Utætte keramiske sæder i vandhane
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 02-12-03 20:29

Vi har to Damixa-blandingsbatterier med et drejehåndtag i hver side.
Håndtagene sidder som for enden af et rør.

Inde i batteriet er der et hvidt keramisk sæde og en keramisk skive med
særlige huller i; når man drejer den, kommer vandet.

Blandingsbatterierne er pivutætte nu på den måde at de ikke drypper, men
vandet pibler ud af dem flere steder når man åbner for det.

Hvad stiller man så op med det problem?

P.f.t.

Søren Hindsholm
9400 Nørresundby

Fra : Exit

Dato : 02-12-03 20:44

Få et rep sæt til din vandhane hos din vvs mand (keramik skiver)

Fra : preben kaas

Dato : 02-12-03 22:53

Spørgsmålet er hvor gamle de er?
Damixa yder jo 5 års drypgaranti

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-12-03 09:05

Søren Hindsholm skrev:

> Hvad stiller man så op med det problem?

Man køber et rep.sæt til blandingsbatteriet
Jeg skiftede igår på den varme side af vores køkken-vandhane (Damixa
Architech)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 03-12-03 23:14

> Blandingsbatterierne er pivutætte nu på den måde at de ikke drypper, men
> vandet pibler ud af dem flere steder når man åbner for det.
>
> Hvad stiller man så op med det problem?

Har du haft dem adskilt eller efterspændt omløberen under vrideren ?

Jeg havde nemlig en besyndelig oplevelse sidste gang jeg skiftede pakninger
i en af vores Damixa'er af samme type.
Efter at have samlet det hele igen druppede den ikke, men der kom vand ud
ved vrideren modsat den jeg åbnede for ??

Det varede noget inden jeg fandt ud af at hvis man spænder den store omløber
for hårdt ( og det føles ikke ret hårdt) så kan den yderste pakke-ring ikke
lukke tæt og det drypper / løber ud ved dem kolde når man åbner den varme
hane.
Løsningen var at skrue omløberne en halv omgang ud. Så er de så løse at du
sagtens kan skrue dem af med hånden. Derefter var det hele tæt igen og har
været det siden

Mon ikke det er samme problem du har ?

Mvh Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-12-03 10:19

Søren Hindsholm skrev:

> [...]
>
> Blandingsbatterierne er pivutætte nu på den måde at de ikke drypper,
> men vandet pibler ud af dem flere steder når man åbner for det.

Udskift de to små runde dimser inden bagved den hvide skive.
De har en lille o-ring hver, og det er den der er utæt.
Et reparationssæt består af sådan 2 små hvide ringe med pakninger.