Gemme webside som tekstfil
Fra : Finn Donati

Dato : 02-12-03 02:08

Hej
Jeg er igang med et lille program jeg gerne vil ha til at
gemme en webside som textfil, så jeg bagefter kan arbejde
med teksten der var på websiden.. jeg mener søge efter ord,
sætninger og i den stil.
Altså gemme teksten fra en given webside.

Det er fodbold resultater jeg gerne vil hente ned fra et website,
med mit program.

Jeg bruger VB 6.0

Hvis jeg åbner websiden med Internet Explorer 6,
klikker: Filer > Gem som, og vælger Filtype: Tekstfil (*.txt)
får jeg præsis det resultat jeg gerne vil opnå med mit VB program.

Mvh. Finn

Fra : Harald Staff

Dato : 02-12-03 09:38

Hei Finn

Det er mange muligheter å manipulere et allminnelig IE-dokument. Men her er
min personlige favoritt:

Last dokumentet inn i en DHTMLEdit - komponent, så har du blant utallige
nyttige properties
DHTMLEdit1.DOM.Body.innerText (som er teksten du trenger)
DHTMLEdit1.DOM.Body.outerHTML (som er html-koden)

og i tillegg er komponenten en utmerket browser og Wysiwyg html-editor
--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please

Fra : silence

Dato : 02-12-03 14:52

jeg faldt over dette lille program, som vist har fodbold resultater fra
alverdens kampe www.efas.dk

check det ud, måske kan du trække resultaterne ud der..

silenceDK