/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Se DR1 NU!!!
Fra : Anders Thorup


Dato : 01-12-03 19:31

Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.



--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



 
 
Henrik Steen Larsen (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 01-12-03 19:58

> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.

Æv - lidt sent jeg så din opfordring



Anders Thorup (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 01-12-03 20:00

Henrik Steen Larsen wrote:
>> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.
>
> Æv - lidt sent jeg så din opfordring

nåede du at få slutningen med??

Han fortalte såmænd heller ikke noget nyt

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Anders Thorup (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 01-12-03 19:58

Anders Thorup wrote:
> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.
>
>
>
> --

Nu er det slut,, en flot metallic-rød Kilofazer var hans "offer"

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Jorgen Gerdorf (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Jorgen Gerdorf


Dato : 01-12-03 21:16

Udsendelsen genudsendes på torsdag, den 4. december på DR1 kl. 08.30
Vinterklar (4)
"Puk Elgård gør nationen vinterklar.
Hun får i sit køkken besøg af alverdens gæster, der både viser, hvordan man
laver spændende gør det selv-julegaver og alternative kulinariske
fristelser, og ikke mindst gør villa, Volvo og vipstjært vinterklar.
Genudsendelse fra mandag."

Mvh
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)



"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bqg1db$2rck$1@news.cybercity.dk...
> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.
>
>
>
> --
> --
> MVH / Best Regards
> Anders Thorup
> Suzuki GSX 250 EX
> Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
>
>



Ukendt (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-03 23:08

Ja, den fik ny olie - men ikke filter.
Hvor ofte skifter i oliefilter?


Ole
CB900F



Ukendt (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-03 22:24

> Ja, den fik ny olie - men ikke filter.
> Hvor ofte skifter i oliefilter?
>
>
> Ole
> CB900F
>

Personligt tilstræber jeg oliefilterskift hver gang, men officielle krav
er vist hver anden gang.

mvh
Kenneth S
R1



Martin Sørensen (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-12-03 22:29

> Ja, den fik ny olie - men ikke filter.
> Hvor ofte skifter i oliefilter?

Jeg gør det hver gang jeg skifter olie, da filtret alligevel ikke koster til
vilde til min XS400.

--
signing off.. Martin Sørensen



Anders Houmark (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-12-03 23:45

Martin Sørensen wrote:

> Jeg gør det hver gang jeg skifter olie, da filtret alligevel ikke
> koster til vilde til min XS400.

Det gør det vist heller ikke til andre modeller...

De glemte forresten at skifte olien i forgaflen..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Armand (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-03 01:09


"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:FqPyb.50069$jf4.2735060@news000.worldonline.dk...
> Martin Sørensen wrote:
>
> > Jeg gør det hver gang jeg skifter olie, da filtret alligevel ikke
> > koster til vilde til min XS400.
>
> Det gør det vist heller ikke til andre modeller...
>
> De glemte forresten at skifte olien i forgaflen..

Dét er som sådan heller ikke et decideret vinteropstaldnings-job :-/
Til gengæld har man så hele vinteren til at få det gjort i !!

--
Armand.



Anders Houmark (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 02-12-03 08:40

Armand wrote:

>>
>> De glemte forresten at skifte olien i forgaflen..
>
> Dét er som sådan heller ikke et decideret vinteropstaldnings-job :-/
> Til gengæld har man så hele vinteren til at få det gjort i !!

OK.. Men det er nu meget rart at få det hele gjort på en gang, så kan man
prøve at glemme alt om det motorcykel pjat, det er jo vel nok det letteste
når man ikke kan komme ud og køre


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Richard (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 01-12-03 22:32

Anders Thorup wrote:

> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.

?!# - ud fra Subject troede jeg lige, du hentydede til reportagen fra
den sibirske mc-fabrik...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Pcman (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 02-12-03 08:21


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqgc2n$1ka$1@sunsite.dk...
> Anders Thorup wrote:
>
> > Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.
>
> ?!# - ud fra Subject troede jeg lige, du hentydede til reportagen fra
> den sibirske mc-fabrik...

Hej Richard.
Det var ellers en god reportage. Egentlig utroligt at det faktisk er den
samme motorcykel de har produceret i så mange år.

Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at køre
vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk sig at
kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned til
Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg overvejer at tage
sådan en tur på min Russer.
Med venlig hilsen
Jarl Olsen
www.pcman.dk
--
Denpr K-750 m sidevogn og dobbelt chock system 1966
Maico 250 Blizzard 1960
Suzuki 550 1977 - skal sælges nysynet til foråret
og en autocamper med træk, så MCén kan komme med på ferie


> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>



Ukendt (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-12-03 14:17

> Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
køre
> vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk sig
at
> kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned til
> Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg overvejer at
tage
> sådan en tur på min Russer.
> Med venlig hilsen
> Jarl Olsen
> www.pcman.dk
> --

Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
russer eller ej.

mvh
Kenneth S
R1 (..som kører i alt tørvejr mellem 17 og 30 graders varme)



Hans Joergensen (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-12-03 15:26

Kenneth Sørensen wrote:
> Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> russer eller ej.

Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
skiftes for hver 1000-1500km ..

// Hans, der har noget sae30(var det vist) på sin russer.
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Hekto (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-12-03 15:38

In article <slrnbsp873.os.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> skiftes for hver 1000-1500km ..
>
.... og i flg. god russisk miljø-skik fjerner man bundproppen så olien
kan løbe ud .... på jorden, og når der ikke er mere der løber ud,
skruer man den i igen, samt fylder ny olie på.
Det er man jo istand til at gøre hvor som helst, på en hvilkensomhelst
landevej.

