Kawasaki GPZ 600r som begyndercykel ?
Fra : MySelf

Dato : 03-12-03 12:58

Jeg har netop fået mit pap og vil nu bruge vinterhalvåret på at
anskaffe mig min første MC - for at kunne køre til foråret :D

Er brændt varm på Kawasakis GPZ model, og regner med at købe en fra
mellem 1988 og 1995. Om det skal være en GPZ 500s eller GPZ 600r
kommer nok an på prisen.

Men ville lige høre om der er gode råd til om det er en god cykel at
starte på eller om man burde se sig om efter noget andet ? Either way
skal det være en MC med kåbe (gerne fuldkåbe) i sport/cruise klassen !

Når man vil købe en ca 15 år gammel MC er der så stor risiko for
skjulte ekstra regninger - især med GPZ'en i tankerne - således man
burde se sig om efter noget mindre men nyere ?

Regner med at skulle bruge ca 30.000 til max 40.000 på en MC - og har
set flere GPZ'ere i det prisleje

mvh /Myself

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-12-03 14:17

> Når man vil købe en ca 15 år gammel MC er der så stor risiko for
> skjulte ekstra regninger.
> Regner med at skulle bruge ca 30.000 til max 40.000

> hvor langt en MC-motor kan køre?

Hej Jenny

Jeg vil klart anbefale en GPZ 500 S. Det er en billigere model end GPZ 600R,
Det gør at du kan få en model i bedre stand end en tilsvarende 600cc. Der er
flere fordele ved en GPZ 500. Den er lettere, smallere og lavere. Den er
billigere i dæk, kæde, service o.s.v. p.g.a. smallere dæk, mindre kraftig
kæde og færre cylindere. Den går også længere på literen. En GPZ 500 S er en
eftertragtet model. Det gør, at den holder brugtpriserne godt. D.v.s. at du
kan køre på den en år og "learn the ropes" og sælge den igen med minimalt
tab. Så den holdning med at "den bliver du hurtigt træt af" holder bare
ikke. Og havd så hvis du bliver træt af den? Så sælger du den bare. Den er
faldet 1000kr i værdi på de 5000km du nåede og køre på den, de 1000kr har du
sparet i forsikringspræmie mod hvis du havde købt en 600cc.

Jeg ville ikke købe en 15 år gamel MC som den første. De er så gamle at hvis
ikke man er overdrent forsigtig, så kan man stå med det værste lort i
hænderne. Jeg lavede selv finten, og købte den mest slidte Yamaha jeg kunne
finde. Det var den første og eneste MC jeg kiggede på. Big mistake!

En motorcykel ruster ikke nævneværdigt. Måden de bliver afskrivet på er ved
færdselsuheld, eller hvis de bliver slidt op. En Mc motor holder mellem
50-60.000km for en luftkølet en cyl til 150.000-200.000 for en 4 cyl
vandkølet motor. En GPZ'er holder nok godt 100.000. Min kæreste har en det
går godt, og den har gået 52.000km. Den lyder sund og har alle heste hjemme
endnu. Hun købte den sidste vinter, og jeg startede med at bruge noget tid
på at lave et komplet service gennemgang. Her er hvad jeg fandt af fejl:

Batteriet var færdigt. Nyt monteret. En GPZ 500 bruger et 14Ah batteri!
Kawasaki Heavy Industries 180Kr hos Louis.

Kronrørslejerne (de originale) var HELT færdige. Nye koniske rullelejer
monteret. Dårlige kronrørslejer er bare SÅ almindeligt, og det giver dårlige
køreegenskaber. Undersøg det således. Løft modellen og så forhjulet hænger
frit. Drej styret fra side til side. Det må ikke gå i ryk. 300kr hos Louis.

Bagsvingeren og affjedringslinksne blev adskilt renset og smurt. Nålelejerne
i i bagsvingeren var pæne, men HELT tørre. Bøsningerne i linket var godt
rustne og måtte slås ud. De er dog uden slør endnu heldigvis. Ifølge
manualen skal de smøres for hver 12.000km. Det er vidst blevet forsømt på
det groveste. Nu kører det hele fint igen. Et lyspunkt var at opdage den
delte bagdæmper med Suzuki GSXR 750 fra 91-94. En gixxerdæmper er fuldt
justerbar, renoverbar og i meget bedre kvalitet end den originale GPZ
dæmper. Samtidigt koster den omkring 750kr ved en tysk hugger.

