe, der skal vel udvælges en 5-6 enkeltstående historier der så skal laves
til kortfilm på ialt 3 timers varighed.

/jim

Fra : karsten

Dato : 02-12-03 12:23

http://news.com.au/common/story_page/0,4057,8040265%255E30977,00.html

Fra : cogco

Dato : 02-12-03 13:31

> http://news.com.au/common/story_page/0,4057,8040265%255E30977,00.html

Det kunne være interessant at høre lige netop HVORFOR "the Tolkien Estate"
ikke vil tillade et LOTR museum i Wellington.

Claus
- glæder mig også til at se den kommende King Kong film i 2006

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 14:28

"cogco" <cogco@aub.dk> wrote

> Claus
> - glæder mig også til at se den kommende King Kong film i 2006

Er det et remake af originalen eller et remake af den sidste remake?

Jeg må sige jeg har meget svært ved at se det spændende i endnu en
King Kong film.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 15:24

> [...]

Er det ikke 2005?

> Er det et remake af originalen eller et remake af den sidste remake?

Ingen af delene, det er en filmatisering af bogen.

> Jeg må sige jeg har meget svært ved at se det spændende i endnu en King
Kong film.

Efter hvad de præsterede i LotR? Jeg syntes sq næsten at det er det eneste i
horisonten der er værd at glæde sig til :-/

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : cogco

Dato : 02-12-03 20:01

> Er det ikke 2005?

Det skulle være i 2006 ifølge denne artikel:
http://news.com.au/common/story_page/0,4057,8040265%5E30977,00.html

Uddrag:
"More difficulties with the Tolkien estate were looming, said Jackson, who
added that he would be keen to get involved after he finishes remaking King
Kong in 2006."

Du kan have ret i at det måske ikke er særligt opfindsomt at koge videre på
suppen af en gammel suppe, der blev bikset sammen engang i (tror jeg nok)
1933. Men efter at have set kvaliteten på LOTR, så er jeg sgu lidt spændt.

Selvfølgelig kan man ikke sammenligne 30'er-stilen i King Kong med
middelalderstilen i LOTR direkte, men da jeg er lidt af en
"special-effect-freak", så må det jo være en film lige for mig...

Claus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-12-03 03:48

cogco wrote:
[...]
> Selvfølgelig kan man ikke sammenligne 30'er-stilen i King Kong med
> middelalderstilen i LOTR direkte, men da jeg er lidt af en
> "special-effect-freak", så må det jo være en film lige for mig...

Tjah, ud over at specialeffekterne jo i dag kan gøres langt bedre end
Harry kunne sidste gang de prøvede, så kunne man måske også forvente
noget mere pulp-stemning? Jeg ved ikke rigtig om jeg er særlig glad
for genren (bedst eksemplificeret af Indiana Jones), men det kunne da
egentlig godt være skægt...

--
Peter Knutsen

Fra : Don G.

Dato : 02-12-03 17:18

"Lars Fischer" skrev...

> Jeg må sige jeg har meget svært ved at se det spændende
> i endnu en King Kong film.

Jeg er helt enig. De kan uden tvivl lave en flot film der er skruet
knaldhamrende godt/sublimt sammen, men det hjælper jo ikke på at det
originale forlæg er blevet meget fortærsket gennem flere indspilninger og
utallige variationer over emnet.
Personligt ville jeg synes det var mere spændende hvis manden kastede sig
over nogle andre værker - men jeg kan vel kun håbe på at blive positivt
overrasket.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : PerX ...

Dato : 02-12-03 18:19

In article <Xns9445932D6174Dnospamsukdk@212.54.64.134>, nospam@suk.dk
says...
> "cogco" <cogco@aub.dk> wrote

> Er det et remake af originalen eller et remake af den sidste remake?

Den skulle efter sigende foregå i 1920-30'erne - dvs hvis der kommer fly
efter KingKong så er det propel fly *G*