Sæson slut :-(
Fra : Sjang

Dato : 01-12-03 18:12

Ja så blev mc'en sgu opstaldet for i år..

Jeg nåede ca 2.200 km på den halvanden måned jeg har haft min kære Honda,
så nu må jeg gå og vente på forårets komme før jeg kan brænde nogle flere km
af.

Det har sgu været herre fedt at køre rundt, og det er sgu en fed fornemmelse
at møde en mc'ists som hilser. Det giver sgu en dejlig følelse af fællesskab
Desværre giver det en tilsvarende dårlig følelse når man hilser, og den
anden ikke gør det. Men det må man vel lære at leve med.

Vi ses på vejene til foråret

/Sjang
Gul Honda CB500 fra 2000.

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:18

> [...]
den
> anden ikke gør det. Men det må man vel lære at leve med.

Hvornår er det at MCerne kommer på gaden igen ?

Hilser altid på dem der hilser på mig selv om jeg kun køre på en MC
lookalike (RS50er)

Erik "Elbarto"

Fra : Sjang

Dato : 01-12-03 18:22

> Hvornår er det at MCerne kommer på gaden igen ?

Jeg regner med at jeg lader vejret bestemme. Når temperaturen sniger sig på
på 5-10 grader, også om natten, så tror jeg at cyklen bliver hevet frem
igen.

/Sjang

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 01-12-03 18:34

Sjang wrote:
> [...]
Forsikringen dækker normalt igen fra 1/3 hvis man ikke har vinterdækning

> Jeg regner med at jeg lader vejret bestemme. Når temperaturen sniger
> sig på på 5-10 grader, også om natten, så tror jeg at cyklen bliver
> hevet frem igen.

Tøsedrenge. Jeg kørte engang i -8 gr. og svedte helt vildt. Der var nemlig
min. ½ meter sne overalt og jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne fise over
marken fra Lystrup til Hjortshøj. Det kunne spare 2-3 km. Jeg tror jeg bar
cyklen store dele af turen.

Men vinterkørsel er nu noget for sig.

FOCs

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:50

> [...]
> marken fra Lystrup til Hjortshøj. Det kunne spare 2-3 km. Jeg tror jeg bar

Har kørt fra Kolding til Århus (af den gamlevej) på scooter med 90-100 kmt
i 8 graders frost for derefter at være udendørs i 5-6 timer også køre hjem
igen
Dårlig vejr findes ikke Men der findes forkert påklædning

Erik Elbarto

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 02-12-03 13:43

> [...]
> timer også køre hjem igen
> Dårlig vejr findes ikke Men der findes forkert påklædning

Har en scooter ikke sådan en lille skærm man kan sidde og lune sig bag? X-)

Fra : anders majland

Dato : 02-12-03 14:05

> Har en scooter ikke sådan en lille skærm man kan sidde og lune sig
> bag? X-)

Jeg har kørt scooter gennem flere vintre - både med en lille skærm og
med en der var for stor ifølge dansk lov. Scooteren gav selvfølgelig
mere læ end min tenere. Men det er nu ikke skærmens skyld. Den store
fordel er at føderne (og benene) er mere i læ. Ihvertfald er min støvler
ikke gode nok til "rigtig" mc kørsel mens de var fine på scooteren.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Boldreel - RaptorMC~

Dato : 02-12-03 15:12

> Hvornår er det at MCerne kommer på gaden igen ?
>
> Hilser altid på dem der hilser på mig etc..etc...

Nogle forsikringer har stilstand fra dec, jan og feb, så hvis det er det du
mener må svaret være til 1. marts
Selv venter jeg til salten er nogenlunde forsvunden og det ikke er alt for
koldt, og det er jo desværre ikke noget man kan bestemme på forhånd.....

Hilser som regel også på politiMC'er, og nogle har vinket igen, og dem der
har vinket mig ind, har altid været ganske flinke, selvom de ville ha'
betaling for det ;-|

mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fra : Brian Laursen

Dato : 02-12-03 16:51

" Boldreel - RaptorMC.dk" <X@x.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hilser som regel også på politiMC'er, og nogle har vinket igen, og dem der
> har vinket mig ind, har altid været ganske flinke, selvom de ville ha'

Lool ja det tænkte jeg sku nok. Intet er gratis i denne verden . End ikke
venlighed.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-03 18:43

> Desværre giver det en tilsvarende dårlig
> følelse når man hilser, og den anden ikke gør det. Men det må man vel
> lære at leve med.

Det skal du ikke tage dig af med mindre det er en harley

For det meste er det folk, der lige misser dig, der ikke hilser. Måske var
de ved at skifte gear eller kigge efter damer. Det værste er når man ikke
selv når det. At andre ikke gør generer mig ikke så meget mere, for jeg
tager det som en svipser. Jeg hilser også på harley-kørere, fordi dem, der
gerne vil hilse igen, skal jo også have lov, selvom de fleste af dem ikke
gider

Strømere hilser jeg også på, men for det meste når jeg det ikke, fordi jeg
lige skal tjekke speeometeret osv først.
--
mvh. Jacob Larsen - der altid hilser hvis han når det.

Fra : Sjang

Dato : 01-12-03 18:52

> Strømere hilser jeg også på, men for det meste når jeg det ikke,
> fordi jeg lige skal tjekke speeometeret osv først.

He he, kender det godt. Men hilser man generelt også på strømerne? Jeg har
nemlig været i tvivl de par gange jeg har mødt nogle, og så har jeg valgt at
lade være. Men hvad gør folket derude??

/Sjang

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-12-03 18:57

> [...]
> nemlig været i tvivl de par gange jeg har mødt nogle, og så har jeg valgt

Der er ikke noget du "skal", men hvis du har lyst, kan du jo hilse alt det
du gider/når.

Jeg hilser altid når jeg ser dem - og de hilser ofte tilbage. Især er det
sjovt at hilse, når man ligger ned over tanken på motorvejen og er oppe i
Buksti cruise speed

Fra : John Jensen

Dato : 01-12-03 19:05

"Sjang" <news@sjang.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /Sjang
>
> Selvfølgelig hilser man på strømerne, - dem på mc altså, de er jo også
motorcyklister ligesom
alle os andre, og de fleste hilser da osse igen.

/ John

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-03 19:07

Overvejer også at hilse på dem der står inde i siden af vejen og måler os.
Dette kræver dog at man ser dem i goood tid. Eller gider man nok ikke hilse

--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kenneth

Dato : 01-12-03 22:59

> He he, kender det godt. Men hilser man generelt også på strømerne? Jeg har

Hej

Der kom engang 3 MC-betjente lige i rap. Jeg stak poten ud, og de to
bagerste hilste. Så bliver man da glad.

Kenneth
ST1100
www.ziax.dk

Fra : Martin Leong

Dato : 02-12-03 07:37

"Sjang" <news@sjang.dk> wrote in message

> [...]
> nemlig været i tvivl de par gange jeg har mødt nogle, og så har jeg valgt

Selvfølgelig gør man det. Mange folk herinde har efterhånden en mening om at
alle betjente er nogen svin pga. deres job. Når de har fri fra arbejde er de
jo bare mennesker som os alle andre
Desuden kommer de jo først efter os når vi bryder loven, hvilket jo er fy

Martin
SV650S

Fra : Moller

Dato : 02-12-03 11:02

> [...]
> nemlig været i tvivl de par gange jeg har mødt nogle, og så har jeg valgt

Man hilser på alle, uanset Uniform, Rygmærke, MC mærke eller lignende...
selv Honda folket er også bare mennesker på MC, når alt kommer til alt :)

Husk også at smile og vinke til fotograferne, og så slingre lidt i mens
:) Minder mig stadig om at jeg blev taget ind til siden på Roskilde vej,
hvor han måtte opgive at gi bøde da han glemte at trykke på knappet til at
tage billedet *GGG* han viste jeg kørte lidt for stærkt, men han havde ikke
noget bevis...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 03-12-03 01:14

Sjang <news@sjang.dk> skrev:

>He he, kender det godt. Men hilser
> [...]

