SCO 1 gear.
Fra : chris

Dato : 01-12-03 10:28

jeg er ved at få fingre i en gammel sco knallert med 1 gear fra midten
af tredserne. Tilsyneladende i god stand.
Hvordan kører sådan en kal, og hvilken motor er der på den. Trækker
den ok?
Er der nogen som kender modellen med 1 gear?
Hilsen Chris.

Fra : Pcman

Dato : 01-12-03 11:05

chris <moped34@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3572ace.0312010127.3889dc54@posting.google.com...
> [...]
> den ok?
> Er der nogen som kender modellen med 1 gear?

Hej Chris.
Jeg har haft et par stykker af slagsen.
1 gear, 38 ccm og 1 hk.
Dem jeg har haft har sagtens kunne trække op ad bakker i let modvind. Men
der altså en grund til at der er pedaler på den. De er gode at have når
motoren giver op og skal have en hjælpende fod. Men ellers er det god og
solid mekanik.
Mvh
Jarl
www.pcman.dk
-

Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 12:13

In article <3sEyb.2578$5%3.1321@news.get2net.dk>,
se.min@hjemmeside.invalid says...
> [...]
> der altså en grund til at der er pedaler på den. De er gode at have når
> motoren giver op og skal have en hjælpende fod. Men ellers er det god og

Og 'gearkassen' kører på 2T-olien; men koblingen er en tørkobling,
næsten som på Ducati! ;0)
Generelt var mekanikken af god kvalitet; men malerarbejdet var en
katastrofe på de sidste modeller.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-12-03 13:32

Pcman wrote:
> Jeg har haft et par stykker af slagsen.
> 1 gear, 38 ccm og 1 hk.

Oooh .. jeg har en kammerat der stadig har sådan en satan på lager
.... i øvrigt købte han den af mig for 400 kr.
Jeg havde selv givet 200kr for den en uges tid før, og havde
yderligere invisteret 200kr i en nyboret cylinder med et
overstørrelsestempel (så er den nok oppe på 39cc;)

Jeg husker særligt en gang hvor han besøgte mig en regnvejrsdag,
SCO'en havde vel en stolt topfart på ca. 20km/t, og da klokken var
mange tilbød jeg ham at han kunne låne min 70-80km/t Honda CD50 til
hjemturen

Dagen efter skulle jeg starte den og køre den hjem til ham, jeg
cyklede og cyklede men den synes ikke at ville gå i gang.. efter en
5-600 meter opgav jeg og holdt op med at cykle...

Den faldt naturligvis i vej, men pludselig holdt den op med at falde
i hastighed.. og så kørte vi stille og roligt afsted med 20km/t den
næste times tid indtil jeg var hos Jeppe

Det var i øvrigt særligt belastende fordi fordækket ikke sad lige
på, så jeg stod og hoppede lidt for mig selv ca. en halv times tid
efter jeg var landet ;)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Pcman

Dato : 03-12-03 13:41

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnbsp1hb.os.haj@enterprise-server.dk...

> [...]
>
> Det var i øvrigt særligt belastende fordi fordækket ikke sad lige
> på, så jeg stod og hoppede lidt for mig selv ca. en halv times tid

Hej.
Sød historie.
En af dem jeg havde blev faktisk solgt to gange. Vedkommende der købte den
første gang kørte på den i ca 5 mdr, til den gik i udu i koblingen. Hun
opgav projektet og kom og forærede mig den tilbage. Jeg fandt ret hurtigt en
ny kobling til den og solgte dyret igen. Siden har jeg ikke set noget til
den.
Mvh
Jarl
pcman.dk
Med en stor gammel knallert på 250 ccm

Fra : Rasmus

Dato : 01-12-03 15:21

"chris" <moped34@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ok?
> Er der nogen som kender modellen med 1 gear?

Jeg har en kollega som fik sådan en, da han stod i lære. Den har han kørt på
arbejde på hver dag, i over 40
år nu. Og den køre stadig fint !!

Fra : Preuthun

Dato : 01-12-03 17:07

> [...]
> den ok?
> Er der nogen som kender modellen med 1 gear?

Hej Chris.
Fin og solid knallert. Helt sikkert! Reservedele kan være et problem, men
veteranfolket kan sikkert hjælpe med en del. Dog er det MEGET svært at
opdrive det forreste kædehjul, som er en integreret del af tørkoblingen. Jeg
vil derfor anbefale dig at checke dén del specifikt, for ikke straks at få
et problem, som er svært at løse. (Man kan selv fremstille et nyt, hvis man
har værktøjet til det)

mvh.
Jan Preuthun

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:59

Havde engang en SCO knallert dog med 3 håndgear og rørstel
Den rendte ca 70 kmt og startede villigt hver morgen

Den dag idag er det en ældre mand der køre på den og den starter stadig
hvermorgen og køre som en drøm

Havde selv store problemer med at skaffe stumper til den men fandt dem
tilsidst
ved en lille cykel/knallert forretning i Hamburg, Han havde en hel del
stumper på lager

Erik Elbarto