Metode Tjhernobyl.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-12-03 15:46

Hekto wrote:
> ... og i flg. god russisk miljø-skik fjerner man bundproppen så olien
> kan løbe ud .... på jorden, og når der ikke er mere der løber ud,
> skruer man den i igen, samt fylder ny olie på.

Det er da bedre end i polen .. i polen fylder de efter med vand

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 13:28


Hekto <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1a36c237cddf9892989a94@news.cybercity.dk...
> In article <slrnbsp873.os.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> > skiftes for hver 1000-1500km ..
> >
> ... og i flg. god russisk miljø-skik fjerner man bundproppen så olien
> kan løbe ud .... på jorden, og når der ikke er mere der løber ud,
> skruer man den i igen, samt fylder ny olie på.
> Det er man jo istand til at gøre hvor som helst, på en hvilkensomhelst
> landevej.
>
> Metode Tjhernobyl.
> --
> /Hekto

Ja, eller også tapper de olien af i en gammel olieovn som de har i
sidevognen. Så kan de tænde den og holde varmen, inden de kører videre

>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Ukendt (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-12-03 21:48


Hekto skrev i meddelelsen ...

>
>... og i flg. god russisk miljø-skik fjerner man bundproppen så olien
>kan løbe ud .... på jorden, og når der ikke er mere der løber ud,
>skruer man den i igen, samt fylder ny olie på.
>Det er man jo istand til at gøre hvor som helst, på en hvilkensomhelst
>landevej.


Hvilket minder mig om, at nu _må_ jeg altså se at få skiftet olien på
skodamobilet, det er godtnok kun 30.000 km siden sidst, men nu skal olien
skiftes hvadenten den trænger eller ej. Hvor skulle jeg ellers genplacere
den dejlige syntetiske olie jeg lige har tappet af VTR'en ? Det er jo kun
knap 5.000 km gammelt. I øvrigt skal jeg bruge den gamle olie fra skodaen
til plæneklipperen næste sesson,(B&S with "total loss oiling"). Og herved
sparer jeg så også lige en tur til genbrugspladsen

tjyr rondt system !

mvh
Orla


>Metode Tjhernobyl.
>--
>/Hekto
>
>Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
>semi-rockets ... no thanks!



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 13:26


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsp873.os.haj@enterprise-server.dk...
> Kenneth Sørensen wrote:
> > Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> > russer eller ej.
>
> Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> skiftes for hver 1000-1500km ..

He, det vidste jeg ikke. Jeg troede at det lille dæksel indeholdt et
oliefilter???
Mvh
Jarl
www.pcman.dk
--
Der endelig fik skudt den gamle Honda af, så der er plads til Russeren i
garagen.

> // Hans, der har noget sae30(var det vist) på sin russer.
> --
> http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985



Hans Joergensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-12-03 16:37

Pcman wrote:
> He, det vidste jeg ikke. Jeg troede at det lille dæksel indeholdt et
> oliefilter???

Hvordan var det ? er din en K750 eller en 650'er ? min 750 har ikke
noget oliefilter, kun en 'si' som lige kan tage det værste
(stempelringsstumper, lejekugler, afbrækket alu, skruer og sådan)

Jeg har forresten overvejet om man ikke burde montere en magnet på
bundproppen..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 20:05

Hej.
Hans Joergensen som skrev<haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbss0pe.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> > He, det vidste jeg ikke. Jeg troede at det lille dæksel indeholdt et
> > oliefilter???
>
> Hvordan var det ? er din en K750 eller en 650'er ? min 750 har ikke
> noget oliefilter, kun en 'si' som lige kan tage det værste
> (stempelringsstumper, lejekugler, afbrækket alu, skruer og sådan)

Hehe, hvad skal en Russer dog også med oliefilter. Det kan jo være svært at
skaffe ( måske ikke mere, men under den russiske kommunisme). Min er en
K-750 fra 1966, lidt nyere end din, men samme mekanik. Og så har den jo
sidevogn Men det har du da vist skaffet, ikke?

> Jeg har forresten overvejet om man ikke burde montere en magnet på
> bundproppen..

Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
eksisterende bundprop?
Mvh
Jarl
www.pcman.dk
--
Med en gammel knallert på 250 ccm. Og den kører godt i det her vejr

> // Hans
> --
> Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...



Jens Jacob Bager Jen~ (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-12-03 20:12

> Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
> bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
> eksisterende bundprop?

Hej Jarl

Jeg bruger nogle meget kraftige magneter fra Brinck elektronik. De er så
kraftige, at det ikke har været nødvendigt for mig at lime dem fast endnu.
Da bundproppen sidder i et alu bundkar, så er der ikke noget i nærheden til
at trække magnet væk. Bare sørg for at overfladen magneten sidder på er helt
plad for god vedhæftning. Virker perfekt på en DR 600, en CBR 600, XT 600
Ténéré, en CB 500 R og en GPZ 500 S. Det må vel tale for sig selv.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 20:21


Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TBqzb.13526$fA1.4533@news.get2net.dk...
> > Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
> > bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
> > eksisterende bundprop?
>
> Hej Jarl
>
> Jeg bruger nogle meget kraftige magneter fra Brinck elektronik. De er så
> kraftige, at det ikke har været nødvendigt for mig at lime dem fast endnu.
> Da bundproppen sidder i et alu bundkar, så er der ikke noget i nærheden
til
> at trække magnet væk. Bare sørg for at overfladen magneten sidder på er
helt
> plad for god vedhæftning. Virker perfekt på en DR 600, en CBR 600, XT 600
> Ténéré, en CB 500 R og en GPZ 500 S. Det må vel tale for sig selv.

