OT: Nyt våben mod spam
Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 15:18

Det er Freeware og det fungerer tilsyneladende ganske udmærket ...
sammen med Outlook Express, ihvertfald.
Jeg har ikke prøvet det sammen med andre email-clients.

Opsætningen er let og man kan på enkel vis rejecte mails på serveren,
som skulle være smuttet forbi filteret, der iøvrigt tager en ganske
stor del af den øvrige spam.

http://www.presorium.com/en_au/downloads.shtml
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-12-03 15:48

Var det ikke nemmere at bruge http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-12-03 16:02

Eller - hvis man vil støtte et dansk initiativ, så www.spamfighter.com

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-03 16:41

> Eller - hvis man vil støtte et dansk initiativ, så www.spamfighter.com

Men hvis man ikke gider støtte folk uden egentlige evner indenfor edb kan
man også lige springe denne over. Folkene bag denne er ikke ligefrem
klassens klogeste elever.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-12-03 17:30

I news: bqfn9b$mv9$1@sunsite.dk,
skrev Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk>

> Men hvis man ikke gider støtte folk uden egentlige evner indenfor edb
> kan man også lige springe denne over. Folkene bag denne er ikke
> ligefrem klassens klogeste elever.

Ja?
Oplys mig

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-03 18:35

> Ja?
> Oplys mig

Det er de samme folk der står bag jubii. Hvis du nogensinde har hørt deres
repræsentant Martin Thorborg snakke har du nok hørt det ikke er det mest
intelligente han lukker ud. Det er altid et eller andet popsmart uden
egentligt indhold.

Han var først "rigtig" direktør for jubii, men kunne ikke lide det og blev
derfor marketingsdirektør i stedet. På mig lyder det som om det andet var
"rigtigt" arbejde og det er derfor han skiftede. Sådan lyder det når han
selv siger det.

Her kan man f.eks. se et eks. på mandens evner:
http://www.thorborg.dk/index.html

En side lavet af en af Danmarks største folk inden for webportaler og manden
laver en side i frontpage hvor han f.eks. ikke engang gider sætte alle
billederne til at åbne i nye vinduer (eller ikke) eller f.eks. sørge for at
siden ser ens ud i alle browsere.

Det der irriterer mig er at manden forsøger at se ud som om han kan både det
ene og det andet, men reelt kun har været heldig og har købt god
arbejdskraft billigt, fordi nogle enkelte dygtige folk syntes, det var
smart at sige, de arbejdede med Internet (dengang der var mange penge i
det).

Der er stadig nogen folk, der er så imponerede af disse tidligere hendelser,
at de vil arbejde for manden. Han har jo også penge nok til at betale sig
fra det i dag.

Det er også meget muligt, jeg tager grueligt fejl, men på mig virker manden
som en af dem på universitetet, der hænger sig på en eller anden
projektgruppe og udnytter andre folks arbejdskraft til at få gode karakerer.
En chef bør være chef pga. sine kvalifikationer, ikke fordi han har råd til
at købe viden om spamfiltre og føler det er et ok gamble. Jeg ved hvilken
viden, det kræver at lave et spamfilter og en mand, der er røget ud af en
kort uddannelse indenfor IT vil kun være i stand til at købe denne viden,
ikke udlede den.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-12-03 19:01

I news: bqftvg$7bg$1@sunsite.dk,
> [...]
> deres repræsentant Martin Thorborg snakke har du nok hørt det ikke er
> det mest intelligente han lukker ud. Det er altid et eller andet

[snap det sidste]

Tak

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-12-03 19:54

Jacob Larsen wrote:

[snip lang forklaring]

Jeg er hverken den store fan af Martin Thorborg eller hans
forretningsmetoder... Jeg har ikke selv følt dem på egen krop - men det har
nogle nære venner. Når det så er sagt så er man nødt til at tage hatten af
for en mand, der har opbygget en virksomhed som Jubii på så kort tid. Han
har rent faktisk bygget en virksomhed fra 0 til 150 medarbejdere (eller hvor
mange de nu er) på små 10 år. Det synes jeg er ganske godt gået. Jubii har
klaret sig gennem "it-krisen" og er stadig en virksomhed hvor medarbejderne
trives og der (vist nok) er sorte tal på bundlinjen. Jeg er selvstændig og
ved udmærket hvor svært det indimellem kan være at få skrabet pengene ind
hver måned.