--Min "insider-viden" siger at det gør man/må man gerne. Min mand
er flymekaniker i forsvaret og har været med ude til MANGE
hastighedskontroller med politiet, når de laver hastighedskontrol
med helikopter. Motorcykelbetjente har ikke det fjerneste imod at
få en hilsen på lige fod med alle andre mc-ister. Manden påstår
endda, at de generelt er helt menneskelige og rare folk. Jeg
hilser også på alle og skal nok i den kommende sæson holde øje på
med en gul Honda CB 500, så jeg kan hilse fra min røde CB 500
M.v.h.
Lisbeth

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-12-03 22:43

"Sjang" <news@sjang.dk> writes:

> He he, kender det godt. Men hilser man generelt også på strømerne?

Jeg gør generelt. Ofte skal de dog passe på at deres bevægelser ikke
bliver fejltolket af andre trafikanter når de hilser igen, så ofte
hilser de bare med et lille nik.

Jeg har dog en enkelt gang hilst på en MC-betjent før jeg rent faktisk
nåede at se hvad der stod på motorcyklen. Han var sjovt nok nærmest
ved at falde af motorcyklen for at hilse igen.

Jeg har (heldigvis) aldrig haft lejlighed til at lave den der hilsen
der kræver at man kører ind til siden først

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-12-03 22:56

> Jeg har (heldigvis) aldrig haft lejlighed til at lave den der hilsen
> der kræver at man kører ind til siden først

All good things come to he who waits

eller noget

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-12-03 19:03

I news: 3fcb7666$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev Sjang <news@sjang.dk>
> [...]

> følelse af fællesskab Desværre giver det en tilsvarende dårlig
> følelse når man hilser, og den anden ikke gør det. Men det må man vel

Hæ, ja - jeg er også bedre vant fra i sommers.
Efter XTeren er blevet hovedtransportmiddel er der ik´så mange der vil
kendes ved mig mere

Dem om det.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Keld

Dato : 02-12-03 17:14

Hilser på alle mc'er, Harley kørerer hilser bare ikke igen, fordi de ikke
tør slippe styret (noget ala' trillebør med en hånd)

hvad var det egenligt at denne tråd startede med ........ ?????

nå men vores klubmotto er:
kun fattigrøve kører MC i regnvejr

--
Keld R1

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-12-03 17:29

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message
> [...]
> tør slippe styret (noget ala' trillebør med en hånd)
>
> hvad var det egenligt at denne tråd startede med ........ ?????

Det bliver sagt...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-12-03 17:36

I news: 3fccba28$0$69928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
skrev Keld ihjelkeld@xget2net.dk

> nå men vores klubmotto er:
> kun fattigrøve kører MC i regnvejr

LOL!

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 03-12-03 01:19

Keld <ihjelkeld@xget2net.dk> skrev:
>Hilser på alle mc'er, Harley kørerer
>hilser bare ikke igen, fordi de ikke
>tør slippe styret (noget ala'
>trillebør med en hånd)

> Keld R1

-- Den var god, tror du ikke den kan inkassere en "dummebøde" ??
M.v.h.
Lisbeth

Fra : anders majland

Dato : 03-12-03 10:56

> nå men vores klubmotto er:
> kun fattigrøve kører MC i regnvejr

Det må i selv om ... Men hellere på mc i regnvejr og lidt "glidende"
kørsel end at holde i kø i bil. På denne årstid er det heller ikke
nødvendigt at bestille plads på færgerne til MC. Der er masser af plads
bare man ankommer inden de har lagt fra kaj.

> Keld R1

Men regnvejr lægger selvfølgelig ikke i samme grad op til ræs på de små
snoede

Fra : anders majland

Dato : 09-12-03 12:00

> Ja så blev mc'en sgu opstaldet for i år..

Jeg mener at der ca. 3 uger tilbage af denne sæson ... Indtil videre er
det blevet til 14500km på apriliaen og knapt 2500 på yamahaen. Et
forhold der nok bliver byttet om næste år - specielt da aprliaen har
været "groundet" de sidste 2 måneder og jeg ikke har haft tid til at
fejlfinde på den.

Derudover har jeg haft en mc ude og sejle med molslinen 65 gange