Mojn Jens.
Det lyder som det rigtige. Kender du ca pris på sådan en fætter? Og Brinck
elektronik, har de en hjemmeside?
Mvh
Jarl

> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-12-03 20:43

> Mojn Jens.
> Det lyder som det rigtige. Kender du ca pris på sådan en fætter? Og
> Brinck elektronik, har de en hjemmeside?

Hej Jarl

Prøv http://www.brinck.dk/ , men der var måske for nemt? Jeg giver 20kr for
en eller to for 25kr. De er MEGET kraftige, og på størrelse med et
knapbatteri til et bib-bib spil.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 21:33


Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:83rzb.13714$d%1.6708@news.get2net.dk...
> > Mojn Jens.
> > Det lyder som det rigtige. Kender du ca pris på sådan en fætter? Og
> > Brinck elektronik, har de en hjemmeside?
>
> Hej Jarl
>
> Prøv http://www.brinck.dk/ , men der var måske for nemt? Jeg giver 20kr
for
> en eller to for 25kr. De er MEGET kraftige, og på størrelse med et
> knapbatteri til et bib-bib spil.

Hmm.
Det var da lidt for nemt. Skulle faktisk tro at jeg sov i timen. Men ellers
takker jeg for hjælpen. Køber lige et par stykker ekstra til de andre
maskiner.
Mvh
Jarl

> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
>
>



Hans Joergensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-12-03 21:18

Pcman wrote:
> Hehe, hvad skal en Russer dog også med oliefilter. Det kan jo være svært at
> skaffe ( måske ikke mere, men under den russiske kommunisme). Min er en
> K-750 fra 1966, lidt nyere end din, men samme mekanik. Og så har den jo
> sidevogn Men det har du da vist skaffet, ikke?

Jeg har stadig ikke skaffet en sidevogn nej .. men det haster nu
heller ikke mere end det jager..

> Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
> bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
> eksisterende bundprop?

Jeg tror bare jeg gør som bager.. evt. kan man jo kombinere
magnetens egen kraft med lidt lim eller lign.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 21:40

Hej
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> som skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbssh7q.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> > Hehe, hvad skal en Russer dog også med oliefilter. Det kan jo være svært
at
> > skaffe ( måske ikke mere, men under den russiske kommunisme). Min er en
> > K-750 fra 1966, lidt nyere end din, men samme mekanik. Og så har den jo
> > sidevogn Men det har du da vist skaffet, ikke?
>
> Jeg har stadig ikke skaffet en sidevogn nej .. men det haster nu
> heller ikke mere end det jager..

Okay, jeg troede egentlig at du havde skaffet en. Men den der venter længe
venter jo godt. Det er ihverttilfælde min erfaring. Ting tager tid og med
tålmod blev Rom bygget. Men jeg kan godt drikke den hurtigt.

> > Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
> > bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
> > eksisterende bundprop?
>
> Jeg tror bare jeg gør som bager.. evt. kan man jo kombinere
> magnetens egen kraft med lidt lim eller lign.

Ja, det lyder rigtig fornuftigt, specielt når vi kører uden oliefilter og så
til den pris. 2 stk for 25 kroner...

Hvornår skal du til syn med din K-750?
Mvh
Jarl

>
> // Hans
> --
> ringdingelingdingdingdingdingringelingeding



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 10:56

Pcman wrote:
> Hvornår skal du til syn med din K-750?

Det er ikke planlagt endnu.. jeg havde jo håbet at få selve cyklen
samlet færdig inden nytår, men det når jeg vist ikke..

Før den kan samles færdig mangler jeg følgende:
1) indvendig rust-sealer-snask til benzintanken, samt give tanken en
gang spray.
2) fremstilling af ledningsnet.
3) finde en rigtig kombination af afstandsstykker til hhv. for og
baghjul, så hjulene også kan dreje rundt, når de er spændt..

Og så skal jeg også lige forbi biltema og finde noget godt
undervognsvoks der kan benyttes indvendigt i skærmene.

Desværre har jeg kun ca. en halv dag om ugen i gennemsnit jeg kan
benytte på russer for tiden.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 12:37


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsu14k.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> > Hvornår skal du til syn med din K-750?
>
> Det er ikke planlagt endnu.. jeg havde jo håbet at få selve cyklen
> samlet færdig inden nytår, men det når jeg vist ikke..

Okay.

> Før den kan samles færdig mangler jeg følgende:
> 1) indvendig rust-sealer-snask til benzintanken, samt give tanken en
> gang spray.

God ide, det var derfor at jeg måtte finde en ny tank til min. Den gamle var
utæt i svejsningerne.

> 2) fremstilling af ledningsnet.

Hvis du har brug for det er du velkommen til at komme forbi og se
ledningsnettet på min.

> 3) finde en rigtig kombination af afstandsstykker til hhv. for og
> baghjul, så hjulene også kan dreje rundt, når de er spændt..

Det er du også velkommen til at komme forbi og se, måle, på min K-750.