Begge greb var bøjet og højre clipon var lettere skæv. To nye greb blev
indkøbt ved www.louis.de til i alt 130kr. De havde godt nok ikke
koblingsgreb til en GPZ 500 S officielt, men lidt detektiv arbejde afslørede
at en GPZ 500 deler koblingsgreb med en ZZR 600, og så købte jeg bare sådan
et i stedet. Voila nyt koblingsgreb til ingen penge. Styret opgav jeg at
rette ud af frygt for svagheder og jeg købte et nyt hos Aagesen for 475Kr.
Det er dyrt for en jernpind, men jeg glædede mig over det ikke var til en
Gixxer 1100W hvor den koster 1200kr .

Hjulene blev afbalanceret, og jeg fandt at baghjulet slet ikke var
afbalanceret! Der sad 5g på da jeg startede, og da jeg var færdig sad der
20g i den modsatte side. Nå 20g er ikke alverden, men jeg tænker over hvad
der ellers kan være sjusket med?

Udstødningen blev svejset pænt, malet og monteret igen. Den er helt tæt nu,
og siger næsten intet. Carina synes lyden skider og ønsker sig en larmepotte
a.s.a.p. En komplet rustfri BSM Vampire udstødning koster 3000kr i Tyskland,
så det er da klart en mulighed.

Gaskablet var ved at springe, og hang kun i et par tråde. Returgaskablet var
afmonteret. Jeg skiftede gaskablet og monterede returgaskablet, da der var
noget underligt slup i gashåndtaget der ikke kunne justeres væk med
gaskablet alene. Til over 300kr i alt var det en af de dyre poster. Det
returkabel der er i MC nøglen passer ikke, og er 4cm for langt. Det
uoriginale gaskabel passer dog fint.

Alle stik blev adskilt, renset med kontaktrens og fyldt med vaseline. Der
var ir i stikkene omkring hovedsikringen og tændingslåsen, så det var ikke
spild af tid. Sådan noget kan ikke gøres for tidligt. Det gælder om hurtigt
at få beskyttet sine stik, også på fabriksnye motorcykler.

Bremsekaliberne blev adskilt renset og smurt. Stemplerne gik fint, men der
var ir inde bag o-ringene, så det var tiltrængt. Får man ikke renset ud her
med et par års mellemrum kan der samles så meget skidt at stemplerne hænger
og o-ringene bliver trykket deforme og nye må til. O-ringene var dog fine,
men det samme kan man ikke sige om glidepindene. Kawasakien har kun
bremsestempler på den ene side, og den skal glide på to pinde for at bremse
med begge bremseklodser. Kaliberen hang så hårdt i de pinde, at jeg måtte
slå dem ud med en hammer. Det var fordi selve ringen i kaliberen havde
udviklet ir, så ringen klemte om glidepindende slev og de var velsmurt. De
skal i følge manualen smøres for hver 6000km. Det er nok forsømt en gang
eller to. Det er også en af de smøreopgaver der på min CBR faktisk trænger
efter 6000km, hvilket er et par måneder eller tre med mit kørselsmønster

Forgaflen hang lidt. Når GPZ'en stod op, hang den 3cm i gaffelfjedrene. Når
Carina satte sig på cyklen satte den sig 5cm i alt. Affedningen skal default
sætte sig ca. 1/3 af den samlede vandring. D.v.s. en alm. gadecykel med 10cm
vandring som en GPZ skal altså sætte sig ca. 3½cm i forgaflen. Når jeg
bremsede hårdt på den kunne jeg får gaflen til at bunde hårdt ud, så den
kunne også trænge til noget mere olie i gaflen. Der var ca. 10cm lange rør i
toppen af gaflen til at trykke fjedrene let sammen. Jeg monterede i stedet
rør der var 1 cm længere for at trykke fjedrene mere sammen, så den satte
sig 3½cm i gaflen med fører. Jeg skiftede også forgaffelolien, som ikke var
totalt klam til noget nyt og hældte en anelse mere i end std. Der har
hjulpet. Den bunder ikke ud mere ved bremsning, men jeg synes måske den
mangler noget dæmpning, jeg er dog godt vant fra min CBR. Carina må køre
noget kilometer og fortælle om hendes oplevelser. Forgaflen er heldigvis ret
nem at rode rundt med, så det kan nemt rettes til senere.

