afgifter
Fra : Jakob

Dato : 02-12-03 17:55

Hej

Jeg er førstegangskøber og har brug for lidt ekspertise. Jeg er blevet
anbefalet at starte med en Suzuki GSX 600 F og udfra min vurdering og
behov, passer det også til min smag. Min maks. pris ca. 52.000kr.
I min søgen har jeg fundet en Suzuki GSX 600F fra 1994, som har kørt
19.000 km og koster omkring 22.000, u/afgift (import fra USA). Den ser
velholdt ud og har ingen synlige mangler.
Hvor meget vil afgiften være ?
Andre der kan anbefale denne og/eller hvad skal jeg være opmærksom på
ved evt. køb.

Prisen er meget afgørende for mig

Jakob

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-12-03 18:19

I news: 2ba09412.0312020854.48b5270e@posting.google.com,
skrev Jakob <jme@mail.tele.dk>
> [...]
> 19.000 km og koster omkring 22.000, u/afgift (import fra USA). Den ser
> velholdt ud og har ingen synlige mangler.
-----

Fra http://modep.toldskat.dk/

Art Motorcykel
Mærke SUZUKI
Model 600CCM
Typebetegnelse GSX600F
Registreret 1. gang 30/06-1993
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 4 Cylindre 600 cc 86 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 006 / BENZIN / 33000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 03/04-2003
Afgiftspligtig værdi 18000
Registreringsafgift 30331
Handelspris inkl. afgift 48331

Art Motorcykel
Mærke SUZUKI
Model 600CCM
Typebetegnelse GSX600F
Registreret 1. gang 28/02-1995
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 4 Cylindre 600 cc HK ventiler
Gear / drivkraft / km / BENZIN / 32131 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 08/03-2002
Afgiftspligtig værdi 20000
Registreringsafgift 34111
Handelspris inkl. afgift 54111

Der er mange flere................

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-12-03 21:49

Arne Lorenzen wrote:

> Fra http://modep.toldskat.dk/
>
> SNIP ...en masse tal og data...
_________________________________

Og disse "vejledende" oplysninger kan du reelt ikke bruge til noget som
helst! :o/
Ifølge Told & Fusk er mange af de eksempler, der ligger på deres side,
køretøjer som er afgiftsbedømt ved _export_ og dermed bliver de vurderet en
del lavere i afgift. Problemet er, at der ikke står nævnt nogen steder
hvilke køretøjer, der altså er røget den anden ved ud af landet.
Det bedste råd er nok at ringe til din lokale Told & Fusk -region, som kan
fortælle dig sådan ca. hvad depositummet kommer til at lyde på... Vær
forberedt på lidt af en forskrækkelse, for i mit tilfælde vil jeg nok komme
til at betale foreløbig afgift for en model, der er 2 år yngre end min!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Richard

Dato : 03-12-03 23:25

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> del lavere i afgift. Problemet er, at der ikke står nævnt nogen steder
> hvilke køretøjer, der altså er røget den anden ved ud af landet.

Men hvornår var det nu det var, at det blev muligt at få afgiften retur?
En gang i 2001 eller 2002? - vurderinger fra før det blev muligt, er
jo regulære nok

- inden for de usikkerheder der ellers gør sig gældende I Modep, når man
ikke kender køretøjernes faktiske stand etc.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Bjørn S

Dato : 02-12-03 18:49

"Jakob" skrev
> I min søgen har jeg fundet en Suzuki GSX 600F fra 1994, som har kørt
> 19.000 km og koster omkring 22.000, u/afgift (import fra USA). Den ser
Snip

> Prisen er meget afgørende for mig

Som Arne skriver i sine udrag fra T&S, det ser ud til at der lige kan gå
rundt de 52.000 +/- måske 5000 ?
Men, så skal der også påregnes lidt til syn og omregistrering.Og du er
sikker på det er km, og ikke miles den har rullet ?!
Måske kan det være nogen her inde vil fortælle dig om der er andre
besværligheder med at indregistrere et køretøj fra US, f.eks en (måske) dyr
typegodkennelse fra importør, det er noget lidt andet end at registrere et
EU-køretøj, det kunne være US-modellen havde lidt andre specs. end den
europeiske, eller at dens medfødte typegodkendelse ikke gælder i EU.

Husk nu, der skal også være plads i budgettet til hjelm, tøj, sko og
handsker

--
/Bjørn

Fra : KLaus

Dato : 02-12-03 20:51

Jeg vil lige huke dig på ved import fra USA skal der også betales moms!!!!!

Fra : Brian Laursen

Dato : 02-12-03 22:32

KLaus" <k.l.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige huke dig på ved import fra USA skal der også betales
moms!!!!!

Jebs 25 % i indførelses moms. Og så er der vidst nok oxo noget med den
almene moms?? Da jeg bestilte vare ved Dynamics i USA var der sku da vidst
nok 25% moms på , og så indførelses moms oveni.

--
Virtually Yours
Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Bjørn S

Dato : 02-12-03 22:33

"KLaus"skrev
> Jeg vil lige huke dig på ved import fra USA skal der også betales
moms!!!!!
Ja, det er ikke en uvæsentlig sum, 25 % af dokumentert købspris.
Men mon ikke cykelen allerede står her ?
Tror ikke man får den ind gennem tolden uden at slippe momsen med det samme.

--
/Bjørn

Fra : martin

Dato : 03-12-03 07:53

Derskal også betales TOLD ( inklusiv fragtprisen )

Og SÅ moms ( inklusiv told ( inklusiv fragtprisen ))

og så afgiften.

Fra : Brian Laursen

Dato : 02-12-03 22:28

30.000