> Og så skal jeg også lige forbi biltema og finde noget godt
> undervognsvoks der kan benyttes indvendigt i skærmene.

Ellers et godt sted at handle en masse ting. Jeg har nu købt deres
korkpakning, som jeg håber kan tætne mit bundkar.

> Desværre har jeg kun ca. en halv dag om ugen i gennemsnit jeg kan
> benytte på russer for tiden.

Suk, den tid, den tid. Godt at der er lang tid til foråret. (Åhåh, nu må jeg
ikke håbe at jeg får på puklen for den udtalelse)
Mvh
Jarl

> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 12:55

Pcman wrote:
>> 1) indvendig rust-sealer-snask til benzintanken, samt give tanken en
>> gang spray.
> God ide, det var derfor at jeg måtte finde en ny tank til min. Den gamle var
> utæt i svejsningerne.

Min er blevet svejset(!) 2 steder af en tidligere ejer .. sikkert en
polak ;)

>> 2) fremstilling af ledningsnet.
> Hvis du har brug for det er du velkommen til at komme forbi og se
> ledningsnettet på min.
>> 3) finde en rigtig kombination af afstandsstykker til hhv. for og
>> baghjul, så hjulene også kan dreje rundt, når de er spændt..
> Det er du også velkommen til at komme forbi og se, måle, på min K-750.

Årh.. jeg klarer mig nok :) men vi må jo lige holde et 'træf' på
Malerklemmen eller et andet centralt sted til sommer.

Ledningsnettet er så simpelt at det næsten ikke burde kunne gå galt.
Og jeg tror kun det er baghjulet der kommer til at drille lidt.. de
bøsninger/rør der skal 'tage trykket' fra tilspændingen imellem
bagtøj og baghjul er bare så slidte at navet tager på kardanhuset..
og så kan det ikke dreje

>> Og så skal jeg også lige forbi biltema og finde noget godt
>> undervognsvoks der kan benyttes indvendigt i skærmene.
> Ellers et godt sted at handle en masse ting. Jeg har nu købt deres
> korkpakning, som jeg håber kan tætne mit bundkar.

En ny orginal bundkarpakning koster 4 euro hos Leszek i polen, men
det bliver nok lidt dyrt i transport/pengeoverførselsgebyr hvis man kun
skal ha' en enkelt ting..

>> Desværre har jeg kun ca. en halv dag om ugen i gennemsnit jeg kan
>> benytte på russer for tiden.
> Suk, den tid, den tid. Godt at der er lang tid til foråret. (Åhåh, nu må jeg
> ikke håbe at jeg får på puklen for den udtalelse)

Æh.. :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 13:04


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsu83n.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> >> 1) indvendig rust-sealer-snask til benzintanken, samt give tanken en
> >> gang spray.
> > God ide, det var derfor at jeg måtte finde en ny tank til min. Den gamle
var
> > utæt i svejsningerne.
>
> Min er blevet svejset(!) 2 steder af en tidligere ejer .. sikkert en
> polak ;)

Men den er da tæt.

> >> 2) fremstilling af ledningsnet.
> > Hvis du har brug for det er du velkommen til at komme forbi og se
> > ledningsnettet på min.
> >> 3) finde en rigtig kombination af afstandsstykker til hhv. for og
> >> baghjul, så hjulene også kan dreje rundt, når de er spændt..
> > Det er du også velkommen til at komme forbi og se, måle, på min K-750.
>
> Årh.. jeg klarer mig nok :) men vi må jo lige holde et 'træf' på
> Malerklemmen eller et andet centralt sted til sommer.

Lyder rimeligt. Der bliver jo også noget træf i klubben.

> Ledningsnettet er så simpelt at det næsten ikke burde kunne gå galt.
> Og jeg tror kun det er baghjulet der kommer til at drille lidt.. de
> bøsninger/rør der skal 'tage trykket' fra tilspændingen imellem
> bagtøj og baghjul er bare så slidte at navet tager på kardanhuset..
> og så kan det ikke dreje

Ja, det er såmænd ikke så svært. Man skal bare lige regne den lidt ud og så
bruge sin logiske sans.

> >> Og så skal jeg også lige forbi biltema og finde noget godt
> >> undervognsvoks der kan benyttes indvendigt i skærmene.
> > Ellers et godt sted at handle en masse ting. Jeg har nu købt deres
> > korkpakning, som jeg håber kan tætne mit bundkar.
>
> En ny orginal bundkarpakning koster 4 euro hos Leszek i polen, men
> det bliver nok lidt dyrt i transport/pengeoverførselsgebyr hvis man kun
> skal ha' en enkelt ting..

Man skal da lave sådan noget selv.

> >> Desværre har jeg kun ca. en halv dag om ugen i gennemsnit jeg kan
> >> benytte på russer for tiden.
> > Suk, den tid, den tid. Godt at der er lang tid til foråret. (Åhåh, nu må
jeg
> > ikke håbe at jeg får på puklen for den udtalelse)
>
> Æh.. :)

Godt at det stadigvæk er vejr til at lufte cykler.
Mvh
Jarl
>
> // Hans
> --
> Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
> UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 13:15

Pcman wrote:
>> Min er blevet svejset(!) 2 steder af en tidligere ejer .. sikkert en
>> polak ;)
> Men den er da tæt.

Det tror jeg ikke du skal regne med.. det gør jeg ihvertfald ikke..

