bagbremse
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 17:03

Synes der var en klonk-klonk-klonk lyd når jeg bremsede meget let i dag.

Derfor : et hjul ad gangen hævet fra jorden og drejet rundt mens bremsen
blev trykket ned. Kunne ikke genskabe dette, men bemærkede her at
bremsepedalen skulle trykkes væsentligt hårdere ved det ene baghjul end ved
de tre andre for at det bremsede.

hvad er galt?

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 17:05

nå jah : Det er en felicia med tromler bagpå...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 17:53

Hej!

Tom wrote:

> nå jah : Det er en felicia med tromler bagpå...

Det er sikkert fordi autojusteringen af bremsebakkerne ikke virker ordentligt i
den ene side. Der sidder en dims som skubber (og holder) bakkerne tæt ud mod
tromlen, efterhånden som de slides. Hvis denne er istykker pga. slid/rust skal
der mere bremsepedal til for at bremse i den pågældende side.

I Escort ('96) er sådan en dims ret let at skifte hvis man er to. Man kan nemlig
komme i undertal med hænderne til at holde bakker og samtidigt placere
låsesplitter og holde bremsecylinder m.v....

Jeg gav 270,- for et sæt af disse autojusteringsmekanismer.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 18:47

Kim Voss Schrader wrote:
> Jeg gav 270,- for et sæt af disse autojusteringsmekanismer.

Original Ford?
Mine har samme problem (Som Toms Felicia) og skal skiftes i næste uge, de
koster 690+moms hos Ford

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 23:25

Hej!

Troels Pedersen wrote:

> Original Ford?

Jeps. Dog er det med værkstedsrabat på 13 eller 17% (kan ikke lige huske hvilken
een).

> Mine har samme problem (Som Toms Felicia) og skal skiftes i næste uge, de
> koster 690+moms hos Ford

For to stykker jern med et par tandhjul? Hmmmm... Jeg synes 270,- var mere end
rigeligt, men det glemmer man jo hurtigt igen når man kan lave
håndbremsevendinger igen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 23:30

Kim Voss Schrader wrote:

> For to stykker jern med et par tandhjul? Hmmmm... Jeg synes 270,- var
> mere end rigeligt, men det glemmer man jo hurtigt igen når man kan
> lave håndbremsevendinger igen

Ja, for to stykker metal og et tandhjul på hver - Det var ca. det samme jeg
tænkte... Dyrt! Jeg tror lige jeg vil høre ad hvad den store forskel er på
en Escort og en Sierra... Godtnok har min lidt større bremser, meeeeen.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 23:36

Hej!

Troels Pedersen wrote:

> [...]
> en Escort og en Sierra... Godtnok har min lidt større bremser, meeeeen.

Min(e) er på 7" - hvad med dig?

Jeg tror at jeg giver dem olie ved servicechecks fremover... Desværre går der en
fedtkapsel på ved hver servicering, da de er umulige at redde :(

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 23:54

Kim Voss Schrader wrote:

> Min(e) er på 7" - hvad med dig?

Jeg tror begge kører med 239 mm - kan det ikke passe..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-03 00:30

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg tror begge kører med 239 mm - kan det ikke passe..?

Ved jeg ikke - det var mest en joke :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 00:45

Kim Voss Schrader wrote:

>>> Min(e) er på 7" - hvad med dig?

> Ved jeg ikke - det var mest en joke :)

Arhh - først nu ser jeg din joke...

(Jeg troede, vi alle "kørte" med mindst 256 mm) *LOL*

--
Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 12:08

Kim Voss Schrader wrote:
> Min(e) er på 7" - hvad med dig?

Erhhm... 9" her!

> Jeg tror at jeg giver dem olie ved servicechecks fremover... Desværre
> går der en fedtkapsel på ved hver servicering, da de er umulige at
> redde :(

God ide, jeg har forsøgt at rede mine, men det hjalp ikke. SÅ nye på, og
passe dem som et spædbarn.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-03 12:10

Hej!

Troels Pedersen wrote:

> God ide, jeg har forsøgt at rede mine, men det hjalp ikke. SÅ nye på, og
> passe dem som et spædbarn.

Vi er vist enige :) Mon ikke de kan tåle lidt bremsefedt på takkerne? Altså det
relativt tynde hvide stads. Det skulle jo helst ikke forhindre dem i at
"klikke".

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 17:54

Hej!

Og det fikser "nok" ikke klonk-lyden, men det var hvad jeg ville tilføje :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 21:01

[snip]
>...ved det ene baghjul end ved de tre andre...

På en Felicia???

Den lader vi lige stå lidt o<

(sorry - kunne ikke dy mig)
Michael