Yderligere servicepunkter jeg har lavet bliver lige nævnt som inspiration
til andre:
Ventiler justeret 0,15ind 0,20ud
Karburatore synkroniseret.
Luftfilter renset grundigt og fedtet ind i luftfilterolie, det virkede lidt
tørt inden?
Nye tændrør NGK DR9EA. Tidligere sad der DR8EA monteret som er varmere.
Kølervæske skiftet, blå type 50% kølervæske 50% demineraliseret vand.
Olie og filter skift. Castrol RS Superbike fuldsyntetisk 10W50 olie. Vesrah
filter.
Svømmehusene er tømt.
Generel smøring. greb, låse, støtteben, pedaler, koblingskabel, chokerkabel,
gaskabel, speedometerkabel og fodhvilere.
Kuglelejer i hjul kontrolleret.
Motorbolte er pillet ud en af gangen smurt med kobberfedt.
Kontrolleret regulator-omformer 14,4V @ 5000
Voks underside af tank. Det er her den ruster først.
Dæk, fælge og dæktryk kontrolleret.

Nu må du ikke tro, at Carina's mc var ved at falde fra hindanden, men en MC
skal holdes øje med, hvilket de fææreste gør ordenligt. Når man så køber en
MC der skal køre hver dag bør man gå den igennem, så du ved den virker.
Resten af denne sæson har jeg kun skiftet olie og dæk. Den har bare køret og
kørt. Jeg vil til
enhver tid anbefale en GPZ, og jeg synes de kører godt.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 04-12-03 14:03

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:hplzb.6322$hT2.2058@news.get2net.dk...

> [...]
larmepotte
> a.s.a.p. En komplet rustfri BSM Vampire udstødning koster 3000kr i

[snip]

Jeg ruller også rundt på en GPZ500s fra '96, som jeg også er godt tilfreds
med. Den har gået 56000km, og kostede mig 38kkr for 20000 km siden.
Jeg regner med at den kører mindst 100.000 km, hvis jeg beholder den så
længe.
Kronrørslejerne var det første jeg skiftede på den. Det skal de bare, dem
fra fabrikken er ikke noget værd.
Det næste jeg skal have lavet, ud over almindelig forårsklargøring, er at få
forgaflen stivet lidt af. Ny olie, og et grundigt kig til fjedrene.
I sommer trillede til Berlin på den, fra Århus, på godt 5 timer, uden
hverken at få ondt i røven eller ørene. Sidste sommer holdt en kammerat og
jeg en dagstur til Ilmenau og retur (syd-øst tyskland) på 1850km, så den kan
altså godt kører et ordenligt stræk. (I hvertfald med mig på). - Men det er
jo meget individuelt, hvordan man sidder på cyklerne. specielt efter en
to-tre timer, derfra ændrer det sig ikke så meget. (IMHO)

For 40.000 burde du kunne finde dig en '95'er eller nyere, med omkring
40-50.000km på klokken. Der kom en design opdatering i '95, hvor den blandt
andet fik en skivebremse bagtil, og en lidt fiksere kåbe.

Forsikring af sådan en, ligger rimeligt lunt, eftersom den ikke er
blacklistet af runa.

Mht. potte, så har jeg en 2-1'nexus potte på, som ikke er noget at skrive
hjem om. Specielt fordi den giver et lidt for stort modtryk, og fordi dens
samling af forrørene ikke passer til bundkåben, så varmen fra rørenrne har
brændt hul i siden af kåben. Det er jo et lidt trælst problem, og jeg lurer
lidt på hvad jeg kan gøre ved det. Bundkåben er også slidt papirstynd
underneden. Jeg tror at løsningen kunne være at finde/lave en alukåbe og
sætte på istedet.

Mvh
Kristoffer

Fra : MySelf

Dato : 04-12-03 15:43

TUSIND tak for en fantastisk gennemgang !!

Er bare lidt overvældende med alle de punkter der skal gennemgås - men
som du siger det ER nødvendigt.

Jeg vil efter dit råd nok gå efter en GPZ 500 til mellem 30 og 40k -
for flere penge har jeg ikke :( Udseendet mæssigt er der jo heller
ikke den store forskel på GPZ 600 og 500.
Men hvis du kender nogen der har en Kawak 500S fra først i 90'erne
stående til i underkanten af ca 40.000 kr - så tror jeg du har en
køber :)

Da jeg er ca 1.9 m høj, så tror jeg det er fin cykel for mig rent
sidde positions-mæssigt på begge.
Vil dog nok alligevel prøve nogle andre MC'er inden jeg køber en, men
da jeg vil have en MC fra omkring '95 med kåbe - så er GPZ (efter min
mening) den flotteste

Men grundet økonomien på ca 35.000 kr bliver det så også nødvendigt
med en GPZ 500 MC der har gået ca 30.000 km - og så er det at man skal
gå MC'en efter i sømmene og kontrollere alle de små (underlige) dele

Problemet er bare jeg er total grøn MC'ist så jeg har IKKE forstand
til selv at kontrolere og lave alle dine punkter.
Kender dog heldigvis nogen der (måske) kan lave/lære mig det - men når
man skal ud at købe har man jo sikkert ikke lov til at skille MC'en ad
og gå alle dine fine punkter igennem :-| selv om det ville være det
mest fornuftige

Godt nok er dine reparationer smådele - men sammenlagt bliver det
stadig en del ekstra udgifter - ville det være udgifter man kan dække
ind under købe garantien når man køber MC'en ved en forhandler ?? Der
er jo 2 års garanti ifølje købeloven hvor forhandleren står for de
første 6 mdr - og du selv sakl påvise fejlen de sidste 18 mdr !

Du skulle vel ikke have et værksted eller anbefale nogen der kan gå en
MC efter i sømmene - gerne nogen der bor i nærhede af Århus

På forhånd tak - og endu en gang tak for Kawa gennemgangen !

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 16:09

> [...]
> med en GPZ 500 MC der har gået ca 30.000 km - og så er det at man skal
> gå MC'en efter i sømmene og kontrollere alle de små (underlige) dele

Først lige lidt brok: Hvorfor skriver du ikke dit navn? Det er ikke et
chatsted for teenagere det her. Vi bruger vores rigtige navn, det virker
mest seriøst. Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det
man citerer og skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden
at meningen forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse
hele strengen for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt
indlæg kan få en forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig
har modems, og derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære
unødig tekst væk.

Det jeg har gået igennem på min kærestes MC er ALT! hvad man kan finde på at
lave af service på en gang. Du skal ikke bare finde en GPZ til 35.000kr der
har gået 30.000kr og så købe den. Det er noget mere bøvlet end det. Du skal
finde GPZ'en! Altså den GPZ der er flottest og bedst kørende af de 10 GPZ'er
du har været ude og kigge på. Hvad manden vil have for sin GPZ'er er
egentlig lige meget, det står jo i DBA og er for sin vis uinteressant. Det
du skal finde ud af er hvad synes du den er værd, mod hvor mange penge har
du. Det bud man finder frem til er som regel noget lavere end DBA prisen
. Så skal du underbyde manden for hårdt, og sige 43.000kr for en 94'er
(den nye) GPZer er for dyrt, og den skal synes og den mangler at få lavet
det, og det, og det, og du vil ikke byde mere end 37.000kr. Hvis han ikke
bider på, så prøv den næste. Der er massere af GPZ'ere derude, det er bare
at gå i krig.

