Køkkenskabs lågen faldt af .. Hvordan lapp~
Fra : J.K.Arning

Dato : 03-12-03 11:22

En låge i køkkenskabet faldt af her forleden og efterlader nu nogle huller
hvor skruerne før sad ( skruerne til beslaget ).

Nu forekommer det mig at jeg har set / ført om noget man kunne fylde i disse
huller der hærder og derefter gør det muligt at skrue beslaget fast igen.
Er der nogle af jer der ved noget om det ?

Skabet`s sider ( hvor beslaget monteres ) er ikke af massivt træ men noget
sammen presset et eller andet så holdbarheden er ikke i top.

Regards

Fra : Martin Franch

Dato : 03-12-03 12:10

> [...]
> huller der hærder og derefter gør det muligt at skrue beslaget fast igen.
> Er der nogle af jer der ved noget om det ?

Hej - jeg har løst en tilsvarende situation ved at fylde sekund lim i hullet
og lade det tørre, derefter lim på beslag og skruer og så skrue beslaget på.
Det virkede....
Mvh Martin Franch

Fra : Calle.

Dato : 03-12-03 13:48

J.K.Arning wrote:
> [...]
> i disse huller der hærder og derefter gør det muligt at skrue
> beslaget fast igen. Er der nogle af jer der ved noget om det ?

snedkertryst (plastisk træ)

--
Calle

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-12-03 18:28

"J.K.Arning" <news@_NO_SPAM_arning.dk> skrev
> [...]
igen.
> Er der nogle af jer der ved noget om det ?

Den mest holdbare metode er, efter min mening, at bore
hullerne op til 6 eller 8 mm og lime dyvler i med alm. PVA hvid
snedkerlim. Man skal naturligvis passe på ikke at bore igennem lågen.
Når snedkerlimen er tør og dyvlerne savet / slebet ned i niveau, kan
man bore nye huller til skruerne i selve dyvlerne.
De reparationer jeg har lavet på den måde er ikke faldet fra
hinanden endnu.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : J.K.Arning

Dato : 03-12-03 22:40

Peter Schrøder wrote:
> [...]
> huller til skruerne i selve dyvlerne.
> De reparationer jeg har lavet på den måde er ikke faldet

Det lyder rigtigt fornuftigt det der .. den prøver jeg

tak for hjælpen.

Regards

Fra : //zigge

Dato : 03-12-03 21:49

"J.K.Arning" <news@_NO_SPAM_arning.dk> skrev i en meddelelse
> En låge i køkkenskabet faldt af her forleden og efterlader nu nogle huller
> hvor skruerne før sad ( skruerne til beslaget ).

Det sker altid der hvor skraldespanden hænger - og den er altid fyldt med
kaffefilterer og kartoffelskrælder når det sker

> [...]
> huller der hærder og derefter gør det muligt at skrue beslaget fast igen.
> Er der nogle af jer der ved noget om det ?

Normalt vil jeg udføre sådan en reparation ved at lime dyvler i hullerne og
så montere beslagene igen, men nogen gange river skruerne så meget materiale
med ud så der bliver et stort krater hvor det ikke er muligt at få noget til
at binde.
I den situation fylder jeg hullet med f.eks. PlasticPadding's
glasfiberspartel, der i realiteten er færdigblandet glasfiber på tube. Ved
at presse og massere spartelmassen omhyggeligt ind i hullet får man et
uovertruffent resultat og det er ganske nemt at bore nye huller efter det er
hærdet i en ti minutters tid.

> Skabet`s sider ( hvor beslaget monteres ) er ikke af massivt træ men noget
> sammen presset et eller andet så holdbarheden er ikke i top.

Det er det der i fagsproget hedder spånplade

Mvh
//zigge