Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Converter linser til Canon G3-5
Fra : JJC

Dato : 01-12-03 14:04

Er der nogen der har erfaringer med at bruge tele/vidvinkel converter til
Canon G3/5?

MVH JJC

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 01-12-03 16:17

"JJC" <jab.sletdette@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med at bruge tele/vidvinkel converter til
> Canon G3/5?
>
> MVH JJC

Ja jeg har en, jeg er glad for den, men den "bøjer" enderne på ting, et
eksempel kan man se her http://www.fotokritik.dk/pics/50645.jpg

og her http://www.fotokritik.dk/pics/49404.jpg
Træerne i venstre side er ikke helt normale.

Jeg ved ikke hvorfor, jeg har ikke brugt vidvinkel før, måske hører det bare
med?

Men det er ikke altid det sker, fks ikke på dette billede
http://www.fotokritik.dk/pics/49498.jpg

Vh Matilde

Fra : Knud Bonke

Dato : 01-12-03 18:13

Hej, problemet hedder styrtede linjer, jo kortere brændvidde, jo mere udpræget er fænomenet. Men det kan udnyttes til morsomme
effekter. Prøv at fotografer din mand/kæreste forfra, så tæt på næsen som muligt, så er i nogenlunde sikker på at blive uvenner (
Hilsen Knud

:

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 01-12-03 20:13

"Knud Bonke" <knudREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> effekter. Prøv at fotografer din mand/kæreste forfra, så tæt på næsen som
muligt, så er i nogenlunde sikker på at blive uvenner (

Jeg troede egentligt det var fiskeøjer der gjorde det, men jeg vil da prøve
at stikke det helt op i hovedet på én, en dag :)

Fra : Knud Bonke

Dato : 01-12-03 21:06

Ja, "fiskeøje" er der vel også gået inflation i, det betyder vel nærmest
ekstrem vidvinkel i dag. Nikon var vist de første der lavede et objektiv der
kunne optage 180 gr målt fra filmplanet (jeg mener det havde en brændvidde
på 8mm) og det er et "rigtigt" fiskeøjeobjektiv, men det er længe siden.
Store næser o.l. kan gøres med mindre.

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 01-12-03 16:19

"JJC" <jab.sletdette@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med at bruge tele/vidvinkel converter til
> Canon G3/5?
>
> MVH JJC

Hov det var vidvinkel jeg nævnte først, telen har jeg også og den er jeg
godt tilfreds med.

Eneste ulempe er at man ikke kan bruge søgeren, da konverteren fylder det
meste af udsynet, og blitzen bliver også halvt dækket.

Vh Matilde

Fra : JJC

Dato : 02-12-03 09:41

Er det de originale Canon convertere du har anvendt eller er det et af de
mange uoriginale ?

MVH JJC

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 02-12-03 14:13

> Er det de originale Canon convertere du har anvendt eller er det et af de
> mange uoriginale ?

Det er de originale jeg har, begge to.
Vh Matilde