Meget billig forsikring for unge hos Alka!~
Fra : Søren Christensen

Dato : 03-12-03 16:17

Hej

Nogle der har set det nye Metal medlems blad?
Hvis ikke så vil jeg kort ridse op.

Alka holder nogle kurser for unge "respekt for fart" på Vandel.
Kursus prisen er 2750 og kun 2000kr for Alka kunder.
Tilgændgæld kan dem med kursus beviset spare op til 1350kr pr måned!!
Eksempelvis: En fra bladet vil gerne have en BMW 325i fra 1987. Uden kursus
bevis
skulle han give 23.265kr for en Ansvar. Med kursus bevis skulle han give
7684kr og med
startspærre var prisen nede på 6916kr!!

Statistisk set ser det heller ikke dårligt ud!

Selskabet taber 20kr pr 100kr som unge uden "respekt for fart" betaler i
præmie.
Imens selskabet har 20kr i overskud pr 32kr i præmie for unge med kursus
beviset.

Godt intiativ fra Alka!!

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-12-03 16:30

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcdfed0$0$27378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> præmie.
> Imens selskabet har 20kr i overskud pr 32kr i præmie for unge med kursus

Skal lige siges hvis nogle ikke har opdaget det at det kræver en forsikring
hos Alka for at opnå denne besparelse.
Men man må håbe at andre forsikrings selskaber følger med...

Venligst

Fra : Brian

Dato : 03-12-03 16:33

Hejsa

Søren Christensen wrote:

> Nogle der har set det nye Metal medlems blad?
> Hvis ikke så vil jeg kort ridse op.
>
> Alka holder nogle kurser for unge "respekt for fart" på Vandel.
> Kursus prisen er 2750 og kun 2000kr for Alka kunder.

Mener den er nede på 500,- hvis man bor i Vejle Amt

> Godt intiativ fra Alka!!

Uden tvivl, jeg er selv med på den "ordning"
For mig, i en gammel Escort fra '89, sparer jeg ~3000 kroner om året i
forhold til næst billigste, Top Danmark.

En skam at flere af forsikringsselskaberne vil gå med på den vogn.
For en person der skal forsikre i eget navn første gang, er det
uforholdsmæssigt dyrt!

/Brian

Fra : René Lønstrup

Dato : 03-12-03 17:45

Søren Christensen wrote:
> [...]
> Kursus prisen er 2750 og kun 2000kr for Alka kunder.
> Tilgændgæld kan dem med kursus beviset spare op til 1350kr pr måned!!

Ja, det er bare møgirriterende at de ikke vil forsikre min bil, hverken med
eller uden kursus-bevis (på trods af at førnævnte BMW 325i er
hurtigere..)

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-12-03 17:50

hmm har bare set en del snak om det på vagcars... og der var der mange der
fandt alle mulige smuthuller i den ordning så man reelt ikke sparede en
krone... snarere tvært imod!§

kender også selv en de rhar kurset... det kunne slet ikke betale sig for ham
at bruge alka selvom de havde lovet ham en pris... så var den bare en helt
anden da der skulle skrives under!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 18:54

On Wed, 3 Dec 2003 17:49:49 +0100, "Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk>
wrote:

> [...]
>at bruge alka selvom de havde lovet ham en pris... så var den bare en helt

Alka har lovet mig danmarks billigste forsikring og det mener jeg også
at der står på mit "diplom".
Flemming Jacobsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 19:07

Thunderbird [7100] wrote:
> Alka har lovet mig danmarks billigste forsikring og det mener jeg også
> at der står på mit "diplom".

Det står der også på mit, men konkurere med IDA/Tryg kan de stadig ikke!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 19:27

On Wed, 3 Dec 2003 19:06:49 +0100, "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:

>Det står der også på mit, men konkurere med IDA/Tryg kan de stadig ikke!

