VAG-COM
Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-12-03 14:54

Har nogen erfaringer med dette program i forbindelse med en Lupo ?

og specielt hvad SKAL man IKKE gøre med programmet ?

mvh KS

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-12-03 15:56

Hej KS

Det er mest Audi jeg har fusket med, men hvad vil du vide? Det samme måde på
alle biler...

Ved ikke om der er noget specielt man ikke må gøre, så længe du husker hvad
der stod før du sletter noget...

Hilsen
Claus

Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-12-03 20:59

Tak for jeres svar !

Jeg er meget imteresseret i at lære mere - jeg skal lige anskaffe Lupoen
først !

Det sker én af de nærmeste dage - iværste fald uger.

mvh KS

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 19:41

"Keld Sørensen" <keld.soerensen@os.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaringer med dette program i forbindelse med en Lupo ?
>
> og specielt hvad SKAL man IKKE gøre med programmet ?
>
> mvh KS

Ja, jeg har rodet lidt med det.

Du skal generelt være forsigtig med al omkodning og tilpasning af enheder.
Det er en god ide at skrive gamle værdier ned inden du ændrer dem til nye,
så du kan komme tilbager hvis resultatet af en omkodning eller tilpasning
ikke er det forventede. Mange af værdierne skal man jeg selv "regne" sig
frem til.

Pas især på med sikkerheds udstyr såsom airbag og startspærre. Hvis du roder
med startspærren kan du rsiskere at få brug for en kode fra VW inden du kan
starte igen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-12-03 21:06

> [...]
roder
> med startspærren kan du rsiskere at få brug for en kode fra VW inden du

Hej Claus

Nu har jeg haft login koder til de startspærre jeg har rodet med, så jeg har
ikke tænkt så meget over det... Men er du sikker på du kan fuck startspærren
op, så længe du ikke er logget ind?

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 22:07

> [...]
har
> ikke tænkt så meget over det... Men er du sikker på du kan fuck

Davs Claus.

Jeg er ikke helt klar over hvad der vil ske hvis man recoder den.

Men jeg havde købt et brugt FIS instrumenthus med navi display i midten. Det
havde jeg monteret og kodet op med loginkoden.
Startspærre, nøgler og det hele var sat korrekt. Trods det ville bilen ikke
starte med det nye instrument, så jeg måtte opgive.
Da jeg satte det orginale instrument i ville bilen heller ikke starte og så
manglede jeg ligesom loginkoden til det gamle instrument for ligesom at
kunne komme ud at køre igen, doooh. Til alt held havde reservenøglen som jeg
kunne starte på.
Så man skal lige tænke sig om hvilke konsekvenser det har når man begynder
at kode om.

Hvis du har nogle gode hints vedr. tilpasning af instrument/startspærre til
motorstyringen hører jeg gerne fra dig.
For jeg vil meget gerne have mit FIS instrument til at virker - det ser
supercool ud med navi pile i instrumentet.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 03-12-03 09:29

> [...]

> For jeg vil meget gerne have mit FIS instrument til at virker - det ser
> supercool ud med navi pile i instrumentet.

Du kan tro jeg har kæmpet med min startspærre og gøre det stadigvæk da jeg
ikke har fundet den rigtige fejl, da det er periodisk fejl. Men heldigvis
kender jeg nogle fra Audi der kan hjælpe mig når jeg skal have slået ting op
og når jeg er helt ude og skide

Så jo, jeg kender lidt til den skide startspærre og hvordan man disabler den
når den lamer sig...

Det jeg tror du skal er, at du nok skal programmer dine nøgle til din nye
instrument enhed og det er ikke så svært, du skal bare login og set op hvor
mange nøgler du vil have i kanal 21. så skal man sætte alle nøgler i, en
efter en. så skulle det gerne virke

Men det kan også være mange andre ting, men det kan jeg bedst se når jeg
sidder foran den...

Hvor bor du henne i landet?

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 22:26

> [...]
hvor
> mange nøgler du vil have i kanal 21. så skal man sætte alle nøgler i, en

Er prøvet (igen og igen). Den skriver helle ikke "immobilizer Activated" i
display (eller nøgle symbolet for den sags skyld).
Altså har den accepteret nøglerne.

Men den starter ikke med instrumentet monteret.
Der kommer ingen fejl fra instrumentet(startsærre) den starter bare ikke.
Men når jeg efterfølgende kigger i motorstyringen melder den "Blocked by
immobilizer"
Så jeg tror der et tilpasningsproblem mellem instrument(startspærre) og
motorstyring.

> Men det kan også være mange andre ting, men det kan jeg bedst se når jeg
> sidder foran den...
>
> Hvor bor du henne i landet?

Tæt på Aalborg

> Hilsen
> Claus

Ditto.

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-12-03 08:56

> [...]
> immobilizer"
> Så jeg tror der et tilpasningsproblem mellem instrument(startspærre) og

Hmmm det lyder sjovt, når jeg logger ind, så lyser mit key/startspærre
sympol hele tiden og man kan startet bilen hele tiden, tror den diaktiver
startspærren imens du er logget ind. Nu har jeg ikke prøvet at skifte
"instrumentet", så jeg ved faktisk ikke om man skal programmer andet, men
kan tjek op på det hvis du vil have det? Men er du sikker på du er logget
ind? Bruger du 4 cifret eller 7 cifret kode?

> Tæt på Aalborg

Ahh... Jeg bor i Brønshøj, så det bliver lidt svært at mødes...

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-12-03 09:17

> [...]
> immobilizer"
> Så jeg tror der et tilpasningsproblem mellem instrument(startspærre) og

Hvilken Immobilizer har du?

Hvad står der i dit ekstra felt?
Noget med "Immo-ID VWZ7Z0W0648696"? Så er det Immobilizer 2...

Eller "WVZKB58001H231169 VWZ7Z0W0648696", hvor første del er din VIN kode og
anden del er din Immobilizer ID, så er det en Immobilizer 3 du har...

Hvis det er en 2'er du har, så prøv at læs dette her:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo2-cluster-swapping.html

Hvis det er en 3'er du har, så prøv at læs dette her:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html