Hr. Thorborg har så vidt jeg ved aldrig skiltet med at han er den skarpeste
kniv i skuffen eller det hurtigste dyr i skoven - så at sige... Han omtaler
vist gerne sig selv som lidt af en drengerøv, hvilket jeg synes virker
ganske rammende. Men man skal endelig ikke undervurdere hans evne til at
sælge sig selv og sin forretning - og lave forretning.

Erhvervsledere i dag aner stort set ikke noget i detaljer om det deres
virksomhed beskæftiger sig med (ok - jeg generaliserer helt vildt nu). For
at drive en virksomhed handler det om at have en overordnet repræsentant,
der kan målrette virksomheden, pleje medarbejderne og firmaets image
udadtil.

Men det blev jo også for meget - og han er ikke længere hos Jubii

Måske vi skulle futte over i dk.snak

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 20:30

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
mest
> intelligente han lukker ud. Det er altid et eller andet popsmart uden

- snip Thprborg historie -

> mvh. Jacob Larsen - GS500

Ja, intelligent eller ej, men hvem er millionær i dag, dig eller ham?

Han er ikke specielt IT-kløgtig, det har han da vist indrømmet flere
gange. Til gengæld har han jo så åbenlyst vist at han har haft gåpå-mod,
og det kombineret med en hvis frækhed og held, gør jo at han er
millionær i dag.

Jeg er ikke speciel vild med Thorborg, og kunne ikke tænke mig at
arbejde for manden, men at tage janteloven i brug...tsk tsk tsk...

mvh
Kenneth S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-03 21:15

> - snip Thprborg historie -

> Ja, intelligent eller ej, men hvem er millionær i dag, dig eller ham?

Ah touché

Bare for at efterligne hans måde at opføre sig på...
Lad os nu bare se hvor lang tid det tager. Jeg skal jo lige tage uddannelsen
færdig. Du ved: sådan en som Hr. Thorborg aldrig fik
Indtil da kører indtjeningen da på et acceptablet niveau tiden taget i
betragtning. Lejlighed, mc og overskud hver måned. Det er da ok for en
studerende. Ikke at jeg nogensinde tror jeg når hans niveau af indtjening,
men det mener jeg siger mere om mig, end det gør om ham.

> [...]
>
> Jeg er ikke speciel vild med Thorborg, og kunne ikke tænke mig at
> arbejde for manden, men at tage janteloven i brug...tsk tsk tsk...

Ja måske. Jeg har bare set så mange, der hægter sig på dygtige folk og
snylter på deres evner. Jeg bør vel kunne sige det uden at jeg skal
beskyldes for at være en "jante" (eller hvad man mon siger). Der er masser
af dygtige og successfulde folk derude, som jeg respekterer, så jeg har vel
lov til ikke at kunne lide bestemte personer?

Ja, ok. Jeg er en brokrøv
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Steen Persson

Dato : 02-12-03 10:46

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message

<SNIP>

> [...]
vel
> lov til ikke at kunne lide bestemte personer?

Det er jo netop personer som Martin Thorborg som betyder at de dygtige folk
har nogen at arbejde for. Martin Thorborg er en god forretningsmand som kan
sætte nogen ting i gang og derfor kan skaffe nogle arbejdspladser til dem
der kan finde ud at af skrive software. Det hjælper jo ikke at være en
rigtig god programmør, hvis der ikke er nogen firmaer at arbejde for. Det er
jo langt fra alle der har lyst til eller egner sig til at være selvstændige.
Jeg er heller ikke en af de største fans af Martin Thorborg, men man må
respektere ham for det han har opnået - uanset hvilken uddannelse han så end
er droppet ud af.......