Det er derfor jeg vil vil give den en omgang tanksealer før jeg
fylder brændstof på :)

>> Årh.. jeg klarer mig nok :) men vi må jo lige holde et 'træf' på
>> Malerklemmen eller et andet centralt sted til sommer.
> Lyder rimeligt. Der bliver jo også noget træf i klubben.

Jah .. men det er jo i jylland, og der er jo bare fyldt med mudder
og grantræer .. :)

>> En ny orginal bundkarpakning koster 4 euro hos Leszek i polen, men
>> det bliver nok lidt dyrt i transport/pengeoverførselsgebyr hvis man kun
>> skal ha' en enkelt ting..
> Man skal da lave sådan noget selv.

Det kommer an på om man alligevel handler med udlandet.. så kan man
lige så godt købe en bundkarpakning også..

>> Æh.. :)
> Godt at det stadigvæk er vejr til at lufte cykler.

Ja min knallert er jo så opstaldet.. og russeren er ikke færdig.. så
jeg lufter ikke så meget lige for tiden.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Armand (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-03 15:14


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbsu14k.os.haj@enterprise-server.dk...
>
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!

Hvad fanden - Er den ikke originalt udstyret med hele mollevitten??

Ved murens fald arbejdede jeg med fremstilling/montering af kraner og lifte,
og i tiden efter var der en del tyske kunder der havde erhvervet sig
"øst"tyske IFA-lastvogne til montering af deres indkøbte kran/lift på. Og dé
var fuldt udstyret med beslag til ammunitions-kasser og karabiner, samt
udstyret med en rund luge i taget

--
Armand.
(forøvrigt et fint køretøj, sådan en IFA)



Hans Joergensen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-12-03 18:54

Armand wrote:
> Hvad fanden - Er den ikke originalt udstyret med hele mollevitten??

Da min er et papkasseprojekt mangler der lidt .. blandtandet
sidevognen ..

Men man kunne faktisk godt købe dem uden, ihvertfald kan man få en
sologearing, og det lyder jo underligt hvis de kun fås med sidevogn
:)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Martin Sørensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-12-03 21:48

>> Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
>> bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
>> eksisterende bundprop?
> Jeg tror bare jeg gør som bager.. evt. kan man jo kombinere
> magnetens egen kraft med lidt lim eller lign.

Nu kender jeg ikke helt størrelsen, men Louis sælger da bundpropper med
magneter i.
Kig f.eks. på varenummer 10002917.

--
signing off.. Martin Sørensen



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 22:12


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqli60$167j$1@news.cybercity.dk...
> >> Lyder som noget der er værd at investere i. Gad vide om man kan få en
> >> bundprop med magnet, eller om man skal superlime en magnet på den
> >> eksisterende bundprop?
> > Jeg tror bare jeg gør som bager.. evt. kan man jo kombinere
> > magnetens egen kraft med lidt lim eller lign.
>
> Nu kender jeg ikke helt størrelsen, men Louis sælger da bundpropper med
> magneter i.
> Kig f.eks. på varenummer 10002917.

Hej Martin.
Jeg er nu ikke sikker på at den kan bruges, selv om den er til BMW og Dnepr
en en gammel BMW kopi. Den ser elelrs god ud. Jeg kan heller ikke finde
noget til Dnepr K-750, 1966 der. Og da det er lidt speciel mekanik, må jeg
hellere holde mig til at køb af originaldele og så montere en magnet der.
Det er ellers billigt nok. Nu har jeg jo bundproppen og magneten koster ikke
meget. Det gør originaldele heller ikke.

Hvad siger du til det Hans, tror du at den bundprop passer?
Kender du forresten ventilspillerummet på Dneprén?

Fortsat god aften.
Mvh
Jarl

> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Martin Sørensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-12-03 22:45

>> Nu kender jeg ikke helt størrelsen, men Louis sælger da bundpropper
>> med magneter i.
>> Kig f.eks. på varenummer 10002917.
> Jeg er nu ikke sikker på at den kan bruges, selv om den er til BMW og
> Dnepr en en gammel BMW kopi. Den ser elelrs god ud.

Det var bare en bundprop i helt tilfældig størrelse jeg tog. De har mange at
vælge imellem. Hvilken model der står i listen at den passer til tror jeg
ikke man skal tage så tungt, hvis blot målene passer.

--
signing off.. Martin Sørensen



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 23:28


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqllga$1arv$1@news.cybercity.dk...
>
> Det var bare en bundprop i helt tilfældig størrelse jeg tog. De har mange
at
> vælge imellem. Hvilken model der står i listen at den passer til tror jeg
> ikke man skal tage så tungt, hvis blot målene passer.

Problemet er at jeg ikke kender gevindstørrelse på bundproppen, så det
umiddelbart nemmeste er at købe magneten fra www.brinch.dk. Jeg har også
hvisket lidt til Hans, han kender måske gevindmålet, eller kan finde ud af
det.
Tak for hjælpen
Mvh
Jarl

>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-12-03 08:53

>> Louis sælger bundpropper med magneter i.
> Den ser elelrs god ud. Det er ellers billigt nok.

Hej Jarl

Jeg har til min CBR stået med en Louis magnetbundprop og en magnet fra
Brinck. Jeg valgte alligvel fuskerløsningen med at slibe toppen af CBR
bundproppen flad og montere Brinck magneten. Jeg vurderede at Louis magneten
var alt for svag, og kun kunne hive spåner til sig de var lige i nærheden.
Brinck magneten er så kraftig, så nå stemplet på enstamperen er i bund skal
man jokke rigtigt hårdt på kick'en for at få det i top igen

Jeg har på offroaderens magnet fundet mange spåner, halve tænder og en not!
*LOL* Den motor holder nok ikke evigt!