Fra : MySelf

Dato : 05-12-03 12:04

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<V5Izb.3815$w%5.1662@news.get2net.dk>...
> [...]
> man citerer og skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden

Det er noteret og vil blive indlagt som standard (fra nu af) at følge
den gode kutyme.
Du kommentere med Nicolai Sønder (alder 22), er bare lige så grøn til
google-groups som til MC - erfaring kommer af fejl, så undskyld :)

> [...]
> bider på, så prøv den næste. Der er massere af GPZ'ere derude, det er bare

Har også fået at vide af andre at jeg har lang tid til at bestemme mig
for den rigtige MC. Det gode MC vejr (hvis det da findes i Danmark)
kommer jo først i ca april - så god tid ...
Det var sådan set også grunden til jeg tog pappet så sent på året - så
jeg blev tvunget til at vente med at køre til foråret og derfor har
god tid til at finde en ordentlig MC :)

Da jeg tog kortet til MC, troede jeg dog ikke det ville blive så dyrt
- men alle gode ting her i livet er desværre forbundet med udgifter.
Skal dog nok huske at underbyde sælgeren, samt tage en kyndig MC'ist
med der kan sige god for cyklens stand - samt komme med et bud på hvad
reparationer vil komme til at koste.
For jeg tror ikke man kan finde en 5 til 10 år gammel MC uden der er
"et eller andet" der skal fixes - også selv om man har været ude at se
på 10 MC'er eller derover.
men spørg mig om det om 5 mdr - når jeg HAR fået min MC, det er bare
hårdt at vente - det krible alvorligt meget i fingerne for at komme ud
at køre :D

Man / jeg skal jo også huske på ca 10.000 i udgifter til tøj - har
lovet mig selv inge MC-tur uden den rigtige beklædning (jakke,
støvler, hjelm og bukser)

Så endu en gang tak - gode råd og vejledning manglede jeg åbenbart
mere end jeg troede - håber vi ses senere - helst på MC
.~.
mvh /V\
/Nicolai Sønder /( )\
^^-^^

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-12-03 12:19

> Man / jeg skal jo også huske på ca 10.000 i udgifter til tøj - har
> lovet mig selv inge MC-tur uden den rigtige beklædning (jakke,
> støvler, hjelm og bukser)

Hej Nicolai

Jeg vil lige komme med et par flere hints. MC tøj er MEGET billigere i
Tyskland. Jeg har lige købt en Rukka (Det dyreste, og i mine øjne bedste)
jakke til en kammerat. Pris i DK 3200kr. Min pris 2050kr inkl porto, og med
den samme 5 års garanti. Jeg købte den hos www.louis.de. Det var en af deres
"restposten" d.v.s. restlager der sælges til langt under normal pris. Mindre
kan dog gøre det. Kæresten købte en Cycle Spirit bestell nr 20512907. Den
var på tilbud til 1000kr. Den er pæn, lavet af cordura 500 (meget slidstærkt
Nylon), vandtæt, og på det tidspunkt nedsat til 1000kr. Vanucci er Lousi
eget højkvalitets mærke. De har tilbud på en god jakke til 1400kr Bestell nr
20511706. Det er bare at lede, så finder man hurtigt et godt tilbud. Porto
er 45kr, lige meget hvor meget man køber. Lousi har også billig olie og
sliddele til en GPZ 500 S til priser der er svære at slå i dk.

Fra : Armand

Dato : 05-12-03 15:46

"MySelf" <aatk@sonder.dk> skrev i en meddelelse

> ...........................Udseendet mæssigt er der jo heller
> ikke den store forskel på GPZ 600 og 500.

Ahvaba'??
Bliv lige motorcyklist (i løbet af det næste minuts tid) og bemærk at
600'eren er helt indpakket i plast-"kåbe", hvor 500'eren kun har en lille
skærm med visir (="rude") rundt omkring forlygten (=> drejer med styret).
Hvis det er en nyere model kan der tilige være monteret en lille under kåbe
(á la en sneskraber) under motoren!
Al 600'eren plastik er kun til udgifter hvis/når(!) man vælter: 10.000,-
kostede det begge gange en nabo vippede min GPZ600-lignende model ned af
støttebenet

Alt det positive der er sagt om 500'eren kan jeg kun tillutte mig, jeg har
dog én enkelt alvorlig fejl som jeg personlig har oplevet: Kæden imellem
krumtap og koblingen var totalt slidt op!
men det er enkelt at forvisse sig om dén fejls fravær: Kæden løber lige
indenfor oliepåfyldningsproppen, og med slukket(!) motor kan man få en
finger ind under den og se om den er så løs at man kan trykke den opad så
den rører motordækslet - Gør den dét, så ryg videre i teksten, for man skal
have motoren helt og totalt adskilt for at skifte dén

