Farten dræber.........
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-12-03 14:39

Medmindre man selvfølgelig jagter en spritbilist , så er det sq ok at køre
140-150 km/t

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=236618/

Længe leve dobbeltmoralen

--
Hygge
Martin

Fra : Jacob

Dato : 02-12-03 15:19

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> wrote in message
> Medmindre man selvfølgelig jagter en spritbilist , så er det sq ok at køre
> 140-150 km/t
>
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=236618/
>
> Længe leve dobbeltmoralen

Så ved man jo hvad man skal sige, når man blir stoppet af politiet..
"jeg jagtede bare en spritbilist"

Fra : Max[DK]

Dato : 02-12-03 15:25

> Så ved man jo hvad man skal sige, når man blir stoppet af politiet..
> "jeg jagtede bare en spritbilist"

Mens man har en ordenlig "ski" på....

/Max

Fra : Jacob

Dato : 02-12-03 15:30

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote in message

> Mens man har en ordenlig "ski" på....

det er jo ikk helt løgn, hvis man ser sig selv i bakspejlet.. hehe

Fra : Max[DK]

Dato : 03-12-03 09:00

> det er jo ikk helt løgn, hvis man ser sig selv i bakspejlet.. hehe

okay, kører nu aldrig med sprit i blodet...

/M

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-12-03 15:32

> Medmindre man selvfølgelig jagter en spritbilist , så er det sq ok at køre
> 140-150 km/t

Man kan undre sig lidt over at man med politiets tilladelse kan få lov til
at køre med denne hastighed, uden tanke på det sansynligvis skaber langt
farligere situationer, end hvis bare nummerpladen blev noteret, og stedet
angivet. Så er det sgu politiets opgave at stoppe disse fulderrikker. Kunne
være sjovt at se hvordan situationen stod, hvis fyren bankede ind i en anden
bil eller et mennesker. "Jamen jeg fik lov af politiet".

Meget underligt...

/Morten N

---

Fra : Leonard

Dato : 02-12-03 15:58

"Morten Nielsen" <Gzus||removethis||@worldonline.dk> wrote:

>Man kan undre sig lidt over at man med politiets tilladelse kan få lov til
>at køre med denne hastighed,

og man skal heller ikke tro på alt hvad man læser i aviserne.
Hvis politiet blev spurgt har de med sikkerhed ikke givet lov til at
køre med den hastighed ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : phk

Dato : 02-12-03 18:26

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> og man skal heller ikke tro på alt hvad man læser i aviserne.
> Hvis politiet blev spurgt har de med sikkerhed ikke givet lov til at
> køre med den hastighed ...

Jeg har ved flere lejligheder forfulgt stjålne biler og fulderikker som
privatperson. Der er ved intet tilfælde blevet spurgt til hvor hurtigt jeg
har kørt. Et par gange er politiet dukket op mens jeg befandt mig på den
forkerte side af fartgrænsen sammen med ham/hende jeg fulgte efter. Dette
har ikke givet anledning til kommentarer af nogen art.

På den anden side har jeg heller ikke direkte bedt om tilladelse til at køre
for hurtigt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-12-03 18:41

> [...]
> har ikke givet anledning til kommentarer af nogen art.
>
> På den anden side har jeg heller ikke direkte bedt om tilladelse til at

Men 150km/t må ikke kunne forkomme! Han har ingen træning i det.
Han ophidser spritteren til en langt højere fart end hva han ellers ville
have kørt.
Som kan skabe laaaangt værre situationer.
Derfor håber jeg folk lader være med den slags.

Venligst

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-12-03 21:13

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcccef8$0$27477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> have kørt.
> Som kan skabe laaaangt værre situationer.
> Derfor håber jeg folk lader være med den slags.

Enig - det er sq for dumt at "lege" betjent - det kan hurtigt gå galt.

--
Hygge
Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-03 21:14

Søren Christensen wrote:

> Men 150km/t må ikke kunne forkomme! Han har ingen træning i det.

Ingen erfaring i hvad?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-12-03 13:40

> Ingen erfaring i hvad?

I, at forfølge og standse en bil med 150 km/t.

Per

Fra : JBH

Dato : 02-12-03 20:29

"Morten Nielsen" <Gzus||removethis||@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
anden
> bil eller et mennesker. "Jamen jeg fik lov af politiet".