Ham assurandøren der var med til mit arrangement sagde at hvis vi fik
tilbudt en billigere forsikring andet steds ville Alka matche den pris
og trække yderligere 250 kr af prisen. Da vi netop skal have danmarks
billigste forsikring.
Flemming Jacobsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 19:40

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> tilbudt en billigere forsikring andet steds ville Alka matche den pris
> og trække yderligere 250 kr af prisen. Da vi netop skal have danmarks

Den holder ikke... Jeg giver 8000 kr for kasko hos IDA, det ville Alka ikke
være med til... Måske burde man hænge dem op på det

Hvornår var du med?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 20:19

> Den holder ikke... Jeg giver 8000 kr for kasko hos IDA, det ville Alka
ikke
> være med til... Måske burde man hænge dem op på det

Jeg giver langt under 4.000 Årligt for kasko hos GF

--
Tom

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-12-03 20:25

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Jeg giver langt under 4.000 Årligt for kasko hos GF
>
> --

Men du er jo også en del somre ældre.. :)

Venligst

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 21:17

Tom wrote:

> Jeg giver langt under 4.000 Årligt for kasko hos GF

Nu da du ikke er af hunkøn, hvor gammel er du?

Jeg har selv haft bil i 1 3/4 år, og kørekort i 2 år... Alder 20.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 21:42

> Nu da du ikke er af hunkøn, hvor gammel er du?

midt i 30´erne

> Jeg har selv haft bil i 1 3/4 år, og kørekort i 2 år... Alder 20.

åh ja de unge har dyre glæder

--
Tom

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 21:56

Tom wrote:
> midt i 30´erne

> åh ja de unge har dyre glæder

Ja, men vi nyder det - Gør vi!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 20:57

On Wed, 3 Dec 2003 19:39:50 +0100, "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:

>Den holder ikke... Jeg giver 8000 kr for kasko hos IDA, det ville Alka ikke
>være med til... Måske burde man hænge dem op på det
>
>Hvornår var du med?

Jeg tog kurset den 13 April 2002 og har stadig det der brev vi fik på
selve dagen og har scannet det ind. Kan sende det til dig hvis at du er
interesseret, og/eller smide det i Dk.binær.
Flemming Jacobsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 21:14

Thunderbird [7100] wrote:
> Jeg tog kurset den 13 April 2002 og har stadig det der brev vi fik på
> selve dagen og har scannet det ind. Kan sende det til dig hvis at du
> er interesseret, og/eller smide det i Dk.binær.

Det var mest af nysgerrighed, jeg var selv afsted i maj måned 2002.. Det var
bare for at høre om vi havde været afsted samtidig

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 22:26

> [...]

>Den holder ikke... Jeg giver 8000 kr for kasko hos IDA, det ville Alka ikke
>være med til... Måske burde man hænge dem op på det

http://www.tnfs.dk/images/Alka.png

Der er linket til den indskannede udgave af mit brev, så kan du selv se
at de realt set lover det jeg sagde.
Flemming Jacobsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 23:20

Thunderbird [7100] wrote:
> http://www.tnfs.dk/images/Alka.png
>
> Der er linket til den indskannede udgave af mit brev, så kan du selv
> se at de realt set lover det jeg sagde.

Jeg takker... Det er ikke lige sådan det står formuleret på mit "diplom".
Det har de ændret. Jeg tror jeg vil tage mig en grundig snak med dem næste
gang jeg kan ændre min forsikring. Er det sådan at jeg med bruge et print af
dit brev?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-12-03 02:25

On Wed, 3 Dec 2003 23:19:33 +0100, "Troels Pedersen"
> [...]

>gang jeg kan ændre min forsikring. Er det sådan at jeg med bruge et print af

Det må du meget gerne. Men det skal lige siges at navn og adresse feltet
også var tomt i det brev jeg fik udleveret, men da jeg også har diplomet
så er der ikke så meget at sige. Men hvis at du vil printe det ud kan
jeg da godt scanne det i bedre kvalitet og så smide op?
Flemming Jacobsen

Fra : Max[DK]

Dato : 04-12-03 08:08

> [...]
> gang jeg kan ændre min forsikring. Er det sådan at jeg med bruge et print

Hey du!

Sidst jeg snakkede med "skod" firmaet, snakkede de noget om at beviset var
gyldigt 1år eller sådan noget...

Anyway, de skal komme med væsenligt bedre tilbud for at få mig med...

For mit vedkommende står listen således for mig:

1: Alm. brand(via fdm) (knap 9k)
2: Vejle brand (4-5k når jeg når mit 3. år)
3: Top Danmark(nuværende) (11k incl. tophjælp)

Det er de eneste der kan tilbyde mig de rigtige vilkår til de rigtige priser

/Max
Tak for sidst. håber i kunne bruge gaverne.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 12:11

Max[DK] wrote:
> Sidst jeg snakkede med "skod" firmaet, snakkede de noget om at
> beviset var gyldigt 1år eller sådan noget...

Hmm. Godt jeg fik mit kursus af de gamle!

> [...]
> 3: Top Danmark(nuværende) (11k incl. tophjælp)

> Det er de eneste der kan tilbyde mig de rigtige vilkår til de rigtige

Kender det, lidt skuffelse over Alka må man nok sige jeg har mødt. Trods det
at arrangøren kæmper hårdt for projektet, ærgerligt egentligt!

> /Max
> Tak for sidst. håber i kunne bruge gaverne.

Det kunne vi, maden smagte herligt i går aftes med ny salt og peber

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-12-03 12:59

On Thu, 4 Dec 2003 08:07:46 +0100, "Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote:

>af
>
>Hey du!
>
>Sidst jeg snakkede med "skod" firmaet, snakkede de noget om at beviset var
>gyldigt 1år eller sådan noget...

Mit "gælder" til at jeg er 25.
Flemming Jacobsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-12-03 19:15

Søren Christensen wrote:
> [...]
> kursus bevis
> skulle han give 23.265kr for en Ansvar. Med kursus bevis skulle han

Hej Søren!

Jeg har selv kurset. (Taget for godt og vel 1½ år siden). Selve kurset er
meget sjovt, man kommer ud at køære bil, og snakker med mange forskellige
der dagligt har med biler at gøre. Jeg lærte en del om hvor stor forskel der
egentlig er på en bil med og uden læs når man kører med 110-120 km/t! Man
sammenligner direkte... Skræmmende. Så vil du gerne have biulligere
forsikring det første år, lidt oplevelser og en hyggelig dag, så tag med!

Det første år efter kurset havde jeg Sierraen forsikret hos dem, der var en
stor besparelse. Fra 18.000 kr./år (TopDK) til 10.500 kr/år (Alka). Specielt
når man vil have kasko som nybilist, hvilket jeg ville. Men desværre kunne
de ikke være med ret længe...

Generelt er ideen god, og mange flere selskaber burde hoppe med på den. Man
kan håbe på flere kommer med, hvilket arrangøren ("kolega") af Respekt For
Fart da også håber på. Men indtil videre ser det ikke så godt ud

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-12-03 20:02

> [...]
> kan håbe på flere kommer med, hvilket arrangøren ("kolega") af Respekt For
> Fart da også håber på. Men indtil videre ser det ikke så godt ud

Jeg tror desværre ikke det kan svare sig for mig. Der er 10måneder til jeg
bliver 25.
Jeg har iforvejen kun ansvar på min bil som jeg giver 6500kr for årligt uden
selvrisiko.
Jeg har haft bilen forsikret i eget navn siden sommeren sidste år.
Tror ikke jeg vil få tjent de 2000kr hjem igen. Og jeg mener desuden at jeg
har prøvet lidt
eftersom jeg har kørt ca 250000km siden jeg var 18 og har kørt i tyskland en
del.
Har desuden kørt en del lastbil.
Men det var mest skrevet for at andre kunne se der var en mulighed for en
billigere forsikring.

Venligst

Fra : Leonard

Dato : 03-12-03 21:07

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Og jeg mener desuden at jeg
>har prøvet lidt
>eftersom jeg har kørt ca 250000km siden jeg var 18 og har kørt i tyskland en
>del.

Men derfor kan du sikkert også blive overrasket på et
køretekniskkursus.

Jeg blev det, efter at have kørt ca. 200.000 km i taxa, ca. 250.000 km
på MC og ca. 100.000 km i forskellige firmabiler på 9 år.

Alle kan altid lære mere eller få genopfrisket noget.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php