Hilsen
Steen

Fra : Armand

Dato : 02-12-03 16:53

Aprospos Jubii, så læste jeg lige i toget at de grundet manglende
indbetaling for domain'et blev lagt stille i et par timer i den forgangne
uge - Sådan nogle amatører!!

--
Armand.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-12-03 17:28

> Aprospos Jubii, så læste jeg lige i toget at de grundet manglende
> indbetaling for domain'et blev lagt stille i et par timer i den forgangne
> uge - Sådan nogle amatører!!

Tjooh - amatører i stil med Martin-gruppen, Microsoft, TDC vist også engang
samt mange andre.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-12-03 17:28

> [...]
> en af de største fans af Martin Thorborg, men man må respektere ham
> for det han har opnået - uanset hvilken uddannelse han så end er

Jeg mener bare ikke, at det er ham selv, der har opnået det, men de andre
folk som udviklede det originale system. Problemet hos mig ligger i, at jeg
ikke respekterer det, han har lavet, fordi jeg dybest set ikke mener hans
arbejde er ret svært. Udadtil virker det ikke som om, det er dygtighed og
flid, der bliver belønnet her, og det er ikke i min ånd. Om jeg så fokuserer
for meget på teknisk kunnen og ikke nok på evnen til f.eks. at købe
boksebolde til kontoret, må vel stå for egen regning
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Steen Persson

Dato : 03-12-03 09:10

....øhhh....du kender vist ikke ret meget til at lede et firma når du kan
skrive at hans arbejde ikke er ret svært? Hvis det var så nemt at være
selvstændig/iværksætter/direktør så var der jo mange flere der ville gøre
det. Husk på at i Jubii's tilfælde er det jo langt hen ad vejen Martin
Thorborg (og vel også hans 2 medstiftere)'s fortjeneste at Jubii er det det
er i dag. Jeg ved godt at det er de folk der sidder i baglandet og skriver
koden som får det til at virke - men de er jo ikke noget værd hvis ikke der
er nogen til at fortælle dem hvad de skal kode og derefter fortælle
omverdenen at det findes.
Det hjælper jo ikke dig som programmør ret meget at du har lavet verdens
bedste website eller program hvis du aldrig for fortalt nogen af det findes.
Det er her folk som Martin Thorborg kommer ind i billedet. De er gode til at
få ideerne, få sat det i gang og ikke mindst få det "solgt" til brugerne.

Hilsen
Steen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-12-03 17:54

Steen Persson wrote:
> [...]
> af det findes. Det er her folk som Martin Thorborg kommer ind i
> billedet. De er gode til at få ideerne, få sat det i gang og ikke

Ja, det er også fint nok. Problemet med ting indenfor store dele af
IT-branchen (som jeg ser det) er at enhver idiot (ikke henvendt på MT) kan
få en idé, men at føre den ud i livet er en anden sag, som kræver evner
indenfor branchen.

Det er jo heller ikke sådan jeg sidder og forguder alle programmørerne, der
ikke kan andet end at programmere (med mindre de netop er meget dygtige).
Dygtige arbejdsomme ledere, som har forstand på det de leder og det produkt,
der arbejdes henimod, har jeg selvfølgelig også respekt for. Hvis MT var
blevet rekruteret til at lede og repræsentere firmaet efter det reelt var
startet og den væsentlige programmering (eller bare html-skrivning?) var
foregået, havde jeg sikkert også fået et bedre indtryk af ham.

