Hænge Mave =o/
Fra : Maria

Dato : 03-12-03 20:16

Efter at have set genudsendelsen af lægens bord om en mand der har fået
fjernet en klump fedt på 25 kilo(Som det offentlige har betalt for at skære
væk) Har jeg gået og tænkt lidt over det og hvad det ville kræve for at de
vil hjælpe en der har haft 150cm rundt om maven efter 2 pragt fulde børn???
Nogen der ved mere om den slags???

MVH Maria

Fra : henningborchert

Dato : 05-12-03 10:17

"Maria" skrev d. 03-12-03 20:16 dette indlæg :

> [...]
at de
> vil hjælpe en der har haft 150cm rundt om maven efter 2 pragt fulde

Hejsa

En gylden hovedregel er at du skal have et BMI på maks. 30, og helst
under 25, men har du ligget under 30 og det har ligget stabilt et stykke
tid, plejer det at gå.

Du skal gå til din egen læge, der skal henvise dig til sygehuset, hvor
der så træffes endelig stilling til om man vil tilbyde dig operationen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria

Dato : 05-12-03 11:27

"henningborchert" <henningborchert.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal gå til din egen læge, der skal henvise dig til sygehuset, hvor
> der så træffes endelig stilling til om man vil tilbyde dig operationen.

Hejsa =o)
Takker for rådet=o) Skulle du måske også vide hvor lang tid man skal holde
sin vægt?? Før de hjælper???=o)
MVH Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-03 12:09

henningborchert wrote:

> En gylden hovedregel er at du skal have et BMI på maks. 30, og helst
> under 25, men har du ligget under 30 og det har ligget stabilt et
> stykke tid, plejer det at gå.

det er ikke hvad jeg har fået at vide.......
jeg skulle have en BMI på max 25 (normal vægt plus 10%)
min vægt lå på 70, skulle have lagt på 67 og jeg blev afvist af
kirurgen......

> Du skal gå til din egen læge, der skal henvise dig til sygehuset, hvor
> der så træffes endelig stilling til om man vil tilbyde dig
> operationen.

enig....... jeg fik endvidere at vide at man skal have lagt stabilt i ca et
par måneder på sin vægt, men hvis man på operationsdagen overskred de
anviste kilo vile operationen blive udskudt.... og man ville blive vejet om
morgenen inden operationen.....

jeg kæmper i øjeblikket med at komme ned på de famøse 67 kg (har taget mere
på siden trods masser af indsats for at undgå det)
men har også et løfte fra min læge om at i samme øjeblik jeg rammer dem får
jeg en ny henvisning, og så forventer jeg at der går ca 3 mdr før jeg er
opereret..... (1 md inden jeg får en tid på sygehuset, og 2 mdr før jeg kan
blive opereret)

men det kommer naturligvis an på hvordan fedtet sidder og om det er lige så
voldsomt som ham der fik fjernet 25 kg fedtvæv fra maven (altså hvor det
havde en reel konsekvens for hans livskvalitet og det krævede at han brugte
rollator)......

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Maria

Dato : 05-12-03 15:15

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Hejsa Sabina=o)
Jeg er meget overrasket over at de er så hårde som du siger=o/ For mig er
det store problem at ALT sidder som et bælte rundt om hofterne efter mine
graviditeter og det er virkelig en ting som går mig meget på for uden ville
jeg så kunne passe tøj i 6 str. mindre( kun et gæt) Og jeg fik så at vide da
jeg fik sat en ring(men har den ikke mere da jeg blev syg af skidtet) om
mavesækken(i følge scaninger af mit skelet) at det er mine hofter som er
meget belastede og jeg ved så ikke om det er noget der vil blive taget højde
for under de kommede undersøgelser=o).Men har jo lov at håbe=o)
Håber til gengæld at du må nu dine mål der er ikke langt mere=o))

Knus Maria=o)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-12-03 02:33

Maria wrote:
> Hejsa Sabina=o)
> Jeg er meget overrasket over at de er så hårde som du siger=o/

som jeg også skrev, så kommer det jo også an på HVOR stort et problem det
er........ men her i Roskilde var de MEGET hårde...... jeg fik direkte at
vide at vejede jeg over 67 på operationsdagen, så blev det aflyst........

> [...]
> efter mine graviditeter og det er virkelig en ting som går mig meget
> på for uden ville jeg så kunne passe tøj i 6 str. mindre( kun et gæt)

sådan har jeg det også, dog er mit nok kun 2-3 størrelser...... derudover
har jeg ret brede hofter så jeg bruger i forvejen forholdsvis store
størrelser ;)

> [...]
> ikke om det er noget der vil blive taget højde for under de kommede
> undersøgelser=o).Men har jo lov at håbe=o)

hvis det er så stort et problem at du har rent fysiske problemer med det, så
kan det være du kan få dispensation til at blive opereret selvom du ikke har
nået din målvægt....... som feks ham Karsten her fra byen...... :
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=221083

> Håber til gengæld at du må nu dine mål der er ikke langt mere=o))

nej det er jo det.... heldigvis har jeg fået god hjælp af reduktil, for
andet har ikke virket...... dog har jeg valgt at springe december måned
over, af både økonomiske og praktiske årsager ;) det er ikke fedt at sidde i
hele julemåneden og slet ikke kunne nyde bare lidt af de gode sager.......
i forvejen lever jeg jo af en fornuftig diæt, så jeg har besluttet mig for
at jeg gerne ville have plads til den lejlighedsvise småkage, og kalkunen
juleaften*G*...
heldigvis er min læge helt med på det ;)
jeg er landet på 74 kg indtil nu (fra 79) efter 2 mdr på reduktil....... mit
næste delmål er 70 kg....... så har jeg en lille overraskelse til mig selv
når det mål er nået ;) og så er det kun de sidste 3-5 kg der mangler.... men
der er det endelige mål da åbenlyst ;) (målet er 65 kg, for selvom jeg kun
skal under 67, vil jeg gerne have et par kilo at "løbe på" så at sige ;) )

Fra : Maria

Dato : 07-12-03 16:32

> [...]

> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Hey Igen Sabina=o)
Ja først vil jeg gerne takke for den fede respons jeg har fået fra dig=o).
det er fedt at få nogen ordenlige svar et sted som dette da jeg er MEGET
nybegynder hvad nyheds grupper angår

Jeg vil så lige sige at mit problem ikke er Så stort som Karstens maveskind,
men det er også noget med forfængelighed at gøre at man gerne vil vise sig
frem som kvinde og ikke et hængebugs svin bare fordi man har fået børn=o))
Jeg har ikke alle dage været en strandet hval men problemet er blevet
det større da jeg efter mine velmagts dage kunne svinge 40 kilo + på
vægten.Og har Intet ønske om at ligne en model men bare mig selv=o)
Det positive ved disse masive udsving i vægten er 2 vidunderlige børn og
dette må man aldrig glemme=o)

Knus Fra Maria=o)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-12-03 17:12

Maria wrote:
> Hey Igen Sabina=o)

hej igen ;)

> Ja først vil jeg gerne takke for den fede respons jeg har fået fra
> dig=o). det er fedt at få nogen ordenlige svar et sted som dette da
> jeg er MEGET nybegynder hvad nyheds grupper angår

jamen så håber jeg ikke du tager det ilde op når jeg nu lige giver dig et
par små råd ;)
vil du ikke være sød at klippe det væk du ikke direkte svarer på?
tag gerne udgangspunkt i mit svar når du skal svare andre i denne og andre
grupper....... det gør læsevenligheden væsentlig større og man læser kun det
der er nødvendigt.... du kan lige stikke næsen forbi denne side, og få lidt
gode råd der kan hjælpe dig fremover ;)

> [...]
> at ligne en model men bare mig selv=o) Det positive ved disse masive
> udsving i vægten er 2 vidunderlige børn og dette må man aldrig

jamen naturligvis har det meget med forfængelighed at gøre, men et godt råd
som du kan bruge HVIS du skal have en henvisning, er at spille en smule mere
på det psykiske aspekt.... for er det rent kosmetisk er det sjældent lægerne
vil røre ved det...... men har man samtidig et psykisk problem med det, så
er det lidt nemmere.......
jeg kan dog fortælle dig at det har taget mig henved 8 år at få den skide
henvisning... og det lykkedes mig UDELUKKENDE fordi jeg efterfølgende fik et
par meget grimme ar på langs af maven som naturligvis har forværret
problemet...... arrene er kommet som følge af et par tarmoperationer, og en
stomi...... flere gange undervejs har jeg fået at vide at så måtte jeg jo
bare i gang med at spare sammen til operationen, som i privat regi vil koste
henved 40.000 kr.....

> Bonus ? Hvad er Redutil og hvor dyr er den slags??

Reduktil er en slankepille som virker lidt i retningen af letigen...... man
tager en kapsel om dagen og den virker så ved at nedsætte apetitten og øge
forbrændingen...... man kan få den hvis man har en BMI på over 30 og har
prøvet andre ting som har vist sig at være uvirksomme....
selv var jeg tilknyttet en diætist i 5 mdr før min læge ville overveje
reduktil.... og i de 5 mdr præsterede jeg endda at tage på trods en MEGET
fornuftig diæt og min diætist var totalt rådvild, og forsøgte endda med en
pulver kur for at sætte gang i det...... intet virkede :(
jeg har været heldig mht reduktil...... jeg har som eneste bivirkning lidt
af mundtørhed, og det er MEGET heldigt sluppet.......

Fra : Maria

Dato : 08-12-03 10:51

> hej igen ;)
=o))Hejsa

> jamen så håber jeg ikke du tager det ilde op når jeg nu lige giver dig et
> par små råd ;)
IHh nej man skal lære så længe man lever Og det er jo som sagt nyt for
mig så jeg vil gerne bare gerne lære mere=o))

> [...]
lægerne
> vil røre ved det...... men har man samtidig et psykisk problem med det, så
Tro mig, det har sat sig for man føler sig ikke just som en der kan gå rundt
og se lækker ud når man ligner en hængebugs gris=o/

> [...]
> stomi...... flere gange undervejs har jeg fået at vide at så måtte jeg jo
> bare i gang med at spare sammen til operationen, som i privat regi vil
Jeg må sige at endnu engang er jeg chokket over hvor flabbede de er i
sundheds væsenet =o( Også fordi det bekræfter mig i at de mener at ALLE
kraftige mennesker er dovne mennesker, hvilket for mit vedkommende ikke er
tilfældet jeg har været aktiv med svømning, ridning osv. Og det er
udelukkende pga. at jeg tog 70 kg på første gang(tabte 75) og 50 anden gang
og af dem har tabt indtil videre 25kg af men af mange årsager er der gået
meget stilstand i vægttabet, men skal dog hårdt igang igen.

> [...]
> jeg har været heldig mht reduktil...... jeg har som eneste bivirkning lidt
> af mundtørhed, og det er MEGET heldigt sluppet.......
Er der mange bivirkninger med disse piller siden du skriver det på denne
måde???

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Håber det ses at jeg har lært lidt
Knuzzer Fra Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-12-03 13:55

Maria wrote:
> =o))Hejsa

> IHh nej man skal lære så længe man lever Og det er jo som sagt
> nyt for mig så jeg vil gerne bare gerne lære mere=o))

jeg synes nu du klarer det flot ;) lige en lille ting mere, er hvis du vil
være sød at sætte en ekstra linie indimellem den tekst du svarer på og så
din egen tekst.... overskueligheden igen ;)

> Tro mig, det har sat sig for man føler sig ikke just som en der kan
> gå rundt og se lækker ud når man ligner en hængebugs gris=o/

enig!!!

> [...]
> gang(tabte 75) og 50 anden gang og af dem har tabt indtil videre 25kg
> af men af mange årsager er der gået meget stilstand i vægttabet, men

nu havde dovenskab INTET med min læges nægten af henvisning at gøre..... nok
mere et spørgsmål om at hun ikke fandt at mit problem var stort nok......
det blev det jo så da jeg blev opereret 3 gange i maven ;)

> Er der mange bivirkninger med disse piller siden du skriver det på
> denne måde???

ja det kan der sagtens være.... prøv engang at læse lidt tilbage i denne
gruppe... søg evt på groups.google.com efter reduktil i denne gruppe, og du
vil læse flere beretninger ;)
ellers kik på netdoktor....

mht at få maven opereret, så så jeg i et andet indlæg at du spurgte til ar
og navle.......
når de laver maven så skærer de maveskindet løs nede lige ved grænsen på
kønshårene...... nogle gange laver de et W formet snit, og andre gange et V
formet med en flad bund.. det kommer an på lægen og problemets
størrelse...... navlen skærer de "løs" så den nærmest står på en stilk, og
laver så et hul i det maveskind de trækker ned som de syer den fast i igen,
og så fjerner de det overskydende skind og syer kanten fast nederst ;).....
du kan se billeder her :
http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/abdominoplasty/

> Håber det ses at jeg har lært lidt

det gør det ;)

Fra : Maria

Dato : 07-12-03 16:34

> [...]

> you mad."

Bonus ? Hvad er Redutil og hvor dyr er den slags??

Knus igen fra Maria

Fra : Kasperkk

Dato : 07-12-03 20:31

> [...]
> væk) Har jeg gået og tænkt lidt over det og hvad det ville kræve for at de
> vil hjælpe en der har haft 150cm rundt om maven efter 2 pragt fulde

ja det gør jeg da. Jeg står i samme situation som dig. Dog er jeg en mand
eller dreng om du vil
Jeg er 20 år og har endelig fundet ud af at livet er andet en usund mad og
inaktivitet. Jeg nåede op og veje 133,5 og det gjorde jeg et par år. En dag
besluttede jeg at ændre mit liv, og mit BMI tal er gået fra 36 til omking de
24. Desværre har jeg så bare fået et andet problem med min krop. Fra at gå
med en kæmpe overvægt der hæmmede mit psykisk er jeg nu gået til at have en
masse løs hud der ligeledes hindrer mig i at gøre de ting jeg har lyst til.
Jeg skammer mig fx over at tage i svømmehal og vise mig.
Jeg tog derfor til lægen, da jeg endelig fik ham overbevist om det virkelig
var mig, den fede knægt på det medbragte billede blev han helt vildt
begejstret. Jeg fik ham forklaret mit problem med huden og han kunne godt se
det ikke duede. Han skrev derfor et brev ind til Odense hospital og
forklarede om mit problem. Det er indtil videre nået til at jeg er indkaldt
til forundersøgelse den 12 dec og så må vi se hvad der sker derfra.

Spørg og jeg vil svare som jeg kan. Evt. hvis du har nogle spørgsmål vedr.
operationen eller sådan noget er det jo nu de skal fyres af. Det kan jo være
du har en vinkel jeg ikke selv har overvejet og da jeg alligevel skal til
samtale med en kirurg ville det jo være nærliggende at spørge ham!

Kasperkk

Fra : Svein Olav Leithe

Dato : 07-12-03 22:17

"Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> du har en vinkel jeg ikke selv har overvejet og da jeg alligevel skal til
> samtale med en kirurg ville det jo være nærliggende at spørge ham!

Hei!

Først og fremst gratulerer med en kjempeinsats!!
Utrolg bra å gå ned såpass mye på relativt kort tid.
BRAVO!!

Så over til løs hud:
Interessant å høre hvordan slikt behandles i Danmark.

Selv bor jeg i Norge.
Min kone har vært hos sin lege og spurt om en lignende operasjon da hun med
sine 167cm har gått ned ca. 30kg på drøye 8 måneder.
Selv har jeg gått ned ca. 38 kg på samme tid, men har stadig langt til mitt
endelige mål og venter derfor med eventuell operasjon til det er nådd.

--
Svein Olav
Kristiansand, Norge

Fra : Maria

Dato : 08-12-03 11:56

"Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hey Kasper=o)

> [...]
dag
> besluttede jeg at ændre mit liv, og mit BMI tal er gået fra 36 til omking
Først STORT tillykke herfra synes dælme det er flot at du er nået så langt
det kræver et hårdt benarbejde at se sin overvægt i øjnene=o)

> [...]
til.
> Jeg skammer mig fx over at tage i svømmehal og vise mig.
Det er lige præsis mit problem da jeg tidligere har været meget aktiv og
grunden er så dog en helt anden nemlig et par graviditeter=o))

> [...]
> var mig, den fede knægt på det medbragte billede blev han helt vildt
> begejstret. Jeg fik ham forklaret mit problem med huden og han kunne godt
Hvad sagde du til ham for jeg er da godt nok meget i tvilv om at komme til
at lyde For forfængelig=o))
> [...]
> du har en vinkel jeg ikke selv har overvejet og da jeg alligevel skal til
> samtale med en kirurg ville det jo være nærliggende at spørge ham!

Ja en af de ting der har fyldt utrolig meget er vel nok at at man jo får et
grimt ar og de fjerner jo vel også ens navle???(Lyder sikkert dumt men for
mig relevant=o)) Hvordan får man igen en pænt mave eller om man skal gå
rundt med det ar på maven??=o)

Knuzzer fra Maria

Fra : Kasperkk

Dato : 08-12-03 13:12

> Først STORT tillykke herfra synes dælme det er flot at du er nået så langt
> det kræver et hårdt benarbejde at se sin overvægt i øjnene=o)

Ja, men når den bliver så massiv kræver de ligeså meget benarbejde at overse
den !

> at lyde For forfængelig=o))

Jeg sagde ikke så meget. Nu kan jeg selvfølgelig ikke se hvordan din mave
ser ud, men på min mave giver det ligesom sig selv. Det ligner faktsik lidt
hængepatter( no offence til dem der føler sig truffet). Når jeg fx kravler
på gulvet hænger det ligened som en thirt ville gøre det, og jeg kan tage en
god håndfuld og "trække" det rundt nogenlunde som jeg ønskert. Det gør også
at jeg ser noget underlig ud. den hænger ligesom i et "mavebælte" rundt om
maven, men jeg har jo også problemer med løs hud andre steder. På siderne og
på røven er huden også lidt løs, men der håber jeg den strammer sig lidt af
sig selv. Det er jo også på under 5 måneder min livvidde er mindsket med
omkring 26-28 cm og det kan kroppen ikke nå at følge med til

> [...]
> mig relevant=o)) Hvordan får man igen en pænt mave eller om man skal gå

Jeg ved faktisk ikke om man får et ar, men en af mine veninder fik for et år
siden laver sine bryster mindre, og i den forbindelse er hun lige blevet
opereret igen for at få fjernet sine ar, men det er nu ikke noget problem
for mig.
Jeg er 100% ligeglad med om jeg får ar eller andre kosmetiske "fejl". Det
kan jo alligevel ikke blive værre for mig! Jeg har jo masser af løs slasket
skind, der er fyldt med strækmærker over det hele...
Men der er da en pointe med navlen. Den vil jeg da lige srkive mig bag øret.
Men jeg kan da ikke forestille mig de fjerne navlen. De kan de da ikke bare

Men jeg vil da lige forhøre mig derude på fredag, sådan for en
sikkerhedsskyld!

Kasper

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-12-03 13:38

"Maria" <maria@dev.null.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja en af de ting der har fyldt utrolig meget er vel nok at at man jo får
et
> grimt ar

Nu er vi altså nogle stykker, der overlever fint med "grimme ar" på maven af
den ene eller anden årsag. *S*

Har du mishandlet din krop, skal du jo ikke forvente at komme til at ligne
en fotomodel - og det behøver du heller ikke for at være attraktiv og
lækker.

Mvh. Lisbeth - med et stort og grimt (?) ar på maven samt strækmærker hist
og pist *S*

Fra : Maria

Dato : 08-12-03 16:29

> Nu er vi altså nogle stykker, der overlever fint med "grimme ar" på maven
af
> den ene eller anden årsag. *S*

Nu vil jeg prøve at IKKE at lyde som et surt opstød men jeg mener at det er
op til hver enkelt at vurdere hvordan de har det bedst. Og da jeg har haft
150 cm rundt om maven og tog en del på som du kan læse. Under mine
graviditeter med den begrundelse fra mine læger at der var rod i mine
hormoner + bækkenløsning( som gjorde mig ude af stand til at bevæge mig)
Så holder jeg dog på igen at man skal prøve at få det bedste ud af livet og
er det at få ens skind fjernet fordi man ønsker at vise sig offenligt på
stranden så må det være sådan=o)

> Har du mishandlet din krop, skal du jo ikke forvente at komme til at ligne
> en fotomodel - og det behøver du heller ikke for at være attraktiv og
> lækker.

Mishandlet min krop... hmmm ja det er den blevet men ikke fordi jeg har
siddet og fedet den på min flade men jeg har sat 2 vidunderlige guldklumper
til verdenen=o)

> Mvh. Lisbeth - med et stort og grimt (?) ar på maven samt strækmærker hist
> og pist *S*

MVH Maria som har strækmærker op til solar plexus overarme der ville gøre
selv den mest hærdede mormor jaloux og en bag der ville gøre en flodhest
lyserød af sved(Skønt ikke??)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-12-03 20:27

> Nu vil jeg prøve at IKKE at lyde som et surt opstød men jeg mener at det
er
> op til hver enkelt at vurdere hvordan de har det bedst.

Hvorfor skulle du dog lyde som et surt opstød? Der er der slet ingen grund
til!

Vi er helt enige i, at det er op til hver enkelt at vurdere, hvordan de har
det bedst *S*

Betyder det, at JEG ikke må mene, at det IKKE behøver være hæsligt at leve
med et stort ar på maven? Må JEG godt mene og skrive, at det ikke er så
slemt endda med sådan et? *S*

> Så holder jeg dog på igen at man skal prøve at få det bedste ud af livet
og
> er det at få ens skind fjernet fordi man ønsker at vise sig offenligt på
> stranden så må det være sådan=o)

Jeg anfægtede bestemt ikke det rimelige i, at du får fjernet overflødig hud.
Jeg kommenterede ene og alene din frygt for at få et grimt ar og forklarede
dig derfor, at et sådant ikke nødvendigvis er så skrækkeligt, som du måske
går og tror.

> Mishandlet min krop... hmmm ja det er den blevet men ikke fordi jeg har
> siddet og fedet den på min flade men jeg har sat 2 vidunderlige
guldklumper
> til verdenen=o)

Jeg har end ikke antydet noget som helst om at sidde og fedte den på sin
flade. Det forekommer mig, at du måske er lidt paranoidt besat af tanken om,
at andre regner med, at du er blevet fed af dovenskab.

Først var det sundsvæsenets ansatte, der fik et skud af dig: ".... de mener
at ALLE
kraftige mennesker er dovne mennesker"

Og nu er det så mig, du synes at mene har den samme holdning.

HALLO du.....

Prøv engang at droppe dine forestillinger om, at vi er "efter dig" med
anklager.
Måske du så - jeg håber det - kan få øje på, at jeg faktisk forsøgte at
trøste dig med, at HVIS din ønskede operation efterlader dig med et stort og
grimt ar, og HVIS du ikke ender med at se ud som en fotomodel, så kan du
sagtens ende som en lækker model alligevel.

Du fik et kærligt og opmuntrende ment skulderklap - men regnede det for en
anklage

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria

Dato : 09-12-03 15:30

Hej igen Lisbeth=o)

> Hvorfor skulle du dog lyde som et surt opstød? Der er der slet ingen grund
> til!

Ja så er det jo nok tid til at kravle til korset=o)

> Vi er helt enige i, at det er op til hver enkelt at vurdere, hvordan de
har
> det bedst *S*

Undskyld jeg er næsten helt pinlig her, og det kom vist til at lade dig få
hele den ladning som jeg har været meget træt af at skulle forsvare hver
gang der var nogen der talte om min vægt...*Sorry*

> Betyder det, at JEG ikke må mene, at det IKKE behøver være hæsligt at leve
> med et stort ar på maven? Må JEG godt mene og skrive, at det ikke er så
> slemt endda med sådan et? *S*

Jo selvfølgelig må du have din mening og det er jo meningen i dette forum og
jeg vil da gerne lige undskylde det gylp jeg kom med det ligner slet ikke
mig at raste sådan ud =o)

> [...]
forklarede
> dig derfor, at et sådant ikke nødvendigvis er så skrækkeligt, som du måske

Endnu engang har du ret det burde nok ikke være det der fyldte det meste men
nok bare at få det gjort og så være glad for det =o)

> [...]
om,
> at andre regner med, at du er blevet fed af dovenskab.

Nej det er bare den mest brugte man høre folk sige noget som helst om
kraftige mennesker... desværre

> [...]
> grimt ar, og HVIS du ikke ender med at se ud som en fotomodel, så kan du
> sagtens ende som en lækker model alligevel.

