TNT2 tvout - ingen farver !!!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-04-01 16:46

Er der nogen der har noget ide hvad der kan være galt !?

Jeg har et Nvida Riva TNT2, når jeg tilsutter det til mit fjernsyn, vha af
S-VHS udgangen på grafik-kortet er det sort/hvid.
Dette problem er der dog ikke hvis jeg anvender phono-video udgangen på
grafik kortet !!!

Er det nogen der kan svare på hvorfor ? Det er pisse irriterende.

Thore Jensen
RF600R

Fra : Martin Strandbygaard~

Dato : 17-04-01 17:29

Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har selv oplevet et
lignenede problem.
Mit fjersyn har både scart indgang og en decideret S-VHS indgang, og hvis
jeg vælger scartindgangen, og så kobleer noget op på denne vha. en scart
adapter, og et SVHS signal - ja, så ryger farverne. Vælger jeg derimod SVHS
indgangen, så virker tingene fint.

Endeligt skal det lige bemærkes at ikke alle scartindgange har en "ægte"
SVHS forbindelse.

Fra : Erik

Dato : 17-04-01 17:34

Hejsa

Hvis du, hvad jeg tror, bruger et scartstik i dit TV, når du tilslutter
SVHS, skal du huske at "fortælle" dit TV at det er et SVHS signal, ellers
tror det at det er et VHS signal(default), og så er billedet kun i
sort/hvid.
Håber dette kan løse dit problem, ellers så skriv igen.

Mvh

Erik

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-04-01 17:51

Jeg har løst mit problem, dog ved at sende signalet som VHS, gennem et S-VHS
kabel ?!

Men nu har jeg lidt underlige farver i kanten af skærmen ?!

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-04-01 18:24

arg... nu kan jeg ikke få størrelsen til at passe.....

--
M.v.h.
Thore Jensen