Den lokale sjariff på politigården i Holstebro har lige udtalt i
lokalradioen at han ikke ville afvise at politiet godt kunne give tilladelse
til moderate hastighedsovertrædelser i forbindelse med forbryderjagt, men
aldrig 150 kmt. :-/ (Tror nu den vagthavende har sagt det var okay, men
det står der nok ikke i døgnrapporten. )

mvh
JBH

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-12-03 18:30

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Medmindre man selvfølgelig jagter en spritbilist , så er det sq ok at køre
> 140-150 km/t
>
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=236618/
>
> Længe leve dobbeltmoralen

Ja tilsyneladende imens han snakkede i mobiltelefon!
Jeg blev sq lidt harm da jeg læste det.
Forfølgeren er jo med til at skabe en farlig
situation. Hvis han ikke havde forfulgt ham, var det jo
næppe sikkert spritteren havde gasset op til 150km/t men
istedet prøvet at liste den hjem.

Venligst

Fra : Brian Binnerup

Dato : 02-12-03 18:56

> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=236618/

Jeg har gjort det i Odense engang - dog uden at køre for stærkt, men der var
politiet også meget opsatte på at man fulgte efter så de hele tiden vidste
hvor bilen var.

Så kom der en politibil med fuld galop, og så kunne vi jo så komme den vej
vi skulle bagefter.

Det skal siges at manden tydeligvis var meget fuld, og valgte at køre på
trods af at min kammerat var henne og spørge om han virkeligt mente at han
skulle køre i den tilstand inden han kørte ud af den parkeringsplads vi
holdt på.

Politiet slog nummerpladen op, og konstaterede at han var på vej hjem ud fra
den retning vi kørte i. Der har været ca. 10-15 km.

Generelt vil jeg til hver en tid følge efter spritbilister - det eneste jeg
i denne sammenhæng var ked af var at det først tog en rum tid at ringe til
oplysningen og få nummeret på den lokale politistation, herefter blive
viderestillet, og fra dem blive viderestillet til en alarmcentral, og så
først efter 5-7 minutter få fat i den rigtige person (som så til gengæld var
effektiv - jeg var faktisk lidt imponeret over hvor seriøst de tog det, og
hvor kort tid der gik før politibilen overhalede os).

Politiet burde have et generelt telefonnummer, som de kunne stille direkte
videre til dem der kunne håndtere det inden for 30 sekunder i de tilfælde.

Og så kan man kalde folk stikkere og alt muligt andet, men jeg har ikke
rigtigt nogen former for accept af at folk mener de skal køre bil når de har
drukket - uanset hvad.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Leonard

Dato : 02-12-03 20:04

"Brian Binnerup" <brian@NOSPAMbinnerup.dk> wrote:

>Politiet burde have et generelt telefonnummer, som de kunne stille direkte
>videre til dem der kunne håndtere det inden for 30 sekunder i de tilfælde.

Ja, jeg fatter ikke at politiet ikke har nummeret 70 14 14 48, og at
politikerne samtidig stillede som krav til teleselskaberne at de
sporerede mobiltlf, der kalder op til 112 så opkald bliver omstillet
til den nærmeste alarmcentral eller politistation.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-12-03 01:03

Leonard wrote:

> [...]
> sporerede mobiltlf, der kalder op til 112 så opkald bliver omstillet
> til den nærmeste alarmcentral eller politistation.

Hvor pokker var det jeg så et skilt med nummert hvor man kunne få
oplyst nummeret på den nærmeste politistation........

Her på computerbordet som end. Har fået et skilt fra Trykforsikring med
"vigtige" telefonnumre. 33148888 her kan man få oplyst den nærmeste
panser.
Selv om 70141448 ville nu have været mere rigtigt. Og dog. 70 og 80
nummerne gik jo ned da forsalget til Ringenes Herre åbnede i mandags

mvh
Henning

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 02-12-03 20:26

> [...]
> Medmindre man selvfølgelig jagter en spritbilist , så er det sq ok at køre

hmnnn.....Nu er det jo BT, gad vide om den oplysning er blevet checket.
Synes det lyder meget underligt at han har fået politiets "velsignelse" - at
de ikke har sagt noget til det, var måske en bedre formulering......hvem
ved...

Ulrik