Lad os nu heller ikke tro jubii var en original idé eller noget. Det var jo
bare et plagiat af hvad der fantes andre steder i verden. Alene navnet burde
give et hint. Det har jeg lidt svært ved at klappe i hænderne over
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : uth

Dato : 02-12-03 11:22

Det var dog en frygtelig kedelig jantelovsholdning, der lægges for dagen. I
modsætning til så mange andre sætter Thorborg ting igang, skaber
arbejdspladser, øger skattegrundlaget osv. Det kan man da kun have respekt
for.
Thorborg har aldrig sagt, at han var god til det der med nettet og IT, men
det er hans makker til gengæld. Han kan så omvendt ikke sælge...alt i alt
supplerer de jo så hinanden rigtig godt...Respekt!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-12-03 17:47

> [...]
> dagen. I modsætning til så mange andre sætter Thorborg ting igang,
> skaber arbejdspladser, øger skattegrundlaget osv. Det kan man da kun

Det må vel være op til den enkelte hvorvidt han synes produktet er respekten
værd.

> Thorborg har aldrig sagt, at han var god til det der med nettet og
> IT, men det er hans makker til gengæld. Han kan så omvendt ikke
> sælge...alt i alt supplerer de jo så hinanden rigtig godt...Respekt!

Jeg kunne godt tænkte mig at være så tolerant, men det jeg simpelthen ikke.
IT-branchen (specielt Internet) er for mig en stor gang rod, hvor
inkompetente mennesker gives for stor magt, hvis de er i stand til
overbevise folk om deres (desværre manglende) evner er fuldt ud
tilstrækkelige til at løse en given opgave. Det manglende fysiske produkt er
ikke en håndgribelig sammenlignelig ting og derfor er det umiddelbart svært
at sige, hvem der kan levere det bedste produkt.

Det sidste er ikke møntet på Martin Thorborg. Bare en generel betragtning.

[FUT] dk.edb.internet
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : brobaek

Dato : 04-12-03 14:54

> [...]
> "rigtigt" arbejde og det er derfor han skiftede. Sådan lyder det når han

Læs hans side - en mand, som tjener penge på at kopiere 4000 spil på en
weekend afskyr nok ikke arbejde.

> [...]
> laver en side i frontpage hvor han f.eks. ikke engang gider sætte alle
> billederne til at åbne i nye vinduer (eller ikke) eller f.eks. sørge for

Det er muligt hans side er i frontpage - men jeg syntes, det er bedre han
har en side med indhold og links (respekt for det benarbejde han har lavet
med at finde alle links'ne) end en flot/smart side uden indhold (context
fremfor design). Det er da også okay, at han selv laver siden fremfor at
købe sig fra det.

Thorborg har ofte udtalt sig, syntes jeg, meget rammende og fornuftigt i
medierne. Din dis-respekt blot fordi manden ikke gad færdiggøre en kort
udannelse indenfor IT syntes jeg er latterlig. Hvis du engang selv prøver at
starte noget op vil du erfare, at det kræver benhårdt arbejde uden løn i
lang tid før det _muligvis_ giver pote.

> [...]
> arbejdskraft billigt, fordi nogle enkelte dygtige folk syntes, det var
> smart at sige, de arbejdede med Internet (dengang der var mange penge i

Jubii købte nu ikke billig arbejdskraft - tjek computerworld igennem fra
99-01 og læs annoncerne om lønninger og personale-goder i jubii.
Medarbejder-aktierne har nok også givet et meget pænt afkast.
Iøvrigt har Thorborg da flere gange selv sagt, at han ikke aner meget om den
tekniske del. Da han stoppede som adm. direktør sagde han jo netop også, at
selvom han knoklede løs var han ikke en administrativ person. Thorborg er
iværksætter, inspirator/motivator og sælger - og det lægger han da på ingen
måde skjuld på.

> Der er stadig nogen folk, der er så imponerede af disse tidligere
hendelser,
> at de vil arbejde for manden. Han har jo også penge nok til at betale sig
> fra det i dag.

Jeg har respekt for, at han fortsat knokler løs og fortsat investerer
(indenfor helt nye områder - læs om han radon-måling projekt) fremfor blot
at leve (godt) af afkastet af hans portefølje.

Jeg kender banke dygtige stud.polyt'er indenfor informatik og dataloger - de
kunne uden tvivl kode et super spam filter. Men sælge, motivere og samt
skaffe kapital - de kan de sku ikke... Det kan gutter som Thorborg så...

Mvh
Martin - som iøvrigt ikke kender til om det omtalte spamfilter er noget værd
og som håber Thorborg kører MC - blot for at gøre dette indlæg lidt relevant

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-12-03 15:22

> Læs hans side - en mand, som tjener penge på at kopiere 4000 spil på
> en weekend afskyr nok ikke arbejde.
[snip en masse mere]

Hørt.

En som ham behøver ikke at have styr på det tekniske, hvorfor skulle han
det?
Han kan finde ud af at sætte vind i sejlene og få det til at fungere, og
respekt for det.

At han ikke har gennemført den uddannelse er da ligegyldigt. Hvis han kan
klare sig uden, så er der da ingen grund til at han spilder sin tid med en
uddannelse.

For mig at se virker det som om han kan finde ud af det han laver og ikke
blot har hægtet sig på andre dygtige folk, som Jacob mener. En leder skal
ikke kunne det samme som sine medarbejdere, men en god leder formår at
inspirere og motivere sine medarbejdere og sørge for at de trives, så de
bruger deres tid effektivt.

Jeg kender godt de typer Jacob snakker om, som har det med at hægte sig på
en gruppe og lader sig trække med af deres arbejde. Jeg har været i gruppe
med flere af sådan nogle efterhånden, men dem er der ikke rigtigt flere af
efterhånden som man kommer op i semestrene.
Thorborg virker slet ikke som sådan en type.

> [...]
> dataloger - de kunne uden tvivl kode et super spam filter. Men sælge,
> motivere og samt skaffe kapital - de kan de sku ikke... Det kan

Det er nemlig essensen i det han laver.

> Martin - som iøvrigt ikke kender til om det omtalte spamfilter er
> noget værd og som håber Thorborg kører MC - blot for at gøre dette
> indlæg lidt relevant

Med så mange penge vil det da være dumt ikke at køre MC, han har jo råd til
det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-12-03 16:18

> [...]
> ikke rigtigt flere af efterhånden som man kommer op i semestrene.
> Thorborg virker slet ikke som sådan en type.

Jeg vil lige tilføje, at det sikkert at pga. for mange af disse typer (samt
en generel betragtning af de studerendes standard og indstilling), at jeg
har fået den mening jeg har. Det andet vil jeg ikke kommenterer, for jeg har
sagt min mening og det bliver vi nok ikke enige om.

Jeg fortryder at jeg overhovedet startede den diskussion og jeg håber vi
alle kan diskutere noget andet (mere relevant) en anden gang
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-12-03 16:33

I news: bqnj2p$5mv$1@sunsite.dk,
skrev Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk>

[klip]

> Jeg fortryder at jeg overhovedet startede den diskussion og jeg håber
> vi alle kan diskutere noget andet (mere relevant) en anden gang

Pffhhhh.......
Så kan du godt regne med en tjeneste en anden gang

Fra : Armand

Dato : 05-12-03 16:02

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> En som ham behøver ikke at have styr på det tekniske, hvorfor skulle han
> det?
> Han kan finde ud af at sætte vind i sejlene og få det til at fungere, og
> respekt for det.

Læste engang om et par kammerater, en smed og en maskinarbejder, der havde
gjort en enkel, men ganske brugbar opfindelse (var det mon dem med
letvægts-rullestolen?) som de forsøgte at producere. Men de havde problemer
med at få afsat passende mængder af sagerne. På et tidspunkt hvor de var på
randen til at droppe projektet enedes de dog om at hælde en sidste stak
penge i sagen og ansatte en direktør til omkring ½ million i årsløn - Og dét
var den bedste opfindelse de endnu har gjort: Manden havde en mængde
forbindelser i rette kredse og forstod hvad der skulle til for at få varen
solgt, så nu kører det bare derudaf!
Der ér forskel på folk, og det er sjældent (aldrig?) den lille dygtige mand
(læs: lønmodtager - Og hvem her på gruppen ender ikke med at blive
lønmodtager på et eller andet plan?), der bliver rig. Faktisk så tror jeg at
en overvejende det af landets rigmænd har en handels-uddannelse, men ikke at
det er nogen garanti, for der er mange handelsuddannede der ikke kommer
længere end som kassedame i et supermarked!)

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-12-03 16:04

> Læs hans side - en mand, som tjener penge på at kopiere 4000 spil på
> en weekend afskyr nok ikke arbejde.

Nej ok. Fint argument. Det er bare ringe forretningsmoral at kopiere
sharewarespil og tjene penge på det, når licensen til shareware tydeligt
siger, man kun må tage det betaling i det omfang det dækker distribution og
materiale (læs: disketter). Sådan var reglerne i forbindelse med de
tidligere tiders shareware-spil.

> Thorborg har ofte udtalt sig, syntes jeg, meget rammende og
> fornuftigt i medierne. Din dis-respekt blot fordi manden ikke gad
> færdiggøre en kort udannelse indenfor IT syntes jeg er latterlig.

Der var vist også et par andre argumenter, så vidt jeg husker

> Hvis du engang selv prøver at starte noget op vil du erfare, at det
> kræver benhårdt arbejde uden løn i lang tid før det _muligvis_ giver
> pote.

Det kan du tro jeg ved
Kan dog ikke lige se hvad meningen med sætningen var.

Under opstartsfasen mener jeg dog at det benhårde arbejde, når det er et
produkt man forsøger at sælge, mest består i at fremstille selve produktet.
Når det er så få mennesker vi snakker om, er det at skaffe kapital mere
eller mindre en engangsfornøjelse, ikke et fuldtidsarbejde. Man sætter sig
jo ikke ned og koder noget før man har kapital og en forretningsplan.

> [...]
> person. Thorborg er iværksætter, inspirator/motivator og sælger - og
> det lægger han da på ingen måde skjuld på.

Igen: Det ville også være fint. Jeg synes bare ikke omstændighederne for
hans virke til starten af jubii gav et godt indtryk.

<Citat fra mig selv i andet indlæg>
[...]
</citat>

> Jeg har respekt for, at han fortsat knokler løs og fortsat investerer
> (indenfor helt nye områder - læs om han radon-måling projekt) fremfor
> blot at leve (godt) af afkastet af hans portefølje.

Ja ok. Det er da fint.

> [...]
> dataloger - de kunne uden tvivl kode et super spam filter. Men sælge,
> motivere og samt skaffe kapital - de kan de sku ikke... Det kan

Men hvem har så fortjent den største bid af kagen her?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 18:51

In article <3fcb6c6c$0$27362$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Arne
Lorenzen says...
> Ja?
> Oplys mig

..... hvorom alting er, så virker programmet ikke specielt
overbevisende, da der smutter en del spam med igennem.
Det gør der ikke på Frongate MX.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-12-03 19:42

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> writes:

> Tjooh - amatører i stil med Martin-gruppen, Microsoft, TDC vist også engang
> samt mange andre.

Jo, men i modsætning til tudefjæsene hos Martin-gruppen, så tog de det
i stiv arm, og indrømmede at de havde begået en fejl.

.... og aldrig havde jeg troet at jeg skulle komme til at sige noget
godt om Jubii

.... og lad så også mig endnu en gang nævne
<http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/>, som jeg ved at der da i hvert
fald er et par tilfredse brugere af allerede. Det var trods alt det
tråden handlede om til at begynde med.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*