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 09:35


Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UKBzb.2497$qw1.957@news.get2net.dk...
> >> Louis sælger bundpropper med magneter i.
> > Den ser elelrs god ud. Det er ellers billigt nok.
>
> Hej Jarl
>
> Jeg har til min CBR stået med en Louis magnetbundprop og en magnet fra
> Brinck. Jeg valgte alligvel fuskerløsningen med at slibe toppen af CBR
> bundproppen flad og montere Brinck magneten. Jeg vurderede at Louis
magneten
> var alt for svag, og kun kunne hive spåner til sig de var lige i nærheden.
> Brinck magneten er så kraftig, så nå stemplet på enstamperen er i bund
skal
> man jokke rigtigt hårdt på kick'en for at få det i top igen

LOL, det lyder som en rigtig herrecykel... ;-}

> Jeg har på offroaderens magnet fundet mange spåner, halve tænder og en
not!
> *LOL* Den motor holder nok ikke evigt!

Vildt. Det bliver godt nok spændende at se hvad den kan hive ud af
russermotoren..
Mvh
Jarl

> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
>
>



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 10:51

Pcman wrote:
> Vildt. Det bliver godt nok spændende at se hvad den kan hive ud af
> russermotoren..

Prøv at sætte en magnet i bundproppen på bagtøjet .. der kan den
sikkert finde lidt af hvert

// Hans, der forventer at hans bagtøj bliver ca. 300 gram lettere inden
// for de første 1000km.
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 12:39


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsu0so.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> > Vildt. Det bliver godt nok spændende at se hvad den kan hive ud af
> > russermotoren..
>
> Prøv at sætte en magnet i bundproppen på bagtøjet .. der kan den
> sikkert finde lidt af hvert

LOL. Dyt lyder som et rigtig spændende projekt.
Mvh
Jarl
--
Der køber magneter efter jul - så har jeg mange flere penge

>
> // Hans, der forventer at hans bagtøj bliver ca. 300 gram lettere inden
> // for de første 1000km.
> --
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 10:49

Pcman wrote:
> Hvad siger du til det Hans, tror du at den bundprop passer?

Næh, den ser alt for høj ud synes jeg ...

Men er det ikke også en lidt for nem løsning at købe en færdig
bundprop? :)

> Kender du forresten ventilspillerummet på Dneprén?

Det står vist i et af klubbladene .. jeg kan se efter når jeg kommer
hjem..

Forresten, du skal sparke til din newsreader så den holder op med at
skrive Sv:, og skriver Re: istedet :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 12:43


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsu0o1.os.haj@enterprise-server.dk...
> Pcman wrote:
> > Hvad siger du til det Hans, tror du at den bundprop passer?
>
> Næh, den ser alt for høj ud synes jeg ...
>
> Men er det ikke også en lidt for nem løsning at købe en færdig
> bundprop? :)

Joh, men jeg er også nu overbevist om brinckmagnetens effektivitet. Så dem
nupper vi lige et par stykker af efter jul.

> > Kender du forresten ventilspillerummet på Dneprén?
>
> Det står vist i et af klubbladene .. jeg kan se efter når jeg kommer
> hjem..

Det var vist noget med at man skulle kunne stikke en negl ned og bruge som
søgerblad, men er det tommelfinger eller lillefingernegl??? ;o}

> Forresten, du skal sparke til din newsreader så den holder op med at
> skrive Sv:, og skriver Re: istedet :)

Er klaret manuelt.
Mvh
Jarl
--
der får tilsendt bremseslanger til Skruzukien inden længe og derfor ikke har
råd til magneter før efter jul

> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!



Jens Jacob Bager Jen~ (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-12-03 08:42

> Nu kender jeg ikke helt størrelsen, men Louis sælger da bundpropper
> med magneter i.
> Kig f.eks. på varenummer 10002917.

Den magnet der sidder i bundproppen på Louis-magnet-bundproppen er meget
svag. De er lavet af det der porøse sorte materiale. De er vel 1/20 del så
kraftige som neodynium magneten fra Brinck, der samtidigt er meget
billigere. Min holdning er at Louis magneten er alt for svag og for dyr. MZ
251, der har fabriksmonteret magnet i bundproppen, er lavet af det samme
materiale som Louis magneten, men den er 10 gange så stor det må tale for
sig selv når selv MZ vælger en anden løsning.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 09:34


Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GABzb.2495$0y1.1097@news.get2net.dk...
> > Nu kender jeg ikke helt størrelsen, men Louis sælger da bundpropper
> > med magneter i.
> > Kig f.eks. på varenummer 10002917.
>
> Den magnet der sidder i bundproppen på Louis-magnet-bundproppen er meget
> svag. De er lavet af det der porøse sorte materiale. De er vel 1/20 del så
> kraftige som neodynium magneten fra Brinck, der samtidigt er meget
> billigere. Min holdning er at Louis magneten er alt for svag og for dyr.
MZ
> 251, der har fabriksmonteret magnet i bundproppen, er lavet af det samme
> materiale som Louis magneten, men den er 10 gange så stor det må tale for
> sig selv når selv MZ vælger en anden løsning.

