Vaskehaller
Fra : Søren Christensen

Dato : 03-12-03 18:24

Hej

Jeg var lige et smut inde på en xy tank for at handle lidt.
Der stod en mand af fremmed herkomst (Politisk korrekt??) og ville
have vasket hans kæmpe Iveco. En af de store der vel er et pænt stykke over
2m
høj. Personalet var ikke meget for det. De mente den var for høj og for
lang.
Så spekulerede jeg lidt over. Er der ikke sensore der registrere om et
køretøj
er for langt eller høj i sådan en vaskehal? Så den simpelthen bare nægter at
vaske?
Så kan der vel ikke være så meget at diskutere.
Eller de findes måske bare ikke?

Venligst

Fra : KL

Dato : 03-12-03 20:53

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fce1c92$0$27389$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
at
> vaske?
> Så kan der vel ikke være så meget at diskutere.

Der er ikke noget der registrerer om bilen er for høj, så man risikerer at
ødelægge bil og vaskemaskine samtidig når man støder på med taget af bilen.
Man kunne godt lave noget der gav en alarm, men i praksis fungerer det
ganske fint med at skilte med max højde & bredde og det gør de fleste.

Der sker ikke noget med en lang bil hvis den fysisk kan være inde i
vaskehallen, ikke andet end at den ikke bliver vasket ordentligt bagpå.

Mvh
Kasper

Fra : Allan Møller

Dato : 03-12-03 22:42

> at

> Der er ikke noget der registrerer om bilen er for høj, så man risikerer at
> ødelægge bil og vaskemaskine samtidig når man støder på med taget af
bilen.

Det er jeg temmelig sikker på at maskinen på Avedøre Holme gør. (Q8)

Mvh. Allan

Fra : Max[DK]

Dato : 04-12-03 07:47

> Det er jeg temmelig sikker på at maskinen på Avedøre Holme gør. (Q8)

Det kan jeg heller ikke forstå hvis de ikke har, sådan en billig sikrings
foranstaltning ville da være klogt at have.

/Max

Fra : KL

Dato : 04-12-03 18:55

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg heller ikke forstå hvis de ikke har, sådan en billig sikrings
> foranstaltning ville da være klogt at have.
>
> /Max

Det kan godt være at det er en god idé at have sådan en sikring, men i det
daglige er det ikke noget problemat den ikke er der. Det er jo ikke
anderledes end at køre ind under en lav bro eller ind i et P-hus, det giver
helt sig selv da vaskemaskinen's maxhøjde er der hvor man rent fysisk støder
på maskinen.De maskiner jeg kender til har alle skilte med max højde og
brede.

Jeg vil ikke afvise at der findes maskiner som har denne sikring men det er
ikke normal standart.

Mvh
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 23:11

For en måneds tid siden så jeg en vaskehal i Frankrig, hvor der stod et
stort skilt udenfor, som fortalte at man absolut ikke skulle køre sin
Peugeot 307 derind - de har nok haft en uheldig kunde