Feder honning?
Fra : 7C

Dato : 02-12-03 22:15

Så kort kan det vel siges..

Vh.
Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-12-03 22:22

> Så kort kan det vel siges..

Det kommer an på.........hvis du spiser/drikker flere end din krop
forbruger, ja så feder det. Uanset om det er honning, fisk, småkager eller
en halv gris.

Mvh Maria

Fra : 7C

Dato : 02-12-03 22:33

Ikke ligefrem et svar jeg kan bruge til noget. Så jeg omformulere den lige:

Hvor meget feder Honning i forhold til en ganske almindelig marmelade?

Er det ligesom sukker eller hvor er vi henne?

Fra : edob

Dato : 02-12-03 22:39

Det giver ingen fornuft at spørge på den måde som du gør. Hvis du indtager
flere kalorier end du forbruger bliver du fed.

Slå op i en kalorietabel og se hvor mange kalorier honning indeholder - så
kan du forholde dig til honning, set i forhold til hvad du iøvrigt spiser.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Trinita

Dato : 03-12-03 17:58

> Slå op i en kalorietabel og se hvor mange kalorier honning indeholder - så
> kan du forholde dig til honning, set i forhold til hvad du iøvrigt spiser.

Hej
Hvor kan man finde en kalorietabel? Evt på nettet?
vh lkp

Fra : edob

Dato : 03-12-03 20:48

> Hej
> Hvor kan man finde en kalorietabel? Evt på nettet?

Søg på Google og du får 135 kalorietabeller præsenteret.

V.h. Frank

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 22:40

"7C" <speax@speax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor meget feder Honning i forhold til en ganske almindelig marmelade?
>
> Er det ligesom sukker eller hvor er vi henne?

Hejsa

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, men jeg kan oplyse dig om, at i
alle de opskrifter jeg bruger (fra DDV og WW) indgår der meget ofte Honning
til marinader, dressinger, sovse osv. Så som der blev skrevet tidligere... i
for store mængder feder alt jo, men tror nu honning er sundere, hvis det kan
siges sådan, end sukker.

Fra : ea

Dato : 02-12-03 23:25

>Ikke ligefrem et svar jeg kan bruge til noget. Så jeg omformulere den lige:
>
>Hvor meget feder Honning i forhold til en ganske almindelig marmelade?
>
>Er det ligesom sukker eller hvor er vi henne?

honning indeholder ca dobbelt så meget energi som marmelade med
sukker. iflg WW håndbog. 1 tsk honning svarer ca til 1 spsk marmelade

Fra : 7C

Dato : 02-12-03 23:30

Tak!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-12-03 00:56

> Ikke ligefrem et svar jeg kan bruge til noget. Så jeg omformulere den
lige:

> Hvor meget feder Honning i forhold til en ganske almindelig marmelade?

Du skal over i kalorier. Hvor mange kalorier er der pr 100 g honning i
forhold til 100 g marmelade, og hvor meget bruger man typisk på et stykke
rugbrød?
Ja, jeg ved godt at jeg er krakilsk lige nu, men det står faktisk uden på
bøtten - altså kalorieindholdet. Mængden kan du veje.

Mvh Maria

Fra : henningborchert

Dato : 05-12-03 10:22

"7C" skrev d. 02-12-03 22:15 dette indlæg :
> Så kort kan det vel siges..
>
> Vh.
> Søren

Ja, honning feder, som andre har nævnt dog kun hvis du indtager flere
kalorier end ud forbruger.

Regnestykket for honning er:

1 gram honning indeholder 3,3 kalorier. Det betyder at hvis du iøvrigt
får dækket dit kaloriebehov så vil tage 0,45 gram fedt på for hvert gram
honning du spiser.

mvh

Henning

http://www.kandu.dk/