Hej Jens.
Når MZ bruger så kraftige magneter, er der ikke nogen tvivl om hvad der skal
på Russeren og de andre. Jeg er meget glad for at blive overbevist om
effektiviteten af Brinck magneter. Jeg skaffer sådan en omgang.
Mvh
Jarl
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
>
>



Martin Sørensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-12-03 17:48

> Når MZ bruger så kraftige magneter, er der ikke nogen tvivl om hvad
> der skal på Russeren og de andre. Jeg er meget glad for at blive
> overbevist om effektiviteten af Brinck magneter. Jeg skaffer sådan en
> omgang.

Jeg tror også selv det er den bedste løsning. Kan man finde en neodymium
magnet der lige passer i diameteren, så bliver det ikke meget bedre. Jeg er
også ret overbevist om at den nok skal blive hvor den er.

Men pas på med at lege med den, kommer du f.eks. til at sætte den fast på
køleskabet, så skal der sikkert værktøj til at fjerne den igen.

--
signing off.. Martin Sørensen



Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 18:51


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqnofm$u36$1@news.cybercity.dk...
> > Når MZ bruger så kraftige magneter, er der ikke nogen tvivl om hvad
> > der skal på Russeren og de andre. Jeg er meget glad for at blive
> > overbevist om effektiviteten af Brinck magneter. Jeg skaffer sådan en
> > omgang.
>
> Jeg tror også selv det er den bedste løsning. Kan man finde en neodymium
> magnet der lige passer i diameteren, så bliver det ikke meget bedre. Jeg
er
> også ret overbevist om at den nok skal blive hvor den er.
>
> Men pas på med at lege med den, kommer du f.eks. til at sætte den fast på
> køleskabet, så skal der sikkert værktøj til at fjerne den igen.

He, oplagt julegaveide til knægten.
Så har han noget at bryde sine hjerneceller med
Mvh
Jarl
--
Der er 100% overbevist om Brinckmagneternes effektivitet.


> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-12-03 13:40

> Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> skiftes for hver 1000-1500km ..

Hej Hans

Hvis det var min russer ville jeg nok montere en god magnet fra Brinck
Elektronik. De koster 20kr og er uendeligt stærke. Den skal nok hole olien
nogen lunde fri for spåner. Efter jeg har monteret den svarer det til en ren
vægtoptimering af min DR 600 at rense magneten på bundproppen under
olieskifte. Var det min Russer ville jeg droppe SAE 30 olie og køre med
20W50 olie fra Louis. Det er ret billigt (ca 100kr for 4L) og smører bedre
når motoren er driftsvarm.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Ukendt (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-12-03 16:50

> Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
køre
> vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk sig
at
> kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned til
> Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg overvejer at
tage
> sådan en tur på min Russer.
> Med venlig hilsen
> Jarl Olsen
> www.pcman.dk
> --
> Kenneth Sørensen wrote:
> > Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> > russer eller ej.
>
> Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> skiftes for hver 1000-1500km ..
>

Nå ja, det er vel også et slags multigrade princip.

mvh
Kenneth S



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 20:08


Kenneth Sørensen <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fce0519$0$95011$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
> køre
> > vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk sig
> at
> > kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned til
> > Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg overvejer at
> tage
> > sådan en tur på min Russer.
> > Med venlig hilsen
> > Jarl Olsen
> > www.pcman.dk
> > --
> > Kenneth Sørensen wrote:
> > > Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> > > russer eller ej.
> >
> > Næh .. da russeren ikke har oliefilter skal(/bør) olien alligevel
> > skiftes for hver 1000-1500km ..
> >
>
> Nå ja, det er vel også et slags multigrade princip.

Jeps.
Der skal bruges 1 liter olie i alt. De 0,75 liter skal på motoren og resten
i gearkassen. Med den relativt lille mængde olie, er det ikke nogen særlig
udgift at køre på multigrade princip. Og hvis det er Aldi olie til 15 kroner
literen, må det jo være den helt rigtige olie
Mvh
Jarl

> mvh
> Kenneth S
>
>



Richard (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-12-03 17:50

Kenneth Sørensen wrote:

>>Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
>>køre vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk
>>sig at kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned
>>til Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg
>>overvejer at tage sådan en tur på min Russer.

Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
minus 36 havde vi
>
> Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> russer eller ej.

Multi-hvad-sagde-du? - nok en by i Arkansas for en russisk mc-kører


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hans Joergensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-12-03 09:37

Richard wrote:
> Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
> koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
> Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
> minus 36 havde vi

Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
et kvarters tid først, så motoren kan blive varm før man starter
den.

Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med en
primus.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 13:34


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsr853.os.haj@enterprise-server.dk...
> Richard wrote:
> > Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
> > koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
> > Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
> > minus 36 havde vi
>
> Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
> nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
> et kvarters tid først, så motoren kan blive varm før man starter
> den.
>
> Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med en
> primus.

Jaja, der er jo en grund til at det hedder Primustræf.
Mvh
Jarl
--
Der har en primus


> // Hans
> --
> Leveret af http://enterprise-server.dk
> "Vejen til en professionel løsning"



Richard (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 03-12-03 22:56

Hans Joergensen wrote:

>>Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
>>koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
>>Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
>>minus 36 havde vi
>
> Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
> nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
> et kvarters tid først, så motoren kan blive varm før man starter
> den.
>
> Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med en
> primus.

Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
frossen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 23:34


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqlm7d$pps$1@sunsite.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>
> >>Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
> >>koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
> >>Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
> >>minus 36 havde vi
> >
> > Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
> > nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
> > et kvarters tid først, så motoren kan blive varm før man starter
> > den.
> >
> > Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med en
> > primus.
>
> Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
> frossen

Dvs: man skal da bare have en spritbrænder med. Skulle man løbe tør for
sprit, finder man nok noget vodka. Så kan man tø primussen op med
spritbrænderen, for derefter at tø Russeren med primussen. Jojo, de er
smarte de russere er de
Mvh
Jarl, pcman.dk
--
Maico 250 B 1960, Dnepr K-750 1966, Skruzuki GS 5½, 1977
og en gammel Ford Transit autocamper 1979 med træk, så jeg kan få en kværn
med på ferie
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>



Martin Sørensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-12-03 00:09

>>> Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
>>> nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
>>> Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med
>>> en primus.
>> Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
>> frossen
> Dvs: man skal da bare have en spritbrænder med.

Hvis det så er koldere end -114 grader, så har man et problem.

--
signing off.. Martin Sørensen



Pcman (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 04-12-03 00:28


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqlqee$1ice$1@news.cybercity.dk...
> >>> Da en Dnepr/Ural er luftkølet betyder det nok mindre .. den skal sgu
> >>> nok starte, og hvis den ikke kan skal den bare parkeres over et bål
> >>> Hvis man ikke har et brugbart bål kan dette med held erstattes med
> >>> en primus.
> >> Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
> >> frossen
> > Dvs: man skal da bare have en spritbrænder med.
>
> Hvis det så er koldere end -114 grader, så har man et problem.

Nej da, så har man opfundet vodkaispinden. Den skal bare have en lille rød
hat på. Det må da bestemt være en julevodkanisse. Den kan man tjene godt
på...
Jarl
--
der er gået i seng nu, godnat
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Hans Joergensen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-12-03 10:57

Richard wrote:
> Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
> frossen

Hvor ligger frysepunktet for petroleum?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Richard (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 04-12-03 16:12

Hans Joergensen wrote:
> Richard wrote:
>
>>Tja, det er sikkert brugbart, hvis ikke petroleummen i primussen er
>>frossen
>
>
> Hvor ligger frysepunktet for petroleum?

Iflg Staoils LEVERANDØRBRUGSANVISNING:
Smelte/Frysepunkt:   Under -50°C

Men i den russiske kan der let være op til mange pct. vand

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hans Joergensen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-12-03 15:53

Richard wrote:
> Iflg Staoils LEVERANDØRBRUGSANVISNING:
> Smelte/Frysepunkt:   Under -50°C
> Men i den russiske kan der let være op til mange pct. vand

Man kan jo tage det med hjemmefra ... en primus kører langt på
literen.

Jeg har lavet mad+kaffe hver dag på en 14 dages bilferie med ca. en
halv liter petrolium.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 13:33


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bqiftg$67l$1@sunsite.dk...
> Kenneth Sørensen wrote:
>
> >>Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
> >>køre vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk
> >>sig at kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned
> >>til Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg
> >>overvejer at tage sådan en tur på min Russer.
>
> Hemmeligheden er nok, at motoren ikke bliver stoppet, når det er
> koldest. Sådan gjorde de i hvertfald med busserne den vinter, jeg var i
> Norilsk (nodvestlige Sibirien) - og den var enda varm, aldrig under
> minus 36 havde vi

Næ, efter hvad jeg har fået at vide (læst mig frem til) skulle Russerens
chokersystem være så effektivt, sammen med den justerbare tænding og
tippeventilerne på karbsne, at den starter i det koldeste Sibirien.

> >
> > Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> > russer eller ej.
>
> Multi-hvad-sagde-du? - nok en by i Arkansas for en russisk mc-kører

LOOL. Det hedder olie derovre. Der er kun den kvalitet de selv laver. Jeg
tror iøvrigt at Russeren er fuldstændig ligeglad, bare den får noget olie og
noget benzin
Mvh
Jarl
www.pcman.dk
--
Uden olie på Russeren, da den løber af på grund af en for tynd hjemmelavet
pakning.

> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>



Pcman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 03-12-03 13:24


Kenneth Sørensen <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fcc8fc3$0$95109$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er vist også en af de få maskiner der er decidret beregnet til at
> køre
> > vinterkørsel. Har dobbelt chokersystem og variabel tænding. Tænk sig
> at
> > kunne starte i Sibirien i 50 graders kulde og så fortsætte ned til
> > Sortehavet til 30 graders varme, på den samme MC. Ja, jeg overvejer at
> tage
> > sådan en tur på min Russer.
> > Med venlig hilsen
> > Jarl Olsen
> > www.pcman.dk
> > --
>
> Det kræver godt nok en multigrade-olie med virkelig gode egenskaber,
> russer eller ej.
>

Mon de har sådan noget olie i Sibirien???
Mvh
Jarl
--
Uden olie på russeren da bundpakningen skal skiftes til en korkpakning. Det
tynde lort virker ikke.

> mvh
> Kenneth S
> R1 (..som kører i alt tørvejr mellem 17 og 30 graders varme)
>
>



TheHobbit (02-12-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 02-12-03 13:02

Hvorfor nøjes med at se ham i TV - jeg snakkede med ham i fredags! Uuuuuhhhh


/Stephan

Anders Thorup wrote:
> Nikki Pedersen(VM i speedway), giver gode råd om vinteropstaldningen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste