Røde biler - Hot or not
Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-12-03 11:02

Hejsa,

Jeg er på udkig efter ny bil, og ville helst have en koksgrå, sort metallic eller
noget i den stil, men nu har jeg set en fin lille rød bil. Der er meget delte
meninger om røde biler, og jeg kan ikke rigtigt selv finde ud af hvordan jeg har
det med det. Den er faktisk flot i rød, men hvad er der af fordele og ulemper ved
en rød bil, og er det hot eller not?

Det skulle gerne kunne sætte gang i fingrene på gruppens
skribenter/skribentinder :)

/Claus

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Brizz

Dato : 03-12-03 11:13

> [...]
jeg har
> det med det. Den er faktisk flot i rød, men hvad er der af fordele og

Tja..rød bil. Det værste ved en rød bil er at hvis den er lille nok og har
et let åbent siderude kan den forveksles med en postkasse Det næstværste
er at den kræver altså en tur med polér kluden engang imellem for at holde
den rød farve pæn. Resten vil jeg mene er en smagssag.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : David Bjergsø

Dato : 03-12-03 11:22

Som sagt er det nok en smags sag, men der er jo selvfølgelig den ulempe, at
solen "ææælsger" rød og tygger gerne i den, og efterlader en kedelig mat
overflade, medmindre man passer sin lak godt med uv-beskyttende voks osv...
på nyere biler vil jeg næsten tro at det sidste lag klar lak, indeholder
noget UV beskyttelse, men det er blot min formodning.

/David

Fra : Jan Vennike

Dato : 04-12-03 06:08

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er at den kræver altså en tur med polér kluden engang imellem for at holde
> den rød farve pæn. Resten vil jeg mene er en smagssag.

Sjovt nok er min Lupo rød og den bliver aldrig kaldt andet end
postkassebilen herhjemme

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jensn

Dato : 03-12-03 11:17

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
ulemper ved
> en rød bil, og er det hot eller not?
>
> Det skulle gerne kunne sætte gang i fingrene på gruppens

Hej Claus

Det kommer jo meget an på hvilken bil der er tale om - og også hvilken
røde farve det

En rød BMW 850Csi er OK, mens en rød BMW 750iL ikke er speciel hot

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 13:20

On Wed, 3 Dec 2003 11:17:09 +0100, "Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com>
wrote:

>Det kommer jo meget an på hvilken bil der er tale om - og også hvilken
>røde farve det

Hélt enig.
En Ferrari af de små (V8) skal jo næsten være rød - det samme med
langt de fleste Alfa-modeller. En Maserati 430 imidlertid ser
streeenggg ud i rød, mens en rød Shamal er okay...

/Mogens

Fra : Anders Møller

Dato : 03-12-03 11:32

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Det skulle gerne kunne sætte gang i fingrene på gruppens
> skribenter/skribentinder :)

Jeg synes at især en Uno turbo er sej i rød med halv-indfarvede kofangere ;)

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-12-03 18:49

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> wrote in message

> Jeg synes at især en Uno turbo er sej i rød med halv-indfarvede kofangere
;)

Hvordan kunne du regne ud at det drejede sig om en Uno? :) Godt nok med
u-indfarvede kofangere... Men det kan vel altid komme :)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Anders Møller

Dato : 03-12-03 20:37

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse

> Hvordan kunne du regne ud at det drejede sig om en Uno? :) Godt nok med
> u-indfarvede kofangere... Men det kan vel altid komme :)

Tjaaae.. du kender mig jo.. øh ikke, men vi kender begge John Sahl.

God tur til .de i morgen, hils i min egen Uno's hjemland :)

/Anders

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-12-03 11:37

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
> [...]
jeg har
> det med det. Den er faktisk flot i rød, men hvad er der af fordele og

En praktisk ting : en af mine autolakerer venner siger at rød lak modstår
blegning absolut dårligst, så man skal være over den, og kan få problemer
ved lakreperationer. Resten er vel op til bilen og din smag. Hvis du bliver
glad hver gang du hopper ind, er farven rigtig.

vh
Torben

Fra : Olesen

Dato : 03-12-03 16:35

?

> En praktisk ting : en af mine autolakerer venner siger at rød lak modstår
> blegning absolut dårligst, så man skal være over den, og kan få problemer
> ved lakreperationer.

Rød blir hvid(ere) med tiden, men kan som
regel nemt pudses op, medmindre man
direkte har 'hærget' den.
Det samme har jeg set med mørkeblå lakker.
En hvis kan faktisk også blive 'hvidmat', men
det er ikke så let at se i sagens natur.
Mærke er næsten ligegyldigt.
Har set Passater, Sierra'er, Mondeo'er
og andre røde biler blive hvide..starter
som regel på motorhjelm og tag.

Ville til hver en tid foretrække en metallic-lak.

Fra : Janus

Dato : 03-12-03 16:00

min mor har en rød bil, hun er 55 år gammel og hot det har hun måske været
engang, men for mange mange år siden. Der havde hun vist en lysrød cykel
eller var det løbehjul ; )

Janus

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-12-03 19:57

> [...]
> Hejsa,

> det med det. Den er faktisk flot i rød, men hvad er der af fordele og

Med hvide fælge i en ordentlig størrelse er røde biler HOT HOT HOT! :)

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-12-03 20:26

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message

> Med hvide fælge i en ordentlig størrelse er røde biler HOT HOT HOT! :)

Til en Uno må det optimale være 15" OZ Superturismo Corsa. Så bliver det
ikke federe :)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-12-03 20:26

> Til en Uno må det optimale være 15" OZ Superturismo Corsa. Så bliver det
> ikke federe :)

Skal du have Punto?

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-12-03 20:38

> Skal du have Punto?

Nej, det skulle gerne være en Uno

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-12-03 21:04

> Nej, det skulle gerne være en Uno

Shit jeg stener mand! :)

Okey, hvad så med Hachi-Roku?

-M

Fra : John Sahl

Dato : 03-12-03 21:18

Morten Lorenzen wrote:
> Okey, hvad så med Hachi-Roku?

Harakiri...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-12-03 22:25

> Harakiri...

Nej nej, den er god nok :)
http://www.driftsession.com/galleries/dsyear2/whitecorolla.jpg

-M

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 23:03

Først og fremmest er der jo forskel på farven rød. Nogle er slatne og
falmede at se på. Det er en vurderingssag.

Selvom jeg syntes en sort eller sølvgrå er flot, så er der efterhånden bare
så mange af dem, så hellere have en farve der skiller sig ud, uden at være
grim.

Jeg har lige købt en rød Alfa 156. Jeg var også først i tvivl, men det er en
flot dybrød farve, som klart skiller sig ud fra de andre røde biler nede på
vejen... men så igen, italienske biler skal jo være røde