Volvo V70 og 855
Fra : Allan Møller

Dato : 01-12-03 19:13

Nogen der ved om der er nogen "teknisk" forskel på de sidste modeller af 855
og de første V70'ere ?
De nye modeller af V70 har jo helt klart fået ændret formerne men hvad med
tekniken ?

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 01-12-03 19:14

Nu vi er ved Volvo hvad er forskellen på en T5 / 6 og en model R ?

Mvh. Allan

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 19:19

> Nu vi er ved Volvo hvad er forskellen på en T5 / 6 og en model R ?

Volvo 850 T5-R er den orig. fede i gul :) Topmodel med alt udstyr. Den
kunne efterflg. (pga. stor efterspg.) også købes i alle mulige andre farver,
men blev altid leveret med de grå titanium fælge. Denne model er klart den
fedest :) Omkr. 250 hk og meget let at tune. 5 cyl. motor, 1 turbo. Volvo
850 kan også fås i en "mindre" T5 udgave med nogle hk mindre... mener den
har 230-240 stykker...

Volvo S80 T6... den største Volvo indtil XC90 4-hjulstrækkeren kom. Den
yder omkr. 272 hk og rykker også ganske og har to turboladere.

Kig på www.biltorvet.dk -> Bilguider -> Brugtbilguiden.... her finder du en
masse info om dem.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : EjS

Dato : 02-12-03 08:02

> [...]
Volvo
> 850 kan også fås i en "mindre" T5 udgave med nogle hk mindre... mener den

T5 havde 225 Hk (2.5T - 193 Hk). T5R er forhjulstrukket - så jeg ville tage
en S70 med AWD ;)

MVH EjS

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 08:04

On Tue, 2 Dec 2003 08:02:12 +0100, "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk>
wrote:

>T5 havde 225 Hk

Bl.a. - den kunne få's i flere udgaver. 225 og 240 hk.

> så jeg ville tage en S70 med AWD

Prisen er nok en anden...

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-12-03 16:39

> Bl.a. - den kunne få's i flere udgaver. 225 og 240 hk.

> Prisen er nok en anden...

Det må antydes, mig bekendt fås den ikke med awd, dog har en normand og en
svensker bygget en hver, men de er nok dyre.

Niels

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 17:20

On Tue, 2 Dec 2003 16:38:38 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Det må antydes, mig bekendt fås den ikke med awd

Hva' mener du med det - S70 AWD turbo er da en gængs model...

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-12-03 17:30

> Hva' mener du med det - S70 AWD turbo er da en gængs model...

Hvad, mig bekendt kan man kun få en V70 AWD, den findes ikke i en S70
udgave.

Niels

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 17:35

On Tue, 2 Dec 2003 17:29:57 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Hvad - mig bekendt kan man kun få en V70 AWD, den findes ikke i en S70
>udgave.

Du skal ikke søge mange sekunder på www.google.com for at finde op til
flere S70 AWD til salg!

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-12-03 17:46

> Du skal ikke søge mange sekunder på www.google.com for at finde op til
> flere S70 AWD til salg!

Der dukker jo ikke vildt mange biler op til salg og kun amerikanske
annoncer. Jeg kan ikke finde en med et billede der bekræfter at det er en
S70 der er tale om.
På mobile.de findes kun V70 AWD eller S60 AWD. På blocket i sverige ligeså,
så jeg hælder stadig til S70 AWD ikke findes, i hvert flad ikke i DK,
Sverige og Tyskland.

Jeg leder videre, der er ved at gå sport i det nu.

Niels

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 17:50

On Tue, 2 Dec 2003 17:45:37 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan ikke finde en med et billede der bekræfter at det er en
>S70 der er tale om. Jeg leder videre, der er ved at gå sport i det nu.

www.imicom.or.jp/~volvoki/showroom/s70_awd.html

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-12-03 17:55

> www.imicom.or.jp/~volvoki/showroom/s70_awd.html

Der er noget der tyder på den findes i USA, men jeg kan ikke finde den i
andre lande.
Den er også beskrevet på min Vadis DVD som en model i 2000.

Men den må være sjælden siden man kun kan finde så få eksemplarer, ingen på
mobile og ej heller nogen i de baser jeg kender i Sverige, det er da
mærkeligt.

Niels

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 18:11

On Tue, 2 Dec 2003 17:55:28 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men den må være sjælden siden man kun kan finde så få eksemplarer, ingen på
>mobile og ej heller nogen i de baser jeg kender i Sverige, det er da

En ejers oplevelse under den første tur inden købet:
www.epinions.com/auto-review-82D-DAE6CD3-396C75C0-prod2
My recent experience with Volvo, all good mind you, had me driving a
2000 S70 T5. The first impression from looking at it was one of Volvo
trying to stay traditional, which carried over to the inside. As soon
as I started it up, I knew they did something special.

The minute I dropped the clutch (mine was a 5speed with AWD) the AWD
system caught hold and with very little wheel chirp, I was off. The
5speed shifted smoothly and the turbo seemed to produce a bottomless
pit of torque that made driving the car through some back roads
actually fun, compared to Volvos of yore. The S70 seems poised over
every bump, and the highway ride was smooth and luxurious, thanks to
the excellent interior design.

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-03 19:46

On Mon, 1 Dec 2003 19:12:46 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

> [...]
>og de første V70'ere ?
>De nye modeller af V70 har jo helt klart fået ændret formerne men hvad med

AFAIK er der ingen forskel mellem sidste 800'er og første V/S70. Hvis du
har mod på lidt tysk, kan du prøve www.alter-schwede.de.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 20:10

On Mon, 01 Dec 2003 18:45:45 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>AFAIK er der ingen forskel mellem sidste 800'er og første V/S70.

Fuldstændigt rigtigt - kun kosmetiske ændringer

/Mogens