Gastric-banding, så blev jeg opereret.
Fra : Thomas

Dato : 01-12-03 13:39

Jeg lovede tidligere at fortælle hvordan min operation gik og her er et lile
resume.

Jeg blev henvist til Ålborg sygehus sommeren 2003 på grund af en bmi på 56.

I august og september 2003 var jeg til 2 samtaler på ålborg sygehus om
e.v.t. operation.

Samtidig blev der taget en masse blodprøver og jeg blev kigget i maven
(meget ubehageligt).

Jeg blev derefter indkaldt til indlæggelse den 25/11 2003 kl 20 på medicinsk
afdeling, og den 26/11 gennemgik jeg fastende en brødtest.

Den 26 / 11 snakkede jeg også med kirug, narkoselæge, diætist, fik taget
blodprøver o.s.v.

Den 27 / 11 kl 11,00 blev jeg kørt til operation, operationen tog 3 timer +
1 time på opvågningen.

Da jeg kom fra opvågning var jeg oppegående med det samme, ingen kvaler kun
lidt ubehag fra de ca 20 cm ar på maven som er fordelt med 5 huller.

Jeg blev udskrevet den 28/11 og idag den 1 december passer jeg mit arbejde
som normalt.

Min mavesæk er nu reduceret til kun at kunne indeholde 1,5 dl mad/væske af
gangen, derfor skal der indarbejdes nue spiserutiner som bl.a indbefatter
5-6 daglige måltider, bare for at få de 800 kcal jeg er sat til.

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside om min og andres operation, jeg sender
snart et link hertil her på siden.

Jeg forventer at gå fra 186,5 kilo til 100 kilo på 2 år.

Min operatione blev iøvrigt optaget til Lægens bord og vises først i januar.

Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 01-12-03 16:34

Hej

Det lyder meget spændende, men du må da blive forfærdelig sulten, og hvad
gør du så. Hvad sker der forøvrigt, hvis du spiser mere end de 1½ dl. Hvad
kan en alm. mave rumme?

Bliv endelig ved med at skrive lidt til os i ny og næ.

Fortsat godt mod og

venlig hilsen

Birgitte

Fra : Thomas

Dato : 01-12-03 17:39

Nej, man bliver netop ikke sulten..

Maven gør ihvertfald ikke, øjnene skal lige vænne sig til det
Når maven er fuld er den mæt, uanset om det er 1 1/2 dl eller 5 dl

Thomas

Fra : Helle [4550]

Dato : 01-12-03 17:16

Hej Thomas

Det bliver spændende at høre om dine nye madrutiner og om vægtkurven.

Held og lykke!

mvh Helle

Fra : Maria

Dato : 02-12-03 21:45

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forventer at gå fra 186,5 kilo til 100 kilo på 2 år.
>
> Min operatione blev iøvrigt optaget til Lægens bord og vises først i

Hey Thomas*Ss*
Jeg sad lige og læste dit brev og må sige at det er meget interessant
læsning du fremtryller men jeg vil bare lige under strege at denne opration
ikke kun er lutter lyserøde skyer. Jeg er selv en af de personer som har
haft denne plasikt ring siddende på mave sækken og må give dig ret i at det
er noget man skal omstille sig til.
Men når du skriver på en hjemme side om dette emne så husk at det ikke kun
er lyserødt det hele....*Ss*
Jeg er nemlig den anden der har fået fjernet denne ring igen fordi jeg blev
dehydreret sådan cirka en gang i ugen over 3 måneder og måtte indlægges den
ene gang i ugen for at få sukker vand og for at igen kunne fungere
normalt...
Men lykke til dig og jeg håber at du opnår dine mål*Ss* MVH Maria

Fra : Thomas

Dato : 03-12-03 06:29

> Men når du skriver på en hjemme side om dette emne så husk at det ikke kun
> er lyserødt det hele....*Ss*

Hejsa maria

Hjemmesiden bliver lavet således at de enkelte der er blevet opereret kan
skrive deres egne erfaringer

Hospitalet ligger iøvrigt ikke skjul på at man i visse tilfælde har pillet
ringen ud igen, alt det får man en udførlig vejledning om inden man bliver
opereret

Men jeg vil da godt høre lidt mere om hvordan du blev dehydreret ?? jeg har
intet problem med at drikke vand overhovedet ???

Thomas

Fra : Maria

Dato : 03-12-03 16:22

> [...]
har
> intet problem med at drikke vand overhovedet ???

Hejsa igen da=O)
Jeg fik indsat min "ring" i 99 da jeg efter at have været gravid tog 70 kg
på og var svært besværet af at veje 170 kg og fik så også foregående
undersøgelser dog uden at de informerede om at det også kunne gå galt på den
måde det gik galt for mig..... Jeg gik med den ring og i det første stykke
tid gik den stille og rolig med vægt tabet og man genvinder jo så lidt af
sin selvtillid igen.. stort var det... men så er jeg ikke helt klar over
hvad der gik galt... for efter et stykke tid begyndte jeg med at kaste op
hver gang jeg havde spist noget eller drikket noget... Og så gik turene
ellers frem og tilbage på div sygehuse og det eneste der kunne hjælpe mig
var at jeg fik et par poser glykose opløsning og derefter fik jeg det
normalt igen så jeg stille og roligt kunne spise igen.. Så efter de 3
måneder i samråd med Ålborg sygehus blev vi enige om at den skulle fjernes
igen.. meget trist når man virkelig har prøvet ALT for at tabe sig...øvz
Håber dog at det vil gå dig bedre=o)

Fra : Thomas

Dato : 06-12-03 20:39

Her er linket på den hjemmeside jeg lovede.

www.gastric-banding.dk

thomas

Fra : Thomas

Dato : 09-12-03 09:11

Vægttab de første 10 dage = 7 kilo

Thomas
www.gastric-banding.dk

Fra : Minimee

Dato : 10-12-03 08:39

> Vægttab de første 10 dage = 7 kilo
>
> Thomas
> www.gastric-banding.dk
>
> Kære Thomas...
Hjertelig tilykke med dit vægttab
Har du nogen særlige gener efter operationen, er du medicin, evt. fortrudt,
lad os vide om det er en stor omvæltning for dig

Mange varme hilsner fra Minimee

Fra : Thomas

Dato : 11-12-03 08:46

> Har du nogen særlige gener efter operationen, er du medicin, evt.
fortrudt,
> lad os vide om det er en stor omvæltning for dig

Hejsa

Nej jeg har ingen gener overhovedet, det eneste problem jeg har er at jeg
normalt har spist med øjnene, nu skal jeg til at mærke hvornår jeg er mæt
istedet.
jeg har 2 gange fået fyldt for meget i maven, det betyder blot at man er
nødt til at "kaste op", jeg har dog ikke haft egentlige opkastninger, men
har blot "gylpet" det overflødige op igen

Jeg har skrevet meget mere om dette på www.gastric-banding.dk

Thomas