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-12-03 19:00

Armand wrote:
> [...]
> Al 600'eren plastik er kun til udgifter hvis/når(!) man vælter:
> 10.000,- kostede det begge gange en nabo vippede min GPZ600-lignende

Nææh holdt stop nu lige!!
Der er du altså forkert på den. GPZ 500 har en en kvart-kåbe med bundplov,
og har i altid haft det, også de første modeller. Og kvartkåben indeholder
hele cockpittet incl. forlygten, dvs. den drejer altså IKKE med rundt når
man drejer styret.

Den er altså heller ikke super billig at ødelægge kåben på, men dog helt
givet meget billigere en 600'eren.

<SNIP kædeproblem>
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX(Og eks-GPZ500S årgang 93 ejer)
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Armand

Dato : 05-12-03 20:45

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hele cockpittet incl. forlygten, dvs. den drejer altså IKKE med rundt når

Nåh ja erindringsforskydning
Forøvrigt er en kvart-kåbe typen af mig beskrevet, ligesåsnart den er
stelmonteret bliver det en ½-kåbe!
Og så er jeg temmelig sikker på at de første ikke havde sneplov :-|

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-12-03 23:44

Armand wrote:
> [...]
> stelmonteret bliver det en ½-kåbe!
> Og så er jeg temmelig sikker på at de første ikke havde sneplov :-|

Ja, det har du vist ret i,, det med ½-kåben altså.

Nu har jeg søgt lidt rundt, og den tidligste billede jeg har fundet er en
årgang 1988, og den HAR plov, så jeg er rimelig sikker på at den altid har
haft den plov. Jeg har tidligere prøverkørt en 1989(før jeg besluttede mig
for den 1993 jeg senere købte). Men 89'eren havde også bundplov.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-12-03 23:48

Anders Thorup wrote:

> [...]
> den altid har haft den plov. Jeg har tidligere prøverkørt en 1989(før
> jeg besluttede mig for den 1993 jeg senere købte). Men 89'eren havde

Næææh,, du har sgu ret,,, fandt lige dette billede
http://www.bikepics.com/pictures/062195/

Så jeg tager mine (p)lov-ord i mig igen

en GPZ fra 1987 UDEN ploven. dvs. den alleførste årgang har så vidt jeg kan
se ikke den omtalte bundplov

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Armand

Dato : 06-12-03 11:28

> [...]
> Så jeg tager mine (p)lov-ord i mig igen
> en GPZ fra 1987 UDEN ploven. dvs. den alleførste årgang har så vidt jeg

Jeg har faktisk netop surfet rundt efter samme, og endt samme sted. Dog er
jeg sikker på at plov og dobbelt skive hører sammen - At ploven så kán være
eftermonteret (den er jo en ikke uvæsentlig designmæssig detalje) kan bringe
meget forvirring!

Ved samme lejlighed må jeg indrømme at såvel (især!) ½-kåben som ploven er
større end min erindring tillagde dem, og derved nærmer den sig meget
600'erens
design - Men: Der ér stadig den væsentlige forskel, at man på 500'eren kan
se
(dele af) motoren!!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-03 15:02

aatk@sonder.dk (MySelf) writes:

> [...]
> Du kommentere med Nicolai Sønder (alder 22), er bare lige så grøn til
> google-groups som til MC - erfaring kommer af fejl, så undskyld :)

Hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så find dit et rigtigt
nyhedslæserprogram. Det kan fx være Outlook Express, hvis du bruger
Windows. Der findes også masser af andre gode programmer. Det er bare
at vælge det du synes bedst om. Det vil under alle omstændigheder gøre
det meget lettere for dig at følge med i gruppen.

Er det alligevel for meget forlangt at det ikke skal være webbaseret,
så kig også forbi <http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>, som er en
webbaseret dims der står i mit kosteskab. Den synes jeg er en del mere
overskuelig at gå til.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*