Ang. streams og objekter
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 13:25

Hej!
Hvis jeg har et objekt, player fx, og gerne vil gemme dette via streams, er
dette så måden at gøre det på?:

Object player = ...;
ObjectOutpurStream gem = new
ObjectOutputStream(newFileOutputStream("minFil.noget");
gem.writeObject(player);

Hvis man så skal hente filen ind igen, gør man det så sådan her?:

ObjectInpurStream hent = new
ObjectInputStream(newFileInputStream("minFil.noget");
Object player = (Object)hent.readObject();

Skal der i forvejen eksistere en fil der hedder minFil.noget inden man
gemmer, eller oprettes den automatisk?

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 14:16

Jeg svarer lige på mit eget indlæg...:

> Hvis jeg har et objekt, player fx, og gerne vil gemme dette via streams,
er
> dette så måden at gøre det på?:

ja... det er måden at gøre det på.

> Hvis man så skal hente filen ind igen, gør man det så sådan her?:

Jeps.

> Skal der i forvejen eksistere en fil der hedder minFil.noget inden man
> gemmer, eller oprettes den automatisk?

Den bliver oprettet automatisk.

Så der er ingen ko på isen. Jeg takker for hjælpen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 15:40

Nu må jeg så spørge igen, for det her synes jeg er mærkeligt(og tilgiv mig
min monolog):

Hvorfor får jeg denne fejl:

C:\j2sdk\bin\Boersen.java:5: cannot resolve symbol
symbol : class Serializable
location: class Boersen
public class Boersen implements Serializable

Når jeg tilføjer implements Serializable til klassen?

Jeg skal have et objekt fra Boersen-klassen streamet.

public class Boersen implements Serializable
{...}

De data jeg skal streame består af double's, int's og ArrayLists.

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 02-12-03 16:01

Øistein Wind Willassen wrote:
> [...]
> symbol : class Serializable
> location: class Boersen
> public class Boersen implements Serializable

Fordi det er december? Fordi det bliver mørkt kl 16? Fordi for mange
mennesker bruge IE? Det er svært at sige når du ikke poster mere kode...
men mit bud er at du mangler en passende import. F.eks.

import java.io.Serializable;

Mvh Rolf

--
As a Slashdot thread on a programming language progresses, the
probability of someone claiming that "Lisp already does that" approaches

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 17:03

> Fordi det er december? Fordi det bliver mørkt kl 16? Fordi for mange
> mennesker bruge IE? Det er svært at sige når du ikke poster mere kode...
> men mit bud er at du mangler en passende import. F.eks.

såså... Jeg troede at det måske var en fejl som let kunne gennemskues jo. Og
det var det jo også, da

> import java.io.Serializable;

var hvad der manglede! Så tak for hjælpen.

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 02-12-03 17:38

> såså... Jeg troede at det måske var en fejl som let kunne gennemskues jo.

Måske skulle jeg have tilføjet en smiley, men det ser da ud til at du
ikke tog kommentaren alt for nært. Nogle gange tror man bare at folk
tror at man er tankelæser

Held og lykke med det.

/Rolf