HJÆLP: Problemer med forbremse
Fra : Corty

Dato : 01-12-03 09:52

Hej gruppe.

Jeg har nogen probz med min skivebremse på forhjulet. Det er som om
bremseklodserne hele tiden "kører" på skiven, problemet er værst når
hjulet kører forlæns. Baglæns er det nemmere et dreje med hånden (noget
med vinklen???)

Jeg har fået skiftet både skive, caliper og klodser.

Desuden, idsær når det er koldt, kommer der under kørsel af og til nogle
enorme lyde fra bremsen, lyder næsten som et "skraaab"... det rykker helt
vildt i styret.

Jeg kan ved at pumpe bremsen nogen gange få den til at stoppe, men der
går kun kort tid før den igen går på.

Jeg har fået alle mulige gode råd ligefra "kyl scooteren ud og køb en
bil" til "gå tilbage til værkstedet"... men er det noget jeg selv kan se
på. Jeg kører selv på en PGO Hot 50 og jeg har en arbejdskollega som
kører PGO Comet, hun oplever det samme. Men vi har ikke været på samme
værksted.

Hvordan stiller man på sådan en bremsefanden, Kan man justere klodserne
så de står en smule længere fra skiven, er det luft i bremsen, og hvordan
lufter man ud?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Hvis i har et godt råd og evt et
billede af hvor og hvordan, kan der mailes på adressen, blot fjern de
store bogstaver.

H J Æ L P.
/Corty