Ja det drejer sig vel i bund og grund om at have det godt med sig selv...
danm kunne godt bruge et selvværds kursus.. eller Karl Mar Møller kursus

> Du fik et kærligt og opmuntrende ment skulderklap - men regnede det for en
> anklage

Jeg kigger nu på dit svar med andre øjne og ved godt at jeg burde falde lidt
ned og det IKKE er alle der angriber kraftige mennesker.....

MVH Maria som lige har taget dagens lektion hos Lisbeth( Ment på den pæne
måde )

Ps. håber at høre fra dig*Ss*

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-12-03 21:25

> Undskyld jeg er næsten helt pinlig her, og det kom vist til at lade dig få
> hele den ladning som jeg har været meget træt af at skulle forsvare hver
> gang der var nogen der talte om min vægt...*Sorry*

Det er OK... jeg kan godt tåle det.

> Endnu engang har du ret det burde nok ikke være det der fyldte det meste
men
> nok bare at få det gjort og så være glad for det =o)

Et ar ER en bagatel!

Jeg har levet med at stort, grimt et der går hele vejen op af min mave....
lavet, da jeg var 14 år gammel. Og så hæsligt lavet, at adskillige læger har
undret sig højlydt.

Men 14 gammel følte jeg mig bare lidt sej over at have sådan et sørøver-ar -
så jeg har altid følt det som en naturlig del af mig at have det. Har aldrig
bekymret mig over det. Og de eneste mænd, der har nævnt det, har været
læger! *G*

Tror andre mænd fokuserer på noget helt andet end arret *SF*

> Ja det drejer sig vel i bund og grund om at have det godt med sig selv...

Lige præcis. Har man det godt med sig selv er der meget, der bliver til
bagateller.

Mvh. Lisbeth

Fra : John Nielsen

Dato : 08-12-03 18:56

Hej!

Jeg har efter et vægttab på ca. 60 kg indenfor 10 mdr fået foretaget denne
operation (i maj) og ja, man får et ar, men det sidder under trussekanten og
det er egentlig bare en lang streg. Man får også en ny navle, men den bliver
mindre og pænere end den originale ;) Jeg skal i næste måned have fjernet
'æselørerne' man også får i siderne hvor aret går til, samtidig med jeg skal
have fjernet hud på brystkassen. En utrolig operation der har været 100% det
hele værd!!

-John

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 09-12-03 11:17

Hejsa

Vil gerne lige hører hvordan i har tabt jer jer der har fået store problemer
med løs hud?

Jeg er nemlig selv i gang med en slankeprocess og det er blevet til
igennemsnit 1.1 kg om ugen. Derfor vil jeg gerne hører om jeg gør det for
hurtigt og om man ikke kan undgå noget af hud problemet ved at være fysisk
aktiv eller andre smart tricks??

På forhånd rigtig mange tak
Steffen

Fra : John Nielsen

Dato : 09-12-03 11:56

Hej!

Da jeg tabte mig var det med ca. 2 kg om ugen og efter hvad jeg har hørt er
det minimalt hvad man kan gøre vha. sport mht. løs hud. Man kunne jo fx
fylde 'depoterne' op med muskelmasse istedet, meeeeeen... Jeg har også læst
et sted at det tager ca. et par år før huden når at følge med, men hvis man
har en del løs hud, er en operation nødvendig.

-John

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 09-12-03 12:34

Hej John

Tillykke med det flotte vægttab, hvordan har du tabt dig om man må spørge,
har du dyrket meget motion, evt også din alder osv?

på forhånd tak
mvh
Steffen

Fra : John Nielsen

Dato : 09-12-03 12:45

Jo tak :)

Jeg er 25. Du kan læse mere om mit vægttab lidt længere nede under135kg ->
75kg...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-12-03 14:53

"John Nielsen" <no@spam.ok> skrev i en meddelelse

> Jeg er 25. Du kan læse mere om mit vægttab lidt længere
> nede under135kg -> 75kg...

Der er kommet en del nye til i denne gruppe på det seneste... i I hjertelig
velkomne, men vil I ikke være så flinke at slette det meste af den mail I
svarer på - medtag kun den sætning der svares på - og svar så UNDER det
citerede.

Lad desuden helst en blank linje mellem citat og svar.

Så fylder indlæg ikke mere end højst nødvendigt og de bliver nemmere at
læse.

Her står der mere om at citere:

Mvh.Lisbeth