golf III hakker i det når den er kold
Fra : Bo Christensen

Dato : 01-12-03 15:53

Hej,
min Golf III benzin med 228 kkm har nogle gange problemer med at give gas
når
man er startet og et par kilometer frem,
man kan sagtens "træde på sømmet" men der er som om at det dræber den mere,
ved en forsigtig given gas accelererer man stille og roligt,
det virker somom at man drukner den.
Har I erfaringer med dette ?
/bo

Fra : David Bjergsø

Dato : 01-12-03 16:25

"Bo Christensen" <bo@anet.dk> wrote in message
> [...]
mere,
> ved en forsigtig given gas accelererer man stille og roligt,

Hvis det kun er når den er kold, kunne det lyde som om at der er noget
choker-halløj der driller dig, hvis det da ikke er en indsprøjtningsmodel du
har. Måske har du en automatchoker der har sat sig....... eller gamle
tændrør ?........ dårlige tændkabler ?..revnet strømfordelereæksel?..

Bare et par ting jeg selv ville begynde med.... :)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 17:22

"Bo Christensen" <bo@anet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mere,
> ved en forsigtig given gas accelererer man stille og roligt,

Hvad er det for en motor, 2.0 ?
Er den nyere en 10 mdr. 1994?
If answer = yes then
Det kan godt lyde som om det måske er gasspjældsreguleringeren, hvis den
lille tomgangsreguleringsmotor i gasspjældshuset er defekt kører den istedet
på nødkørsel fjeder, dett virke ikke ret godt når bilen er kold, hvilket vil
give det nævnte symptom.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-12-03 08:00

hej,
det er en 1.8 fra 1992
/bo

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 19:51

> hej,
> det er en 1.8 fra 1992

Så passer mit tip ikke på din motor da den ikke har tomgangsreguleringen
indbygget i gasspjældsreguleringen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk